Test Drive: Πρώτη δοκιμή του νέου Opel Corsa στην Σαντορίνη

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

First_Drive_Opel_Corsa_Santorini_06

Πραγματοποιήθηκε χθες στην μαγευτική Σαντορίνη η πανελλήνια δημοσιογραφική παρουσίαση του νέου Opel Corsa, το οποίο μετά την πρώτη μας (στατική) επαφή μαζί του στην έκθεση του Παρισιού το περασμένο Οκτώβριο, συνεχίζει ακάθεκτο την 32-χρονη άκρως επιτυχημένη πορεία των τεσσάρων προηγούμενων γενιών του. Η επιτυχία του τελευταίου μοντέλου ήταν ιδιαίτερα μεγάλη, τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην Ελλάδα, που παρά τα 8 χρόνια στη πλάτη του, τους πρώτους δέκα μήνες του 2014 βρίσκεται πρώτο στην κατηγορία των supermini με 13% μερίδιο αγοράς.

Έτσι, από το 2006 που παρουσιάστηκε η προηγούμενη γενιά, με τις δυο ελαφριές ανανεώσεις που δέχτηκε, που ξεχείλωσαν τον κύκλο ζωής του, η γερμανική εταιρία μας δείχνει την πέμπτη ενσάρκωση του ονόματος  (Corsa E). Η μάσκα του αυτοκινήτου έχει εμφανείς επιρροές από το Adam, η γρίλια είναι φαρδύτερη και τα φωτιστικά σώματα βρίσκονται στην άκρη. Άλλες σχεδιαστικές λεπτομέρειες παρατηρούνται στις δυο γραμμές του καπό που δημιουργούν μια “σκαμμένη” επιφάνεια η οποία συνεχίζεται μέχρι το παρμπρίζ, αλλά και στα ελλειπτικά φωτιστικά σώματα με τα ενσωματωμένα LED ημέρας που θα μπορούσα να τα παρομοιάσω με μπούμερανγκ.

Στα συν

  • Σύγχρονο εσωτερικό
  • Κινητήρες
  • Κιβώτιο
  • Άνεση και στιβαρό πάτημα
  • Εξοπλισμός

Στα μείον

  • Χώρος πίσω επιβατών στην 3-πορτη έκδοση
  • Συντηρητική σχεδίαση

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

First_Drive_Opel_Corsa_Santorini_20

Από το 1982 που παρουσιάστηκε το “κουτένιο” πρώτο μοντέλο έχουν πωληθεί 12,4 εκατ. αυτοκίνητα, 155.000 από αυτά στην Ελλάδα, με την πέμπτη γενιά να περνά από τη γραμμή παραγωγής των εργοστασίων των Zaragoza και Eisenach. Τα παραπάνω νούμερα καθιστούν το Corsa ένα από τα best sellers μοντέλα της Opel, αλλά και γενικώς της αυτοκίνησης και μαζί με το Astra, είναι το πιο δημοφιλές μοντέλο της Opel, με αναλογία πάνω από το ένα τέταρτο των πωλήσεων της εταιρίας κάθε χρόνο.

Ο σχεδιασμός του νέου Opel Corsa ακολουθεί εξελικτική πορεία, και ενώ έχει αλλάξει σε αρκετά σημεία, παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, καθώς το συνολικό σουλούπι του αυτοκινήτου παρέμεινε σχεδόν απαράλλαχτο. Στο πλάι, οι σχεδιαστές επέλεξαν να τοποθετήσουν 2 έντονες γραμμές, μία στο επάνω μέρος, ακριβώς κάτω από τα παράθυρα και μία στο κάτω, πάνω από τα μαρσπιέ. Έτσι, δημιουργείται ένα πιο μυώδες και δυναμικό προφίλ, που οδηγεί στο πίσω μέρος. Εκεί βρίσκουμε τα νέα, οριζόντια και ελαφρώς προεξέχοντα φωτιστικά σώματα, που κόβονται από την πόρτα του χώρου αποσκευών και θυμίζουν αυτά του μεγαλύτερου Astra.

