Test Drive: Δοκιμάζουμε την νέα Mercedes-Benz C-Class (C180)

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Ανέκαθεν, η κατηγορία των μεσαίων πολυτελών οικογενειακών sedan ήταν εκείνη που έπαιρνε πάνω της ένα μεγάλο ενδιαφέρον των οικογενειαρχών εκείνων που αναζητούσαν να αγοράσουν νέο αυτοκίνητο. Η κατηγορία είναι γεμάτη με επιλογές, με την Mercedes-Benz θέλοντας να κάνει ένα μεγάλο lead-in εφοδίασε τη νέα 4η γενιά της C-Class με ότι μπορεί να φανταστεί ο νους σου, ώστε να βάλει γκολ από τα αποδυτήρια, και μάλλον τολμώ να πω, πως το πέτυχε.

Στα συν

  • Σχεδίαση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα/Άνεση/Πολυτέλεια
  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Τεχνολογία
  • Ποιότητα κύλισης/Ηχομόνωση
  • Ασφάλεια
  • Χώροι

Στα μείον

  • Όχι ο βασικός εξοπλισμός που περίμενες
  • Τιμές επιπλέον εξοπλισμού

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Μικρή S-Class

Η C-Class, έκδοση C180 της δοκιμής, είναι το μοντέλο εκείνο της εταιρίας με το αστέρι που απευθύνεται σε ένα αρκετά ευρύ κοινό, το οποίο δεν κοιτά της A-Class, B-Class, CLA και GLA, και αναζητά να αγοράσει ένα πισωκίνητο sedan πολυτελές αυτοκίνητο. Η Mercedes-Benz θέλησε και πέτυχε να διαχωρίσει (έντονα) την C-Class από τη μικρή αδερφή CLA, ώστε τα δύο αυτοκίνητα να ξεχωρίζουν αμέσως σε πιο κοινό απευθύνονται. Και ενώ η CLA στρέφει τα βλέμματα πάνω της ανθρώπων ηλικίας 30+, η C-Class αναζητά πιο “έμπειρους” αγοραστές που θέλουν ένα αμιγώς πολυτελές πισωκίνητο sedan μοντέλο.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Mercedes-Benz C180 Test Drive Mercedes-Benz C180 Test Drive

Κύρια χαρακτηριστικά του νέου Γερμανικού οικογενειακού με όνομα βαρύ σαν ιστορία και πάνω από 8,5 εκατ. πωλήσεις, είναι το μειωμένο βάρος, οι μεγαλύτερες διαστάσεις, οι αποδοτικότεροι κινητήρες και η πιο elegant σχεδίαση από τη προηγούμενη γενιά. Με τις αυξημένες διαστάσεις η Mercedes-Benz θέλησε να κάνει σαφή την διαφοροποίηση της νέας C-Class σε σχέση με την CLA. Η νέα C-Class (W205) έχει μήκος 4.686 mm (+95 mm σε σχέση με την απερχόμενη γενιά), πλάτος 1.810 mm (+40 mm) και ύψος 1.442 mm. Το μεταξόνιο της έχει μεγαλώσει κατά 80 mm αγγίζοντας τα 2.840 mm. Η C-Class κατασκευάζεται πάνω στην ολοκαίνουργια πισωκίνητη πλατφόρμα της Mercedes-Benz, την MRA, με την ευρεία χρήση του αλουμινίου τόσο στο πλαίσιο όσο και στο σώμα (πόρτες, καπό, οροφή, πορτμπαγκάζ) να μειώνει το βάρος της κατά 100 κιλά, κάνοντας την C180 να ζυγίζει 1.395 κιλά. Η 4η γενιά της C-Class έχει χαμηλότερο κέντρο βάρους, με τη δομή της να αποτελείται από 48% αλουμίνιο, με την μπροστά ανάρτηση να διαθέτει τέσσερις συνδέσμους και την πίσω πέντε. Η μείωση του βάρους μαζί με την βελτιωμένη αεροδυναμική συμβάλει τόσο στη καλύτερη οδική συμπεριφορά όσο και στη μείωση κατά 20% της κατανάλωσης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Σχεδιασμός” ]

