Test Drive NIssan X-Trail02

Πριν το δούμε για πρώτη φορά από κοντά στην έκθεση της Φρανκφούρτης το 2013, είχαμε προϊδεαστεί για το πως θα μοιάζει το νέο X-Trail από την άνοιξη του 2012, όταν στην τότε έκθεση της Γενεύης η Nissan είχε παρουσιάσει το Hi Cross Concept. Όπως θα δεις οι συγγένειες τους είναι παραπάνω από εμφανείς, με αρκετά δανεισμένα στοιχεία από την έκδοση παραγωγής. Το μεγάλο SUV διαθέτει μυώδη σώμα που συνδυάζει τη δύναμη και το πνεύμα της περιπέτειας με ένα κομψό, σπορ προφίλ, έχοντας χρωμιομένα διακοσμητικά, μαύρα προστατευτικά πλαστικά και αεροτομή.

Test Drive NIssan X-Trail23

Αυτά ενισχύονται από λεπτομέρειες όπως οι εμπρόσθιοι προβολείς ημέρας LED, ενώ ορισμένες εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με πλήρη φωτισμό LED, τόσο στη χαμηλή όσο και στην κύρια δέσμη των προβολέων πορείας. Επίσης, λεπτομέρειες όπως η αυτόματα ανοιγόμενη πίσω πόρτα και η ηλεκτρικά ανοιγόμενη πανοραμική οροφή προσδίδουν πρακτικότητα και πολυτέλεια. Σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά, το νέο Nissan X-Trail έχει πιο στιλάτη σχεδίαση με ανάγλυφες μυώδεις γραμμές, ενώ συνολικά το X-Trail ακολουθεί το αισθητικό προφίλ, που λάνσαρε το νέο Qashqai με τη χαρακτηριστική V γρίλια. Αν εξαιρέσεις το εμφανώς μεγαλύτερο μέγεθος, πρέπει να το παρατηρήσεις κάποια δευτερόλεπτα για να ξεχωρίσεις ποιο μοντέλο είναι, εκτός και αν το δεις από πίσω, καθώς εκεί εντοπίζονται οι μόνες εμφανείς διαφοροποιήσεις με τα οριζόντια φώτα, τα οποία εμφανίζουν το γνώριμο πλέον “μπούμερανγκ” σχήμα, ενώ η πίσω κολόνα σε σχήμα D, παραπέμπει στο Juke και στο Qashaqai.

Test Drive NIssan X-Trail08

Συνολικά έχει ένα αρκετά όμορφο και αρμονικό σχέδιο, διαθέτοντας μια ισχυρή οπτική έμφαση στην περιοχή των τροχών, με σήμα κατατεθέν τους μεγάλους θόλους, ενώ εντυπωσιάζει με το μέγεθος του. Είναι χτισμένο πάνω στην CMF πλατφόρμα του ομίλου Nissan-Renault και έχει αυξήσει όλες του τις διαστάσεις σε σχέση με τον προηγούμενο μοντέλο. Έτσι το μήκος του φτάνει πλέον στα 4.640 χλστ. (+17 χλστ.), το πλάτος στα 1.820 χλστ. (+30 χλστ.) και το ύψος στα 1.710 χλστ. (-5 χλστ.). Θεαματική ήταν η αύξηση του μεταξονίου από τα 2.630 στα 2.705 χλστ., ενώ η απόσταση από το έδαφος διατηρείται στα 210 χιλιοστά. Μια πρόχειρη σύγκριση με το Qashqai δείχνει ότι το νέο X-Trail είναι 266 χλστ. μακρύτερο, 14 χλστ. φαρδύτερο και 105 χλστ. υψηλότερο.

Test Drive NIssan X-Trail05

Παρά την αύξηση του όγκου του αυτοκινήτου, η εκτεταμένη χρήση νέων υλικών έχει επίσης συμβάλλει καταλυτικά στη μείωση του συνολικού βάρους. Για παράδειγμα, η πίσω πόρτα, κατασκευάζεται από συνθετικά υλικά αντί για χάλυβα, μια κίνηση που εξοικονομεί πάνω από 7 κιλά στο σύνολο του αυτοκινήτου, ενώ τόσο ο εμπρός όσο και ο πίσω προφυλακτήρας έχουν βελτιστοποιηθεί με παχύτερα υλικά. Παράλληλα περίπου 49% της κατασκευής του σώματος του νέου X-Trail είναι από υψηλής αντοχής χάλυβα, κάτι που μειώνει το βάρος κατά περίπου 90 κιλά ελαφρύτερο από το προηγούμενο. Αυτό κυμαίνεται από 1.580 μέχρι 1.615 κιλά (ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού και την προαιρετική τρίτη σειρά καθισμάτων) για την τετρακίνητη έκδοση και 1.500 μέχρι 1.550 κιλά για την δικίνητη.

Στο τομέα της παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας, η Nissan διαπρέπει με τον καλύτερο τρόπο, καθώς απέσπασε από τον ανεξάρτητο ευρωπαϊκό οργανισμό EuroNCAP πέντε αστέρια, με την επιμέρους βαθμολογία να είναι 86% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 83% στη προστασία παιδιών, 75% στη προστασία πεζών και 75% στα συστήματα ασφαλείας.