Κινητήρες

IMG_0250

Το 500Χ αρχικά θα εξοπλίζεται με 4 αποδοτικούς πετρελαιοκινητήρες και δυνατούς βενζινοκινητήρες, τρεις τύπους συστημάτων μετάδοσης, που περιλαμβάνουν χειροκίνητο κιβώτιο 5 ή 6 ταχυτήτων, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9 σχέσεων και 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Η μετάδοση κίνησης γίνεται κατά βάση στους εμπρός τροχούς ή στους τέσσερις, ενώ στη μπροστοκίνητη έκδοση υπάρχει η επιλογή μετάδοση κίνησης με σύστημα Traction Plus.

Έτσι, διαθέσιμη κατά το ξεκίνημα της εμπορικής πορείας του αυτοκινήτου, η γκάμα των βενζινοκινητήρων θα διαθέτει τους 1.4 Turbo MultiAir 2 με 140 άλογα με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ή 6-τάχυτο διπλού συμπλέκτη και τον 1.6 “E-torQ” με 110 άλογα με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς. Από την άλλη, η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων θα διαθέτει τους 1.6 MultiJet II με 120 άλογα (επιτέλους) με κίνηση εμπρός και μόνο 6ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και τον όχι τόσο εμπορικά ενδιαφέρον για την Ελλάδα, 2-λιτρο MultiJet II με 140 άλογα που συνδυάζεται με το 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους 4 τροχούς ή το 6-τάχυτο χειροκίνητο.

IMG_0259

Η γκάμα θα ολοκληρωθεί μετά από λίγους μήνες και μέσα στο 2015 με τον 1.4 Turbo MultiAir 2 στα 170 άλογα, με 9-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση και τον 1.4 Turbo MultiAir II 140 άλογα, ο οποίος θα είναι επίσης διαθέσιμος με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 6ταχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τέλος, διαθέσιμος θα είναι και ο γνωστός turbodiesel κινητήρες: ο 1.3 MultiJet II με τα 95 άλογα και 5-ταχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και εμπρός κίνηση.

IMG_0253

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9-σχέσεων είναι προϊόν της αμερικάνικης Chrysler και το 500X είναι το πρώτο αυτοκίνητο της Fiat που θα προσφέρει αυτό το κιβώτιο. Προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, μεταξύ των οποίων η καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού και η εξαιρετικά ομαλή παροχή της ισχύος. Με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη διαχείριση, το νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί ειδική χαρτογράφηση, με τη δυνατότητα να λειτουργήσει και σαν χειροκίνητο-σειριακό.

B89Y2638

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της τετρακίνησης του νέου crossover της Fiat, είναι η υιοθέτηση ενός συστήματος αποσύνδεσης του πίσω άξονα, που μειώνει την απώλεια ενέργειας όταν δεν απαιτείται η λειτουργία της τετρακίνησης, εξασφαλίζοντας έτσι χαμηλότερη κατανάλωση, κάτι που δεν συναντάται από τον ανταγωνισμό της κατηγορίας του. Το σύστημα απεμπλοκής του πίσω άξονα εναλλάσσει αρμονικά τη μετάδοση κίνησης στους δύο ή στους τέσσερις τροχούς, για την καλύτερη εκμετάλλευση της ροπής σε κάθε στιγμή, χωρίς να χρειάζεται κάποια εντολή από τον οδηγό. Ακόμα, το 500X προσφέρει το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης “Mood Selector”, που επιδρά στον κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων/σύστημα μετάδοσης (στα αυτόματα κιβώτια), επιτρέποντας τρεις διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο, βασισμένες στην συμπεριφορά του οδηγού αλλά και της επιφάνειας του οδοστρώματος. Αυτές ρυθμίζονται μέσω ενός περιστροφικού επιλογέα τοποθετημένο στο κεντρικό τούνελ, και η πρώτη επιλογή είναι η Auto και ενδείκνυται για καλύτερο αποτέλεσμα στην άνεση, την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Ακολουθεί η Sport, για οδήγηση που δίνει προτεραιότητα στις επιδόσεις και τέλος, η All weather που προσφέρει μέγιστη ασφάλεια ακόμη και σε συνθήκες οδοστρώματος με χαμηλή πρόσφυση.

IMG_0173

Στις εκδόσεις off road, η επιλογή All weather αντικαθίσταται από τη λειτουργία “Traction”, η οποία ενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου “Traction Plus” (στις 4×2 εκδόσεις), το οποίο από τη μια βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρά οδοστρώματα και από την άλλη έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερους ρύπους και κόστος σε σχέση με ένα συμβατικό σύστημα τετρακίνησης. Το παραπάνω σύστημα είναι ίδιο με αυτό που είχαμε δοκιμάσει στο 500L Trekking. Κλείνοντας τα περί μετάδοσης, εάν πρόκειται για κίνηση στους τέσσερις τροχούς, η λειτουργία “Traction” επιταχύνει τη μετάδοση ροπής στον πίσω άξονα.