Σχεδιασμός

Η εξωτερική της σχεδίαση της είναι σύγχρονη, φρέσκια, νεανική, αποπνέει πολυτέλεια και δεν είναι τυχαίο που έχει χαρακτηριστεί ως μικρή S-Class, ειδικά στο πίσω μέρος. Η C180 της δοκιμής είναι η έκδοση Avantgarde που διαθέτει σπορ μπροστά προφυλακτήρα και γρίλια με διπλά χρωμιομένα στοιχεία, στο κέντρο των οποίων υπάρχει το σήμα της εταιρίας και χαμηλότερη ανάρτηση κατά 5 mm, αλλά για όποιον επιθυμεί κάτι πιο κλασσικό, τότε η έκδοση Exclusive δίνει στην C-Class την κλασσική χρωμιομένη –ενεργή στη προκειμένη περίπτωση για καλύτερη αεροδυναμική- γρίλια της Mercedes-Benz με λεπτά στοιχεία, ενώ στην άκρη του καπό, στέκεται όρθιο το διάσημο αστέρι της.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Ο σχεδιασμός του μπροστά μέρους ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Mercedes-Benz που πρωτοείδαμε στην A-Class και στη CLA, με μεγάλη μάσκα, μακριούς προβόλους, καμπύλες, με τις έντονες πλαϊνές γραμμές του αυτοκινήτου να καταλήγουν σε έναν μικρό κεκλιμένο τρίτο όγκο, με τα φωτιστικά σώματα να θυμίζουν κατά πολύ αυτά της S-Class. Τα χρωμιομένα διακοσμητικά ολοκληρώνουν την εικόνα της μικρής S-Class. Η C-Class μαγνητίζει τα βλέμμα από όπου και αν περνά, με τους μηχανικούς της Mercedes-Benz να δίνουν και σε αυτό το αυτοκίνητο, ιδιαίτερο βάρος στην αεροδυναμική του, μιας και τα οφέλη αυτής είναι πολλά –βλέπε μειωμένη κατανάλωση, καλύτερες επιδόσεις, μειωμένοι θόρυβοι στο εσωτερικό κτλ. Η νέα C-Class έχει αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,24 Cd, νούμερο κορυφαίο στη κατηγορία του (0,27 Cd στην έκδοση C180).

