Test Drive: Δοκιμάζουμε το Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_01

Έχοντας δοκιμάσει τις 2 από τις 3 εκδόσεις της Citroen που φέρουν το λογότυπο του C4, δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε το Picasso, τη πολυμορφική έκδοση του μοντέλου, που μετράει σχεδόν 8 χρόνια στην αγορά. Η δεύτερη γενιά του αυτοκινήτου παρουσιάστηκε περίπου πριν δύο χρόνια, με την εμπορική της καριέρα να ξεκινά από τα τέλη του 2013.

Το όνομα Picasso είναι κατοχυρωμένο από τη γαλλική εταιρία, έχοντας πάρει τα δικαιώματα από την οικογένεια του διάσημου ζωγράφου. To όνομα του είχε συνδεθεί με τη Citroen, όταν στη Γαλλία της δεκαετίας του ’60, ένας δημοσιογράφος (Manuel Mejido), προσπαθούσε να του πάρει συνέντευξη, που τότε ζούσε στην Anitbes. O Mejido, αφού προσποιήθηκε πως θα έδινε μήνυμα σε Κουβανούς επαναστάτες, κατάφερε και συνάντησε τον καλλιτέχνη οδηγώντας τη δανεική DS ενός φίλου του. Ο ζωγράφος είχε ευχαριστηθεί αρκετά τη συνέντευξη και αφού τελείωσε, εξαφανίστηκε για περίπου δύο ώρες. Όταν επέστρεψε, αποκάλυψε στον 22-χρονο δημοσιογράφο το δώρο του, ο οποίος είχε ζωγραφίσει πάνω στη DS τα “Αγαθά της Ειρήνης” (The wreaths of peace). Όταν το είδε ο Mejido, κατενθουσιασμένος, εκείνος του ζήτησε να το υπογράψει και ο Picasso έβαλε το όνομά του πάνω στο θόλο των φτερών του αυτοκινήτου.

Σήμερα το όνομα του είναι συνδεδεμένο με τις πρακτικές εκδόσεις των μοντέλων της (υπάρχει και το C3 Picasso), με την μεγάλη επιτυχία να έρχεται στις αρχές της περασμένης δεκαετίας, όπου με το Xsara Picasso μάθαμε για τα καλά τι εστί MPV, αν και είχε προηγηθεί κάποια χρόνια το Renault Scenic. Η επιτυχία των μοντέλων με το λογότυπο Picasso είναι πολύ μεγάλη, με το Xsara να έχει πουλήσει πάνω από 2 εκατ. αυτοκίνητα και σε κάποιες χώρες, εκτός Ευρώπης, να προσφέρεται ακόμα, ενώ το C4 Picasso έχει κερδίσει πάνω από 1,3 εκατ. αγοραστές στην Ευρώπη.

Στα συν

  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κύλισης
  • Κατανάλωση
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι/Άνεση εσωτερικού

Στα μείον

  • Νωθρότητα κινητήρα κάτω από τις 1.800 σ.α.λ

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_02

Όπως προανέφερα, η έκδοση παραγωγής του C4 Picasso παρουσιάστηκε την άνοιξη του 2013, αλλά είχε προηγηθεί το Technospace concept, το οποίο πέρασε σχεδόν αυτούσιο στην παραγωγή. Αυτό αποδεικνύει ότι η γαλλική εταιρία όποτε θελήσει τολμά με τα ιδιαίτερα σχέδια, και κρίνοντας από αυτό, όσο και το Cactus, το αποτέλεσμα την δικαιώνει, με τη παραγωγή του να γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στο Vigo της Ισπανίας.

Το σχέδιο του αυτοκινήτου αποδεικνύει περίτρανα ότι τα πολυμορφικά δεν είναι απαραίτητο να έχουν βαρετό σχεδιασμό, καθώς εδώ συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο. Κάποιοι θα το χαρακτηρίσουν εκκεντρικό και παράταιρο, και ίσως να μην έχουν άδικο, αλλά ποιος δεν θα πει κάτι ανάλογο για την Guernica, του διάσημου ζωγράφου; Έχει αρκετά καινοτόμο, δημιουργικό και πρωτότυπο σχεδιασμό με το τελικό αποτέλεσμα, στα μάτια μου να είναι εξαιρετικά επιτυχημένο. Δύσκολα θα βρεις σήμερα MPV με τόσο αντισυμβατικό και εκφραστικό χαρακτήρα, και προσωπικά του βγάζω το καπέλο.

