[nextpage title=”Εισαγωγή” ]
Όσοι παρακολούθησαν το πρωτάθλημα Formula 1 για το 2014, ξέρουν πως αυτό είχε δυο ξεκάθαρους πρωταγωνιστές στο αγωνιστικό κομμάτι: Την εκπληκτική Mercedes F1 W05 και τον άνθρωπο που κέρδισε τον τίτλο μέσα στο κόκπιτ της, τον Lewis Hamilton. Σε συνολικά 19 Grands Prix και 1.134 γύρους, θα δούμε πως αποτυπώνεται η εικόνα σε αριθμούς, σε διάφορες κατηγορίες, αλλά και μερικά ακόμη ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν με τις πιο σημαντικές.
[/nextpage]
[nextpage title=”WPF” ]
Ή αλλιώς Νίκες-Pole Positions-Ταχύτεροι γύροι
Οι αριθμοί που δίνουν τρόπαια και πρωταθλήματα και φανερώνουν την ανωτερότητα της Mercedes σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Μάλιστα, πρέπει να πάμε πίσω στο 2007 για να βρούμε σεζόν με μόνο δυο ομάδες να παίρνουν όλες τις νίκες, με τις Ferrari και McLaren να μονοπωλούν το πρωτάθλημα, ενώ, για μόλις τρεις διαφορετικούς νικητές οδηγούς, ταξιδεύουμε ακόμη πιο πίσω στο 1988.
Οδηγός | Νίκες | Poles | Ταχύτεροι Γύροι |
---|---|---|---|
L.Hamilton | 11 | 7 | 7 |
N.Rosberg | 5 | 11 | 5 |
D.Ricciardo | 3 | – | 1 |
F.Massa | – | 1 | 1 |
S.Vettel | – | – | 2 |
K.Raikkonen | – | – | 1 |
V.Bottas | – | – | 1 |
S.Perez | – | – | 1 |
[/nextpage]
[nextpage title=”Γύροι” ]
Συμπληρωμένοι Γύροι
Μερικοί γύροι μπορεί να χάθηκαν στη διάρκεια της χρονιάς, κάποιοι από αρκετά περίεργες αιτίες, όμως θα μπορούσαν εν δυνάμει να έχουν συμπληρωθεί από κάθε οδηγό 1.134. Ποιος βρέθηκε στην κορυφή με τους περισσότερους συμπληρωμένους γύρους; Μα φυσικά ο Jenson Button, ο πιλότος με τη μεγαλύτερη εμπειρία στο φετινό grid, αλλά κι αυτό της επόμενης χρονιάς, ακολουθούμενος από τον teammate του, Kevin Magnussen. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που η MP4-29 αναδείχθηκε το πιο αξιόπιστο μονοθέσιο.
Οδηγός | Συμπληρωμένοι Γύροι |
---|---|
J.Button | 1.120 |
K.Magnussen | 1.111 |
V.Bottas | 1.110 |
D.Ricciardo | 1.095 |
K.Raikkonen | 1.076 |
F.Alonso | 1.066 |
N.Rosberg | 1.063 |
L.Hamilton | 1.048 |
N.Hulkenberg | 1.036 |
JE.Vergne | 971 |
S.Vettel | 970 |
R.Grosjean | 953 |
F.Massa | 954 |
E.Gutierrez | 933 |
D.Kvyat | 924 |
S.Perez | 891 |
A.Sutil | 858 |
P.Maldonado | 847 |
M.Chilton | 769 |
J.Bianchi | 754 |
M.Ericsson | 714 |
K.Kobayashi | 663 |
W.Stevens | 54 |
A.Lotterer | 1 |
Γύροι στην Πρωτοπορία
Ποιος πιλότος δεν θα άλλαζε μια καλή θέση στον προηγούμενο πίνακα, για τις πρώτες θέσεις σε αυτόν. Ειδικά ο Sebastian Vettel, που βρέθηκε το 2013 να έχει οδηγήσει το 60,84 τοις εκατό των γύρων (684) και φέτος πέρασε πρώτος από την γραμμή εκκίνησης/τερματισμού μόλις μια φορά.
