Barcelona F1 Test

Σήμερα διεξήχθη η τέταρτη και τελευταία μέρα των δεύτερων επίσημων δοκιμών ενόψει του πρωταθλήματος του 2015, την οποία και επισκίασε το ατύχημα του Fernando Alonso. Πρώτος στην κατάταξη ήταν ο Romain Grosjean με τη Lotus, με τη διαδικασία να ξεκινά στις 10 το πρωί με τους καλύτερους οιωνούς για τους οδηγούς και τις ομάδες, καθώς ο καιρός ήταν αίθριος, με το θερμόμετρο να δείχνει 7 βαθμούς Κελσίου.


Πρώτοι στην πίστα βγήκαν οι Valtteri Bottas και Sebastian Vettel για τον καθιερωμένο γύρο προθέρμανσης, ενώ μαζί τους βγήκε και ο Nico Rosberg, ο οποίος άρχισε αμέσως το σημερινό του πρόγραμμα. Έχοντας περάσει 25 λεπτά από την έναρξη της περιόδου, η πρώτη κόκκινη σημαία ήταν γεγονός και υπαίτιος αυτής, ο Γερμανός της Mercedes. Ο Rosberg έχασε τον έλεγχο της W06, εξαιτίας της χαμηλής θερμοκρασίας των ελαστικών, με αποτέλεσμα να έχει μία μικρή έξοδο στην στροφή 5. Το μονοθέσιο του ακινητοποιήθηκε στην αμμοπαγίδα, χωρίς να έχει όμως κάποια σοβαρή βλάβη.

Η κόκκινη σημαία κράτησε περίπου 12 λεπτά και με την επανέναρξη της περιόδου ο Sebastian Vettel ξεκίνησε ένα stint επτά γύρων, το οποίο τελείωσε με τον Γερμανό οδηγό να έχει ως ταχύτερο γύρο του το 1.30.363. Η ημέρα δεν ξεκίνησε καλά για τον Daniil Kvyat και την Red Bull, καθώς στην πρώτη του έξοδο από τα pit για τον γύρο προθέρμανσης, η RB11 σταμάτησε στο τέλος του pitlane.

o4J7SYBYTBWZV9KWUgL6_Red Bull

H αποχή του Rosberg από την πίστα ήταν 25 λεπτών, καθώς η W06 ήταν και πάλι έτοιμη για να συνεχίσει το σημερινό της πρόγραμμα. Η McLaren Honda ανακοίνωσε ότι θα μοιράσει το σημερινό πρόγραμμά της στους δύο οδηγούς, θέλοντας να πάρει όσον το δυνατό περισσότερα δεδομένα σχετικά με την οδηγησιμότητα του νέου της μονοθεσίου. Πρώτος ξεκίνησε ο Alonso και έπειτα οδήγησε την MP4-30 ο Jenson Button.

H Βρετανική ομάδα, η οποία στις πρώτες δύο ώρες της περιόδου δεν είχε δώσει σημεία ζωής στην πίστα, είχε στη διάθεσή της σήμερα και το νέο επανασχεδιασμένο κάλυμμα της MGU-K. Η McLaren Honda έκανε τις τελευταίες ετοιμασίες στο μονοθέσιό της, καθώς ακριβώς 2 ώρες και 5 λεπτά μετά την έναρξη της περιόδου ο Alonso βγήκε στην πίστα.

Στις σημερινές δοκιμές είχαμε και δύο νέα πρόσωπα, τον Romaine Grosjean και τον Nico Hulkenberg. Ο Γάλλος οδηγός πήρε την σκυτάλη από τους Palmer και Maldonado στη Lotus για να συνεχίσει το πρόγραμμα εξέλιξης του νέου μονοθεσίου, ενώ ο Hulkenberg βρέθηκε πρώτη φορά πίσω από το τιμόνι της περσινής Force India. To σημερινό πρόγραμμα του Γερμανού είχε τη εκμάθηση των νέων ελαστικών της Pirelli για το 2015.

Au9HkP0iTSeU5OZvEvzD_cloud

Ο Sebastian Vettel, ο οποίος σε δηλώσεις του χθες στην πίστα της Βαρκελώνης είπε ότι η Ferrari βελτιώνεται μέρα με τη μέρα, συνέχισε να κάνει γρήγορα stint καταφέρνοντας να ανέβει για ακόμα μία φορά στην κορυφή των χρόνων φορώντας όμως τη μαλακή γόμα της Prirelli. Ο Γερμανός οδηγός της Ferrari δεν παρέμεινε για πολύ ώρα στην κορυφή, καθώς ο νεαρός Carlos Sainz Jr. κάνοντας αρκετά μικρά stint, εξομοιώνοντας διαδικασία δοκιμαστικών, κατάφερε να κάνει τον ταχύτερο γύρο, με το 1.25.604 του νεαρού Ισπανού να γίνεται με τη μαλακή γόμα της Pirelli.