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Εσωτερικό – WOW Effect

Ανοίγοντας την πόρτα της C-Class η πολυτέλεια και η ποιότητα κατασκευής θα σε κερδίσουν με τη πρώτη ματιά. Ο σχεδιασμός του εσωτερικού ακολουθεί τη σχεδιαστική φιλοσοφία των πρόσφατων αυτοκινήτων της Γερμανικής εταιρίας.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Κυρίαρχη θέση έχει η μεγάλη COMAND εξωτερική οθόνη, διαθέσιμη σε 7″ και 8,4″, με την τελευταία να εξοπλίζει το αυτοκίνητο δοκιμής (Comand Online) και να συνοδεύεται από pad αφής στο κέντρο του κεντρικού τούνελ και head-up display, που προβάλει την ταχύτητα του οχήματος, τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης, καθώς και τα όρια κυκλοφορίας απευθείας πάνω στο παρμπρίζ, βοηθώντας τον οδηγό να διατηρεί το βλέμμα του συνεχώς στον δρόμο.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Πρώτη φορά οδήγησα αυτοκίνητο με head-up display και το συγκεκριμένο μου άρεσε ιδιαιτέρως, και μην παραξενευτείς αν στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, οι εταιρίες προβάλλουν όλα τα στοιχεία πάνω στο παρμπρίζ, αλλάζοντας κατά πολύ την εικόνα του εσωτερικού των αυτοκινήτων του μέλλοντος.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Τα υλικά που έχει χρησιμοποιήσει η Mercedes-Benz είναι κορυφαία. Τα πάντα είναι επενδυμένα με ποιοτικό δέρμα και με άριστα μαλακά στην αφή πλαστικά με εξαιρετικό φινίρισμα και άριστη συναρμογή, με το αυτοκίνητο δοκιμής να διαθέτει μαύρες γυαλιστερές επενδύσεις (υπάρχουν διαθέσιμες και ξύλινες επενδύσεις) στο κέντρο του ταμπλό και στις πόρτες, όπως και κανονικά αλουμινένια διακοσμητικά. Κραδασμοί, τριγμοί και άλλοι θόρυβοι απουσιάζουν εντυπωσιακά, με την απουσία του λεβιέ των ταχυτήτων να προσδίδει στο αυτοκίνητο έναν επιπλέον αποθηκευτικό χώρο για δύο ποτήρια/μπουκάλια και μικροαντικείμενα.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Οι πέντε στρόγγυλοι αεραγωγοί μαζί με την συνολική ποιότητα των υλικών (διακοπτών κ.τ.λ) συμπληρώνουν την πολυτελή εικόνα του εσωτερικού, με τον πίνακα οργάνων να αποτελείται από δύο όργανα, ένα για το ταχύμετρο και ένα για το στροφόμετρο, στο κάτω μέρος των οποίων υπάρχουν τα όργανα της ένδειξης θερμοκρασίας νερού και αυτής του ντεπόζιτου. Ανάμεσά τους υπάρχει μια μεγάλη έγχρωμη πολυλειτουργική οθόνη η οποία προβάλλει μια πληθώρα δεδομένων από τα στοιχεία του υπολογιστή ταξιδιού, μέχρι και τις πάμπολες ρυθμίσεις των συστημάτων που εξοπλίζεται το αυτοκίνητο.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Σαφώς όμως την εντύπωση κλέβει η τεράστια 8,4″ οθόνη του εξαιρετικού συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Comand Online, η οποία βρίσκεται στη κορυφή του κεντρικού ταμπλό και γενικά χαρακτηρίζεται από την μινιμαλιστική σχεδίασή του, με ελάχιστα κουμπιά. O χειρισμός του Comand Online αλλά και όλων των συστημάτων του αυτοκινήτου γίνεται από το εξαιρετικής σχεδίασης, λειτουργικότητας και αισθητικής διακόπτη touchpad (ποντίκι αφής αν προτιμάς) που βρίσκεται στη βάση του κεντρικού τούνελ, μπροστά από το μεγάλο υποβραχιόνιο, μέσα στο οποίο υπάρχουν δύο θύρες USB, αλλά και θύρα SD, για την αναπαραγωγή αρχείων ήχου και εικόνας. Ο διακόπτης του Comand Online διαθέτει επιφάνεια αφής, η οποία υποστηρίζει, gestures (χειρονομίες), scroll, δυνατότητα/αναγνώριση γραφής (π.χ διεύθυνσης στο GPS, τηλεφωνικό νούμερο κ.α). Σε συνεργασία με έναν πιεζοπεριστροφικό διακόπτη, λειτουργεί εξαιρετικά, γρήγορα, δεν μπερδεύει τον χρήστη, αλλά οι πραγματικά –άπειρες- δυνατότητες που διαθέτει το Comand Online, απαιτούν από τον οδηγό ένα εύλογο χρονικό διάστημα ώστε αυτός να τις αφομοιώσει. Παραδείγματος χάρη, το σύστημα διαθέτει σύνδεση στο internet, WiFi hotspot, online χάρτες, Google Street View, διαδικτυακό ραδιόφωνο, Google Local Search, Facebook, Twitter και πάρα, μα πάρα πολλά ακόμη που για να περιγράψω όλα, θα πρέπει να αφιερώσω αρκετές χιλιάδες λέξεων. Στα γενικά, το σύστημα Comand Online είναι εξαιρετικό, αλλά η τσουχτερή τιμή του (3.750 ευρώ), λειτουργεί τροχοπέδι σε όποιον θέλει να το τοποθετήσει στο εσωτερικό του ταμπλό.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Ίσως ξενίσει η απουσία ελέγχου της έντασης του ήχου στο κέντρο της κονσόλας, αλλά αν συμβιώσεις για λίγες ώρες με το αυτοκίνητο θα καταλάβεις πως η επιλογή του επιλογέα της έντασης του ήχου δίπλα από το touchpad του Comand Online είναι η ιδανική, μιας και το χέρι σου δεν θα θέλεις να το παίρνεις από πάνω του. Ο ήχος που παράγουν τα ηχεία είναι καθαρός και ικανοποιητικός (υπάρχει και το εξαιρετικό Surround ηχοσύστημα Burmester στον πρόσθετο εξοπλισμό), με το χειρόφρενο να είναι πλήρως ηλεκτρικό. Το σύστημα κλιματισμού χρησιμοποιεί δεδομένα από το GPS, έτσι ώστε να κλείνει αυτόματα το κλαπέτο της ανακύκλωσης, όταν το αυτοκίνητο εισέρχεται μέσα σε τούνελ, για να μην μπαίνουν αναθυμιάσεις μέσα στη καμπίνα. Επίσης το κάθισμα του συνοδηγού διαθέτει αισθητήρα, ο οποίος απενεργοποιεί τον αερόσακο, μόλις κουμπώσει παιδικό κάθισμα πάνω του.

