Niki Lauda 2014

Ο Niki Lauda έχει αναφέρει πολλές φορές πως θέλει να δει μια καλύτερη Formula 1. Η πρωτοβουλία που ανέλαβε ο Luca di Montezemolo, βρίσκει τον Αυστριακό σύμφωνο με τις περισσότερες από τις προτάσεις που σκοπεύει να προτείνει η Ferrari. Ο Lauda, όμως, διαφωνεί με όσες αλλαγές μπορεί να καταργήσουν το προβάδισμα τις Mercedes και προτείνει από πλευράς του και άλλα θέματα συζήτησης.

Το πρώτο θέμα έχει ήδη αρχίσει να εφαρμόζεται. Δεν χρειάζεται να παρεμβαίνουμε με ηλίθιες ποινές, που επαναλαμβάνονται σε όσους πιλότους κερδίζουν μάχες.

Ο χαμηλός ήχος έχει δεχτεί αρκετή κριτική από τους θεατές, γιατί είναι παράδοση (ο δυνατός ήχος) στη Formula 1. Σαν Mercedes έχουμε υποσχεθεί μια λύση στον Ecclestone, όμως τα πραγματικά προβλήματα είναι άλλα.

Για παράδειγμα, οι νέοι σήμερα θέλουν να είναι στη παραλία και να βλέπουν από το iPad τον αγώνα. Ταυτόχρονα, πρέπει να κινήσουμε το ενδιαφέρον τους για τη Formula 1. Το κοινό δεν βλέπει πια τους πιλότους ως ήρωες.

Τα λόγια του Lauda ταυτίζονται αρκετά με τα όσα είπε πρόσφατα ο Christian Horner και φαίνεται ξεκάθαρα πως έχουν ήδη γίνει αρκετές συζητήσεις μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Συμφωνώ πως οι οδηγοί δεν πρέπει να τιμωρούνται για το παραμικρό, αλλά μου φαίνεται πολύ δύσκολο να επανατοποθετηθεί η διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στο επικίνδυνο και το αγωνιστικό συμβάν.

Niki Lauda

Είδαμε στους τελευταίους αγώνες επαφές ανάμεσα σε οδηγούς και επικίνδυνες εξόδους από τα pit, οι οποίες δεν εξετάστηκαν από τους υπεύθυνους του εκάστοτε αγώνα. Θα πρέπει να ξαναγραφτούν οι κανόνες; Αν θα επιτραπεί η εξέλιξη του κινητήρα, θα πρέπει τότε να ξαναγραφτούν οι κανόνες; Ο Lauda θεωρεί πως κάτι τέτοιο είναι σχεδόν αδύνατο.

Δεν μπορεί να γίνει, το λένε οι κανονισμοί. Σαν Mercedes μπορεί και να συμφωνήσουμε. Θέλουμε περισσότερους κινητήρες κάθε χρόνο; Να τους κάνουμε, αλλά το βάρος των επενδύσεων θα πέσει στους ώμους των πελατών μας (των ομάδων που προμηθεύονται κινητήρες). Ποιος μπορεί να το αναλάβει; Για το νέο πρωτάθλημα υπάρχει περιθώριο, καθώς το 48% των εξαρτημάτων θα μπορεί να αλλάξει, αυτό μπορεί από μόνο του να μας δώσει νέους κινητήρες.

Σε αυτό που συμφωνούν απόλυτα Lauda και Montezemolo, είναι οι δοκιμές εξέλιξης, αλλά και πάλι ο Αυστριακός θεωρεί πως δεν είναι κάτι το εφικτό.

Όσο περισσότερο μειώνεις τις δοκιμές, τόσο περισσότερο οι ομάδες βασίζονται σε δοκιμές αεροσήραγγας, οι οποίες κοστίζουν μια περιουσία. Ας καταργήσουμε τους εξομοιωτές, μόνο στη πίστα μπορείς να δεις αν είναι καλό ένα μονοθέσιο ή όχι. Αλλά οι δοκιμές κοστίζουν πολύ, δεν θα συμφωνήσει κανείς. Δεν υπάρχουν χρήματα.

Δεν χρειάζεται να πηγαίνουμε στη Βαρκελώνη το χειμώνα με 3 βαθμούς και να έχουμε τον πρώτο αγώνα με 30. Είναι χάσιμο χρόνου για την Pirelli, η οποία πρέπει να δοκιμάσει τα ελαστικά όλης της χρονιάς. Ζήτησα από τον Ecclestone να επικοινωνήσει με την κυβέρνηση του Μπαχρέιν, έτσι ώστε να έχουμε μειωμένα εισιτήρια και να κάνουμε εκεί τις δοκιμές μας.