[nextpage title=”Εισαγωγή” ]
Με τις χειμερινές δοκιμές να έχουν ολοκληρωθεί, τις προβλέψεις των “ξεφτεριών” του Autoblog.gr να έχουν δημοσιευθεί, αλλά και τις δικές σου επιλογές φίλε αναγνώστη να είναι γνωστές, τελειώνει και η αναμονή για την έναρξη της αγωνιστικής δράσης στην Formula 1.
Μόλις μερικές ώρες μας χωρίζουν από τις πρώτες ελεύθερες δοκιμές στην Μελβούρνη και η λογική λέει πως Mercedes και Lewis Hamilton έχουν το πάνω χέρι στην προσπάθεια να διατηρήσουν τους τίτλους, αυτό όμως αναμένεται να φανεί κι εκεί που μετράει, δηλαδή στις πίστες.
Η ίντριγκα δεν λείπει για μια ακόμη χρονιά από τη Formula 1 και ευχή όλων μας είναι να μην λείψουν το θέαμα και οι μάχες, σε μια σεζόν που δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές που θα μπορούσαν να ανακατέψουν την τράπουλα. Έτσι, πριν περάσουμε στο πρόγραμμα του πρωταθλήματος και την παρουσίαση των ομάδων και των πιλότων, καλό θα ήταν να θυμηθούμε τι άλλαξε στους κανονισμούς.
[/nextpage]
[nextpage title=”Αλλαγές” ]
Τεχνικοί Κανονισμοί
Εξέλιξη των PU εντός της σεζόν – Η οξυδέρκεια του James Allison επέτρεψε τελικά την εξέλιξη κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Αυτή δεν θα είναι εντελώς ελεύθερη, όπως στο παρελθόν, αλλά με σαφής περιορισμούς που έχουν ήδη αναλυθεί.
Αλλαγές στις μύτες των μονοθεσίων – Αισθητική και ασφάλεια οδήγησαν σε αλλαγές στον τομέα αυτό και ο πρώτος στόχος σίγουρα επιτεύχθηκε.
Ελάχιστο βάρος – Το μονοθέσιο μαζί τον πιλότο μπορούν να ζυγίζουν το λιγότερο 702kg. Οποιαδήποτε παρατυπία οδηγεί σε ακύρωση.
4 διαθέσιμα PU ανά μονοθέσιο – Δηλαδή ένα λιγότερο σε σχέση με το 2014. Όμως, όπως και πέρυσι, τα 4 νέα στοιχεία αναφέρονται σε καθένα από τα 6 βασικά κομμάτια του power unit: Κινητήρα εσωτερικής καύσης, μπαταρίες, MGU-H, MGU-K, υπερσυμπιεστή και ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου. Η αντιστοιχία γίνεται σε κάθε μονοθέσιο και όχι οδηγό, ώστε εάν υπάρξουν αλλαγές, να μην μηδενίζεται η καταμέτρηση και υπάρξει όφελος για κάποια ομάδα.
Parc Fermé – Τα μονοθέσια θα βρίσκονται υπό καθεστώς parc fermé, όπου δεν επιτρέπονται αλλαγές, από τη στιγμή που θα βγουν από τα pit για τον πρώτο τους χρονομετρημένο γύρο στις κατατακτήριες. Αν κάποιο μονοθέσιο δεν βγει στην πίστα, θα βρίσκεται υπό καθεστώς parc fermé με το τέλος του Q1.
Μειωμένη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας και του CFD
Δοκιμές – Δυο διήμερα εντός του 2015, αντί των τεσσάρων τετραήμερων του 2014.
Αγωνιστικοί Κανονισμοί
Εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας – Νέος κανονισμός, που αποσκοπεί στην ασφάλεια των οδηγών και του προσωπικού της πίστας.
Αυτοκίνητο ασφαλείας και επανεκκίνηση αγώνα – Το safety car θα είναι λιγότερο “υπομονετικό” και δεν θα περιμένει οι αργότεροι συνδυασμοί να φτάσουν τα υπόλοιπα μονοθέσια για να ξεκινήσει ο αγώνας. Ενώ, σε περίπτωση διακοπής, θα ακολουθείται η διαδικασία που είδαμε πέρυσι στη Suzuka, με τα μονοθέσια να βρίσκονται στο pit-lane και όχι στη σχάρα εκκίνησης.
Κατάργηση του κανονισμού για διπλούς βαθμούς στον τελευταίο αγώνα της σεζόν.
Απόκτηση Super Licence – FIA και Bernie θέλουν οδηγούς ήρωες στη Formula 1 και οι αλλαγές στην απόκτηση της ειδικής άδειας ίσως να βοηθήσουν σε αυτό.
Προσωπικό εντός πίστας πριν την έναρξη του αγώνα – Κανονισμός που διευκρινίστηκε μετά το περσινό συμβάν Alonso-Ferrari. Εάν παραμένουν στο grid προσωπικό ή εξοπλισμός της ομάδας, μετά από το σήμα των 15 δευτερολέπτων για την εκκίνηση του αγώνα, ο οδηγός πρέπει να ξεκινήσει τον αγώνα από τα pit. Εάν δεν συμμορφωθεί, παίρνει αυτόματα ποινή 10 δευτερολέπτων stop-and-go.
Κράνη πιλότων – Προκειμένου να διακρίνονται εύκολα οι οδηγοί ο ένας από τον άλλον στην πίστα, το κράνος του κάθε οδηγού θα πρέπει να έχει τα ίδια ουσιαστικά χρώματα σε κάθε αγώνα κατά τη διάρκεια μιας σεζόν στο πρωτάθλημα.
Ποινολόγιο
Ποινή αλλαγής ολόκληρου του PU – Επειδή το 2014 παρατηρήθηκε κέρδος σε περίπτωση αλλαγής ολόκληρου του PU (εκκίνηση από το pit-lane) σε σχέση με τη σταδιακή αλλαγή, ο κανονισμός πλέον άλλαξε. Έτσι, εάν σε ένα μονοθέσιο γίνει αλλαγή ολόκληρης της μονάδας, συσσωρεύονται οι ποινές για κάθε εξάρτημα που αλλάζει.
Ποινές για τα στοιχεία του PU – Πλέον οι ποινές δεν μεταφέρονται στην εκκίνηση του επόμενου αγώνα, αλλά λαμβάνονται στο ίδιο Grand Prix, με την ανάλογη χρονική ποινή. Για περισσότερες λεπτομέρειες δες εδώ.
Νέα ποινή 10 δευτερολέπτων – Το 2014 είδαμε για πρώτη φορά ποινή stop&go 5 δευτερολέπτων, που μπορούσε να εκτελεστεί πριν από οποιεσδήποτε διεργασίες κατά τη διάρκεια ενός κανονικού pit-stop. Πλέον, υπάρχει παρόμοια, αλλά αυστηρότερη ποινή, 10 δευτερολέπτων.
Μη ασφαλής απελευθέρωση από τα pit – Για να μην παρατηρούνται αποκλίσεις στις ποινές και για να αποφευχθούν περιστατικά όπως αυτό στη Γερμανία πριν από δυο χρόνια, κάθε τέτοια παράβαση θα τιμωρείται με ποινή 10 δευτερολέπτων stop-and-go.
[/nextpage]
[nextpage title=”Πρόγραμμα” ]
Ο Αρχικός σχεδιασμός προβλέπει 20 αγώνες για το 2015, όμως, το Γερμανικό Grand Prix είναι αμφίβολο αυτή τη στιγμή. Από την άλλη, χώρες που μπορούν να αντικαταστήσουν τον συγκεκριμένο αγώνα, υπάρχουν. Όμως, οποιαδήποτε συμφωνία, έγκειται στη “διάθεση” του ανθρώπου που διαχειρίζεται τα συμβόλαια των σιρκουί και αυτός δεν είναι άλλος από τον Bernie Ecclestone.
No. | Grand Prix | Ημερομηνία |
---|---|---|
1. | Αυστραλίας | 13-15 Μαρτίου |
2. | Μαλαισίας | 27-29 Μαρτίου |
3. | Κίνας | 10-12 Απριλίου |
4. | Μπαχρέιν | 17-19 Απριλίου |
5. | Ισπανίας | 08-10 Μαΐου |
6. | Μονακό | 22-24 Μαΐου |
7. | Καναδά | 05-07 Ιουνίου |
8. | Αυστρίας | 19-21 Ιουνίου |
9. | Βρετανίας | 03-05 Ιουλίου |
10. | Γερμανίας * | 17-19 Ιουλίου * |
11. | Ουγγαρίας | 24-26 Ιουλίου |
12. | Βελγίου | 21-23 Αυγούστου |
13. | Ιταλίας | 04-06 Σεπτεμβρίου |
14. | Σιγκαπούρης | 18-20 Σεπτεμβρίου |
15. | Ιαπωνίας | 25-27 Σεπτεμβρίου |
16. | Ρωσίας | 09-11 Οκτωβρίου |
17. | Η.Π. Αμερικής | 23-25 Οκτωβρίου |
18. | Μεξικό | 30 Οκτ.-01 Νοεμβρίου |
19. | Βραζιλίας | 13-15 Νοεμβρίου |
20. | Άμπου Ντάμπι | 27-29 Νοεμβρίου |
[/nextpage]
[nextpage title=”Ομάδες/Οδηγοί” ]
Mercedes AMG Petronas F1 Team
Πρωταθλήτρια 2014 – 701 Βαθμοί – 16 νίκες
#44 Lewis Hamilton | #6 Nico Rosberg |
---|---|
Πρωταθλητής 384 β. | 2ος – 317 β. |
Σασί | W06 Hybrid |
Κινητήρας | Mercedes |
Αγώνες | 108 |
Νίκες | 29 |
Τίτλοι Κατασκευαστών | 1 |
Τίτλοι οδηγών | 3 |
Infiniti Red Bull Racing
2η – 405 βαθμοί – 3 νίκες
#3 Daniel Ricciardo | #26 Daniil Kvyat |
---|---|
3ος – 238 β. | 15ος – 8 β. |
Σασί | RB11 |
Κινητήρας | Renault |
Αγώνες | 185 |
Νίκες | 50 |
Τίτλοι Κατασκευαστών | 4 |
Τίτλοι οδηγών | 4 |
Williams Martini Racing
3η – 320 βαθμοί
#77 Valtteri Bottas | #19 Felipe Massa |
---|---|
4ος – 186 β. | 7ος – 134 β. |
Σασί | FW37 |
Κινητήρας | Mercedes |
Αγώνες | 628 |
Νίκες | 114 |
Τίτλοι Κατασκευαστών | 9 |
Τίτλοι οδηγών | 7 |
Scuderia Ferrari
4η – 216 βαθμοί
#5 Sebastian Vettel | #7 Kimi Raikkonen |
---|---|
5ος – 167 β. | 12ος – 55 β. |
Σασί | SF15-T |
Κινητήρας | Ferrari |
Αγώνες | 890 |
Νίκες | 221 |
Τίτλοι Κατασκευαστών | 16 |
Τίτλοι οδηγών | 15 |
McLaren Honda
5η – 181 βαθμοί
#14 Fernando Alonso | #22 Jenson Button |
---|---|
6ος – 161 β. | 8ος -126 β. |
* Για τον εναρκτήριο αγώνα στην Μελβούρνη: #20 Kevin Magnussen (11ος – 55 β.) αντί F.Alonso
Σασί | MP4-30 |
Κινητήρας | Honda |
Αγώνες | 764 |
Νίκες | 182 |
Τίτλοι Κατασκευαστών | 8 |
Τίτλοι οδηγών | 12 |
Sahara Force India F1 Team
6η – 155 βαθμοί
#27 Nico Hulkenberg | #11 Sergio Perez |
---|---|
9ος – 96 β. | 10ος – 59 β. |
Σασί | VJM08 |
Κινητήρας | Mercedes |
Αγώνες | 131 |
Νίκες | 0 |
Τίτλοι Κατασκευαστών | 0 |
Τίτλοι οδηγών | 0 |
Scuderia Toro Rosso
7η – 30 βαθμοί
#33 Max Verstappen | #55 Carlos Sainz Jr |
---|---|
Δ/Α | Δ/Α |
Σασί | STR10 |
Κινητήρας | Renault |
Αγώνες | 166 |
Νίκες | 1 |
Τίτλοι Κατασκευαστών | 0 |
Τίτλοι οδηγών | 0 |
Lotus F1 Team
8η – 10 βαθμοί
#8 Romain Grosjean | #13 Pastor Maldonado |
---|---|
14ος – 8 β. | 16ος – 2 β. |
Σασί | E23 Hybrid |
Κινητήρας | Mercedes |
Αγώνες | 547 |
Νίκες | 75 |
Τίτλοι Κατασκευαστών | 7 |
Τίτλοι οδηγών | 6 |
Manor Marussia F1 Team
9η – 2 βαθμοί
#28 Will Stevens | #98 Roberto Merhi |
---|---|
23ος – 0 β. | Δ/Α |
Σασί | – |
Κινητήρας | Ferrari 059/3 (2014) |
Αγώνες | 55 |
Νίκες | 0 |
Τίτλοι Κατασκευαστών | 0 |
Τίτλοι οδηγών | 0 |
Sauber F1 Team
10η – 0 βαθμοί
#9 Marcus Ericsson | #12 Felipe Nasr |
---|---|
19ος – 0 β. | Δ/Α |
Σασί | C34 |
Κινητήρας | Ferrari |
Αγώνες | 384 |
Νίκες | 1 |
Τίτλοι Κατασκευαστών | 0 |
Τίτλοι οδηγών | 0 |
* Η ομάδα κατάφερε να έχει τρεις πιλότους με συμβόλαιο, έπειτα από τη δικαστική νίκη του van der Garde στην Αυστραλία.
[/nextpage]
[nextpage title=”Επίλογος” ]
Πλέον, έχεις όλα τα στοιχεία που χρειάζεσαι για να παρακολουθήσεις το πρωτάθλημα του 2015. Το Autoblog.gr θα προσπαθήσει και φέτος να σου μεταφέρει τον παλμό της Formula 1, μέσα από άρθρα που θα σε ενημερώσουν, θα σε ψυχαγωγήσουν και γιατί όχι, θα σε διαφωτίσουν σε ορισμένες “σκοτεινές” καταστάσεις. Εσύ από την πλευρά σου δεν πρέπει να ξεχνάς πως είσαι ενεργό μέλος της ομάδας και πως μας βοηθάς απεριόριστα με τα σχόλια και τις παρατηρήσεις σου σε κάθε άρθρο. Καλή αγωνιστική χρονιά λοιπόν, με πολύ θέαμα και συγκινήσεις!
[/nextpage]