Οδηγός | Γύροι στην Πρωτοπορία | Ποσοστό |
---|---|---|
L.Hamilton | 495 | 43,65% |
N.Rosberg | 483 | 42,59% |
D.Ricciardo | 72 | 6,35% |
F.Alonso | 32 | 2,82% |
F.Massa | 30 | 2,65% |
S.Perez | 11 | 0,97% |
N.Hulkenberg | 5 | 0,44% |
V.Bottas | 4 | 0,35% |
J.Button | 1 | 0,09% |
S.Vettel | 1 | 0,09% |
[/nextpage]
[nextpage title=”Θέσεις” ]
Κερδισμένες/Χαμένες θέσεις στον πρώτο γύρο
Ένα από τα περισσότερο διαδεδομένα ρητά στον κόσμο της Formula 1, μας λέει πως στον πρώτο γύρο μπορείς να χάσεις έναν αγώνα, όχι όμως και να τον κερδίσεις. Ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, με την προσθήκη του DRS, αυτό να δείχνει να ισχύει σε μεγάλο βαθμό. Όμως, η εκκίνηση και ο πρώτος γύρος αποτελούν σημαντικότατο ατού για έναν οδηγό, ειδικά στην ψυχολογία. Ας δούμε, λοιπόν, ποιοι ήταν οι καλύτεροι και ποιοι οι χειρότεροι σε αυτό τον τομέα, έχοντας κατά νου πως εκείνοι που ξεκινούν συνεχώς από μπροστά, έχουν και λιγότερα που μπορούν να κερδίσουν.
Οδηγός | Θέσεις | Μέσος όρος ανά αγώνα |
---|---|---|
E.Guttierrez | 38 | 1.89 |
N.Hulkenberg | 33 | 1.74 |
P.Maldonado | 24 | 1.33 |
M.Ericsson | 23 | 1.44 |
K.Kobayashi | 22 | 1.57 |
M.Chilton | 16 | 1.07 |
F.Massa | 14 | 0.88 |
F.Alonso | 13 | 0.68 |
K.Raikkonen | 12 | 0.67 |
L.Hamilton | 7 | 0.37 |
J.Button | 7 | 0.37 |
S.Vettel | 6 | 0.32 |
A.Lotterer | 3 | 3.0 |
S.Perez | 2 | 0.12 |
J.Bianchi | 1 | 0.07 |
V.Bottas | 1 | 0.05 |
W.Stevens | -3 | -3.0 |
A.Sutil | -8 | -0.44 |
K.Magnusssen | -13 | -0.68 |
D.Kvyat | -15 | -0.79 |
R.Grosjean | -15 | -0.79 |
N.Rosberg | -24 | -1.26 |
JE.Vergne | -25 | -1.32 |
D.Ricciardo | -25 | -1.32 |
[/nextpage]
[nextpage title=”Ποινές” ]
Ποινές
Σας προκαλώ να μαντέψετε ποιος οδηγός τερμάτισε πρώτος στη συγκεκριμένη κατηγορία! Παρότι προσμετρούν και οι ποινές από αλλαγές στα power units, αλλά και αυτές από λάθη των ομάδων στα pits, ο “Αιδεσιμότατος” της F1 έχει μια ροπή προς το να απασχολεί τους αγωνοδίκες. Τουλάχιστο κατάφερε να πάρει και μια πρωτιά μέσα στο τραγικό, για τον ίδιο και τη Lotus, 2014.
Οδηγός | Ποινές |
---|---|
P.Maldonado | 10 |
E.Gutierrez | 8 |
JE.Vergne | 8 |
R.Grosjean | 6 |
M.Chilton | 4 |
J.Bianchi | 4 |
D.Kvyat | 3 |
K.Magnussen | 3 |
S.Vettel | 2 |
D.Ricciardo | 2 |
A.Sutil | 2 |
S.Perez | 2 |
F.Alonso | 2 |
N.Hulkenberg | 2 |
V.Bottas | 1 |
K.Kobayashi | 1 |
M.Ericsson | 1 |
L.Hamilton | 1 |
J.Button | 1 |
F.Massa | 1 |
N.Rosberg | 0 |
A.Lotterer | 0 |
W.Stevens | 0 |
K.Raikkonen | 0 |
[/nextpage]
[nextpage title=”Εγκαταλείψεις” ]
Εγκαταλείψεις σε αγώνα
Ο πίνακας δεν αντιπροσωπεύει πλήρως τα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι οδηγοί, αφού δεν προσμετρώνται θέματα σε ελεύθερες δοκιμές ή κατατακτήριες, παρά μόνο στους αγώνες. Βέβαια, αν το καλό σκεφτεί κανείς, αυτές είναι οι εγκαταλείψεις που πονάνε περισσότερο, αφού κόβουν βαθμούς και κατ’ επέκταση νίκες και πρωταθλήματα.
