Κινητήρας

Μηχανικά το 500L Living στην Ελλάδα είναι διαθέσιμο με δύο turbo πετρελαιοκίνητα σύνολα, τον 1.3 MultiJet II με τους 85 ίππους και τα 200 Nm ροπής, που φορούσε το 500L της δοκιμής μας, και τον 1.6 MultiJet II απόδοσης 105 ίππους και 320 Νm ροπής, που φορούσε το 500L Trekking και αρκετά άλλα μοντέλα του ομίλου. Το αυτοκίνητο δοκιμής είχε κάτω από το καπό, ευτυχώς, τον μεγαλύτερο κινητήρα, γιατί από τη προηγούμενη εμπειρία μας είχαμε διαπιστώσει ότι ο “μικρός” ήταν ήδη λίγος για το 500L, πόσο μάλλον για το Living που εξαιτίας της περισσότερης λαμαρίνας και των εξτρά καθισμάτων ζυγίζει 1.425 κιλά (+110 ή +80 σε 5-θέσια διάταξη).

Fiat 500L Living - 50

Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και στην πράξη ο συνδυασμός αυτός είναι πολύ πιο ικανός από όσο δείχνουν αυτοί οι αριθμοί. Μπορεί η ιπποδύναμη να μην διεκδικεί επικεφαλίδες αλλά τα 320 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. είναι κάτι παραπάνω από ικανά να κινήσουν τα παραπανίσια κιλά με αξιοπρέπεια κυρίως μέσα στην πόλη, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο δεν θα κουράσει. Πραγματικά ακόμα και όταν κινήθηκα με 6 συνεπιβάτες (όλοι αθλητές) ο κινητήρας δεν παραπονέθηκε για την κίνηση εντός Αττικής, καθώς η ροπή και οι σφικτές μεσαίες σχέσεις του κιβωτίου, με τον κινητήρα να δουλεύει μεταξύ 1.800 και 4.000 σ.α.λ., επιταχύνουν το αυτοκίνητο ικανοποιητικά και προπαντός ασφαλέστατα. Δεν παραγνωρίζω ότι ιδανικότερος θα ήταν το ίδιος κινητήρας απόδοσης 120 ίππων, που θα ταίριαζε γάντι στο αυτοκίνητο, δίνοντας την επιπλέον δύναμη που μπορεί για κάποιους να λείψει με πλήρες φορτίο. Κατά γενική ομολογία όμως, για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου τα άλογα είναι σε αποδεκτά πλαίσια.

Εκτός των άλλων, ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει χαμηλά κόστη συντήρησης, με τις εκπομπές CO2 να φτάνουν τα 117 γρ/χλμ, δηλαδή ετήσια τέλη κυκλοφορίας 105,3 ευρώ. Για όσους ενδιαφέρονται για τις επιδόσεις, το Living είναι μόλις 0,9 δευτ. πιο αργό από το 500L, καθώς επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε μόλις 12,2 δευτ., και εξασφαλίζει τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα. Η εργοστασιακή μέση μικρή κατανάλωση ανακοινώνεται στα 4.5 λίτρα/100 χλμ, με την πραγματική να μη υπερβαίνει τα 6 λίτρα/100 χλμ., κάτι που με το 50άρι ρεζερβουάρ βγάζεις άνετα 800 χλμ/ώρα, που μπορεί να είναι και περισσότερα γιατί στον αυτοκινητόδρομο με το cruise στα 130 χλμ/ώρα και 3 συνεπιβάτες καίει 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Με μια ματιά
Εμφάνιση
6.5
Οδική συμπεριφορά
7
Επιδόσεις
7.5
Κατανάλωση
8.5
Τιμή
7
Μοιράσου το!
Προηγούμενο άρθροΟ David Hasselhoff μιλά για τον πρώτο KITT
Επόμενο άρθροΚάπως έτσι θα μοιάζει η νέα Chevrolet Camaro [Renderings]