Nissan and NASA partner to jointly develop and deploy autonomous drive vehicles by end of year

Τώρα που η αυτόνομη αυτοκίνηση έχει γίνει μόδα και ο κάθε κατασκευαστής παρουσιάζει τη δική του πρόταση, η Nissan και η NASA, ανακοίνωσαν από κοινού τη δημιουργία ενός πενταετούς ερευνητικού πλάνου συνεργασίας στην έρευνα και ανάπτυξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης σε οχήματα, με μελλοντικές βλέψεις και στην εμπορική εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής.

Συγκεκριμένα, ερευνητές από το Ερευνητικό Κέντρο της Nissan στη Silicon Valley και από το Ερευνητικό Κέντρο Ames της NASA στο Moffett Field της Καλιφόρνια, θα επικεντρωθούν σε αυτόνομα συστήματα αυτοκίνησης, με εξελιγμένες λύσεις στην αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ επιβάτη και αυτοκινήτου, καθώς και σε συναφείς εφαρμογές με δυνατότητα λειτουργίας σε περιβάλλον δικτύου, αλλά και στην ανάλυση του απαραίτητου λογισμικού. Για την επίτευξη των παραπάνω, θα χρησιμοποιούν εξελιγμένα υλικά και λογισμικά που συναντώνται σε οδικές, αλλά και σε διαστημικές εφαρμογές.

Nissan and NASA partner to jointly develop and deploy autonomous drive vehicles by end of year

Σε ένα επόμενο στάδιο, οι ερευνητές και από τους δύο οργανισμούς, θα δοκιμάσουν ένα στόλο από αυτόνομα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων, με σκοπό τη διαπίστωση της εύρυθμης λειτουργίας τους στη διακίνηση υλικών, εμπορευμάτων, ωφέλιμων φορτίων αλλά και επιβατών. Για τη NASA, οι δοκιμές αυτές παραλληλίζονται με τον τρόπο που λειτουργούν τα διαστημικά, ρομποτικού τύπου, οχήματα σε διαστημικές αποστολές. Το πρώτο όχημα αυτού του στόλου, προγραμματίζεται να τεθεί σε δοκιμή στις εγκαταστάσεις της NASA, μέχρι το τέλος του 2015. Ο Carlos Ghosn, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nissan δήλωσε:

Το από κοινού έργο της NASA και της Nissan, με την πρώτη να στοχεύει στο διάστημα και τη δεύτερη στη γη, είναι συνδεδεμένο με παρόμοιες προκλήσεις.

Αυτή η συνεργασία θα επιταχύνει το έργο της Nissan στην ανάπτυξη μιας ασφαλούς και αξιόπιστης τεχνολογίας οχημάτων αυτόνομης οδήγησης, επιτρέποντας τη σταδιακή εισαγωγή τους στην αγορά από το 2016 μέχρι το 2020.

Nissan and NASA partner to jointly develop and deploy autonomous drive vehicles by end of year

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Nissan, έχει θέσει ως στόχο το 2020 να λανσάρει οχήματα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης που θα έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορούν σχεδόν όπως τα συμβατικά, συμπεριλαμβανομένης και της πιο περίπλοκης κατάστασης , όπως της κυκλοφορίας εντός πόλης.

Nissan leaf

Στις σχετικές ειδήσεις, η Nissan κατάφερε και πούλησε 30.200 Leaf στις Η.Π.Α μέσα στο 2014, του οποίου η νέα γενιά θα παρουσιαστεί μέσα στα επόμενα 2 χρόνια. Επίσης, σύμφωνα με μια έρευνα, οι Ευρωπαίοι οδηγοί ενός αυτοκινήτου βενζίνης ή πετρελαίου, διανύουν εβδομαδιαία κατά μέσο όρο 222 χιλιόμετρα, αλλά αυτοί ενός Leaf 319 χλμ. Από το 2010, περισσότερα από 150.000 Leaf έχουν πουληθεί παγκοσμίως, με τα 31.000 από αυτά να βρίσκονται στην Ευρώπη.

Δελτίο Τύπου

Nissan και NASA, ενώνουν τις δυνάμεις τους για την ανάπτυξη οχημάτων αυτόνομης οδήγησης.