Θέση οδήγησης

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική με τα καθίσματα να είναι άνετα, με τον οδηγό να μην αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα σε ότι αφορά τον τομέα της περιφερειακής ορατότητας, αλλά και της ρύθμισης της κατάλληλης θέσης οδήγησης, με το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι με paddles –λόγω του 7-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, να ρυθμίζεται τόσο σε ύψος όσο και σε βάθος.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Η ηχομόνωση είναι κορυφαία, όπως περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας αυτής, με τους πίσω τρεις επιβάτες να νοιώθουν ιδιαιτέρως άνετα, λόγω του μεγαλύτερου μεταξονίου κατά 80 mm. Ο διαθέσιμος χώρος τόσο για τα γόνατα όσο και για το κεφάλι είναι άνετος, ακόμη και άτομα με ανάστημα άνω του 1.90. Ο χώρος του πορτμπαγκάζ έχει μεγαλώσει κατά 5 λίτρα σε σχέση με αυτό της προηγούμενης γενιάς, φτάνοντας τα 480 λίτρα, με την αναδίπλωση των πλατών (40:20:40) των πίσω καθισμάτων (πρόσθετος εξοπλισμός) να αυξάνει τον διαθέσιμο χώρο στα λίτρα.

Σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης

Η Mercedes-Benz τοποθετεί στην C-Class το σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης eCall, που μειώνει κατά 50% τον χρόνο που φτάνουν στο σημείο του ατυχήματος οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης σε αγροτικές περιοχές και 40% εντός πόλεων. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει έως και 2.500 λιγότερους θανάτους ετησίως, στους δρόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Το Mercedes-Benz eCall είναι ένα σύστημα το οποίο σε περίπτωση σοβαρού τροχαίου, στέλνει αυτόματα την ακριβή τοποθεσία που συνέβη το ατύχημα καθώς και το μοντέλο και το VIN του αυτοκινήτου, στα κεντρικά της Mercedes και από εκεί προωθούνται στις ομάδες διάσωσης, στα νοσοκομεία, στη πυροσβεστική και στην αστυνομία. Το σύστημα είναι στάνταρ στη τελευταία έκδοση του συστήματος COMAND Online και είναι εντελώς δωρεάν.

Ασφάλεια 5 αστέρων

Μέσα στους στόχους της Mercedes-Benz ήταν η νέα γενιά της C-Class να είναι πιο ασφαλής από πότε και έτσι εξοπλίζει το μοντέλο με κορυφαία επίπεδα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Η Γερμανική εταιρία περιγράφει την πλατφόρμα σχεδόν 20 ηλεκτρονικών συστημάτων ως Intelligent Drive, με τα συστήματα αυτά να έχουν ως γνώμονα την ασφάλεια και την άνεση, με τα περισσότερα από αυτά να προέρχονται από τη μεγάλη αδερφή S-Class. Ανάμεσα στα συστήματα συναντάμε το Collision Prevention Assist Plus το οποίο ειδοποιεί οπτικά και ηχητικά τον οδηγό για επικείμενη πρόσκρουση ή πιθανά εμπόδια μπροστά από το αυτοκίνητο, ταυτόχρονα προετοιμάζει τη λειτουργία υποβοήθησης πέδησης Brake Assist PLUS, ώστε η απόκριση των φρένων να είναι η ακριβέστερη δυνατή, ενώ μπορεί να φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο αν χρειαστεί, ενώ αυτό κινείται με ταχύτητες από 7 έως και 200 χλμ/ώρα.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Το Attention Assist ελέγχει το επίπεδο κούρασης του οδηγού, με το σύστημα PRE-SAFE Brake να προετοιμάζει το αυτοκίνητο για ενδεχόμενη σύγκρουση με σκοπό τον περιορισμό των συνεπειών της. Το Traffic Sign Assist διαβάζει τις πινακίδες κυκλοφορίας στα δεξιά του δρόμου και ενημερώνει τον οδηγό όπως π.χ για το όρια ταχύτητας στο κομμάτι του δρόμου που διανύει, με το Active Parking Assist με Parktronic παρκάρει μόνο του αυτοκίνητο. Επίσης συναντάμε το ενεργό Cruise Control Distronic Plus με Steering Assist και Stop&Go Pilot, καθώς και τα συστήματα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, Active Blind Spot Assist και Adaptive Highbeam Assist Plus.