Στις 12:35 (τοπική ώρα) και λίγο πριν τη μεσημεριανή διακοπή, βγαίνει και πάλι η κόκκινη σημαία. Υπαίτιος αυτής ο Fernando Alonso και η MP4-30. Ο Ισπανός έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του στην στροφή 3 της πίστας με αποτέλεσμα να χτυπήσει στον τοίχο. Όλο το προσωπικό αλλά και το ιατρικό επιτελείο κινήθηκαν άμεσα, μεταφέροντας τον Ισπανό στο Ιατρικό κέντρο της πίστας και στη συνέχεια, όπως αναφέρεται και στους κανονισμούς, διακομίσει σε νοσοκομείο της Βαρκελώνης.

alonso crash

alonso helicopter helicoptero alonso

Πηγές από την πίστα αναφέρουν ότι υπάρχει πιθανότητα ο Alonso να λιποθύμησε και εξαιτίας αυτού να έγινε το ατύχημα. Επίσης οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν αυτή την φήμη λέγοντας ότι ο Alonso έχασε ανεξήγητα την ταχύτητα του και μετά συνέβη το ατύχημα. Οι ίδιες φήμες βασίζονται και στις δηλώσεις του Sebastian Vettel ο οποίος ανέφερε:

Πήγαινε αρκετά σιγά, πιθανόν με 150 χλμ/ώρα και τότε ξαφνικά κατευθύνθηκε προς τον τοίχο! Πολύ περίεργο…

Με ανακοίνωση της η βρετανική ομάδα ανέφερε ότι ο Ισπανός έχει τις αισθήσεις του και ότι έχει μεταφερθεί σε νοσοκομείο της Βαρκελώνης, με τη Βρετανική ομάδα να εξετάσει αν έφταιξε κάτι στο μονοθέσιο του Alonso και οδήγησε τον Ισπανό σε αυτό το ατύχημα.

AC4pZFn1RSWHcC1QRdff_Williams

Άτυχος ο Fernado Alonso, άτυχος όμως και Jenson Button ο οποίος προφανώς περίμενε να επιδιορθωθεί το μονοθέσιο για να κάνει και αυτός το πρόγραμμά του. Σε δηλώσεις του, ο τεχνικός διευθυντής της McLaren ανέφερε πάντως ότι οι ζημιές στο μονοθέσιο ήταν πολύ μικρές. Ο Button σε δηλώσεις του εχθές ανέφερε ότι η νέα Mp4/30 έχει τα φόντα να κερδίσει το 2015 και ότι δεν θα είναι μία ”δύσκολη” χρονιά για την ομάδα του το 2015.

Με την επανέναρξη της περιόδου στις 15:20 περίπου, οι ομάδες φάνηκαν ότι ήταν πολύ δραστήριες καθώς οι Vettel, Rosberg, Grosjean, Kvyat και Bottas βγήκαν αμέσως στην πίστα, και ο Φιλανδός οδηγός της Williams συνέχισε την εξομοίωση αγώνα που είχε αρχίσει πριν το ατύχημα του Alonso. Εξαιρετικά δραστήριος ήταν και ο Daniil Kvyat, o οποίος μετά τα προβλήματα που είχε το πρωί, κατάφερε να κάνει τον τρίτο χρόνο με το 1:25.179. Χαρακτηριστά να αναφέρω ότι η RB11 ήταν η ταχύτερη στις δύο ευθείες τις πίστας με 280 και 279 χλμ/ώρα.

Στις 16:25 βγαίνει και πάλι κόκκινη σημαία, με υπαίτιο αυτή τη φορά τον Nico Hulkenberg, o οποίος σταμάτησε και αυτός στην άκρη του pitlane, με την VJM07 να καπνίζει από τις εισαγωγές των ψυγείων. Με την πράσινη σημαία να βγαίνει και πάλι, οι Bottas και Carlos Sainz Jr. πάτησαν και πάλι πίστα έχοντας ως στόχο να κάνουν προσομοίωση αγώνα, εν αντιθέσει με τους Grosjean και Kvyat που βγήκαν στην πίστα για προσομοίωση δοκιμαστικών φορώντας και την μαλακή γόμα της Pirelli.

k9tOAUqQvqgMsR51ACpQ_toro

Σε ένα από αυτά τα stint που έκανε ο Daniil Kvyat κατάφερε να γράψει το 1:24.941 ο οποίος ήταν και ο ταχύτερος γύρος της ημέρας μέχρι εκείνη την στιγμή. Δεν πέρασαν 20 λεπτά δράσης από την προηγούμενη κόκκινη σημαία και η δράση σταμάτησε πάλι, με την τέταρτη σε αριθμό κόκκινη σημαία, καθώς ο Carlos Sainz Jr. έμεινε στην στροφή 3 της πίστας.

