Όταν ο προαιρετικός εξοπλισμός ξεφεύγει 2. Η επιστροφή της παράνοιας

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

18kclqrzq63oqjpg

Την προηγούμενη εβδομάδα, είδαμε τι γίνεται σε περιπτώσεις που η τιμή του προαιρετικού εξοπλισμού αγγίζει τα όρια της επιστημονικής φαντασίας. Είδαμε περιπτώσεις όπως ο “έναστρος” ουρανός της Rolls-Royce και πόσο θα σου κοστίσει να τον απολαύσεις καθήμενος αναπαυτικά με ένα ποτήρι σαμπάνια στο χέρι ή όπως το να αφήσεις την Pagani ή την Bugatti σου άβαφη ώστε να φαίνεται το πανέμορφο carbon. Τέλος, κλείσαμε με την Porsche, που στα μάτια μου τουλάχιστον ακροβατεί στην λεπτή γραμμή που χωρίζει το άπιαστο όνειρο και τον εφικτό –με αρκετή οικονομία ή δουλειά– στόχο. Με λίγα λόγια, η Porsche είναι κάτι σαν το “gateway drug” της αυτοκίνησης. Η εταιρία που χωρίζει και ταυτόχρονα ενώνει τους πληβείους και τους πατρικίους…

Όπως και να έχει, είχα υποσχεθεί ένα ακόμα, παρεμφερές άρθρο στο οποίο θα καταπιάνομαι με εξοπλισμό σε “φυσιολογικά” αυτοκίνητα που είτε θα έπρεπε να είναι standard είτε θα έπρεπε να είναι σημαντικά φθηνότερος είτε θα ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΛΟΓΙΚΗ στην τιμολόγηση του!!!!!!! Όπως θα έχεις καταλάβει, το ύφος αυτού του άρθρου θα είναι διαφορετικό, αφού δεν μιλάμε πλέον για ζάμπλουτους ανθρώπους που δεν μπορούν να αποφασίσουν ποιο αυτοκίνητο θέλουν full extra αλλά για εμένα και εσένα που κάθε ρημάδι ευρώ υπολογίζεται γιατί για να αποκτηθεί, έχουμε δουλέψει αρκετή ώρα…

[/nextpage]

[nextpage title=”Χρώμα” ]

DSC_0665

Όπως εύστοχα επισήμανε ο 600greekgrosser στο προηγούμενο άρθρο, στην κατηγορία των χρωμάτων γίνεται της τρελής… για να μην αναφέρω την εκδιδόμενη. Ας δεχθούμε ως δεδομένο πως η μεταλλική μπογιά, είναι ακριβότερη. Ας δεχθούμε ότι η εφαρμογή της στο αυτοκίνητο, είναι δυσκολότερη. Γιατί στο ίδιο μοντέλο, η τιμή του μεταλλικού χρώματος αυξάνεται όσο αυξάνεται η τιμή του αυτοκινήτου; Συγκεκριμένα, γιατί σε ένα γνωστό, premium, δημοφιλές μοντέλο κοστίζει Χ ευρώ όταν αυτό κινείται από τον 1.200άρη κινητήρα, Χ+80 όταν κινείται από τον 1.800άρη κινητήρα με το ίδιο επίπεδο εξοπλισμού και Χ+130 όταν μιλάμε για την κορυφαία έκδοση; Ακόμα και αν πούμε ότι στη κορυφαία έκδοση, λόγω bodykit, η επιφάνεια που βάφεται είναι λίγο μεγαλύτερη, πώς εξηγείται η διαφορά μεταξύ των δύο προηγούμενων εκδόσεων; Δηλαδή, πόσο παραπάνω κοστίζει για το εργοστάσιο ένα μεταλλικό χρώμα για να δικαιολογούνται τα 500 –τουλάχιστον– επιπλέον ευρώ που ζητά η εταιρία από τον καταναλωτή; Ή μήπως δεν κοστίζει σημαντικά περισσότερο αλλά επειδή είναι ένα από τα πιο δημοφιλή extras, χρεώνεται κατά βούληση; Τι σόι αχρεία κερδοσκοπία είναι αυτή και γιατί δεν μας ενοχλεί περισσότερο;;;;;;