Όλα τα παραπάνω δίνουν στην C-Class πέντε αστέρια ασφαλείας στις δοκιμές δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP με 92% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 84% στη προστασία παιδιών, 77% στη προστασία πεζών και 70% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Κινητήρας

Από πλευράς κινητήρων κάτω από το καπό της νέας C-Class είναι διαθέσιμα 11 κινητήρια σύνολα, 6 βενζίνης και 5 πετρελαίου που συνδυάζονται είτε με ένα νέο 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, είτε με το επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-TRONIC PLUS.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Η C180 φορά τον 1.600αρη turbo αλουμινένιο κινητήρα με άμεσο ψεκασμό, πιεζοηλεκτρικά μπεκ, διπλό μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων και μεταβλητό βύθισμα βαλβίδων εισαγωγής CAMTRONIC. Αποδίδει 156 άλογα στις 5.300 σ.α.λ με 250 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.250 έως τις 4.000 σ.α.λ. Η τουρμπίνα σηκώνει μέχρι 1,9 bar πίεση και περιστρέφεται μέχρι τις 230.000 σ.α.λ. Τα 156 άλογα της βασικής έκδοσης, είναι ικανοποιητικά για κάποιον που δεν αναζητά ιδιαίτερες συγκινήσεις, και κινούν την C-Class με περίσσεια άνεση στον δρόμο, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 8,2 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα της ανέρχεται στα 225 χλμ/ώρα.

Ο κινητήρας στη περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής συνδυάζεται με το 7-τάχυτο αυτόματο διπλόδισκο κιβώτιο 7G-DCT. Διαθέτει σύστημα Start/Stop, το οποίο λειτουργεί απρόσκοπτα, με τον κινητήρα να είναι αθόρυβος και ελαστικός στις χαμηλές και στις μεσαίες στροφές, αλλά όσο πλησιάζει κανείς το όριο περιστροφής του (6.500 σ.α.λ) η απόδοση του ξεφουσκώνει.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο είναι εξαιρετικό, ομαλό, γρήγορο –όχι τόσο όσο άλλα αντίστοιχα διπλόδισκα κιβώτια, με άμεσες αλλαγές, τόσο στο ανέβασμα όσο και στο κατέβασμα των ταχυτήτων, με τον επιλογέα του να μην βρίσκεται στη γνώριμη θέση στη βάση της κεντρικής κονσόλας, αλλά πίσω από τιμόνι, στη δεξιά μεριά της κολόνας, όπως μας έχει συνηθίσει στα τελευταία μοντέλα της η Mercedes-Benz. Η αλλαγή των ταχυτήτων γίνεται είτε αυτόματα, είτε μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

Κατανάλωση diesel….

