Test Drive NIssan X-Trail06

Από τα πρώτα χιλιόμετρα που θα γράψεις θα καταλάβεις την επιλογή της ιαπωνικής εταιρίας να μετατρέψει το X-Trail σε ένα πολύ πιο φιλικό και άνετο αυτοκίνητο προορισμένο περισσότερο για καθημερινές μετακινήσεις. Έχει εξαιρετικά υψηλό επίπεδο ποιότητας κύλισης, με εκπληκτική ηχομόνωση κυρίως από το δρόμο, καθώς από τον κινητήρα δε χρειάζεται ιδιαίτερη προσπάθεια, με αυτόν να μην είναι καθόλου θορυβώδης. Δε θα πω ότι δεν καταλαβαίνεις ότι είναι πετρελαιοκινητήρας, αλλά έχει εξαιρετικά ραφιναρισμένη λειτουργία, χωρίς την παραμικρή ύπαρξη κραδασμών.

Στο δρόμο το αυτοκίνητο φωνάζει με σθένος την καταγωγή του και είναι αδιαμφισβήτητα προσανατολισμένο στις άνετες μετακινήσεις. Στον ανοιχτό δρόμο είναι πολύ σταθερό ανεξαρτήτου ταχύτητας, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να λάμπουν δια της απουσίας τους, όπως επίσης και η όποια ευαισθησία σε ανέμους. Όταν θελήσεις να κινηθείς σε επαρχιακή οδό ή σε μια ορεινή διαδρομή, το αμάξωμα θα εμφανίσει αναπόφευκτα κλίσεις, χωρίς όμως να επηρεάζεται η σταθερότητα του αυτοκινήτου, ή να μειώνεται η ασφάλεια των επιβατών, καθώς τα περιθώρια πρόσφυσης των ελαστικών διαστάσεων 225/65 της Yokohama είναι υψηλά. Η απόσβεση των ανωμαλιών είναι πολύ καλή, τόσο από άποψη κραδασμών, όσο και ηχητική και σίγουρα συμβάλλουν το ψηλό προφίλ των ελαστικών με τις 17άρες ζάντες, καθώς στις 19άρες με το 55άρι θα είναι σίγουρα διαφορετικά. Η διάταξη της ανάρτησης είναι συμβατική για τέτοιου είδους μοντέλα, και στον εμπρός άξονα υπάρχουν γόνατα MacPherson, ενώ πίσω ανεξάρτητοι πολλαπλοί σύνδεσμοι. Σε γενικές γραμμές το αμάξωμα δεν εμφανίζει τάσεις πλεύσης, χάρη και στο σύστημα ελέγχου πλαισίου Nissan Chassis Control, δίνοντας την αίσθηση sedan αυτοκινήτου, χωρίς όμως να κρύβει το βάρος του σε όποιον προσπαθήσει να το οδηγήσει στα όριά του, αν και επουδενί δεν προσφέρεται για κάτι τέτοιο.

Test Drive NIssan X-Trail17

Από την άλλη, το X-Trail είχε χτίσει σοβαρό όνομα για τις εκτός δρόμου ικανότητες του, και ήταν αυτοκτονικό να μην υπάρχουν και στη τρίτη γενιά. Έτσι, οι εκδόσεις 4×4 εφοδιάζονται με το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα τετρακίνησης της Nissan, ALL MODE 4×4-i. Το σύστημα ελέγχεται μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, προσφέροντας τη δυνατότητα επιλογής κίνησης μεταξύ των δύο τροχών, αυτόματης λειτουργίας ή λειτουργίας Lock, για μόνιμη τετρακίνηση.

Test Drive NIssan X-Trail40

Στη λειτουργία Auto, το σύστημα παρακολουθεί συνεχώς το πάτημα του γκαζιού, την ταχύτητα και τη ροπή του κινητήρα, προλαμβάνοντας έτσι το σπινάρισμα των τροχών και κατανέμοντας τη ροπή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα ανάλογα με τις ανάγκες (από 100%-0% έως και 50%-50%) σε ταχύτητες έως και 80 χλμ/ώρα. Πάνω απ’αυτή την προαναφερόμενη ταχύτητα , το σύστημα αντιδρά σε εκδήλωση σπιναρίσματος, μετατοπίζοντας την κίνηση στον πίσω άξονα έως ότου αποκαταστήσει την πρόσφυση.

Test Drive NIssan X-Trail12

Όταν κινείσαι σε χαμηλές ταχύτητες ή θες να κάνεις σοβαρό off-road κλειδώνει ισόποσα τη κατανομή και μπορεί να πάει εύκολα εκεί που δύσκολα θα σκεφτόσουν να πας με ένα απλό crossover. Έτσι, με το διακόπτη στη λειτουργία Lock, που δίνει στο X-Trail τη δυνατότητα μόνιμης τετρακίνησης, η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, οι μεγάλες διαδρομές της ανάρτησης, τα καλά ελαστικά, η γωνία προσέγγισης 18,1 μοιρών και αποφυγής 26,5 μοιρών αποδεικνύουν ότι παρά τον πιο soft συνολικό του χαρακτήρα, είναι αρκετά ικανό και εκτός δρόμου. Δεν είναι το σκληροτράχηλο off-road του παρελθόντος, καθώς δεν έχει ούτε τα κατάλληλα ελαστικά, αλλά ούτε και ο συμπλέκτης του επιτρέπουν για το κάτι παραπάνω. Τέλος, σύμφωνα με την εταιρία το αυτοκίνητο μπορεί να περάσει από λιμνάζοντα νερά βάθους μέχρι και 35 εκατοστών.

Test Drive NIssan X-Trail09

Όπως προείπα, σε καθημερινή χρήση είναι άνετο και φιλικό προς τον οδηγό, αν και τα 11,2 μέτρα του κύκλου στροφής, αλλά και οι αυξημένες του εξωτερικές διαστάσεις, θα δυσκολέψουν σίγουρα τη συνεχή χρήση στην πόλη. Ο κινητήρας του δένει αρμονικά με το πλαίσιο, χαρίζοντας τον κατάλληλο χαρακτήρα στο αυτοκίνητο, διαθέτοντας από πολύ χαμηλά αρκετή ροπή για ξένοιαστες διαδρομές. Δεν υπάρχει ενοχλητικό ξέσπασμα δύναμης, όντας άκρως γραμμικός, με το 6άρι κιβώτιο να έχει λίγο χαλαρή αίσθηση, όπως ομοίως και το σύστημα διεύθυνσης. Αλλά δικαιολογούνται από τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ και φρένα του είναι ιδιαίτερα δυνατά και σταθερά σε διάρκεια.