Test Drive: Δοκιμάζουμε το Fiat 500 GQ (MY2014) 1.3 Multijet II

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Fiat_500_GQ_06

Τι και αν έχουν περάσει επτά γεμάτα χρόνια που κυκλοφορεί το Fiat 500 στους δρόμους. Το δημοφιλέστατο ιταλικό αυτοκίνητο δε λέει να γεράσει. Ίσα ίσα βρίσκεται στην δεύτερη νιότη του, και με τις τονωτικές ενέσεις της εταιρίας διευρύνει κάθε τόσο το κοινό του.

Η Fiat επέλεξε να δώσει στο 500 ένα πιο lifestyle, premium και fashion statement χαρακτήρα και μαζί με το Panda, αποδείχθηκε από την ιστορία, αποτέλεσε μία από τις πιο επιτυχημένες αναβιώσεις μοντέλου στην ιστορία της αυτοκίνησης και της έδωσε την ευκαιρία να μεγαλώσει τόσο οικονομικά όσο και επιχειρηματικά, με τα τελευταία χρόνια να πωλείται και στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, που κύριο κριτήριο επιλογής αυτοκινήτου είναι “the bigger the better”.

Στα συν

  • Σχεδίαση
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
  • Trendy Χαρακτήρας

Στα μείον

  • Χώροι πίσω επιβατών
  • Συμπεριφορά στις μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες
  • Νωχελικός κινητήρας κάτω από τις 2.000 σ.α.λ.

Με τη δοκιμή του 500 GQ, είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω και το Model Year 2014 του εμβληματικού Fiat 500, που παρουσιάστηκε στην Γενεύη τον περασμένο Μάρτιο και θα παίξει επίσης το ρόλο του στην εδραίωση της επιτυχίας του 500. Από τη στιγμή του λανσαρίσματος το 2007 έως και σήμερα, περισσότερες από 1.200.000 μονάδες πουλήθηκαν από τις οποίες το 75% εκτός Ιταλίας, ενώ ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις στη κατηγορία του στην Ευρώπη το 2013, με μερίδιο που ισοφάρισε το ρεκόρ του 2008 στο 13.9%. Το Fiat 500 κατασκευάζεται από το 2007 στη πόλη Tichy, της Πολωνίας, και από το 2010 επίσης στο εργοστάσιο της Chrysler, στη πόλη Toluca, του Mexico, με αποτέλεσμα να πωλείται σε πάνω από 100 χώρες και σηματοδότησε την επιστροφή της Fiat στις ΗΠΑ. Δεν είναι λίγα εξάλλου τα 1,2 εκατ. αυτοκίνητα που έχει πουλήσει, με τον παρακάτω πίνακα να δείχνει αυτά τις ευρωπαϊκής αγοράς.

Έτος Πωλήσεις
2007 42.468
2008 177.680
2009 179.241
2010 172.205
2011 156.051
2012 145.700
2013 158.918

* Πηγή JATO Dynamics

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Το αυτοκίνητο

Test_Drive_Fiat_500_GQ_22

Είναι αλήθεια ότι οι εκδόσεις που έχει κυκλοφορήσει είναι αμέτρητες και χρειάζεται τεφτέρι για να τις θυμηθείς όλες, όμως όλες είχαν κάτι ιδιαίτερο να προσφέρουν πλησιάζοντας τα γούστα των αγοραστών, και περισσότερο, των αγοραστριών. Η τελευταία προσθήκη της Fiat έγινε στη περασμένη έκθεση της Φρανκφούρτης, που παρουσίασε το 500 GQ Edition.