Σύμφωνα με την Mercedes-Benz, η C-Class έχει μέση κατανάλωση 5,4-5,8 λίτρα/100 χλμ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής είδαμε το νούμερο αυτό να είναι στα 6,4 λίτρα/100 χλμ, οδηγώντας με φυσιολογικούς ρυθμούς, χωρίς ιδιατέρως πιεσμένη οδήγηση. Στη εθνική οδό με το cruise control ενεργοποιημένο στα 120-130 χλμ/ώρα θα δεις μέση κατανάλωση κοντά στα 5,6-5,8 λίτρα/100 χλμ. Η κατανάλωση του κινητήρα είναι στα μεγάλα συν, μιας και αυτός θυμίζει νούμερα κινητήρων πετρελαίου. Η C-Class εξοπλίζεται με ντεπόζιτο 41 λίτρων (υπάρχει διαθέσιμο και μεγαλύτερο ντεπόζιτο 66 λίτρων) και σε ότι αφορά τις εκπομπές CO2, η C180 εκπέμπει 127 γρ/χλμ, κάνοντας το μοντέλο να πληρώνει 139,7 ευρώ τέλη κυκλοφορίας.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Στον δρόμο

Στον δρόμο, η νέα πλατφόρμα ξεδιπλώνει όλες τις αρετές της. Το μειωμένο βάρος, το χαμηλότερο κέντρο βάρους, η άριστη αεροδυναμική και η ανάρτηση της C-Class (αποτελούμενη από 4 συνδέσμους μπροστά και 5 πίσω), συνάδουν στη δημιουργία μιας εντυπωσιακής ποιότητας κύλισης, τόσο στις ευθείες, όσο και στις στριφτερές διαδρομές. Στον αυτοκινητόδρομο η ευθύτητα και η ακλόνητη σταθερότητα στα πολλά χιλιόμετρα είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τη νέα γενιά της C-Class, με τους αεροδυναμικούς θορύβους πραγματικά να είναι ελάχιστοι ακόμη και σε ταχύτητες άνω των 140 χλμ/ώρα.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Στις στροφές η κλίση των αναρτήσεων είναι η αναμενόμενη, προσφέροντας εντυπωσιακά επίπεδα πρόσφυσης, μεγαλύτερες πλευρικές επιταχύνσεις και μια αίσθηση σιγουριάς και ασφάλειας. Η ανάρτηση είναι άνετη ακόμη και στις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων με εγκάρσιες ανωμαλίες και λακκούβες, απορροφώντας κάθε τι στο πέρασμα τους, μεταφέροντας ελάχιστους κραδασμούς στο εσωτερικό. Και αν κάποιος θέλει κάτι ακόμη καλύτερο, η Mercedes-Benz για πρώτη φορά στη κατηγορία αυτή προσφέρει την αερανάρτηση Airmatic με συνεχώς μεταβαλλόμενη απόσβεση, ανεβάζοντας στο ανώτατο βαθμό τα επίπεδα άνεσης. Η ανάρτηση έρχεται με τρεις λειτουργίες: comfort, comfort με σπορ χαρακτηριστικά και σπορ, με την τελευταία ρύθμιση να μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 15 mm.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτρικό με μεταβλητή υποβοήθηση, είναι όσο πρέπει άμεσο, ζωηρό και ακριβές, με πολύ καλύτερη ανατροφοδότητη, σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά. Η πληροφόρηση του θα μπορούσε να είναι καλύτερη στις περιπτώσεις εκείνες που θα θελήσεις να κινηθείς γρήγορα, αν και δεν έχεις τέτοιες απαιτήσεις από βασικές εκδόσεις σαν την C180, αλλά από την C63 AMG. Οδηγώντας την C-Class απολαμβάνεις το κάθε χιλιόμετρο με το ESP να κρατά εντός τροχιάς τη πορεία της C-Class, όταν το παρακάνεις. Η αίσθηση που σου δίνει είναι μιας αρκετά ώριμης άνετης λιμουζίνας, έχοντας πιο δυναμική οδική συμπεριφορά σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά, πλησιάζοντας πιο κοντά από ποτέ σε αυτή της Σειράς 3 της BMW. Καταπίνει τα χιλιόμετρα χωρίς να κουράζει τον οδηγό, με την άνεση να είναι δεδομένη, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχει φτιαχτεί για να παίζει με την ουρά ο οδηγός της, τουλάχιστον στην έκδοση C180. Κλείνοντας το κομμάτι του δρόμου, δεν θα μπορούσα να ξεχάσω το σύστημα πέδησης της C-Class, το οποίο είναι εντυπωσιακό, τόσο από πλευράς αντοχής όσο και αποτελεσματικότητας. Στα γενικά, η νέα C-Class έχει χαρακτήρα, αυτόν μιας elegant λιμουζίνας με σημεία δυναμικής οδήγησης, αλλά δεν μπορείς να την χαρακτηρίσεις σπορ.

