Μηχανικά τώρα, το Qashqai είναι διαθέσιμο με τρία κινητήρια σύνολα. Ένα βενζίνης και δύο πετρελαίου. Το αυτοκίνητο δοκιμή διέθετε τον 1,2 λίτρων DiG-T, ενώ υπάρχει και ο 1,5-λίτρων dCi με τα 110 άλογα και ο νέος 1,6-λίτρων με τα 130 άλογα. Για τους αριθμολάγνους, μαθαίνοντας πληροφορίες εκ των έσω, στην Ελλάδα το ποσοστό στα 1.600 περίπου που έχουν πουληθεί είναι 15%/55%/30%, με το μεγαλύτερο αριθμό των αυτοκινήτων να είναι εξοπλισμένα με τη μεσαία και υψηλή έκδοση εξοπλισμού.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_69

Ο 4-κύλινδρος turbo βενζινοκινητήρας των 1.197 κ.εκ. με σύστημα άμεσου ψεκασμού, είναι προίκα της Renault, και είναι ο ίδιος που είχαμε δοκιμάσει στο Captur. Είναι ένας από τους καλύτερους και πιο σύγχρονους κινητήρες βενζίνης αυτή τη στιγμή, αποδίδοντας 115 ίππους (περίεργο γιατί όχι 120) στις 4.900 σ.α.λ. και 190 Nm ροπής από τις μόλις 2.000 σ.α.λ. Το εργοστάσιο ανακοινώνει επίσημα ότι από στάση για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα χρειάζεται 10,9 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 185 χλμ/ώρα. Έχει μεγαλύτερη λειτουργική απόδοση και παρά το μικρό του μέγεθος και βάρος, κινεί τα 1.350 κιλά με σπιρτάδα, προσφέροντας στο crossover καλή επιτάχυνση και ευελιξία, μεγαλύτερη από τον απερχόμενο κινητήρα βενζίνης των 1,6 λίτρων, αλλά όταν φορτωθεί με μια τετραμελή οικογένεια και τις αποσκευές της, θα δυσκολευτεί, όπως θα αναλυθεί παρακάτω.

Ουσιαστικά αντικαθιστά τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα, με την υλοποίηση του downsizing να κρίνεται άκρως επιτυχημένη, καθώς η ιαπωνική εταιρία ανακοινώνει μέση μικτή κατανάλωση 5,6 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές διοξειδίου αγγίζουν τα 129 γρ/χλμ. (αντίστοιχα ο 1.600άρης είχε 6,2 λίτρα/100 χλμ και 144 γρ.) και πληροί τους κανονισμούς του Euro5+. Αυτό σημαίνει ότι ο κάτοχος του πρέπει να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας 141,9 ευρώ. Η μέση κατανάλωση που κατάφερα στα 930 χλμ. της δοκιμής ήταν 7,3 λίτρα/100 χλμ, όπου με αρκετή πίεση και συνεχή κίνηση σε ορεινές διαδρομές, για χάρη της φωτογράφησης, μπορεί να ανέβει μέχρι τα σχεδόν 8,5 λίτρα. Από την άλλη στον αυτοκινητόδρομο και με το cruise control κολλημένο στα 130 χλμ/ώρα μπορείς να δεις τιμές της τάξης των 6 λίτρων/100 χλμ. Έτσι, με το ρεζερβουάρ χωρητικότητας 55 λίτρων μπορείς να έχεις αυτονομία 700 με 800 χλμ.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_43

Όπως όλοι οι κινητήρες του Qashqai, ο 1.2 DIG-T είναι εξοπλισμένος με σύστημα Start/Stop ως στάνταρ, ενώ στα πλεονεκτήματά του εντάσσονται μια σειρά από τεχνολογίες εξοικονόμησης καυσίμων, συμπεριλαμβανομένων των βελτιστοποιημένων σχέσεων μετάδοσης, καθώς και των ειδικών λιπαντικών με χαμηλό ιξώδες. Συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο χειροκίνητο (αργότερα θα είναι διαθέσιμο είναι και το ολοκαίνουργιο επτατάχυτο Xtronic), μεταφέροντας την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Εκτός από τις εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς, το αυτοκίνητο διατίθεται και με το σύστημα τετρακίνησης All- Mode 4×4-i, αλλά μόνο στην δυνατότερη πετρελαιοκίνητη έκδοση.