Test_Drive_Fiat_500_GQ_03

Test_Drive_Fiat_500_GQ_04 Test_Drive_Fiat_500_GQ_09

H συνεργασία με το παγκοσμίως γνωστό αμερικάνικο μηνιαίο ανδρικό περιοδικό GQ (γνωστό παλιότερα ως Gentlemen’s Quarterly), που επικεντρώνεται στη μόδα, το στυλ, και τα πολιτισμικά ενδιαφέροντα των ανδρών, μέσα από άρθρα σχετικά με το φαγητό, τις ταινίες, τη γυμναστική, τη μουσική, τα ταξίδια, τον αθλητισμό, την τεχνολογία και τα βιβλία, το 500 GQ προσπαθεί, επάξια, να αποτάξει από τη συνείδηση των πολλών ότι είναι ένα γυναικείο lifestyle αξεσουάρ. Και τα καταφέρνει πολύ καλά. Δεν έχει τη brutal εμφάνιση του Abarth, όντας ένα πιο εκλεπτυσμένο σύνολο με ιδιαίτερες προσθήκες.

Test_Drive_Fiat_500_GQ_10

Στιλιστικά, το 500 GQ, βασίζεται πάνω στην έκδοση 500S που είχαμε δοκιμάσει για 4300 χλμ., και διαθέτει τον νέο μπροστά προφυλακτήρα με μεγάλες εισαγωγές αέρα, ειδικές ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με το λογότυπο 500 στο κέντρο σε πορτοκαλί χρώμα, με το ίδιο χρώμα είναι το λογότυπο “GQ” στη πλαϊνή κολόνα, αεροτομή, νέος πίσω προφυλακτήρα με διαχύτη, διπλές απολήξεις εξατμίσεων, και σκουρόχρωμα φωτιστικά σώματα μπροστά-πίσω. Κυρίως, όμως, χαρακτηρίζεται από την εξαιρετική γκρι/μαύρη διχρωμία που χωρίζεται με μια ματ διπλή λωρίδα που διατρέχει περιμετρικά και οριζόντια το αμάξωμα, με το αποτέλεσμα να είναι μια μίξη σπορ χαρακτηριστικών με λίγο στιλ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Fiat_500_GQ_25

Παράλληλα με την δοκιμή της συγκεκριμένης lifestyle έκδοσης, είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω για πρώτη φορά το MY2014, και αν οι αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση του μικρού αυτοκινήτου πόλης είναι πρακτικά μηδενικές, αυτές επικεντρώνονται στη καμπίνα και πιο συγκεκριμένα στον πίνακα οργάνων.

Test_Drive_Fiat_500_GQ_31

Έτσι, στο εσωτερικό του Fiat 500 GQ συναντάς εκτός από το πορτοκαλί λογότυπο στο ταμπλό, τις μαύρες δερμάτινες επενδύσεις με τις πορτοκαλί ραφές να κάνουν αντίθεση, το τριάκτινο τιμόνι, τα σπορ αλουμινένια πεντάλ, τα σπορ καθίσματα και το δερμάτινο επιλογέα ταχυτήτων και τον νέο πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 7 ιντσών, που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Magneti Marelli.

Test_Drive_Fiat_500_GQ_14

Ο σχεδιασμός του πίνακα οργάνων δεν αλλάζει, αφού διατηρεί το στρογγυλό “κέλυφος”, με τα αναλογικά -μέχρι σήμερα- όργανα να αντικαθίστανται από την πολυλειτουργική οθόνη, παντρεύοντας έτσι ιδανικά τη ρετρό αισθητική με τον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό. Ένας τέτοιος πίνακας οργάνων προσφέρεται για πρώτη φορά στην κατηγορία, με το σύστημα να μεταφέρει στον οδηγό όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται και να προσθέτει μια ακόμη πινελιά στον trendy χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ προσφέρεται ως στάνταρ στις εκδόσεις Cult και Sport και κατόπιν παραγγελίας στη Lounge.

