diesel-taxis-in-london-image-by-flickr-user-lars-ploughmann-used-under-cc-license_100466329_m

Οι φωνές κατά των πετρελαιοκινητήρων πληθαίνουν στην Ευρώπη αφού μετά την Γαλλία και τον πρωθυπουργό της, Manuel Valls, που θα εφαρμόσει ένα πρόγραμμα για να αποκλείσει τα ρυπογόνα Ι.Χ. από το κέντρο των πόλεων, ο Υπουργός Περιβάλλοντος της Αγγλίας,  Barry Gardiner, χαρακτήρισε την απόφαση να ευνοηθούν οι diesel κινητήρες, λάθος.

Μπορώ να πω με απόλυτη βεβαιότητα πως η απόφαση που πήραμε ήταν η λάθος απόφαση. Αλλά –και αυτό είναι ένα μεγάλο αλλά-, εκείνη τη στιγμή δεν είχαμε τις αποδείξεις που μετέπειτα είχαμε και είχαμε καθαρότερους πετρελαιοκινητήρες που πιστεύαμε ότι οποιοδήποτε ενδεχόμενο πρόβλημα προέκυπτε, θα ήταν μικρότερο από το πρόβλημα που προσπαθούσαμε να λύσουμε με το CO2.


Δήλωσε ο Gardiner στο ντοκυμαντέρ Dispatches του Channel 4. Στην Αγγλία, περισσότερα από το 50% των νέων αυτοκινήτων που πωλήθηκαν ήταν πετρελαιοκίνητα που ενώ έχουν λιγότερες εκπομπές CO2 από τα βενζινοκίνητα, εκπέμπουν μεγαλύτερες ποσότητες άλλων ρυπογόνων όπως το διοξείδιο του αζώτου και τα μικροσωματίδια. Ήδη πολλές περιοχές στο Λονδίνο “τιμωρούν” τους ιδιοκτήτες diesel οχημάτων με μεγαλύτερες χρεώσεις για στάθμευση ενώ υπάρχει η σκέψη για αύξηση των “τελών κυκλοφοριακής συμφόρησης” στα diesel αυτοκίνητα για την πόλη του Λονδίνου. Βέβαια, οφείλουμε να τονίσουμε πως δεν φταίνε οι πολίτες για τον κατακλυσμό της Ευρώπης με diesel οχήματα και είναι τρομερά άδικο να χρεώνονται –κυριολεκτικά ή μεταφορικά- την παραπληροφόρηση ή τις λάθος επιλογές των εκάστοτε κυβερνήσεων. Ωστόσο κάτι πρέπει να γίνει με τους παλαιότερους κινητήρες. Και κάνω  τον διαχωρισμό γιατί υπάρχουν έρευνες που λένε ότι οι νέοι πετρελαιοκινητήρες δεν αυξάνουν τις πιθανότητες για καρκίνο του πνεύμονα.