Mercedes AMG

Ένας παράγοντας στον οποίο οφείλεται η αδιαμφισβήτητη κυριαρχία τής Mercedes στη φετινή σεζόν είναι το power unit. Ο PU106A Hybrid παραμένει ο δυνατότερος μεταξύ των τριών στη φετινή σεζόν, με τις Ferrari και Renault να έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους στο 2015 για να μπορέσουν να μειώσουν σημαντικά το χάσμα που τους χωρίζει από τους Γερμανούς.

Θα μπορούσε, όμως, η Mercedes να βρισκόταν στην πρωτοπορία των πρωταθλημάτων με κάποιο power unit εκ των Ferrari 059/3 και Renault Energy F1-2014; Η απάντηση, σύμφωνα με τον Otmar Szafnauer, COO τής Force India, είναι καταφατική, αφού υποστηρίζει ότι ο ομάδα τού Brackley είναι εξαιρετική σε όλους τους τομείς.

Για να κερδίσεις, πρέπει να τα κάνεις όλα σωστά. Κοιτάξτε τη Mercedes: νομίζω ότι το μονοθέσιό τους θα ήταν αρκετά καλό για να κερδίσει ακόμα και με κινητήρα από τη Renault ή τη Ferrari. Έχουν καλό αεροδυναμικό πακέτο, καλό μηχανικό πακέτο, κατανοούν τα ελαστικά, έχουν καλούς οδηγούς και στρατηγική, άρα θα κερδίσουν. Βγάλτε τον κινητήρα και βάλτε έναν άλλον· θα συνεχίσουν να είναι ανταγωνιστικοί.

Otmar Szafnauer

Ο Szafnauer πιστεύει ακόμα ότι η συμβολή του κινητήρα δεν είναι τόσο σημαντική φέτος όσο μπορεί να πίστευε ο κόσμος πριν από την έναρξη της σεζόν, και χρησιμοποιεί τα παραδείγματα της Red Bull και των άλλων ομάδων με κινητήρα από τη Mercedes.

Είναι περισσότερο μία χρονιά κινητήρων η φετινή; Ίσως λίγο περισσότερο απ’ ό,τι όταν ήταν όλα παγωμένα. Αλλά, είναι όλα γύρω από τον κινητήρα; Σε καμία περίπτωση. Έχουμε τον ίδιο κινητήρα με τη Mercedes, οπότε γιατί δεν κερδίζουν η Williams και η McLaren;

Ένα από τα “μυστικά” του γερμανικού κινητήρα βρίσκεται στη διάταξη του turbo, και ο Ρουμάνος θεωρεί πως και οι λοιποί κατασκευαστές θα καταφύγουν στη συγκεκριμένη λύση εν όψει τής νέας χρονιάς.

Δεν καταλαβαίνω τη στρατηγική κατεύθυνση των άλλων power units, αλλά είμαι σίγουρος ότι, στη Formula 1, όλοι κοιτούν τι έχουν κάνει οι άλλοι και, αν πιστεύουν ότι κάτι λείπει, τότε το αντιγράφουν. Έτσι λειτουργεί η βιομηχανία μας.