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_18

Αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι τα φωτιστικά του σώματα και οι πολύ μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, ενώ διαθέτει δυνατές, εκφραστικές γραμμές, με στιλιστικά στοιχεία εμπνευσμένα από πρόσφατα φουτουριστικά πρωτότυπα της μάρκας. Βάζει στο συρτάρι τον συντηρητισμό της προηγούμενης γενιάς, με το εμπρός μέρος να υιοθετεί φώτα τριών επιπέδων, στα πρότυπα του Cactus, αλλά και Juke και Cherokee. Αυτή αποτελείται από τα πολύ λεπτά LED φώτα ημέρας, με τα φωτιστικά σώματα να είναι ενσωματωμένα στο προφυλακτήρα, ενώ χαμηλά βρίσκονται οι προβολείς ομίχλης. Το χρώμιο στο σήμα των διπλών διακριτικών του λοχία, προεκτείνεται σε όλο το πλάτος της μάσκας προσδίδοντας του την απαραίτητη εκλεπτυσμένη ταυτότητα, ενώ οι καμπύλες επιφάνειες συμβάλουν στο να κρυφτεί ο όγκος και οι διαστάσεις του αυτοκινήτου. Από το προφίλ διακρίνεις τις καμπύλες των πλευρικών επιφανειών αλλά και τη προσπάθεια να ακροβολιστούν οι τροχοί στα άκρα του αμαξώματος, χαρίζοντας στο αυτοκίνητο κοντούς προβόλους.

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_05

Τέλος, προς τα πίσω οι σχεδιαστές ήταν πιο συγκρατημένοι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι χάνει σε δυναμική αισθητική. Ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξεις, τα πίσω φωτιστικά σώματα είναι τεχνολογίας LED με 3D εφέ, που όμως το σχέδιο τους φέρνει σε Golf.

Μιλώντας για τις διαστάσεις, το νέο C4 Picasso είναι χτισμένο πάνω στην ολοκαίνουρια EMP2 πλατφόρμα του γκρουπ PSA Peugeot Citroën, (Efficient Modular Platform 2), με το μήκος του να φτάνει τα 4.428 χλστ., 1.826 χλστ. πλάτος και 1.610 χλστ. ύψος. Αυτό σημαίνει ότι είναι κατά 40χλστ. κοντύτερο σε σχέση με τον προκάτοχο, ενώ το αυξημένο μεταξόνιο κατά 55 χλστ., φτάνει τα 2.785 χλστ., προσφέροντας κορυφαίους εσωτερικούς χώρους. Σημαντικά μειωμένο (-140 κιλά) είναι και το βάρος, στοιχείο που οφείλεται τόσο στην πλατφόρμα EMP2 (-70 κιλά), όσο και στο αμάξωμα (-70 κιλά) όπου, εκτός των άλλων, έχουν χρησιμοποιηθεί αλουμίνιο (κάλυμμα κινητήρα) και συνθετικά υλικά (πόρτα χώρου αποσκευών). Έτσι, το απόβαρο του C4 Picasso με τον πετρελαιοκινητήρα της δοκιμής φτάνει τα 1.298 κιλά.

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_11

Από θέμα ασφάλειας, το C4 Picasso στις δοκιμές σύγκρουσης του EuroNCAP απέσπασε πέντε αστέρια, με την επιμέρους βαθμολογία να είναι εξαιρετικά υψηλή, καθώς πήρε 86% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 88% στη προστασία παιδιών, 68% στη προστασία πεζών και 81% στα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_26

Μηχανικά το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με τον ίδιο κινητήρα που δοκιμάσαμε στην απλή C4 αλλά και στο Peugeot 308, ο οποίος είναι ένας 1.560 κ.εκ πετρελαιοκινητήρας της σειράς HDi, που συνδυάζεται και με το μικρο-υβριδικό σύστημα e-HDi. Είναι τεχνολογίας Euro 5 και διαθέτει άμεσο ψεκασμό, νέα μπεκ 5 οπών, νέα EGR, νέα έμβολα μειωμένων τριβών, ενώ αποδίδει 115 ίππους στις 3.600 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής διαθέσιμα από τις 1.750 σ.α.λ. Τα 115 άλογα είναι ικανά να επιταχύνουν από στάση στα 100 χλμ/ώρα το αυτοκίνητο σε 11,8 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 189 χλμ/ώρα.

