_GK_7495

Η τέταρτη γενιά του Mondeo παρουσιάστηκε στην Ευρώπη στην έκθεση του Παρισιού το περασμένο φθινόπωρο, ενώ προηγουμένως το είχαμε δει από κοντά στην περσινή ΔΕΘ. Σχεδιαστικά το αυτοκίνητο φέρει αρκετά στοιχεία από το Evos concept, που είχε παρουσιαστεί στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2011 και κατά προσωπική εκτίμηση είναι το ομορφότερο sedan που έχει παρουσιάσει η Μπλε Οβάλ. Η εμπρός μάσκα “τύπου Aston Martin” δένει πιο αρμονικά από κάθε άλλο μοντέλο της εταιρίας που την έχει φορέσει, κυρίως εξαιτίας αναλογιών και μεγέθους αμαξώματος. Το σύνολο είναι εξαιρετικά μυώδες και επιθετικό, με έντονες γραμμές να διατρέχουν το προφίλ, ενώ στο πίσω μέρος είναι εμφανής η προσπάθεια του coupe σχεδιασμού στο τελείωμα της οροφής. Μιλώντας για τις διαστάσεις της 5-θυρης έκδοσης, το μήκος του Mondeo φτάνει τα 4.871 χλστ., το πλάτος 1.852 χλστ. και το ύψος του 1.482 χλστ., ενώ για την station wagon το μήκος είναι μειωμένο κατά 4 χλστ., και το ύψος μεγαλύτερο κατά 19 χλστ. Το μεταξόνιο φτάνει τα 2.850 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος τα 128 χλστ.

FM_38

Το νέο Mondeo είναι το πρώτο Ευρωπαϊκό μοντέλο που βασίζεται στη παγκόσμια πλατφόρμα CD της Ford, που την ονομάζει μεν νέα, αλλά κατά βάση είναι η τελευταία έκδοση της υπάρχουσας πλατφόρμας, έχοντας εκ βάθρων όμως αλλαγές που της επιτρέπουν να πάρει το παραπάνω χαρακτηρισμό. Ο λόγος είναι η νέα πίσω ανάρτηση integral link που προσφέρει βελτιωμένη άνεση και πιο δυναμικές επιδόσεις, όπως θα αναλυθεί παρακάτω.

Οι μηχανικοί της Ford έχουν δώσει μεγάλη έμφαση στη δομή του πλαισίου του αυτοκινήτου, με αυτό είναι κατασκευασμένο στο 61% από χάλυβες υψηλής αντοχής, ενώ καινοτομία στην κατασκευή τους διαθέτουν οι εµπρός και µεσαίες κολόνες, όπως και οι μπάρες του ουρανού που είναι υδροδιαµορφωµένες, ενώ εντύπωση για τη μαζικότητα του αυτοκινήτου, αποτελεί η πόρτα του χώρου αποσκευών, όπου ο εσωτερικός σκελετός της είναι κατασκευασμένος από µαγνήσιο (προσφέρει μείωση βάρους περίπου 40% συγκριτικά με μία αντίστοιχη ατσάλινη).

_GK_7399

Όλα τα παραπάνω έχουν γίνει για την μείωση του βάρους, με την εταιρία να αναφέρει ότι είναι μέχρι και 25 κιλά λιγότερα, ενώ το 80% του βάρους που εξοικονομήθηκε από το αμάξωμα (μέχρι 115 κιλά) έχει επενδυθεί σε συστήματα για αύξηση της απόδοσης, μείωση των εκπομπών CO2 και της ασφάλειας, όπως προστατευτικές δομές, ηλεκτρονικά συστήματα, ηχομόνωση, εξοπλισμός κ.α. Το συνολικό του βάρος κυμαίνεται από 1.454 μέχρι 1.609 κιλά αναλόγως την έκδοση αμαξώματος, τον κινητήρα και τον εξοπλισμό που είναι εφοδιασμένο το αυτοκίνητο. Προσωπικά δεν έχω κανένα λόγο να αμφισβητήσω τα νούμερα της εταιρίας, αλλά πριν λίγο καιρό σουηδικό μέσο είχε μετρήσει το station wagon μοντέλο με τον 2-λιτρο TDCi κινητήρα ότι ζυγίζει 1.880 κιλά, απόκλιση 17,4 % από τα 1.601 κιλά που αναφέρει ο πίνακας της Ford.

FM_144 FM_145

Ένα από τα πιο εντυπωσιακά στοιχεία του σχεδιασμού, αλλά και του εξοπλισμού του αυτοκινήτου είναι τα πολύ λεπτά και εκλεπτυσμένα φωτιστικά σώματα. Έτσι, το νέο Mondeo είναι το πρώτο αυτοκίνητο που λανσάρει την τεχνολογία προσαρμοζόμενων προβολέων LED της Ford στην Ευρώπη, οι οποίοι αποτελούνται από περισσότερα από 500 μέρη. Συνδυάζουν τη πλήρη λειτουργικότητα των προβολέων LED με το Adaptive Front Lighting System της Ford για βελτιωμένη ορατότητα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες κίνησης, αφού η δέσμη του φωτός προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες, ενώ η ενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας είναι αυτόματη σε κάθε έκδοση εξοπλισμού.

FM_53

Από πλευράς παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας δε θα μπορούσαμε να περιμένουμε τίποτα λιγότερο από εξαιρετικά αποτελέσματα. Έτσι, οι δοκιμές σύγκρουσης του EuroNCAP του χάρισαν πέντε αστέρια, καθώς στις κατά μέρους μετρήσεις πήρε 86% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 82% στη προστασία παιδιών, 66% στη προστασία πεζών και 66% στα συστήματα ασφαλείας. Αυτά αποδεικνύουν τα λεγόμενα της εταιρίας, που χαρακτηρίζουν το νέο Mondeo ως το πιο προηγμένο τεχνολογικά όχημα που έχει λανσάρει ποτέ η Ford στην Ευρώπη, καθώς μεταξύ άλλων εξοπλίζεται με το Pre-Collision Assist με Pedestrian Detection που αυξάνουν την ασφάλεια για τους οδηγούς σε κυκλοφοριακές συνθήκες πόλεων.

FM_146

Άλλο ένα σύστημα είναι το Active City Stop, που λειτουργεί με ταχύτητες έως 40 χλμ/ώρα, όπου είναι ένα σύστημα αυτόματης πίεσης πέδησης, για να μειώσει τις επιπτώσεις ή να αποφύγει εντελώς μία σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα. Τέλος, εξαιτίας της τεχνολογία ραντάρ, υπάρχει και το Adaptive Cruise Control, που διατηρεί αυτόματα μία επιλεγμένη απόσταση και ταχύτητα από το προπορευόμενο όχημα.

Αξίζει να σημειωθεί η παγκόσμια καινοτομία της Ford με τις φουσκωτές πίσω ζώνες ασφαλείας, οι οποίες σε περίπτωση ατυχήματος διογκώνονται για την κατανομή των δυνάμεων κρούσης στο σώμα του επιβάτη σε επιφάνεια πέντε φορές μεγαλύτερη από αυτήν μιας συμβατική ζώνης, ενώ ενδιαφέρον έχει και το Active Park Assist µε πρόβλεψη για κάθετο παρκάρισµα.