Ο Hennessey στοχεύει στα 465+ km/h με το νέο, Venom F5

Σχετικά άρθρα

image

To Hennessey Venom GT δεν είναι αργό αυτοκίνητο. Μπορεί να μην είναι το ταχύτερο στον κόσμο αφού η προσπάθεια που “έγραψε” 435 χιλιόμετρα την ώρα, έγινε μόνο σε μία κατεύθυνση και όχι σε δύο, όπως ορίζουν οι κανονισμοί του βιβλίου ρεκόρ Guinness αλλά αργό, δεν είναι. Τώρα όμως, ο τρελός Τεξανός, ετοιμάζει κάτι ακόμα πιο ακραίο.

image (2)

Το όνομα του, Venom F5. Όχι σαν το πλήκτρο στο πληκτρολόγιο του υπολογιστή σου, αλλά σαν την κατηγορία τυφώνα… Ο στόχος; 290 μίλια την ώρα, ή αν προτιμάς 467 km/h! Για να πετύχει αυτόν τον μεγαλεπήβολο στόχο, ο Hennessey θα χρησιμοποιήσει για άλλη μία φορά το σημαντικά τροποποιημένο chassis της Lotus Exige και τον ίδιο twin-turbo V8 κινητήρα των 7 λίτρων, όχι με απόδοση 1.200+ ίππων αλλά πιο κοντά στα 1.400 άλογα! Το βάρος θα διατηρηθεί κάτω από τα 1.300 κιλά, μαζί με το χειροκίνητο 6-τάχυτο κιβώτιο, θα προσφέρεται και αντίστοιχων σχέσεων αυτόματο και τέλος, ο συντελεστής οπισθέλκουσας, θα πέσει από το 0.44 του Venom GT, στο 0.40. Ωστόσο, ο Hennessey μας διαβεβαιώνει πως “θα έχει αρκετή downforce”. Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι θα χρησιμοποιεί ένα traction control που θα συνεργάζεται με το GPS και θα είναι καλιμπραρισμένο για συγκεκριμένες πίστες… Σε αυτό το σημείο, αναφέρεται και η λέξη “Nurburgring” αλλά χωρίς επιπλέον πληροφορίες.

image (1)

Το Venom F5, θα παρουσιαστεί μέσα στο 2015, αλλά οι πρώτοι πελάτες, θα παραλάβουν τα οχήματα τους έναν χρόνο αργότερα. Να σημειωθεί, πως οι εν λόγω πελάτες, θα έχουν πληρώσει περίπου 1.2 εκατομμύρια δολάρια (προ φόρων).

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Hennessey Venom F5: The Next Generation
With the fury of a Texas tornado, 290 mph is within reach

August 4, 2014-For immediate release

Sealy, Texas-Here at last, the Venom F5, successor to the Venom GT. If you remember from Meteorology 101, the Fujita scale pegs the strongest tornado as an F5, with winds of 261 to 318 mph, so it’s a fitting name for this next-generation Venom that’s the very definition of power and speed. The F5’s bold, lower-drag shape, additional power and enhanced technology will push this Texas-built hypercar to velocities previously unimagined for a road-legal, series-produced vehicle.

“We are very excited about this next chapter of the Venom, which brings forth an all-new design that is not only a powerful and unique statement that our clients are looking for, but a vehicle that will achieve even higher performance through improved aerodynamics,” said company president and founder John Hennessey. “We learned a great deal during the development of the Venom GT in breaking the 270-mph barrier, and we bring that experience to this new design as we look toward raising the performance bar even higher.”

The laws of physics are immutable, so the step up from the Venom GT’s 270.49-mph world record speed will come from both an increase in power and a reduction in drag from the clean-sheet carbon-fiber body. The drag coefficient drops from 0.44 to below 0.40 while still generating significant downforce through both the upper body shape and underbody venturis, a rear diffuser beneath the rear bumper and a retractable rear wing.

The next-generation twin-turbo powertrain is still under development, but turbo size for the longitudinally mounted V8 is increased, and the fuel system and intercooler capacity are upgraded to handle the demands of increased boost. Hard numbers for power are not yet available, but it’s conceivable that output could exceed 1400 bhp. Pennzoil will continue as a key technology partner, and its Ultra Platinum full synthetic oil-the factory fill for both the Venom and every Hennessey-built vehicle-will ensure the performance and reliability of the F5’s engine under the most extreme conditions.

With extensive use of carbon fiber and aluminum, weight will remain under 1300 kg (2866 lb.), just slightly more than the Venom GT’s 1244-kg curb weight. So it’s highly probable the F5 will eclipse the Venom GT’s current acceleration records too, which stand at 14.51 seconds to 200 mph, and 13.63 seconds to 186 mph (300 km/h).

Several new technologies will be introduced, the most transformative being single clutch paddle-shift transmission (a standard H-pattern manual transmission will still be offered for purists), whose reduction in shift speeds will enable the F5 to accelerate even more quickly. And a GPS-based stability/traction control system will help to channel the F5’s immense power and provide an increased margin of safety, whether on a racetrack or back road. “Of course, the Venom F5 retains the raw, explosive edge that makes the Venom GT such a thrill ride,” said Hennessey partner Don Goldman, “but these changes will make the F5 easier and more satisfying to drive, day in and day out.”

The Venom F5 will be unveiled in 2015 with deliveries to customers in late 2016. At least 30 Venom F5s will be produced for sale worldwide, at a price higher than that of the Venom GT, which currently sells for $1.2 million. The Venom GT will continue to be offered; at present, 16 cars of the 29-car total production run have been sold.

###

About Hennessey® Performance
Established in 1991, Hennessey® Performance (HPE) now operates from a new facility comprised of a 36,000 square foot building that is located adjacent to Lonestar Motorsports Park, the company’s test track and IHRA sanctioned ¼ mile dragstrip. The 143-acre complex is located about 45 minutes west of Houston, Texas along Interstate 10. Hennessey® offer a wide variety of dyno-proven, track-tested parts for modern performance vehicles. In addition, Hennessey® operates Tuner School, the world’s first fully state-licensed school dedicated to teaching and training future performance vehicle tuners.

About Pennzoil®
At Pennzoil®, we’re car people. We love cars and the role they play in our lives. That’s why we tirelessly strive to produce the most technologically advanced, highest performing motor oils on the market. Our Pennzoil Platinum® and Pennzoil Ultra Platinum™ motor oils with PurePlus™ Technology deliver Complete Protection. Pennzoil Platinum motor oils start with something different: natural gas. PurePlus Technology is a patented, revolutionary process that converts pure natural gas into the first-of-its-kind, high quality full synthetic base oil. It’s Motor Oil Reimagined. For more information about the full line of Pennzoil lubricating products, motor oils and filters, please visit www.pennzoil.com. Not just oil. Pennzoil.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Rezvani Retro RR1. Μια 911 με “σύγχρονη-ρετρό” εμφάνιση

Η νέα δημιουργία της Rezvani είναι το Retro RR1. Πρόκειται για μια 911 (992) που διαθέτει νέο αμάξωμα κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, με ρετρό σχεδίαση...

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...