[/nextpage]

[nextpage title=”Απαράδεκτα extras” ]

104718806C2920_01

Πριν ξεκινήσω να γράφω αυτό το άρθρο, έκανα μία βόλτα σε διάφορα sites και χρησιμοποίησα διάφορους configurators. Δεν θα αναφερθώ στο γεγονός ότι κάποιοι είναι επιεικώς απαράδεκτοι. Αυτό είναι άλλου παπά ευαγγέλιο. Θα αναφερθώ όμως στα πιο εξοργιστικά extras που συνάντησα. Δεν γίνεται εταιρία που σέβεται τον εαυτό της να μου χρεώνει €74.58 για “Σετ καλωδίου για σύνδεση με φορητές συσκευές ήχου” σε αυτοκίνητο των €40.000. Θα μου πεις, πληρώνεις 40k, στα €75 κόλλησες; Αφού έχει το θράσος να μου τα ζητά η εταιρία, ναι, εκεί κόλλησα. Δεν γίνεται η ίδια εταιρία να μου ζητά €432,54 για “Αναδιπλούμενο πίσω κάθισμα”. Ok, μπορεί να μην είναι εκ των ουκ άνευ για τους περισσότερους από εμάς, αλλά δεν γίνεται να πληρώνω €430+ για κάτι που έχει καθιερωθεί ως standard στο 80% των αυτοκινήτων!

Αφού μου έχει ανέβει το αίμα στο κεφάλι και έχω κλείσει οργισμένος τον configurator, ανοίγω έναν άλλο. Όλα πάνε καλά, μέχρι που συναντώ το πρώτο ανεξήγητο extra. “Πακέτο αποθηκευτικών χώρων” ονομάζεται και αφού πέρασα την φάση που χαζεύω με γουρλωμένα μάτια και γεμάτος απορία την οθόνη, συνειδητοποιώ πως είναι ένα extra που υπάρχει σε διάφορες εταιρίες. Δηλαδή με κάθε σοβαρότητα, θέλεις να μου πεις ότι πρέπει να πληρώσω επιπλέον για θήκες στο πίσω μέρος των καθισμάτων, δίχτυ στο πορτ-μπαγκάζ, θήκη για γυαλιά ηλίου και ότι άλλη μπούρδα έχεις σκεφτεί να βάλεις σε αυτό το “πακέτο”; Και γιατί δεν είναι standard; Άσε, ξέρω την απάντηση…

[/nextpage]

[nextpage title=”2015 έχουμε!” ]

35307601_ART02

Κάποια πράγματα θα έπρεπε να είναι στον standard εξοπλισμό πρακτικά όλων των αυτοκινήτων μέχρι τώρα! Δηλαδή, για όνομα του Θεού! Φτάσαμε σαν είδος το 2015 και πρέπει να πληρώσω extra για ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους εξωτερικούς καθρέφτες; Και όχι στην βασική έκδοση κάποιου Ινδικού, μικρού μοντέλου, αλλά σε Γερμανικό, “premium” αυτοκίνητο; Το τι είναι premium, θα το αναλύσω σε επερχόμενο άρθρο αλλά SPOILER ALERT, ο τρόπος που διαχειρίζεσαι τον εξοπλισμό των μοντέλων σου, έχει σημασία. Αν μου ζητάς, εν έτη 2015 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ €150 για ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες και άλλα €300 περίπου για να είναι “αναδιπλούμενοι με θερμαινόμενα ακροφύσια στο παρμπρίζ”, τότε δεν σε θεωρώ “premium”, αλλά τσίπη, ζήτουλα, ζητιάνο! Ας σοβαρευτούμε παρακαλώ πολύ…