Η Nissan και η NASA, ανακοίνωσαν από κοινού τη δημιουργία ενός πενταετούς ερευνητικού πλάνου συνεργασίας στην έρευνα και ανάπτυξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης σε οχήματα, με μελλοντικές βλέψεις και στην εμπορική εφαρμογή της τεχνολογίας αυτής.

Συγκεκριμένα, ερευνητές από το Ερευνητικό Κέντρο της Nissan στη Silicon Valley και από το Ερευνητικό Κέντρο Ames της NASA στο Moffett Field της Καλιφόρνια, Θα επικεντρωθούν σε αυτόνομα συστήματα αυτοκίνησης, με εξελιγμένες λύσεις στην αμφίδρομη επικοινωνία μεταξύ επιβάτη και αυτοκινήτου, καθώς και σε συναφείς εφαρμογές με δυνατότητα λειτουργίας σε περιβάλλον δικτύου, αλλά και στην ανάλυση του απαραίτητου λογισμικού. Για την επίτευξη των παραπάνω, θα χρησιμοποιούν εξελιγμένα υλικά και λογισμικά που συναντώνται σε οδικές, αλλά και σε διαστημικές εφαρμογές.

Σε ένα επόμενο στάδιο, οι ερευνητές και από τους δύο οργανισμούς, θα δοκιμάσουν ένα στόλο από αυτόνομα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων, με σκοπό τη διαπίστωση της εύρυθμης λειτουργίας τους στη διακίνηση υλικών, εμπορευμάτων, ωφέλιμων φορτίων αλλά και επιβατών. Για τη NASA, οι δοκιμές αυτές παραλληλίζονται με τον τρόπο που λειτουργούν τα διαστημικά, ρομποτικού τύπου, οχήματα σε διαστημικές αποστολές. Το πρώτο όχημα αυτού του στόλου, προγραμματίζεται να τεθεί σε δοκιμή στις εγκαταστάσεις της NASA, μέχρι το τέλος του 2015.

“Το από κοινού έργο της NASA και της Nissan, με την πρώτη να στοχεύει στο διάστημα και τη δεύτερη στη γη, είναι συνδεδεμένο με παρόμοιες προκλήσεις”, δήλωσε ο Carlos Ghosn, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nissan Motor Co. “Αυτή η συνεργασία θα επιταχύνει το έργο της Nissan στην ανάπτυξη μιας ασφαλούς και αξιόπιστης τεχνολογίας οχημάτων αυτόνομης οδήγησης, επιτρέποντας τη σταδιακή εισαγωγή τους στην αγορά από το 2016 μέχρι το 2020.”

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Nissan, έχει θέσει ως στόχο το 2020 να λανσάρει οχήματα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης που θα έχουν τη δυνατότητα να κυκλοφορούν σχεδόν όπως τα συμβατικά, συμπεριλαμβανομένης και της πιο περίπλοκης κατάστασης , όπως της κυκλοφορίας εντός πόλης.

Nissan’s electric car drivers cover more kilometres than the average petrol or diesel vehicle

  • European Nissan LEAF drivers travel more than 40 percent further a year than the average diesel or petrol car in Europe*
  • Over 31,000 Nissan LEAFs have been sold in Europe to date, and 150,000 sold globally
  • CarWings telemetry reveals that LEAF drivers are ahead of the European Transport average for car mileage

 

Rolle, Switzerland, 08 January 2015: Today, Nissan reveals that European owners of its 100 percent electric car, the Nissan LEAF, travel more than 40 percent  further per year (16,588 km) than the European average for a traditional internal combustion-powered vehicle (11,539 km[i]).

 

Spanish Nissan LEAF drivers come out on top, covering on average more than 367 km each week, Swedish drivers (339 km) come second and the UK third with 324 km.

 

Country Total KM Recorded Per Week (LEAF) Total KM Recorded Per Annum (LEAF)
Spain 367 19,084
Sweden 339 17,628
UK 324 16,848
Norway 317 16,484
Italy 305 15,860
France 303 15,756
Germany 279 14,508

 

According to the latest figures, drivers of traditional petrol or diesel powered cars covered an average of 222 km per week.