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_59

Η κατανάλωση του από το εργοστάσιο ανακοινώνεται στα 4 λίτρα/100 χλμ, με την πραγματικότητα να μην απέχει και πολύ, μιας και κατά τη δοκιμή ο δείκτης έδειξε 5,8 λίτρα/100 χλμ στα περίπου 1.000 χλμ. μικτών συνθηκών οδήγησης, με αρκετά από αυτά να γίνονται στον αυτοκινήτοδρομο, ώστε να γίνει η φωτογράφηση στην ορεινή Κορινθία. Αυτό σημαίνει πως με ένα ντεπόζιτο 55 λίτρων δεν χρειάστηκε να ανησυχήσω για την εβδομαδιαία αυτονομία, ενώ με τα μόλις 105 γρ/χλμ CO2 που εκπέμπει, πληρώνει 94,5 ευρώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_40

Η πρώτη εντύπωση που αποκομίζεις από το εσωτερικό είναι η όμορφη, μινιμαλιστική και σύγχρονη κεντρική κονσόλα. Ο χωνευτός πίνακας οργάνων είναι τοποθετημένος ψηλά, στο κέντρο του ταμπλό. Αποτελείται από μια οθόνη 12 ιντσών, ενώ συνέχεια του και κάτω από τους αεραγωγούς βρίσκεται μια πολυλειτουργική οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας 7 ιντσών, όμοια με του Cactus. Αυτή απεικονίζει όλες τις παραμέτρους για το ηχοσύστημα, το κλιματισμό, τη πρόσβαση στο διαδίκτυο, τις γενικές ρυθμίσεις κ.α., ενώ έχει τη δυνατότητα προβολής ακόμα και φωτογραφιών μέσω της θύρας USB. Έχοντας, ή μη, εμπειρία από τέτοιες οθόνες η εξοικείωση μαζί της είναι εξαιρετικά σύντομη για άτομα ανεξαρτήτου ηλικίας, καθώς διαθέτει όμορφα γραφικά και απλοϊκό μενού. Η εργονομία των διακοπτών είναι πολύ καλή, και μόνο η θέση του ηλεκτρικού χειροφρένου μπορεί να ξενίσει, αλλά η εμπλοκή/απεμπλοκή του είναι αυτόματη, άρα δεν χρειάζεται να κάνεις τίποτα.

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_42

Όπως διακρίνεις τα πάντα είναι ψηφιακά, κάτι που αποσκοπεί στην μείωση των κουμπιών και διακοπτών στο έπακρο. Ο σχεδιασμός του ταμπλό είναι πολυεπίπεδος, ενώ έχει γίνει αρκετά καλή και προσεκτική επιλογή στη χρήση των υλικών. Το μεγαλύτερο κομμάτι του ταμπλό είναι επενδυμένο με απαλό, μαλακό πλαστικό, με τα ελάχιστα σημεία που δεν έχουν να μην επηρεάζουν τη γενική εικόνα, ενώ η ποιότητα και η συναρμογή των μερών είναι τέτοια που εγγυάται την μακροζωία τους, ενώ βοηθούν στην απουσία τριγμών.

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_54 Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_55