Στην ίδια κατηγορία, εντάσσω και τις εταιρίες που με περισσό θράσος και άφθονο τουπέ, χρεώνουν επιπλέον για μία θύρα AUX ή USB και ένα σύστημα ήχου που μπορεί να παίξει MP3. Δεν ξέρω σε τι κόσμο ζούνε αυτοί, αλλά γύρω μου βλέπω ανθρώπους να χρησιμοποιεί το κινητό του ή MP3 players για να ακούσει μουσική. Νομίζω πέρασαν οι εποχές του πικ-απ, του Walkman με την κασέτα, του φορητού CD-player ή του MiniDisc που ποτέ δεν προχώρησε και όσοι σπεύσανε να το αγοράσουν τώρα το έχουν κειμήλιο… Δεν χρησιμοποιούμε πλέον γραμμόφωνα κύριοι. Μην είστε γελοίοι. Βάλτε μία θύρα AUX ή/και μία USB να συνδέουμε τις συσκευές μας. Έχω στείλει ταχυδρομικό περιστέρι και κάνω σήματα καπνού από την ταράτσα γειτονικών κτιρίων αφού προφανώς εσείς δεν ζείτε την ίδια εποχή με τους πελάτες σας, αλλά απάντηση δεν έχω πάρει ακόμα… ΜΗΝ ΜΕ ΑΓΝΟΕΙΤΕ. ΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΔΙΑΒΑΣΤΗΚΕ ΤΟ ΣΗΜΑ ΚΑΠΝΟΥ!

[/nextpage]

[nextpage title=”Που πάμε ωρέ;” ]

gps

Χαζεύοντας τις τιμές που ζητούν οι εταιρίες για συστήματα πλοήγησης, μου έφτιαξε η διάθεση. Γιατί αντικειμενικά, δεν μπορείς να τις πάρεις σοβαρά. Στην αρχή, νομίζεις ότι έγινε κάποιο λάθος με την υποδιαστολή… αλλά όχι. Μετά, νομίζεις ότι είναι κάποιο πακέτο που περιλαμβάνει και μπάτλερ που φροντίζει κάθε σου ανάγκη στο σπίτι ή το αυτοκίνητο… αλλά όχι. Τέλος, συνειδητοποιείς ότι σου ζητούν αρκετές εκατοντάδες ευρώ, μερικές φορές έως και μερικές χιλιάδες, για κάτι που κάνει εξίσου καλά –αν όχι καλύτερα- το κινητό σου ή αν θέλεις, για κάτι που σίγουρα κάνει πολύ καλύτερα ένα καλό GPS της αγοράς. Φυσικά, για να κάνουν αυτό το στοιχείο προαιρετικού εξοπλισμού πιο ποθητό, το έχουν συνδυάσει με την μεγαλύτερη οθόνη για την κεντρική κονσόλα… καλή η προσπάθεια, αλλά ΟΧΙ!

[/nextpage]

[nextpage title=”Δικά μου” ]

damper2

Για την τελευταία κατηγορία κράτησα κάποια μικρά πραγματάκια που με ενοχλούν ενώ ξέρω ότι είναι πρακτικά ασήμαντα για το 99% των υπολοίπων. Παράδειγμα. Σκεφτόμουν να το βάλω σε προηγούμενη κατηγορία, αλλά αποφάσισα να μπει εδώ: Auto-leveling φώτα. Δηλαδή φωτιστικά σώματα που ρυθμίζουν αυτόματα το ύψος της δέσμης ανάλογα με το πόσο φορτωμένο είναι το αυτοκίνητο. Θεωρώ πως θα έπρεπε να είναι standard γιατί θεωρώ πως αυτό το σύστημα, ανήκει στον εξοπλισμό ασφαλείας. Όχι ασφαλείας των επιβαινόντων του οχήματος, αλλά όλων των υπολοίπων αφού πολλές φορές έχω δει αστεράκια από φώτα αυτοκινήτων που οι ιδιοκτήτες τους απλά δεν ασχολήθηκαν…

Ή το ψιλολόι που λέγεται hood damper και θα μπορούσε με κόστος μερικών cents για τις εταιρίες να αντικαταστήσει επιτέλους το μεταλλικό μαρκούτσι που κρατά ανοιχτό το καπό. Είμαι σίγουρος ότι κατά πάσα πιθανότητα, η έλλειψη ενός μικρού αμορτισέρ που στηρίζει το καπό από τα πλάγια και όχι από τη μέση του οχήματος, είναι κάτι που δεν σε έχει απασχολήσει αλλά εμένα προσωπικά με ενοχλεί.