Οδηγός | Εγκαταλείψεις | Ατυχήματα | Τεχνικά | Χωρίς κατάταξη | Ακύρωση | Δεν Εκίνησε |
---|---|---|---|---|---|---|
A.Sutil | 7 | 4 | 3 | |||
K.Kobayashi | 7 | 1 | 5 | 1 | ||
P.Maldonado | 6 | 6 | ||||
R.Grosjean | 6 | 1 | 5 | |||
E.Gutierrez | 6 | 3 | 3 | |||
M.Ericsson | 5 | 1 | 4 | |||
JE.Vergne | 5 | 5 | ||||
D.Kvyat | 5 | 5 | ||||
S.Perez | 4 | 3 | 1 | |||
S.Vettel | 3 | 3 | ||||
D.Ricciardo | 3 | 2 | 1 | |||
L.Hamilton | 3 | 3 | ||||
F.Massa | 3 | 3 | ||||
J.Bianchi | 3 | 1 | 1 | 1 | ||
M.Chilton | 3 | 2 | 1 | |||
N.Rosberg | 2 | 2 | ||||
F.Alonso | 2 | 2 | ||||
N.Hulkenberg | 2 | 1 | 1 | |||
J.Button | 1 | 1 | ||||
K.Raikkonen | 1 | 1 | ||||
K.Magnussen | 1 | 1 | ||||
V.Bottas | 1 | 1 | ||||
A.Lotterer | 1 | 1 | ||||
W.Stevens | 0 |
[/nextpage]
[nextpage title=”Λοιπά” ]
Υπόλοιπες κατηγορίες
Για τα στατιστικά της σεζόν είπαμε, για τα κατορθώματα των Mercedes διαβάσαμε, ομοίως και τους αριθμούς του Hamilton. Όμως, παραμένουν μερικά ακόμη πραγματάκια, άξια αναφοράς.
- Μεγαλύτερη βελτίωση για το 2014: Προφανώς την επέδειξε η ομάδα της Williams και εδώ οι αριθμοί λένε την αλήθεια. 320 βαθμοί και τρίτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών φέτος, σε αντίθεση με την ένατη περσινή και τους μόλις 5 βαθμούς συγκομιδή.
- Μεγαλύτερη πτώση για το 2014: Για την Lotus, που ακολούθησε αντίθετη πορεία από την Williams. Η 1 νίκη, τα 13 βάθρα και οι 315 βαθμοί του 2013, μετατράπηκαν σε μόλις 10, με καλύτερο αποτέλεσμα δυο όγδοες θέσεις του Grosjean. Πραγματικά απογοητευτική επίδοση.
- Νεότερος οδηγός που βαθμολογήθηκε: Ένα από τα πολλά στατιστικά που έχασαν το νόημά τους έπειτα από την αλλαγή του βαθμολογικού συστήματος. Ο Kvyat έγινε φέτος ο νεότερος οδηγός που πήρε βαθμό σε αγώνα F1, με την ένατη θέση στη Μελβούρνη, αν και το ρεκόρ ουσιαστικά ανήκει στον Jenson Button. Ο Βρετανός πήρε τους πρώτους του βαθμούς στη Βραζιλία το 2000, τερματίζοντας έκτος, σε ηλικία 20 ετών και 67 ημερών και εξακολουθεί να είναι να ο πιο νέος που κατάφερε να μπει στην εξάδα.
- Πρωταθλητής χωρίς νίκη: Ο Sebastian Vettel έγινε ο δέκατος πρωταθλητής F1, που δεν κατάφερε να πάρει νίκη στην προσπάθειά του να υπερασπιστεί τα κεκτημένα. Οι άλλοι εννέα είναι οι: JM.Fangio (1958), J.Brabham (1961), P.Hill (1962), J.Surtees (1965), Mario Andretti (1979), J.Scheckter (1980), N.Piquet (1988), D.Hill (1997) και J.Villeneuve (1998).
[/nextpage]