201515

Ποιος δε θυμάται την αμήχανη αποτυχία στην επίδειξη της Volvo για το αυτόματο φρενάρισμα, με την αποτελεσματικότητα του αντίστοιχου της Lexus, αρκετά χρόνια μετά να μην θεωρείται ιδιαίτερα επιτυχής.

Σήμερα, όλο και περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης στα μοντέλα τους, αλλά καθώς η τεχνολογία αυτή είναι σχετικά νέα, εσύ σαν οδηγός δεν θα πρέπει να βασίζεσαι πλήρως στην ικανότητα των συγκεκριμένων συστημάτων στην αποφυγή ατυχημάτων.

Στο παρακάτω βίντεο θα δεις ένα πρόσφατο τεστ που διεξήχθη από το Consumer Reports και δείχνει ότι το Pedestrian Safety System της Lexus δεν λειτουργεί πάντα όπως αναμένεται. Το σύστημα αυτό, όπως ξέρουμε από τα αντίστοιχα της Mercedes-Benz και Volvo, είναι σχεδιασμένο για να ανιχνεύσει το δρόμο μπροστά και να εφαρμόζει τα φρένα σε περίπτωση που ο οδηγός δεν αντιδρά όταν εντοπιστεί εμπόδιο στο δρόμο του.

Βασίζεται σε κάμερες που διαβάζουν τον δρόμο προς τα εμπρός, αλλά η έκδοση της Toyota προσθέτει επίσης ένα ραντάρ για την ανίχνευση εμποδίων σε συνθήκες κακής ορατότητας. Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ισχυρίζεται ότι το σύστημα είναι αποτελεσματικό μέχρι μέγιστη ταχύτητα 38,6 χλμ/ώρα, όμοια αυτής που πρέπει να τηρείται μέσα στις μεγαλουπόλεις, αν και παραδέχθηκε ότι το ενεργό σύστημα ανίχνευσης πεζών είναι ακόμα υπό ανάπτυξη, παρά το γεγονός ότι είναι ήδη διαθέσιμα για να εξοπλίσει κάποιο από τα μοντέλα της με κόστος 6.500 δολαρίων.

Το Consumer Reports πραγματοποίησε το τεστ αρκετές φορές σε διαφορετικές ταχύτητες, με το αυτοκίνητο να σταμάτησε δίνοντας αρκετό χώρο στο ανδρείκελο ακόμα και με ταχύτητα 40,2 χλμ/ώρα. Ωστόσο, το αμερικάνικο μέσο δήλωσε ότι σε ορισμένες δοκιμασίες, το σύστημα απέτυχε να σταματήσει με 16 χλμ/ώρα.