Οδηγώντας το

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_04

Εξετάζοντας τα δεδομένα της κατηγορίας, καταλαβαίνεις ότι τα crossovers είναι φτιαγμένα για να περάσουν τουλάχιστον το 90% της ζωής τους στην άσφαλτο. Η απόσταση από το έδαφος των 200 χλστ. δεν είναι απαγορευτική για ελαφριές εκτός δρόμου εξορμήσεις και με λίγη σύνεση θα πας σίγουρα σε μέρη που με τα αυτοκίνητα της κατηγορίας C δεν θα τολμούσες. Τα ελαστικά της Goodyear EfficientGrip SUV διαστάσεων 215/60-17 δεν θα παραπονεθούν σε γρασίδι, πατημένο χώμα και άμμο, αλλά καλό είναι να μην έχεις τυφλή εμπιστοσύνη, ειδικά στην δικίνητη έκδοση.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_18

Το εξαιρετικό πλαίσιο με τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και ημιάκαμπτος άξονα πίσω (πολλαπλών συνδέσμων στις τετρακίνητες εκδόσεις), απορροφά εξαιρετικά όλες τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, ενώ το set up έχει βρει την χρυσή τομή, ώστε να μην “πλέει” στις υψηλές ταχύτητες αλλά και να μην εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Όλο το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται σαν ένα σώμα, όντας πολύ στιβαρό, με το οδηγό να νιώθει ασφάλεια και άνεση στην πλειονότητα των μετακινήσεων του. Το να το πιέσεις στα όρια δεν είναι σώφρον καθώς δεν έχει σχεδιαστεί για σπορ μετακινήσεις, αλλά για άνετες. Αν υπερβείς την πρόσφυση τότε άμεσα, και δίχως ίχνος καθυστέρησης, θα αναλάβει ο ηλεκτρονικός φρουρός να σε προστατέψει.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_32

Η επιτυχία του νέου Qashqai εντοπίζεται στο ότι μπορεί να κινείται σχεδόν παντού με την ίδια ευκολία και άνεση. Στον ανοιχτό δρόμο είναι ευθύβολο, δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους ενώ κυρίως φιλτράρει την πλειονότητα των εξωτερικών θορύβων. Ειδικά, από τον κινητήρα μέχρι τις 4.000-4.500 σ.α.λ. δεν ακούς σχεδόν τίποτα, που με την απουσία κραδασμών συμβάλει στις ξεκούραστες διαδρομές. Το ίδιο συμβαίνει και μέσα στη πόλη, που με το άμεσο γκάζι, τις compact διαστάσεις του και το μικρό κύκλο στροφής 10,72 μέτρων είναι ιδιαίτερα ευκίνητο και χρηστικό.

Αυτό που πραγματικά ήθελα να δω στο αυτοκίνητο είναι πως μπορεί να ανταπεξέλθει ο κινητήρας. Η συντριπτική πλειοψηφία των ατόμων που θα επιλέξουν τον 1,2 DiG-T θα βγάλουν το καπέλο στο μικρό βενζινοκινητήρα, για τις ρουτινιασμένες μετακινήσεις αλλά και στα ταξίδια. Η λειτουργία του είναι εξαιρετικά εκλεπτυσμένη και ομαλή. Αν κινείσαι στη περιοχή των 2.000 με 4.000 σ.α.λ. θα έχεις ανά πάσα στιγμή την κατάλληλη δύναμη και ροπή, καθώς μόνο λίγα δεν είναι τα 115 άλογα για καθημερινές μετακινήσεις. Τίποτα δε προδίδει τη χωρητικότητα του κινητήρα του, με το μόνο παράπονο να εμφανίζεται στις ρεπρίζ για κάποιο προσπέρασμα σε επαρχιακό δρόμο, καθώς το αραιής κλιμάκωσης κιβώτιο θα σε αναγκάσει να κατεβάσεις. Τότε θα πραγματοποιήσει με άνεση την προσπέραση, αλλά θα καταναλώσει περισσότερο καύσιμο. Ο λεβιές έχει χαλαρή αίσθηση, αλλά οι αλλαγές είναι ακριβέστατες, με τις διαδρομές μεταξύ των σχέσεων κάπως μακριές.

Test_Drive_Nissan_Qashqai_DiGT_10

Το ηλεκτρικό τιμόνι δεν έχει και την καλύτερη αίσθηση, νιώθοντας λίγο αποκομμένος με το τι κάνουν οι τροχοί. Η μάζα δεν θα ενοχληθεί αλλά αν κάποιος θέλήσει το κάτι παραπάνω θα πρέπει να είναι προϊδεασμένος. Από την άλλη θετική έκπληξη είναι τα πολύ δυνατά του φρένα με δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, που δεν έδειξαν να κουράζονται εύκολα.