Lewis Hamilton

Μπορεί ο “θεσμός” των team orders να έχει νομιμοποιηθεί ξανά το 2011, ωστόσο οι γνώμες διίστανται για το πόσο ηθικά είναι. Το Ουγγρικό Grand Prix, το πιο συναρπαστικό μέχρι στιγμής στη σεζόν, περιελάμβανε και team orders, από τη Mercedes στον Lewis Hamilton, προκειμένου να δώσει τη θέση του στον Nico Rosberg, ο οποίος ήταν πίσω του και σε διαφορετική στρατηγική, αλλά δεν βρισκόταν τόσο κοντά στον Βρετανό.

Ο Hamilton αρνήθηκε να το κάνει, υποστηρίζοντας ότι θα πρέπει να περάσει κανονικά. Η απόφαση αυτή δικαίωσε τον 29χρονο, καθώς τερμάτισε μπροστά από τον Rosberg, κάτι που του επέτρεψε να μειώσει τη διαφορά τους 11 βαθμούς. Ο “Billion Dollar Man” λέει πως τον ξάφνιασε η εντολή της γερμανικής ομάδας, εξηγώντας το γιατί:

Προφανώς, ήξερα ότι ήμουν στον ίδιο αγώνα κι επειδή είχε ένα ακόμα pit stop δε σήμαινε ότι δεν είχαμε τον ίδιο αγώνα. Αν τον άφηνα να περάσει, θα μπορούσε να φύγει μπροστά και να είναι πάλι πίσω σ’ εμένα πιο μετά. Ήμουν πάρα πολύ σοκαρισμένος από το γεγονός ότι η ομάδα μου ζήτησε να κάνω στην άκρη. Δεν ήταν πολύ κοντά για να περάσει, εγώ δεν ήθελα να χάσω έδαφος από τους Fernando και Daniel, οπότε ήταν λίγο περίεργο.

Περιορίσαμε τη ζημιά (σ.σ. από τις κατατακτήριες). Πίεζα όσο πιο σκληρά μπορούσα για να πάω όσο πιο ψηλά μπορούσα. Δεν μπορώ να εξηγήσω τον πόνο που αισθάνεσαι ότι έχεις προβλήματα όπως αυτά που είχα στους τελευταίους αγώνες. Είναι δύσκολο να τα ξεπεράσεις και να επιστρέψεις την επόμενη μέρα για να επιτεθείς. Πιέζεις ακόμα περισσότερο σε σχέση με το αν είχες την pole. Αισθάνομαι ικανοποιημένος που ήρθα μπροστά και είμαι ακόμα στη μάχη, κάτι που είναι ενθαρρυντικό.

Hamilton-Lauda

Θα ήταν αφύσικο να μην έχουμε τη γνώμη του Niki Lauda για το θέμα. Ο μη-εκτελεστικός Πρόεδρος και μέτοχος κατά 10% τής Mercedes AMG τάσσεται στο πλευρό τού Hamilton, αν και δικαιολογεί εν μέρει την απόφαση της ομάδας του για εντολή στον Πρωταθλητή τού 2008.

Πρέπει να υπερασπιστώ την ομάδα. Η ομάδα ήταν κάτω από τεράστια πίεση σήμερα, επειδή ο αγώνας ήταν δύσκολος χωρίς αμφιβολία σήμερα. Αυτός ο αγώνας με το Αυτοκίνητο Ασφαλείας και τις υγρές συνθήκες ήταν τόσο δύσκολος, έτσι έπρεπε κάθε λεπτό ν’ αποφασίσεις κάτι διαφορετικό. Σε αυτό το άγχος, η ομάδα είπε στον Lewis ότι έπρεπε ν’ αφήσει τον Nico να περάσει, γιατί ήταν με τη μαλακότερη γόμα κι έπρεπε να μπει στα pits έτσι κι αλλιώς.

Αν ο Nico ενεργοποιούσε το DRS, θα τον είχε αφήσει να περάσει. Αλλά, ο Nico ποτέ δεν ήταν τόσο κοντά. Γι’ αυτό, καταλαβαίνω τον Lewis που είπε: “Γιατί πρέπει να σταματήσω στη μέση τής πίστας και ν’ αφήσω τον team-mate μου να περάσει;” Μάχεται για το πρωτάθλημα. Έτσι, κατά τη γνώμη μου, ο Lewis είχε δίκιο. Και η εντολή υπήρξε μέσα από τον πανικό και αυτό γιατί χάναμε.

Toto Wolff

Ήταν ο δεύτερος φετινός αγώνας που η Mercedes δεν κατάφερε να κερδίσει και μάλιστα ο Ricciardo ήταν και πάλι αυτός που κέρδισε. Ο Toto Wolff, Εκτελεστικός Διευθυντής και μέτοχος κατά 30%, ισχυρίζεται ότι το πείσμα του Hamilton να μην υπακούσει δεν ήταν αυτό που στέρησε τη νίκη από τον Rosberg, καθώς αρκετά πράγματα δεν πήγαν καλά για τη γερμανική ομάδα.

Το αποτέλεσμα ήρθε μέσα από πολλά γεγονότα που συνέβησαν. Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, έριξε τους τρεις πρώτους στις θέσεις 4, 7 και 8, κάτι που δεν ήταν καλό. Τότε, είχαμε θέμα με το Brake-By-Wire στον γύρο που το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ήρθε στα pits, έτσι πολλά πράγματα έγιναν λάθος. Θα ήταν λάθος να πούμε ότι μόνο ένα γεγονός στέρησε τη νίκη από τον Nico.

Επίσης, όταν ο Rosberg ήταν πίσω από τον Hamilton, ο ρυθμός του έπεσε και δεν ήταν πουθενά κοντά για να περάσει, κάτι που ήταν σαφές. Έτσι, δεν υπήρξε κάτι προφανές που του στέρησε τη νίκη. Δεν ξέραμε αν ο Nico είχε τον ρυθμό για να φύγει αρκετά μπροστά και να κερδίσει τον αγώνα.