Agility Control για το κέφι του οδηγού

Μνείας αναφοράς είναι και το πρόσθετο σύστημα Agility Control. Τι κάνει αυτό; Διαθέτει πέντε προγράμματα λειτουργίας (“ECO”, “Comfort”, “Sport”, “Sport+” και “Individual”) τα οποία επιλέγονται με έναν επιλογέα στη βάση της κονσόλας, και παραμετροποιεί τα χαρακτηριστικά/ρυθμίσεις της χαρτογράφησης του κινητήρα (απόκριση γκαζιού και ροπή), την ταχύτητα αλλαγής των ταχυτήτων από το κιβώτιο ταχυτήτων και την σκληρότητα/υποβοήθηση της ηλεκτρομηχανικής κρεμαργιέρας του τιμονιού ανάλογα με το πώς θέλεις να κινηθείς. Οι διαφορές ανάμεσα σε κάθε λειτουργία είναι αντιληπτή από τον οδηγό, με το πρόγραμμα Individual να δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να παραμετροποιεί τις παραπάνω ρυθμίσεις αναλόγως με τα προσωπικά του θέλω.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή” ]

Τιμή

Η C-Class είναι πιο φθηνή από ποτέ. Η C180 ξεκινά από τις 32.900 ευρώ (€31.470 με απόσυρση), αλλά ο βασικός εξοπλισμός, παρότι είναι αρκετός δεν διαθέτει όλα αυτά τα έξτρα που βλέπεις στο αυτοκίνητο δοκιμής (μεταλλικό ασημί χρώμα diamond, Active Parking Assist με Parktronic, αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα, πακέτο καπνιστή, πακέτο αποθηκευτικών χώρων, υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρα βροχή, Head-up-Display, 7G-TRONIC PLUS, Cruise Control, Comand Online, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων σήμανσης, DVD Player, πακέτο Avantgarde με Agility Control ανάρτηση με ρύθμιση άνεσης ζάντες 17” με ελαστικά διαστάσεων 225/50, πακέτο καθρεπτών και πακέτο οσφυικής υποστήριξης).

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Όλα τα παραπάνω κάνουν το αυτοκίνητο να κοστίζει 46.537,3 ευρώ, ενώ αν παίξεις με τον configurator της C-Class θα διαπιστώσεις πως η Mercedes-Benz προσφέρει στον επιπλέον εξοπλισμό, ότι μπορεί να φανταστεί ο μελλοντικός ιδιοκτήτης της, εκτοξεύοντας την τελική τιμή της C180 ακόμη και πάνω από τις 90.000 ευρώ, αν κάποιος επιλέξει ολόκληρη τη λίστα του μακρύ καταλόγου του πρόσθετου εξοπλισμού.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Κλείνοντας

Η νέα Mercedes-Benz C-Class είναι πιο πλήρης από ποτέ. Κατασκευασμένη σε νέα πλατφόρμα, διαθέτει νέα φρέσκια κομψή σχεδίαση που αρέσει –πολύ- στο target group που απευθύνεται, διαθέτει άπλετη πολυτέλεια, άριστη ποιότητα κατασκευής, τεχνολογία με το κιλό από μεγαλύτερες κατηγορίες, συστήματα υποβοήθησης, άνεσης και ασφαλείας που μέχρι πριν λίγα χρόνια συναντούσε κανείς μόνο στην S-Class και όλα αυτά σε μια όχι και τόσο απαγορευτική τιμή, ακόμη και για την σημερινή ελληνική πραγματικότητα.

