08_1

Σε αυτό το σημείο, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των CVT κιβωτίων (διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων) είναι γνωστά. Από την μία, έχουμε το γεγονός ότι ένα τέτοιο κιβώτιο δεν “ψάχνει” ποτέ την ιδανική σχέση, δεν υπάρχουν διακοπές στην παροχή ισχύος, οι τριβές στο εσωτερικό του κιβωτίου είναι σημαντικά λιγότερες κλπ. Από την άλλη, ο θόρυβος που παράγει σαν κιβώτιο είναι ελαφρώς ενοχλητικός και το γεγονός ότι ο κινητήρας, περιστρέφεται διαρκώς με τις ιδανικές σ.α.λ., είναι ας πούμε “αντισυμβατικό”. Θέλει συνήθεια.


Τα CVT κιβώτια όμως, είναι εξαιρετικά δημοφιλή στους Ιάπωνες κατασκευαστές, μεταξύ αυτών και η Nissan. Όταν η Nissan παρουσίασε για πρώτη φορά CVT κιβώτιο, ήταν μετά βίας, επαρκές. Η δεύτερη γενιά ήταν καλύτερη και η τρίτη, το Xtronic, προσφέρει καλύτερη οικονομία καυσίμου, πιο ήσυχη λειτουργία και καλύτερες “αλλαγές”. Υπάρχουν και αυτοί, που ισχυρίζονται πως τα CVT κιβώτια δεν θα μπορέσουν ποτέ να συναγωνιστούν τα συμβατικά αυτόματα.

Σε αυτούς, απαντά η Nissan με το “D-Step Shift Logic”, ένα update στο λογισμικό του CVT της, με το οποίο θα δημιουργείται η εντύπωση (ψευδαίσθηση) των αλλαγών ταχυτήτων… σαν ένα συμβατικό αυτόματο κιβώτιο. Όταν ο κινητήρας φτάσει τις 4.000 σ.α.λ. το λογισμικό θα δίνει εντολή στον εγκέφαλο του Xtronic να δημιουργεί μία μικρή μείωση στην επιτάχυνση, που θα ακολουθείται από ένα μικρό “άλμα” προς τα εμπρός. Η αλήθεια είναι πως είναι δύσκολο να καταλάβεις την αίσθηση που θα δίνει το κιβώτιο μέσω του γραπτού λόγου, αλλά ακούγεται σαν μία βελτίωση, έστω και εικονική.