Στο δρόμο

Fiat 500L Living - 09

Στο τομέα της ανάρτησης οι αλλαγές στην μακριά έκδοση του 500L εντοπίζονται στον πίσω άξονα, όπου τα αμορτισέρ διαθέτουν λειτουργία “εξαρτημένη από τη συχνότητα” (frequency dependent), στα οποία η απόσβεση μεταβάλλεται ανάλογα με τις συνθήκες λειτουργίας. Έτσι, η απόσβεση είναι μεγάλη για καταστάσεις χαμηλής συχνότητας διέγερσης (κλίσεις αμαξώματος στον εγκάρσιο και διαμήκη άξονα) για να περιορίζονται οι κινήσεις του αμαξώματος και να βελτιώνεται ο έλεγχος του αυτοκινήτου και η ασφάλεια, ενώ είναι χαμηλή για καταστάσεις υψηλής συχνότητας διέγερσης (μικρές ανωμαλίες, τραχύ οδόστρωμα) για τη βελτίωση της άνεσης.

Στη πράξη ο επιπλέον όγκος και βάρος γίνεται άμεσα αισθητός και θα πρέπει να έχεις πάντα κατά νου την απότομη μεταφορά βάρους. Οι κλίσεις στις στροφές είναι αρκετά αισθητές, επουδενί δεν φοβίζουν καθώς τα περιθώρια πρόσφυσης των ελαστικών είναι ψηλά αλλά δεν σε προδιαθέτουν για διατήρηση υψηλής ταχύτητας μέσα στις στροφές.

Fiat 500L Living - 14

Με άδειο φορτίο οι διαφορές στην οδική συμπεριφορά είναι αμελητέες. Αυτές γίνονται σε πλήρες φορτίο που εξαιτίας του ψηλού κέντρου βάρους το αυτοκίνητο “πλέει” στις αλλαγές κατεύθυνσης, κάτι που σε προϊδεάζει αρνητικά σε περίπτωση αναγκαστικού και επείγοντος ελιγμού. Όμως, η εξαιρετική άνεση της ανάρτησης και η συνολική στιβαρότητα της κατασκευής καθιστούν το αυτοκίνητο σε αχόρταγο χιλιομετροφάγο. Μόνο παράπονο, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι που εμφανίζονται πάνω από τις νόμιμες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο, απόρροια των μεγάλων κάθετων γυάλινων επιφανειών.

Πάντως, για μέσα στην πόλη το μέγεθος κρύβεται και με κύκλο στροφής στα 10,7 μέτρα κρίνεται ιδιαίτερα ευκίνητο, χωρίς να δυσκολευτεί στις επιτόπιες μανούβρες. Στο παρκάρισμα, αν και εκ των πραγμάτων είναι πιο δύσκολο, δεν θα μετατραπεί σε μπελά, καθώς τόσο οι απουσία νεκρών γωνιών, όσο και η ύπαρξη κάμερας οπισθοπορείας (που κρύβεται στο μεσαίο “0” του λογότυπου “500L”) βοηθούν καταλυτικά για την γρήγορη στάθμευση.

Σε γενικές γραμμές η ποιότητα κύλισης είναι το ίδιο καλή με τα υπόλοιπα μοντέλα, με το τιμόνι είναι να έχει την αναμενόμενη για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου αίσθηση, ενώ ο επιλογέας των ταχυτήτων είναι αρκετά χαλαρός χωρίς όμως να είναι ασαφείς οι αλλαγές. Τέλος, θετική εντύπωση προκαλούν τα φρένα, καθώς στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι μεγαλύτερα με δίσκους 305 χλστ. εμπρός και 264 χλστ. πίσω (σε σχέση με 284/251 εμπρός πίσω το 500L), κάτι που μόνο θετικά αποτελέσματα προσφέρουν στην αίσθηση του πεντάλ και στην απόσταση φρεναρίσματος.

Με μια ματιά
Εμφάνιση
6.5
Οδική συμπεριφορά
7
Επιδόσεις
7.5
Κατανάλωση
8.5
Τιμή
7
Μοιράσου το!
Προηγούμενο άρθροΟ David Hasselhoff μιλά για τον πρώτο KITT
Επόμενο άρθροΚάπως έτσι θα μοιάζει η νέα Chevrolet Camaro [Renderings]