First_Drive_Opel_Corsa_Santorini_03

Η Opel, συνεχίζει να προσφέρει την επιλογή δύο διαφορετικών αμαξωμάτων με την 5-θυρη να επιδεικνύει έναν σαφώς πιο πρακτικό χαρακτήρα, ενώ την 3-θυρη, με την οροφή να έχει αισθητή κλίση, να παραπέμπει σε coupe μοντέλο, χαρίζοντας του μια sport ταυτότητα. Προσωπικά, θεωρώ αισθητικό παράπτωμα το “δάκρυ” στο τελείωμα του πίσω παραθύρου της 3-θυρης έκδοσης, που συνεχίζει στο σώμα του αυτοκινήτου. Αυτή η επιλογή μπορεί να δένει “οπτικά” στο Adam, αλλά όχι στο Corsa. Ψιλά γράμματα θα μου πεις, καθώς η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου είναι αρκετά όμορφη, μοντέρνα αλλά ταυτόχρονα διαχρονική, δείχνοντας ότι το νέο Corsa ήρθε για να μείνει αρκετά χρόνια.

First_Drive_Opel_Corsa_Santorini_28

Το μήκος του ξεπερνάει κατά δύο εκατοστά τα 4 μέτρα, το ύψος του φτάνει τα 1.481 χλστ. για το 5-θυρο και 1.479 χλστ. για το 3-θυρο μοντέλο, ενώ το μεταξόνιο του, φτάνει τα 2.510 χλστ. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι αρκετοί και άνετοι για τέσσερις επιβάτες, με τα πράγματα τους να βολεύονται στα 285 λίτρα του χώρου αποσκευών με το διπλό πάτωμα. Αυτά με την αναδίπλωση των καθισμάτων σε αναλογία 60/40 αυξάνονται σε 1.120 την 5-θυρη και 1.090 για την 3-θυρη έκδοση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρες” ]

B_77

Μηχανικά, με την Opel να έχει στόχο την παρουσίαση 17 νέων κινητήρων και κιβωτίων μέχρι το 2018, η γκάμα κινητήρων του Corsa Ε είναι εντελώς ανανεωμένη. Το γερμανικό supermini είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα με 3 κινητήρες βενζίνης και 1 πετρελαίου, με αυτόν που ξεχωρίζει να είναι ο νέος τρικύλινδρος 1.000άρης turbo ECOTEC βενζινοκινητήρας, με ισχύ 90 ή 115 ίππων και ροπή της τάξης των 170 Nm από τις 1.800 σ.α.λ. Είναι σχεδιασμένος εξ αρχής από λευκό φύλλο χαρτί, διαθέτει άμεσο ψεκασμό και θέτει νέα standards θορύβου και κραδασμών στην κατηγορία, όντας το μοναδικό που εφοδιάζεται με αντικραδασμικό άξονα εξισορρόπησης. Αμφότερες οι προαναφερθείσες εκδόσεις, εφοδιάζονται με σύστημα Start/Stop, αλλά και με ένα νέο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που εξασφαλίζουν πολύ καλή απόδοση και οικονομία. Το εργοστάσιο ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ. με τις εκπομπές του 3-θυρου  Corsa να είναι 100 με 115 γρ/χλμ, ανάλογα την απόδοση του κινητήρα και αν το αυτοκίνητο διαθέτει ελαστικά χαμηλής τριβής, και του 5-θυρου να ξεκινούν από τα 104 και φτάνουν αντίστοιχα μέχρι τα 117 γρ/χλμ.

First_Drive_Opel_Corsa_Santorini_08

Στη γκάμα των βενζινοκινητήρων βρίσκονται επίσης οι βελτιωμένες εκδοχές των ατμοσφαιρικών 1,2 και 1,4-λίτρων, με 70 και 90 ίππους αντίστοιχα, με τον πρώτο να αποτελεί ουσιαστικά την entry-level έκδοση του μοντέλου και τον δεύτερο να είναι ο μοναδικός από τους βενζινοκινητήρες που προσφέρεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Πλήρως ανανεωμένος, έχοντας πιο ήσυχη και “πολιτισμένη” λειτουργία είναι ο μοναδικός πετρελαιοκινητήρας 1,3-λίτρων CDTI που τοποθετείται στο νέο Corsa. Είναι προδιαγραφών Euro 6 με 95 ίππους στις 3.750 και 190 Nm ροπή, διαθέσιμα από τις 1.500 μέχρι 3.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται δε, με το κλασικό 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, με πλέον σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης και εκπέμπει μόλις 85 γρ/χλμ CO2 με κατανάλωση 3,2 λίτρα/100 χλμ σε μικτό κύκλο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