Mercedes-Benz C180 Test Drive

Οι μεγάλοι χώροι, η καλύτερη οδική συμπεριφορά, η χαμηλή κατανάλωση και τα μειωμένα τέλη κυκλοφορίας κάνουν την C180 να είναι ένα από τα ιδανικά αυτοκίνητα εκείνου που θέλει να δώσει ένα σεβαστό ποσό για την αγορά νέου πολυτελούς οικογενειακού αυτοκινήτου. Η Mercedes-Benz έχει θέσει πολύ ψηλά τον πήχη στη πολυτελή κατηγορία των μεσαίων sedan, με τη νέα C-Class να είναι καλύτερη από ποτέ, θέλοντας να γίνει το σημείο αναφοράς.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

Κινητήρας και επιδόσεις
Διάταξη κυλίνδρων / αριθμός I4
Κυβισμός κινητήρα (cc) 1595
Ονομαστική ισχύς [kW (hp) / rpm] [1] 115 (156 hp) / 5300
Ονομαστική ροπή (Nm / rpm) [1] 250/1200-4000 (250/1200-4000)
Αναλογία συμπίεσης 10.3:1
Επιτάχυνση 0–100 km/h (s) 8.2 (8.5)
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 225 (223)
Κατηγορία εκπομπών Euro 6 (Euro 6)
Λειτουργία ECO start/stop ναι (ναι)
Καύσιμα και εκπομπές
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ / με ρεζέρβα (Ι) 41/7.0
Κατανάλωση καυσίμων, οδήγηση στην πόλη (l/100km) [2] 6.8-6.4 (7.4-6.8)
Κατανάλωση καυσίμων, οδήγηση εκτός πόλης (l/100km) [2] 4.7-4.2 (5.0-4.6)
Μικτή κατανάλωση καυσίμων (l/100km) [2] 5.5-5.0 (5.8-5.4)
Μικτές εκπομπές CO2 (g/km) [2] 127-116 (135-126)
Τιμή Cd 0.27
Μετάδοση ισχύος
Σύστημα κίνησης Κίνηση στους πίσω τροχούς
Κιβώτια ταχυτήτων Μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (7G-TRONIC PLUS)
Αναλογίες μηχανικής μετάδοσης 4.75/ 2.46/ 1.62/ 1.24/ 1.00/ 0.79/ R1 4.47
Αναλογίες αυτόματης μετάδοσης 4.38/2.86/1.92/1.37/1.00/0.82/0.73/R1 3.42/R2 2.23
Τελικός λόγος μετάδοσης 2.674 (3.067)
Ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης
Εμπρός άξονας Πολλαπλών συνδέσμων
Πίσω άξονας Πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων
Ανάρτηση, εμπρός / πίσω Ελατήρια, αποσβεστήρες κραδασμών μονού σωλήνα με SDD / ελατήρια, αποσβεστήρες κραδασμών μονού σωλήνα με SDD
Εμπρός ελαστικά / ζάντες 205/60 R 16
Πίσω ελαστικά / ζάντες 205/60 R 16
Εμπρός φρένα Δίσκοι, αεριζόμενοι
Πίσω φρένα Δίσκοι, συμπαγείς
Χωρητικότητες, διαστάσεις και βάρη
Χωρητικότητα χώρου αποσκευών (VDA) (I) 480
Κύκλος στροφής (m) 11.22
Καθαρό βάρος / ωφέλιμο φορτίο (kg) [3] 1395/565 (1425/565)
Μικτό βάρος (kg) 1960 (1990)
Μέγιστο φορτίο οροφής (kg) 75
Επιτρεπόμενο βάρος ρυμουλκούμενου χωρίς φρένα / με φρένα (kg) 700/1400

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...

Επίσημο: Η Alfa Romeo μετονομάζει τη Milano

Μόλις πέντε ημέρες μετά τα επίσημα αποκαλυπτήρια της Milano και τον ντόρο που έγινε, η Alfa Romeo αναγκάστηκε να μετονομάσει το νέο της μικρό...
<h5>Στα συν:</h5>Σχεδίαση, Οδική συμπεριφορά, Ποιότητα/Άνεση/Πολυτέλεια, Κινητήρας, Κατανάλωση, Τεχνολογία, Ποιότητα κύλισης/Ηχομόνωση, Ασφάλεια, Χώροι <hr /> <h5>Στα μείον:</h5> Όχι ο βασικός εξοπλισμός που περίμενες, Τιμές επιπλέον εξοπλισμούTest Drive: Δοκιμάζουμε την νέα Mercedes-Benz C-Class (C180)