Test Drive NIssan X-Trail62

Μηχανικά το αυτοκίνητο έχει τεράστιο ενδιαφέρον, καθώς στα πλαίσια του downsizing και της συγγένειας με τη Renault, το νέο X-Trail εξοπλίζεται αποκλειστικά με τον νέο 1.600άρη πετρελαιοκινητήρα της γαλλικής εταιρίας. Ο τετρακύλινδρος 16βάλβιδος dCi 130 turbodiesel κινητήρας, με κωδική ονομασία R9M, όπως δηλώνει το όνομα του αποδίδει 130 άλογα στις 4.000 σ.α.λ. και 320 Nm ροπή στις 1.750 σ.α.λ. Έχει σχέση συμπίεσης 15,4:1, και είναι ένας από τους πιο ολοκληρωμένους και προηγμένους κινητήρες στην κατηγορία του και διαθέτει μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες που μειώνουν την κατανάλωση καυσίμου αλλά και με μειωμένες εκπομπές CO2.

Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζει το σύστημα χαμηλής πίεσης ανακύκλωσης των καυσαερίων, αλλά και θερμικής διαχείρισης μέσω της βαλβίδας (που κλείνει κατά τις κρύες εκκινήσεις, εμποδίζοντας το νερό να κυκλοφορεί γύρω από τους θαλάμους καύσης για ταχύτερη προθέρμανση), για ακόμα χαμηλότερες εκπομπές οξειδίων του αζώτου αλλά και CO2.

Test Drive NIssan X-Trail39

Το ιαπωνικό SUV είναι διαθέσιμο σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση, καθώς επίσης προσφέρεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT). Με το νέο μοτέρ να είναι κατά πολύ καθαρότερο από τον κινητήρα του απερχόμενου μοντέλου, η έκδοση με κίνηση στους δύο τροχούς και με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων εκπέμπει CO2 μόλις 129 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει 141,9 ευρώ τέλη κυκλοφορίας, ενώ η έκδοση του αυτοκινήτου δοκιμής με την τετρακίνηση και και την 7-θέσια διάταξη εκπέμπει 139 γρ/χλμ., που μεταφράζεται σε τέλη ύψους 152,9 ευρώ. Αντίστοιχα, η Xtronic έκδοση που είναι αποκλειστικά διαθέσιμη με δικίνητη μετάδοση έχει εκπομπές ρύπων στα 135 γρ/χλμ. και τέλη €148,5.

Για την επίτευξη αυτών των εντυπωσιακά χαμηλών μεγεθών, οι μηχανικοί της Nissan έκαναν κάτι αρκετά περισσότερο από το να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα και τις επιδόσεις του κινητήρα και της μετάδοσης. Έτσι, αφετέρου βελτιστοποίησαν την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, επιτυγχάνοντας εκπληκτικά αποτελέσματα, και παρά το γεγονός ότι το νέο X-Trail, έχει μεγαλύτερο εμβαδόν επιφάνειας από το προηγούμενο μοντέλο, έχουν υιοθετηθεί πολλά νέα χαρακτηριστικά, προκειμένου να αντισταθμίσουν την αύξηση του μεγέθους. Για παράδειγμα, οι νέας σχεδίασης, αεροδυναμικοί πλαϊνοί καθρέπτες, το νέο σπόιλερ που καλύπτει την εξάτμιση, αλλά και τα πίσω πάνελ, συνδράμουν και αυτά ώστε ο συντελεστής οπισθέλκουσας να είναι μόλις 0,33 Cd.

Test Drive NIssan X-Trail03

Μπορεί οι επιδόσεις σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο να μην είναι αυτοσκοπός, παρόλα αυτά το νέο X-Trail δε χωλαίνει αισθητά. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάστηκε μόλις 11 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 186 χλμ/ώρα. Από την άλλη η εργοστασιακή μικτή κατανάλωση που δηλώνεται για την έκδοση της δοκιμής ανέρχεται στα 5,3 λίτρα/100 χλμ., με τη πραγματική που είδα στο trip computer έπειτα από περίπου 1.200 χλμ να ήταν κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ. Έτσι, με το ρεζερβουάρ καυσίμου στα 60 λίτρα, μπορείς να πετύχεις μια αυτονομία περίπου 800 χλμ.