49_All-New_VITARA_detail

Το σύστημα ALLGRIP που εφοδιάζεται το αυτοκίνητο κάνει τη μέγιστη δυνατή χρήση της τετρακίνησης λαμβάνοντας υπόψη και τη στιγμιαία επιτάχυνση του οχήματος. Στις χαμηλές και μεσαίες στροφές το σύστημα εναλλάσσει συνεχώς τα χαρακτηριστικά απόδοσης ροπής και επιτάχυνσης, προς όφελος της απόκρισης του κινητήρα και της οδικής συμπεριφοράς.

By default βρίσκεται στην λειτουργία AUTO και κύρια προτεραιότητα του συστήματος είναι η οικονομία καυσίμου, με το σύστημα μετάδοσης να στέλνει ροπή μόνο στους εμπρός τροχούς και μετατρέπεται αυτόματα σε τετρακίνητο όταν «διαβάσει» απώλεια πρόσφυσης. Όταν θες να κινηθείς πιο γρήγορα γυρίζεις το διακόπτη, που βρίσκεται ανάμεσα από τα καθίσματα, προς τα δεξιά, επιλέγοντας το SPORT. Εκεί, έχεις την ιδανική επιλογή για επαρχιακούς ή ορεινούς δρόμους με στροφές και συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης.

50_All-New_VITARA_detail 51_All-New_VITARA_detail

Όμως, επειδή Vitara και εκτός δρόμου είναι δύο έννοιες συνυφασμένες, γυρνώντας το διακόπτη προς τα αριστερά επιλέγεις το SNOW/MUD πρόγραμμα. Εκεί το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται κατάλληλα σε οδήγηση σε χιονισμένες επιφάνειες ή άλλες αντίστοιχης χαμηλής πρόσφυσης επιφάνειες. Μεγιστοποιεί την απόδοση του συστήματος τετρακίνησης σε συνδυασμό με την γωνία του τιμονιού και του πεντάλ του γκαζιού, βοηθώντας την πρόσφυση και την σταθερότητα σε επιφάνειες χαμηλής πρόσφυσης.

52_All-New_VITARA_detail 53_All-New_VITARA_detail

Τέλος, μόνο όταν είναι επιλεγμένο το SNOW/MUD, μπορείς να πατήσεις το κουμπί LOCK, όπου αυτή συνιστάται για ακραίες συνθήκες, όπως για παράδειγμα ο απεγκλωβισμός του αυτοκινήτου από χιόνι, τη λάσπη ή την άμμο. Εδώ, η τετρακίνηση «κλειδώνει» στέλνοντας συνεχώς μεγαλύτερο ποσοστό ροπής στους πίσω τροχούς και αυξάνοντας την ελκτική ικανότητα του οχήματος, αν και κατά την οδήγηση του αυτοκίνητου είχαμε τη δυνατότητα να το δοκιμάσουμε σε μια διαμορφωμένη χωμάτινη διαδρομή, που όμως ήταν εξαιρετικά ήπια και με πολύ πατημένο χώμα.

First_Drive_Suzuki_Vitara13 First_Drive_Suzuki_Vitara08

Αυτό σημαίνει ότι δεν ήταν ικανή να επιδείξει τις πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες του αυτοκινήτου, καθώς και η δικίνητη έκδοση του αυτοκινήτου δεν θα αντιμετώπιζε κανένα απολύτως πρόβλημα, παρά τα ασφάλτινα ελαστικά. Ενώ η ζωή γίνεται πιο εύκολη με τη γωνία προσέγγισης να είναι 18.2° και αποφυγής 28.2°.

47_All-New_VITARA_detail

Το εντυπωσιακό γεγονός του Vitara, που ταυτόχρονα το κάνει εξαιρετική επιλογή, είναι η κατανάλωση του, το κόστος χρήσης και τα πάρα πολύ χαμηλά τέλη κυκλοφορίας τόσο για τις δικίνητες, όσο και για τις τετρακίνητες εκδόσεις.

Κύριος λόγος γι’αυτό είναι το πολύ χαμηλό βάρος του, καθώς κυμαίνεται από 1.075 στη δικίνητη βενζινοκίνητη έκδοση μέχρι 1.295 κιλά στην τετρακίνητη πετρελαίου. Για να μη σε κουράζω, στο παρακάτω πίνακα μπορείς να δεις όλες τις λεπτομέρειες.

Κινητήρας Βενζίνη 1.6L VVT Πετρέλαιο 1.6L DDiS
Μετάδοση 2WD 4WD 2WD 4WD
Κιβώτιο 5 Χειρ. 6 Αυτ. 5 Χειρ. 6 Αυτ. 6 Χειρ. 6 Χειρ.
Προδιαγραφές Euro 6
Κατανάλωση (Μεικτή λίτρα/100χλμ) 5,3 5,5 5,6 5,7 4 4,2
Εκπομπές (γρ/χλμ) 123 127 130 131 106 111
Τέλη €135,3 €139,7 €143 €144,1 €95,4 €99,9