Κάπου εκεί μετά την τέταρτη σημαία ήρθαν και τα πρώτα νέα από αποτελέσματα των εξετάσεων του Fernado Alonso. Με επίσημο δελτίου τύπου η McLaren ανέφερε ότι ο Ισπανός οδηγός δεν έχει κάποιο τραυματισμό και είναι σε άριστη κατάσταση. Στην συνέχεια, με νέα ανακοίνωση της η ομάδα πληροφόρησε όλους, ότι ολοκλήρωσε και το πρόγραμμα της στην Βαρκελώνη.

Ο Romain Grosjean με την Lotus E23 φαίνεται ότι πραγματικά κάνουν σπουδαίο δίδυμο, με τον Γάλλο να πετυχαίνει με 1:24.067,τον ταχύτερο χρόνο των 4 ημερών, φορώντας την πολύ μαλακή γόμα. Μετά τον χρόνο του Γάλλου οδηγού και ενώ όλοι πίστευαν ότι ο Nico Rosberg θα συνεχίσει να γράφει γύρους, δίνοντας στην W06 πολύτιμα χιλιόμετρα (είχε κάνει μέχρι εκείνη την στιγμή 119 γύρους) ήρθε πραγματικά ο χρόνος με τον οποίο ο ανταγωνισμός είδε την δυναμική της νέα Mercedes. To 1:24.584 που έκανε ο Γερμανός οδηγός έγινε με την μεσαία γόμα κάτι που έκανε και την Pirelli να δώσει τα εύσημα της γι’αυτόν.

Ο Nico Rosberg, όμως, δεν σταμάτησε εκεί και σε νέα του προσπάθεια έγραψε το 1:24.321, πάλι με τα μεσαία ελαστικά, δείχνοντας ότι και πάλι η Mercedes θα είμαι ένα σκαλί πιο γρήγορες. Η απόδοση της W06 θα είναι σίγουρα καλύτερη από αυτή της W05 κάτι που φαίνεται και από τις δηλώσεις του Lewis Hamilton, ότι το νέο μονοθέσιο είναι καλύτερο από το περσινό.

Ο παρακάτω πίνακα είναι οι ταχύτεροι χρόνοι των 4 ημερών.

Οδηγός Ομάδα Χρόνος Ελαστικά Ημέρα
Romain Grosjean Lotus 1:24.067 Πολύ μαλακά 4
Nico Rosberg Mercedes 1:24.321 Μεσαία 4
Pastor Maldonado Lotus 1:24.438 Πολύ μαλακά 3
Daniel Ricciardo Red Bull 1:24.574 Μαλακά 2
Kimi Raikkonen Ferrari 1:24.584 Μαλακά 2
Felipe Massa Williams 1:24.672 Μαλακά 2
Sergio Perez Force India (2014) 1:24.702 Πολύ μαλακά 2
Max Verstappen Toro Rosso 1:24.739 Πολύ μαλακά 3
Lewis Hamilton Mercedes 1:24.923 Μεσαία 2
Daniil Kvyat Red Bull 1:24.941 Μαλακά 4

1505300_854938584563103_8474815797938942737_n  spy red bull

Δέκα λεπτά πριν το τέλος βγήκε και πάλι η κόκκινη σημαία με την Sauber του Felipe Nasr να σταματάει στην στροφή 6. Η καρό σημαία έπεσε στην Βαρκελώνη και το δεύτερο επίσημο τεστ της νέας περιόδου τελείωσε. Οι ομάδες μπαίνουν στην τελική ευθεία ενόψει του παγκοσμίου πρωταθλήματος του 2015 με τις τρίτες και τελευταίες δοκιμές να είναι ζωτικής σημασίας για όλες τις ομάδες.

Βέβαια και σε αυτό το τεστ η κατασκοπία έκανε την εμφάνιση της, με τις ομάδες να προσπαθούν να δουν τι γίνεται στον ανταγωνισμό, κλέβοντας ιδέες, με τον φακό να πιάνει την ομάδα της Williams να ψάχνει το πίσω μέρος της Red Bull και την Mercedes να βγάζει video την ομάδα της Ferrari πάνω από το pitbox της.

Τα αποτελέσματα των δοκιμών: