FM_96

Η οδήγηση του νέου Mondeo κατά την παρουσίαση ξεκίνησε από τα γραφεία της εταιρίας στο Μαρούσι και μέσω εθνικής οδού, βγαίνοντας στην έξοδο του Μπράλου άφιξη στην Αράχοβα, ενώ η επιστροφή αν και περιελάμβανε την ίδια διαδρομή, προσωπικά επέλεξα να επιστρέψω την επόμενη μέρα από τις στροφές του Δίστομου για μια καλύτερη εμπειρία σε στριφτερή ορεινή διαδρομή.

Το αυτοκίνητο ανέκαθεν είχε τον πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα απ’όλα τα υπόλοιπα της κατηγορίας του. Βασιζόμενη σε αυτό, οι μηχανικοί της Ford, με το κατά 10% πιο άκαµπτο νέο πλαίσιο, τη νέα πιο άκαµπτη πίσω ανάρτηση «Integrallink», που έχει σχεδιαστεί κυρίως για τη βελτίωση της άνεσης και τη µείωση των θορύβων και κραδασμών, αλλά και της εξαιρετικής ηχομόνωσης προσέφεραν ένα άκρως ευχάριστο, άνετο και διασκεδαστικό αυτοκίνητο, αποδεικνύοντας ότι και τα οικογενειακά μπορούν να χαρίσουν χαμόγελα.

FM_113

Η πολύ καλή δουλειά των μηχανικών φαίνεται ξεκάθαρα στην λειτουργία και συνεργασία του πλαισίου με την ανάρτηση και το συστήματος διεύθυνσης. Στον εμπρός άξονα υπάρχουν τα γνωστά γόνατα MacPherson, ενώ πίσω η νέα σχεδίασης ανάρτησης με νέα διάταξη πολλαπλών συνδέσμων προσφέρει όλα τα χαρακτηριστικά αποσβέσεων που απαιτούνται για μεγαλύτερη άνεση, διατηρώντας παράλληλα την πλευρική ακαμψία για βελτιωμένη κατευθυντικότητα και συμπεριφορά. Επίσης επιτρέπει την ελαφριά υποχώρηση των τροχών όταν συναντούν ανωμαλίες στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα βελτιωμένη απόσβεση για πιο ομαλή κύλιση και μειωμένα επίπεδα θορύβων. Για το station wagon προσφέρεται αυτορυθμιζόμενη πίσω ανάρτηση, διατηρώντας το βέλτιστο ύψος αμαξώματος για άνεση και κράτημα, ανεξαρτήτως φορτίου.

FM_57

Η ποιότητα κύλισης στον ανοιχτό δρόμο, όσο και στους επαρχιακούς της διαδρομής ήταν από τις κορυφαίες σε αυτοκίνητα που έχω δοκιμάσει, με τα επίπεδα πρόσφυσης στις στροφές πολύ υψηλά. Αν και δεν είναι φτιαγμένο για πολύ επιθετικές διαθέσεις, δεν με απογοήτευσε καθόλου και πουθενά. Το παράδοξο είναι ότι στις χαμηλές ταχύτητες είναι εξαιρετικά άνετο και μαλακό, αλλά απεναντίας όσο το πίεζα στις στροφές τόσο μεγαλύτερη εμπιστοσύνη μου χάριζε, χωρίς τη παραμικρή αίσθηση “πλεύσης”. Το βάρος του θα φανεί μόνο σε συνεχείς εναλλαγές κατεύθυνσης ή πολύ δυνατό φρενάρισμα, αλλά δεν θα φοβίσει. Το ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, με το τριάκτινο τιμόνι που λανσάρεται στο Mondeo για πρώτη φορά, δεν είχε χάσει καθόλου σε feedback και αμεσότητα σε σύγκριση με το απερχόμενο μοντέλο. Από την άλλη στον ανοιχτό δρόμο η άνεση στην οδήγηση που προσφέρει το Mondeo είναι απλά απολαυστική, αγχολυτική και άνετη.

FM_49

Ένας από τους λόγους είναι και η ηχομόνωση της καμπίνας, με το θόρυβο από το δρόμο να έχει μειωθεί κατά 3 decibel περίπου πίσω και 2 decibel μπροστά χάρη στην πίσω ανάρτηση Integrallink και τα πρόσθετα ηχομονωτικά υλικά στις ποδιές κάτω από το αμάξωμα, στις επενδύσεις των θόλων των τροχών, και στις εμπρός και πίσω πόρτες για να εμποδίσουν το θόρυβο από τα ελαστικά. Ο αριθμός οπών στο αμάξωμα έχει ελαττωθεί για ελαχιστοποίηση του μεταφερόμενου θορύβου, ενώ και το πάχος του κρυστάλλου του πίσω παρμπρίζ έχει αυξηθεί κατά 0,4 mm, μειώνοντας τον θόρυβο από την κυκλοφορία για τους πίσω επιβάτες, με τον συνολικό αεροδυναµικό θόρυβο να είναι μικρότερος κατά 8 dB.

Η θέση οδήγησης είναι άριστη και ανεξαρτήτου ύψους και βάρους θα βρεις εύκολα την επιθυμητή, αν και η κλίση της πλάτης καλό θα ήταν να µη ρυθµιζόταν σκαλωτά. Το κάθισµα-πολυθρόνα έχει πολύ καλή πλευρική στήριξη, προσφέροντας ξεκούραστες μετακινήσεις, και προπαντός ασφαλείς. Η περιμετρική ορατότητα δεν είναι η ιδανική, καθώς τα κρύσταλλα είναι σχετικά μικρά, ενώ το πολύ κεκλιµένο παρµπρίζ και οι χοντρές εμπρός/πίσω κολόνες περιορίζουν την ορατότητα, ειδικά για το παρκάρισμα, αν και εκεί εκμεταλλεύεσαι τους αισθητήρες.

_GK_7460

Ο 1.600άρης κινητήρας παρότι δεν είναι ο ιδανικότερος για να χαρείς πραγματικά το αυτοκίνητο, τα καταφέρνει αρκετά καλά. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 12,1 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει και ξεπερνάει τα 191 χλμ/ώρα που ανακοινώνει το εργοστάσιο. Έτσι, στις επιταχύνσεις από στάση δεν είναι κακό συγκρινόμενο με τον ανταγωνισμό, αλλά το βάρος του φαίνεται στις εν κινήσει, καθώς θα χρειαστεί να πιέσεις τον κινητήρα μέχρι τις 3.500-4.000 για να πραγματοποιήσεις μια αρκετά γρήγορη προσπέραση. Η ροπή του, όμως, είναι αρκετά πλούσια και διαθέσιμη από τις 1.600 σ.α.λ. και για τις απλές καθημερινές μετακινήσεις είναι υπέρ του δέοντος αρκετή.

FM_129

Ο επιλογές ταχυτήτων έχει πολύ καλό και ακριβές κούμπωμα βοηθώντας σε όποτε χρειαστεί να κατεβάσεις. Στα χλμ. που έγραψε στα χέρια μου το νέο Mondeo τις προηγούμενες δύο ημέρες και παρά τη πλούσια μορφολογία δρόμων που κινηθήκαμε, απέδειξε ότι είναι πολύ οικονομικό. Μπορεί το εργοστάσιο να ανακοινώνει 4,2 λίτρα/100 χλμ., αλλά τα σχεδόν 6,5 λίτρα/100 χλμ. που είδα στο trip computer είναι εξαιρετικό νούμερο, που σίγουρα υπό φυσιολογικές συνθήκες και πιο χαλαρή οδήγηση θα φτάσει και μπορεί να πέσει κάτω από τα 6 λίτρα. Μένει μόνο η εβδομαδιαία δοκιμή για να το διαπιστώσουμε.

_GK_7438A

Τέλος, για τη πέδηση χρησιμοποιεί αεριζόμενους δίσκους διαμέτρου 300 χλστ. με 28 χλστ. πάχος εμπρός, και 302 χλστ. με 11 χλστ. πίσω. Είναι αρκετά δυνατά και σταθερά, κάτω από διαρκή πίεση, έχοντας και ένα βελτιστοποιηµένο σύστημα αντιµπλοκαρίσµατος, που µειώνει τις αποστάσεις ακινητοποίησης κατά περίπου 1 μ. από τα 100 χλμ/ώρα.