B_72

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι δραματικές, με τη καμπίνα του νέου Corsa να είναι ολοκαίνουρια, κομψή και μοντέρνα. Αποπνέει αίσθηση υψηλής ποιότητας, εξαιτίας των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί, με αφρώδες πλαστικό να έχει χρησιμοποιηθεί στο πάνω μέρος του ταμπλό και στις πόρτες. Η κονσόλα είναι σχεδιασμένη με σαφήνεια, και αναπτύσσεται γύρω από ένα εντυπωσιακό κέντρο ελέγχου οδηγού με το ταμπλό οργάνων να ορίζεται από οριζόντιες γραμμές που επιτείνουν την αίσθηση ευρυχωρίας. Η έγχρωμη οθόνη αφής 7 ιντσών του προαιρετικού συστήματος IntelliLink infotainment είναι εργονομικά τοποθετημένη στην κεντρική κονσόλα, μεταξύ οδηγού και συνοδηγού, όπως πρωτοείδαμε στο Adam. Το τελευταίο προσφέρει βέλτιστες ευκαιρίες συνδεσιμότητας, είναι συμβατό με συσκευές Apple και Android, ενώ με την συνεργασία της Opel με την την εταιρία κινητής τηλεφωνίας Vodafone, με την αγορά του αυτοκινήτου παρέχεται δωρεάν μια private label συσκευή κινητού που έχει προεγκατεστημένη την εφαρμογή πλοήγησης BringGo, και προβάλει τις ενδείξεις στην οθόνη του αυτοκινήτου. Επίσης, σε αυτήν υπάρχουν και οι εφαρμογέ Stitcher και TuneIn για ιντερνετικό ραδιόφωνο και podcasts. Η ενσωμάτωση συσκευών Apple iOS στο IntelliLink επιτρέπει φωνητικό έλεγχο SIRI EYES FREE, και με αυτό, οι οδηγοί θα μπορούν να ακούνε ένα SMS να διαβάζουν ή να απαγγέλλουν SMS και emails, χωρίς να αφήνουν το τιμόνι ή να διασπάται η προσοχή τους από το δρόμο.

Ακόμα, στην οθόνη προβάλλεται η εικόνα της –προαιρετικής– κάμερας οπισθοπορείας, η οποία θα μπορούσε να έχει καλύτερη ανάλυση. Ο πίνακας οργάνων είναι νέας σχεδίασης, με ψηφιακές ενδείξεις για τη στάθμη του καυσίμου και τη θερμοκρασία, και ανάμεσα από το ταχύμετρο και το στροφόμετρο υπάρχει μεγάλη ψηφιακή οθόνη πληροφόρησης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