Τέλος, η ύπαρξη ρεζέρβας. Όχι αναγκαστικά κανονικής… μου κάνει και η ανάγκης. Γιατί; Γιατί δεν έχω καμία όρεξη να πετάξω 50-80 ή 250 ευρώ για ένα ελαστικό που έχασε αέρα λόγω ενός καρφιού πχ και είμαι αναγκασμένος να γεμίσω με αφρό και κατά συνέπεια να αχρηστεύσω. Ναι, ξέρω ότι το “κιτ επισκευής” –όπως αντιφατικά ονομάζεται– δεν είναι extra αλλά κάπου έπρεπε να το βάλω κι αυτό. Αν θέλεις αγαπητέ κατασκευαστή να γλυτώσεις το βάρος ενός επιπλέον τροχού και του γρύλλου, πάλεψε το λίγο περισσότερο. Θέλω την ρεζέρβα και για να απαντήσω προκαταβολικά στους επικριτές αυτής μου της απαίτησης, όχι, δεν αποτελεί ιδιαίτερο κόπο να αλλάξεις ένα ελαστικό. Ούτε καν στις πολικές συνθήκες του χειμώνα. Πρέπει απλά να ξέρεις τι κάνεις και να το κάνεις γρήγορα.

Κάποιος μπορεί να πει: Ναι ρε Άλεξ, μήπως θέλεις να σου δώσουν το αυτοκίνητο τζάμπα; Η απάντηση μου σε αυτού του είδους το τρολάρισμα, είναι προφανώς ΝΑΙ. Ποιος δεν θέλει; Αν εσύ που διαβάζεις δεν θέλεις, όταν κάποιος προτείνει να σου χαρίσει ένα αυτοκίνητο, μπορείς να βρεις πολύ εύκολα το e-mail μου ή τον λογαριασμό μου στο facebook και να είσαι σίγουρος πως θα απαντήσω άμεσα. Πέρα από την πλάκα όμως… Καταλαβαίνω τις εταιρίες. Καταλαβαίνω γιατί χρεώνουν ΟΤΙ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ για τον προαιρετικό εξοπλισμό. Κυνηγούν το κέρδος, δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως συμφωνώ. Εγώ είμαι καταναλωτής και μάλιστα ένας που προσπαθεί να μένει “σύγχρονος”. Πρέπει να προσαρμοστούν οι κατάλογοι εξοπλισμού στα δεδομένα της εποχής. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η θύρα USB. Επίσης, πρέπει να προσαρμόζονται στην τιμή του αυτοκινήτου και όχι όπως γίνεται τώρα. Η τρέχουσα τακτική, είναι ότι όσο αυξάνεται η τιμή του οχήματος, τόσο αυξάνονται και οι τιμές των extras. Γιατί; Γιατί να κοστίζει περισσότερο το X στοιχείο προαιρετικού εξοπλισμού στην έκδοση με τον 3-λιτρο κινητήρα απ’ ότι στην έκδοση με τον 1800άρη για παράδειγμα; Επειδή αυτός που θα πάρει τον τρίλιτρο, μπορεί να πληρώσει περισσότερα; Τι λογική είναι αυτή; “Χτυπάει” άσχημα κύριοι όταν ο άλλος πληρώνει €25.000 ή €40.000 ή €60.000 και του ζητάς να τσοντάρει €200 ευρώ επιπλέον για κάτι που θα έπρεπε να είναι standard. Αλλά πολλές φορές επαφίεστε στην εσφαλμένη λογική “μία φορά αγοράζω αυτοκίνητο” ή “δίνω €20.000, στα €200 θα κολλήσω” του καταναλωτή. Τράτζικ…

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Tέλος παραγωγής για τη Ferrari Roma

Πριν ένα χρόνο η Ferrari αποκάλυψε την ανοιχτή έκδοση του ομορφότερου μοντέλου της γκάμα της, τη Roma Spider, οι παραδόσεις της οποίας ξεκίνησαν το...
Autoblog.gr