Το αυτοκίνητο

Το ιταλικό crossover καλείται να καλύψει διαφορετικές ανάγκες διαφορετικών αγοραστών, διαφορετικών φύλων και απόψεων. Έχοντας κατά νου τα παραπάνω, το τμήμα marketing της εταιρίας επέλεξε το σύμβολο “X” που αντιπροσωπεύει ένα σταυροδρόμι αγοραστών που διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους και καθένας από αυτούς αντιπροσωπεύει τον νέο, τον ώριμο, τον λάτρη της ομορφιάς και γενικά αυτόν που μπορεί να εκτιμήσει τον ξεχωριστό χαρακτήρα. Όμως, θέλοντας να διευρύνει το κοινό του, οι Ιταλοί θεωρούν ότι πολλοί από αυτούς τους αγοραστές είναι δυναμικοί, με έντονη κοινωνική ζωή και διαφορετικά ενδιαφέροντα, με μοναδικό κοινό την επιθυμία να απολαμβάνουν μια ξεχωριστή οδηγική εμπειρία και να εκφράζουν τη δική τους προσωπικότητα μέσα από ένα ξεχωριστό στιλ.

IMG_0167

Το αυτοκίνητο το είδαμε για πρώτη φορά πριν περίπου ενάμιση μήνα στο Παρίσι και κατασκευάζεται στο ανανεωμένο εργοστάσιο SATA στο Melfi (Potenza). Θα πωλείται σε περισσότερες από 100 χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, όπου θα κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση του Los Angeles την επόμενη εβδομάδα. Για να καλύψει όλες τις ανάγκες, θα είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις, οι οποίες ουσιαστικά αλλάζουν εν μέρη τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η μια έχει πιο “αστικό” προσανατολισμό, η Urban, και η άλλη πιο “off-road”, η Cross. Η πρώτη αποτελεί την έκφραση ενός ελκυστικού, κομψού στυλ του, με προσανατολισμό τους νέους, δυναμικούς πελάτες των αστικών περιοχών, ενώ η δεύτερη προωθεί μια εμφάνιση και ένα τεχνολογικό προφίλ εκτός δρόμου, καθιστώντας το ιδανικό για αυτούς που λατρεύουν τις εξορμήσεις εκτός πόλης, αλλά δεν θέλουν να συμβιβαστούν σε ότι αφορά στο μοναδικό στιλ του Fiat 500.

IMG_0170

Βασίζεται πάνω στην γνωστή αρθρωτή Small Wide πλατφόρμα (Small Wide 4×4), που έχουμε συναντήσει και στο Fiat 500L, μόνο που είναι τροποποιημένη ώστε να εφοδιαστεί με το σύστημα τετρακίνησης, ενώ είναι η ίδια που χρησιμοποιεί και το Jeep Renagade. Τον σχεδιασμό του αυτοκινήτου έχει αναλάβει το Centro Stile Fiat, με επικεφαλής τον Roberto Giolito, ενώ οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν φροντίσει ιδιαίτερα και την αεροδυναμική του μοντέλου, με τον ανάλογο συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι Cd: 0,34, ο καλύτερος στην κατηγορία του.

IMG_0258

Το 500X είναι αρκετά ευέλικτο μέσα στην πρωτεύουσα της επαρχίας Piemonte και προσφέρει λύσεις σε όσους έχουν να αντιμετωπίσουν την καθημερινή κίνηση στις πόλεις, κάτι που οφείλεται στις συμπαγείς του διαστάσεις. Μετράει 4,25 μέτρα μήκος (2 εκατοστά περισσότερα για την έκδοση off-road), 1,8 μέτρα σε πλάτος και 1,60 μέτρα σε ύψος (ή 1,61 και 1,62 μέτρα αντίστοιχα με τις μπάρες οροφής της τετρακίνητης έκδοσης), το μεταξόνιο του φτάνει τα 2,57 μέτρα, ενώ η απόσταση από το έδαφος για την δικίνητη έκδοση φτάνει τα 167 χλστ, και για την τετρακίνητη τα 179 χλστ. Το βάρος του ξεκινά από τα 1.320 κιλά στην μπροστοκίνητη έκδοση με τον 1.400αρη Multiair ίππων με τα 140 άλογα και τον 1.600αρη Mutijet με τα 120 άλογα, ενώ με τον 2,0-λιτρο Mutijet των 140 ίππων και το σύστημα τετρακίνησης, το 500X ζυγίζει 1.495 κιλά.