First_Drive_Opel_Corsa_Santorini_25

Η πλατφόρμα πάνω στην οποία είναι χτισμένη η πέμπτη γενιά του Corsa δεν κληρονομεί ούτε ένα εξάρτημα από το τρέχον μοντέλο, ούτε μια βίδα όπως χαρακτηριστικά διατυμπανίζουν οι υπεύθυνοι της Opel. Η σύντομη πρώτη μου οδηγική εμπειρία με το αυτοκίνητο στους εξαιρετικά κακοτράχαλους δρόμους της ηφαιστειογενούς Σαντορίνης ήταν εντυπωσιακή. Η ευστάθεια του αυτοκινήτου στις ευθείες ήταν υποδειγματική, ενώ στις στροφές, όσο είχα την δυνατότητα να κατανοήσω από την επαφή με τα τρία αυτοκίνητα που οδήγησα, ήταν βελτιωμένη σε σχέση με το παρελθόν. Φυσικά, ούτε οι μικρές ταχύτητες αλλά ούτε και η κακή άσφαλτος δεν επέτρεπαν για περαιτέρω συμπεράσματα, αλλά το κατά 5 χλστ. χαμηλότερο κέντρο βάρους, το πιο άκαμπτο εμπρός υποπλαίσιο, η νέα γεωμετρία της ανάρτησης που περιλαμβάνει νέο εμπρός ακραξόνιο, οι νέες βάσεις στήριξης, και ο ανασχεδιασμένος πίσω άξονας με σκληρότερη αντιστρεπτική, μειώνει τις κλίσεις του αμαξώματος. Οι μεγάλες και ξαφνικές λακκούβες στους στενούς δρόμους του νησιού ήταν αναπόφευκτο να μην απορροφηθούν πλήρως αποτελεσματικά, αλλά επουδενί δεν με ενόχλησαν.

First_Drive_Opel_Corsa_Santorini_23

Η απόκριση του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης έχει γίνει λίγο πιο άμεση, αν και στον μέσο οδηγό δύσκολα θα γίνει αντιληπτή. Έτσι, σε συνδυασμό με τη νέα γεωμετρία και χαρτογράφηση του λογισμικού του συστήματος διεύθυνσης ανάλογα με τη ταχύτητα, επιτυγχάνεται ταχύτερη απόκριση και μεγαλύτερη οδηγική απόλαυση και άνεση.

Το set-up των αμορτισέρ είναι διαφορετικό για τις βενζινοκίνητες και πετρελαικονίητες εκδόσεις, με το κίτρινο 3-θυρο μοντέλο με τα 115 άλογα να προσπαθεί να σε πείσει για τον ελάχιστα πιο σπορ χαρακτήρα του. Το καλύτερο φιλτράρισμα των κραδασμών σε λακκούβες και ανώμαλο οδόστρωμα, διασφαλίζουν εξαιρετική άνεση για μικρό αυτοκίνητο, με τις διάφορες με τη προηγούμενη γενιά να είναι αισθητές.

First_Drive_Opel_Corsa_Santorini_11

Ο κινητήρας των 115 ίππων ήταν αυτός που μου κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον. Η απόκριση του και το τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές ήταν αρκετά καλή, ενώ ο αθόρυβος χαρακτήρας του, χωρίς καθόλου κραδασμούς και το σχετικά μεγάλο εύρος λειτουργίας του, αφού μέχρι τις 5.500 σ.α.λ., συνεπικουρούμενο από το καλής αίσθησης 6άρι κιβώτιο με κοντές τις πρώτες δυο σχέσεις, δείχνει ικανό να τραβήξει το αμάξωμα, χαρίζοντας ένα fun-to-drive αυτοκίνητο. Δεν έχει την έκρηξη του 1.000άρη EcoBoost της Ford, αλλά δεν στερείται δύναμης. Ακολούθως, ο 90άρης κινητήρας έδειξε να δυσκολεύεται στις μεγάλες ανηφόρες των “κοφτερών” δρόμων και χρειάζεται να τον δουλεύεις πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. για να είσαι σίγουρος ότι θα έχει πάντα επαρκή δύναμη. Τέλος, ο 95άρης πετρελαιοκινητήρας έχει βελτιωθεί αισθητά σε ήχο και διαθέτει όλα τα άριστα χαρακτηριστικά που έχουμε συναντήσει κατά καιρούς από μοντέλα που εφοδιάζονται με αυτόν. Στο τομέα των φρένων υπάρχουν δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, που παρότι ζεστάθηκαν στις παρατεταμένες κατηφόρες του νησιού, δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνολογίες” ]

First_Drive_Opel_Corsa_Santorini_32

Οι μηχανικοί τις γερμανικής εταιρίας προίκισαν το Corsa με πολλές τεχνολογικές καινοτομίες και τεχνολογίες, που δεν θα ήταν υπερβολή να πω ότι τις συναντάς σε μεγαλύτερο αυτοκίνητο. Έτσι, θεωρώντας δεδομένο για ένα αυτοκίνητο πόλης το city mode του συστήματος διεύθυνσης που αυξάνει την υποβοήθηση διεύθυνσης στις χαμηλότερες ταχύτητες, το αυτοκίνητο διαθέτει στάνταρ και hill start assist.