Test_Drive_Fiat_500_GQ_28 Test_Drive_Fiat_500_GQ_26

Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό της οθόνης TFT περιλαμβάνει την ενσωμάτωσή της στο δοκιμασμένο σύστημα πλοήγησης Blue&Me TomTom 2, συγκεντρώνοντας τελικά στην ίδια οθόνη όλες τις πληροφορίες για το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο και τον υπολογιστή ταξιδιού, μαζί με την πλοήγηση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Μηχανικά δεν υπάρχει καμία έκπληξη, και κάτω από το καπό υπάρχει ο γνωστός 1.300αρης (1.248 κ.εκ) turbodiesel Multijet II κινητήρας στη δυνατότερη εκδοχή του με τα 95 άλογα στις 4.000 σ.α.λ με 200 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ένα μηχανικό 5-τάχυτο κιβώτιο με τον ειδικό για την έκδοση λεβιέ του κιβωτίου ταχυτήτων να είναι τοποθετημένος ψηλά, πάνω στη κεντρική κονσόλα και όχι στο κεντρικό τούνελ. Διαθέτει πολύ καλή αίσθηση, με ακριβείς αλλαγές και σύστημα Start/Stop, το οποίο ανήκει στον βασικό εξοπλισμό και λειτουργεί χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Μόνο σε ελάχιστες περιπτώσεις θα παρατηρήσεις μια πολύ μικρή καθυστέρηση να ξεκινήσει το μοτέρ. Για τα 0-100 χλμ η Fiat ανακοινώσει χρόνο 10,7 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνά τα 180 χλμ/ώρα. Οι εκπομπές ρύπων CO2 μόλις που ανέρχονται στα 95 γρ/χλμ CO2, πράγμα που σημαίνει πως το 500 GQ με τον diesel κινητήρα απαλλάσσεται από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας, γλυτώνοντας σου έξοδα για να κάνεις τις fashion αγορές σου.

Test_Drive_Fiat_500_GQ_08

Η ροπή του 1,3 MultiJet II πετρελαιοκινητήρα είναι πλούσια, ειδικά όταν οι στροφές ξεπερνούν τις 2.000 σ.α.λ. και προσφέρει δυνατό τράβηγμα, με το πεντάλ του γκαζιού έχει καλή απόκριση. Το συγκεκριμένο μοτέρ ξεχωρίζει για την δύναμη του στις μεσαίες στροφές καθώς και στις πολύ καλές ρεπρίζ, ενώ στις χαμηλές στροφές (έως 2.000 σ.α.λ) ο κινητήρας φαίνεται να δυσκολεύεται να ανεβάσει στροφές με περίσσεια άνεση. Στα ψηλά, όπως κλασικά κάθε πετρελαιοκινητήρας ξεφουσκώνει και δεν υπάρχει νόημα να το πιέσεις πάνω από τις 4.500 σ.α.λ. Τέλος, η εργοστασιακή μικτή κατανάλωση ανακοινώνεται στα 3,9 λίτρα/100 χλμ, ενώ η πραγματική μπορεί να φτάσει από 4,8 λίτρα/100 χλμ μέχρι 5,5 λίτρα/100 χλμ, ανάλογα το πόσο βαρύ πόδι έχεις.

‘Οσον αφορά την κίνηση στον δρόμο, ισχύουν ακριβώς όπως βιώσαμε την συνύπαρξη με το 500S. Ελαφρώς πιο σφιχτή, προσδίδοντας άψογο πάτημα στις στροφές, με μικρές κλίσεις αμαξώματος, ενώ καταπίνει και τις περισσότερες εγκάρσιες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, φιλτράροντας ικανοποιητικά τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων, αν και σε μεγάλες λακκούβες θα νιώσεις τη δυσαρέσκεια του πίσω άξονα, με το κοπάνημα στις περιπτώσεις αυτές να είναι αισθητό. Ισορροπεί αρμονικά ανάμεσα στο δίπτυχο άνεση-κρατήματα, με την πρόσφυση στις στροφές να είναι μεγάλη και το τιμόνι του ακριβές.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Εν τέλει

Test_Drive_Fiat_500_GQ_15

Εν ολίγοις, το “κοστούμι” του GQ είναι μια σύγχρονη έκφραση του σύγχρονου και μοδάτου άντρα, που έχει και αυτός το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο ως αξεσουάρ. Είναι κατάλληλο για γρήγορη και οικονομική κίνηση, προσφέροντας μια κομψή, σπορ εμφάνιση στη μουντή και ανιαρή αστική ζωή, αρκεί ο αγοραστής του να θέλει να αποχωριστεί επιπλέον €2.000, που είναι η αξία του πακέτου GQ και μπαίνει πάνω στην έκδοση Sport. Δηλαδή κοστίζει €16.000 αν επιλέξει τον κινητήρα 0.9-λίτρων με τα 85 άλογα, (τιμή με το πακέτο και απόσυρση και προωθητική), ενώ με τον κινητήρα της δοκιμής κοστίζει €16.490 (απόσυρση και προωθητική).

