Sunfire (1)

Μια γερμανική εταιρία, η Sunfire GmbH υπόσχεται πως έχει βρει την λύση που θα σώσει τον κόσμο από τα ορυκτά καύσιμα. Κατασκεύασε ένα νέο μηχάνημα που χρησιμοποιεί νερό και σε συνδυασμό με το διοξείδιο του άνθρακα της ατμόσφαιρας (σε υγρή μορφή), δημιουργεί συνθετικά καύσιμα. Κάτι αντίστοιχο έχει ετοιμάσει και η Audi,


Η Γερμανική εταιρεία ονομάζει την τεχνολογία ενέργεια-σε-ρευστό, αναφέροντας πως το μηχάνημα της είναι σε θέση να κατασκευάσει συνθετικά καύσιμα όπως βενζίνη, πετρέλαιο και κηροζίνη. Η διαδικασία λειτουργεί κατά μέρος χρησιμοποιώντας την διαδικασία Fischer-Tropsch (η οποία αναπτύχθηκε το 1925) και Ηλεκτρολυτικές Κυψέλες Στερεών Οξειδίων (Solid Oxide Electrolyser Cells, SOECs – κυψέλες καυσίμου που παράγουν μορφές αερίου υδρογόνου και οξυγόνου) για την δημιουργία ατμού χρησιμοποιώντας ηλεκτρισμό που μπορεί να προέρχεται από ανεμογεννήτριες, από ηλιακές κυψέλες ή άλλες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Από τον ατμό στην συνέχεια αφαιρείται το οξυγόνο (που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε άλλες εφαρμογές, και επομένως υπάρχει και άλλο όφελος) για την παραγωγή υδρογόνου.

Στο επόμενο στάδιο της διαδικασίας, το υδρογόνο χρησιμοποιείται για την μετατροπή του διοξείδιου του άνθρακα (CO2), το οποίο προέρχεται από την ατμόσφαιρα, σε μονοξείδιο του άνθρακα και στην συνέχεια με την διαδικασία Fischer-Tropsch (η οποία αναπτύχθηκε το 1925) από το υδρογόνο (H2) και το μονοξείδιο του άνθρακα (CO) δημιουργείται υδρογονάνθρακας σε υγρή μορφή που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μηχανές εσωτερικής καύση. Έτσι υπάρχει διπλό όφελος, από την στιγμή που απομακρύνεται το διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα. Σύμφωνα με την εταιρεία μπορούν να ανακυκλωθούν 3,2 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα μέσα σε μία μέρα (τουλάχιστον από την πειραματική εγκατάσταση που έχει δημιουργηθεί για την επίδειξη της τεχνολογίας η οποία κόστισε επταψήφιο νούμερο), ενώ στο ίδιο χρονικό διάστημα μπορεί να παραχθεί ένα βαρέλι καυσίμου την ημέρα.

Sunfire (2)

Σύμφωνα με την Sunfire GmbH οι σημερινές μηχανές λειτουργούν περίπου με 50% αποδοτικότητα, αλλά υπάρχει η δυνατότητα να αυξήσουν την αποδοτικότητα τους στο 70% περίπου στο μέλλον. Για να υπάρχει ένα μέτρο σύγκρισης, η παραπάνω αποδοτικότητα είναι εφάμιλλη ενός μοντέρνου κινητήρα diesel, την ώρα που ένας κινητήρας βενζίνης έχει αποδοτικότητα μεταξύ 14% με 30%.

Τι είναι αυτό που κρατάει την τεχνολογία πίσω; Η Sunfire, μέσω του CTO της εταιρείας Christian von Olshausen υποστηρίζει ότι είναι δυνατόν να λειτουργήσει η διαδικασία σε βιομηχανικό επίπεδο, αλλά πριν γίνει αυτό θα πρέπει να αντιμετωπιστούν θέματα γραφειοκρατείας ενώ απαιτείται να παρθούν αποφάσεις για να δημιουργηθεί και ένα ρυθμιστικό πλαίσιο που θα προσφέρει την ασφάλεια που ζητούν οι επενδυτές.