First_Drive_Opel_Corsa_Santorini_12

Ακόμα, μπορεί να εξοπλιστεί με το advanced park assist, που αναγνωρίζει χώρους και παρκάρει αυτόματα το όχημα χωρίς ο οδηγός να αγγίξει το τιμόνι και συνδυάζεται πάντα με το σύστημα προειδοποίηση πλαϊνού τυφλού σημείου (Side Blind Spot Alert). Οι αισθητήρες έχουν εμβέλεια τριών μέτρων στα αριστερά και δεξιά του αυτοκινήτου και ανιχνεύουν αντικείμενα ή άλλα οχήματα στα τυφλά σημεία του οδηγού.

First_Drive_Opel_Corsa_Santorini_22

Επίσης, διατίθεται με την δεύτερη γενιά της εμπρός κάμερας Opel Eye, με σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης (Traffic Sign Recognition), προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας οχήματος (Lane Departure Warning), υποβοήθηση μεγάλης σκάλας φώτων, (High Beam Assist), ένδειξη απόστασης προπορευόμενου οχήματος (Following Distance Indication) και σύστημα αναγνώρισης επικείμενης σύγκρουσης (Forward Collision Warning), ενώ η νέα γενιά Corsa μπορεί να εφοδιάζεται με σύστημα φωτισμού Bi-Xenon lighting system που περιλαμβάνει λειτουργία φωτισμού στροφών.

Η τρίπορτη έκδοση με τον 1.200αρη κινητήρα με τα 70 άλογα στην έκδοση Enjoy ξεκινά από τις 11.600 ευρώ (10.906 ευρώ με απόσυρση) ενώ η αντίστοιχη πεντάπορτη έκδοση ξεκινά από τις 12.000 ευρώ (11.281 ευρώ με απόσυρση). Το Corsa έχει ήδη δεχτεί 30.000 παραγγελίες παγκοσμίως, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν προς τα τέλη του έτους. Αναλυτικά τις τιμές του νέου Corsa, τον βασικό και τον πρόσθετο εξοπλισμό του μπορείς να βρεις εδώ, ενώ περισσότερες λεπτομέρειες για τα τεχνικά χαρακτηριστικά του νέο Corsa μπορείς να βρεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

First_Drive_Opel_Corsa_Santorini_29

Το νέο Corsa έχει όλα τα εχέγγυα να συνεχίσει την εξαιρετικά επιτυχημένη εμπορική του καριέρα, με την παρουσίαση του που έγινε στην Σαντορίνη – που αποτελεί την πρώτη πανευρωπαϊκά για τις κατά τόπους αγορές- μας έδωσε την ευκαιρία να αναγνωρίσουμε όλα τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, που το έκαναν αγαπητό στο κοινό. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και αδυσώπητος, με το ανανεωμένο Polo, το νέο Yaris, το Clio, το Fiesta, καθώς και τα επερχόμενα Hyundai i20 και Skoda Fabia να περιμένουν στην γωνία.

Το νέο Opel Corsa αποτελεί ένα αναβαθμισμένο συνολικά αυτοκίνητο, βελτιώνοντας ή και εξαλείφοντας τα μειονεκτήματα της προηγούμενης γενιάς, που θα συνεχίσει να πωλείται για ακόμα 3-4 μήνες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Οι πρώτες φωτογραφίες του νέου Citroen C3 Aircross

H Citroen έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες επίσημες φωτογραφίες της νέας -δεύτερης- γενιάς του C3 Aircross, το λανσάρισμα του οποίου -με βάση το σημερινό...

Η Toyota ανακαλεί 211.000 Prius

Η Toyota προχωρά στην ανάκληση 211.000 Prius και Prius Prime, παγκοσμίως, παραγωγής 2023 και 2024, επειδή οι πίσω πόρτες ενδέχεται να ανοίξουν απροσδόκητα. Το Prius...