 

Thanks to the CarWings telemetry in the LEAF, which records real life driver data, Nissan has been able to report that its European drivers amass on average 319 km a week in their LEAF* all without any exhaust emissions.

 

Further research from the automaker indicated that 89 percent of LEAF drivers charge overnight at home, benefiting from a cost per mile of just two pence or less.

 

This insight into LEAF driver habits, comes just four years since the car’s launch, in 2010, as one of the first mass-market, pure-electric vehicles. It is now the best-selling electric vehicle in history, with over 150,000 LEAF vehicles sold globally, more than 31,000 of which have been sold in Europe. The launch follows on from the success of the Nissan LEAF, its all-electric car, which has collectively clocked up an impressive one billion kilometres worldwide*.

 

Jean-Pierre Diernaz, Director of Electric Vehicles for Nissan in Europe, said: “Since the beginning we have said that the Nissan LEAF is much more than just a city car or second car and now we can show the data that proves this. Our customers frequently tell us that they buy the Nissan LEAF as a second car, but end up using it far more than their other vehicle and the information we receive from CarWings reinforces that message.

“The customers tell us this is because the car has very low fuel and servicing costs and that along with the smooth, almost silent ride of the Nissan LEAF make it difficult to go back to a diesel or petrol car.”

Nissan recently added to its all-electric line-up with the launch of the e-NV200, a zero-emission, compact city van. For further information, please visit: http://www.nissan.eu/.

* Totals based on Nissan’s Global Data Center (GDC) as of 30.09.2014 (UTC). The average is gathered only from Nissan LEAF vehicles registered with CarWings, approximately 54% of total sales. Data used is from 01.04.14 – 30.09.14

-ENDS-

[1] Average is calculated from 2013 market specific annual average statistics using data from the UK, France, Spain Italy, Sweden and Norway. An even weighting was applied to each country to find a ‘European Average’. A German statistic was not used in the European average as the raw data is not available and all average kilometre figures quoted are estimates.

UK Average (km) 8,391
France Average (km) 12,699
Spain Average (km) 9,928
Italy Average (km) 9,560
Sweden Average (km) 11,660
Norway Average (km) 12,670
Total 64,908
European Average (km) 10,818.00

From 2p per mile is based on (i) overnight electricity costs (British Gas standard tariff unit rates for a customer paying by direct debit as at 1 May 2014, assuming seven hours of charging at the night rate and one hour on the day rate), and (ii) a range of up to 124 miles per full charge (assuming 95% efficiency). Actual consumption and range may vary due to driving style, road condition, air conditioning and other factors outside of Nissan’s control.

NOTES TO EDITOR

Data was collected from 1st April – 30th September 2014. The figures have been weighted and are representative of all LEAF drivers in each country (UK, France, Germany, Spain, Italy and the Nordics). An even weighting was applied to each country to find a ‘European Average’.

About Nissan in Europe

Nissan has one of the most comprehensive European presences of any overseas manufacturer, employing more than 14,500 staff across locally-based design, research & development, manufacturing, logistics and sales & marketing operations. Last year Nissan plants in the UK, Spain and Russia produced more than 635,000 vehicles including mini-MPVs, award-winning crossovers, SUVs, commercial vehicles and the Nissan LEAF, the world’s most popular Electric Vehicle with 97% performance satisfaction and 95% of customers willing to recommend the car to friends. Nissan now offers 24 diverse and innovative products for sale in Europe today, and is positioned to become the number one Asian brand in Europe.

About Nissan Motor Co. Nissan Motor Co. Ltd., Japan’s second-largest automotive company, is headquartered in Yokohama, Japan, and is part of the Renault-Nissan Alliance. Operating with approximately 236,000 employees globally, Nissan sold more than 4.9 million vehicles and generated revenue of 9.6 trillion yen (USD 116.16 billion) in fiscal 2012. Nissan delivers a comprehensive range of over 60 models under the Nissan and Infiniti brands. In 2010, Nissan introduced the Nissan LEAF, and continues to lead in zero-emission mobility. The LEAF, the first mass-market, pure-electric vehicle launched globally, is now the best-selling EV in history.