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

500 (MY2014) 1.3 MTJ 95hp GQ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Αντιρρυπαντικές προδιαγραφές Euro 5+ με DPF
Αριθμός κυλίνδρων, διάταξη 4 σε σειρά, εγκάρσια εμπρός
Καύσιμο Πετρέλαιο
Κυβισμός 1248
Μέγιστη ισχύς HP (kW) / σ.α.λ. 95 (70) / 4000 σ.α.λ.
Μέγιστη ροπή Nm (kgm) / σ.α.λ. 200 (20,4) / 1500 σ.α.λ.
Σύστημα χρονισμού κινητήρα 2 εκκεντροφόροι επικεφαλής (πιανόλα με κοκοράκια και υδραυλικά ωστήρια)
Σχέση συμπίεσης 16,8:1
Τροφοδοσία καυσίμου Άμεσος ψεκασμός “Common Rail” Multijet ηλεκτρονικά ελεγχόμενος με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και intercooler
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Κύκλος στροφής (m) 9.3
Τύπος Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση – Dualdrive
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Επιτάχυνση (sec) 0-100 km/h (2 άτομα + 20 κιλά) 10.7
Μέγιστη Ταχύτητα: Km/h 180
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Χωρητικότητα μπαταρίας (Ah) 63
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Μεταξόνιο (mm) 2300
Μετατρόχιο εμπρός / πίσω (mm) 1413/1407
Μήκος / Πλάτος (mm) 3546/1627
Υψος (χωρίς φορτίο) (mm) 1488
Χώρος αποσκευών VDA (dm3) ελαχ. 185
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Εμπρός Ανεξάρτητη διάταξη μεταξύ των τροχών, τύπου McPherson με κάτω ψαλίδια στηριγμένα σε ένα υποπλαίσιο, αντιστρεπτική δοκό συνδεδεμένη στα αμορτισέρ
Πίσω Τροχοί συνδεδεμένοι μέσω ημιάκαμπτου στρεπτού άξονα
ΤΡΟΧΟΙ (std εξοπλισμός)
Ζάντες αλουμινίου 195/45 R 16 (Continental ContiPremiumContact2)
ΒΑΡΗ – ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
Βάρος κενού οχήματος (κιλά) 980
Μέγιστο Ρυμουλκούμενο Φορτίο (κιλά) 830
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ καυσίμου (λίτρα) 35
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ (Οδηγία ΕΕ 1999/100)
Kύκλος εκτός πόλης (λίτρα/100km) 3.3
Αστικός κύκλος (λίτρα/100km) 5
Εκπομπές ρύπων – CO2 (gr/km) 95
Μικτή διαδρομή (λίτρα/100km) 3.9
ΜΕΤΑΔΟΣΗ ΚΙΝΗΣΗΣ
Κιβώτιο ταχυτήτων, αριθμός σχέσεων Μηχανικό 5 σχέσεων + όπισθεν
Κίνηση Εμπρός
ΦΡΕΝΑ : Δ (Δίσκοι) με ABS + EBD με ESP
Εμπρός: Ø mm Δ 257 (αεριζόμενοι)
Πίσω: Ø mm Τ 180

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...
<h5>Στα συν:</h5>Σχεδίαση, Κατανάλωση, Οδική συμπεριφορά, Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας, Trendy Χαρακτήρας <hr /> <h5>Στα μείον:</h5>Χώροι πίσω επιβατών, Συμπεριφορά στις μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες, Νωχελικός κινητήρας κάτω από τις 2.000 σ.α.λ.Test Drive: Δοκιμάζουμε το Fiat 500 GQ (MY2014) 1.3 Multijet II