Πολυμορφικό χωρίς χώρους για τους επιβάτες και τα μικροαντικείμενα, είναι σα να λέμε μακαρόνια χωρίς κιμά. Οι πρώτοι απολαμβάνουν εξαιρετικούς χώρους, τόσο για τα κεφάλια, όσο και για τα γόνατα, ανεξαρτήτως σε ποια θέση θα κάτσουν. Ειδικά ο οδηγός, εξαιτίας της έλλειψης κεντρικού τούνελ έχει πολύ πλούσιο χώρο για τα γόνατα, κάτι που μεταφράζεται σε πολύ άνετα ταξίδια, καθώς με ενεργοποιημένο το cruise control, μετατρέπεται σε επιβάτη που κάθεται σε πολυθρόνα. Η μεσαία σειρά αποτελείται από τρία ανεξάρτητα καθίσματα, τα οποία έχουν το ίδιο μέγεθος, ενώ μετακινούνται και ρυθμίζονται αυτόνομα. Το αποτέλεσμα είναι η εύρεση για κάθε επιβάτη της κατάλληλης για αυτόν θέση, αφού ρυθμίζεται και η κλίση της πλάτης τους, προσφέροντας αυξημένη άνεση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας διέθετε και τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, ενώ όσοι καθίσουν πίσω θα εκτιμήσουν την ύπαρξη αεραγωγών του κλιματισμού στις μεσαίες κολόνες.

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_52 Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_56

Από την άλλη, όταν αναδιπλωθούν τα παραπάνω δημιουργούν έναν απόλυτα επίπεδο χώρο αποσκευών, ενώ το αναδιπλούμενο κάθισμα του συνοδηγού δίνει τη δυνατότητα μεταφοράς αντικειμένων με μήκος πάνω από 2,5 μέτρα. Η χωρητικότητα του πορτ παγκάζ ανέρχεται στα 537 λίτρα (+40 λίτρα σε σχέση με την 1η γενιά), αν η δεύτερη σειρά καθισμάτων μετακινηθεί προς τα εμπρός φτάνει τα 630 λίτρα, ενώ με την πλήρη ανάκλησή τους, το δάπεδο του χώρου αποσκευών δημιουργεί ένα τελείως επίπεδο χώρο φόρτωσης και η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.851 λίτρα, με το ύψος του κατωφλιού να είναι χαμηλό, όντας 604 χλστ.

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_45 Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_58

Αντίστοιχα οι πολυάριθμοι αποθηκευτικοί χώροι ενισχύουν την πρακτικότητα και υπάρχουν σε κάθε γωνία του αμαξώματος. Ξεκινώντας από μπροστά, μπορείς να τοποθετήσεις αντικείμενα ακόμα και στην εσοχή του πίνακα οργάνων, ενώ χαμηλότερα κάτω από την οθόνη αφής υπάρχει ένα φωτιζόμενο ντουλαπάκι (εκτός του συνοδηγού), με υποδοχή της θύρας USB και AUX, και του ρεύματος. κ.α. όπου μπορείς να αφήσεις το κινητό σου. Οι “τσέπες” στις πόρτες είναι μεγάλες, ενώ θήκες υπάρχουν διάσπαρτες σε διάφορα σημεία της καμπίνας, ακόμη και στο μέσα στο δάπεδο στα πόδια των πίσω επιβατών.

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_39 Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_38

Ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί σε κάθε λεπτομέρεια με στόχο οι επιβάτες να απολαμβάνουν τις μετακινήσεις τους. Σε αυτό συμβάλει και το πανοραμικό παρμπρίζ, σήμα κατατεθέν της οικογένειας των Picasso, ειδικά όταν το πάνελ με τα σκιάδια είναι τραβηγμένα προς τα πίσω καθώς και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες (που φτάνουν έως τα 5,3 τ.μ. αν εφοδιάζεται με ηλιοροφή). Έτσι, εκτός από ένα ευήλιο εσωτερικό για τους επιβάτες, εξασφαλίζεται και η εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, προς κάθε κατεύθυνση για τον οδηγό, με τις “διπλές” εμπρός κολόνες να εκμηδενίζουν τα τυφλά σημεία.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμη-Εξ/σμός” ]

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_23

Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, το Attraction, το Seduction, το Intensive και το Exclusive. Η τιμή της βασικής έκδοσης (Attraction) με τον 1.6 HDi 90 είναι €21.150, που με όφελος απόσυρσης και Green Bonus πέφτει στα €19.720. Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν το 1.6 e-HDi 115 Seduction και κοστίζει €23.750, που με απόσυρσης και Green Bonus πέφτει στα €22.320. Περισσότερα μπορείς να διαβάσεις εδώ και εδώ.

Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει ABS με EBD και Brake Assist, ESP με ASR και Hill Assist, σύστημα έξυπνου ελέγχου πρόσφυσης, ηλεκτρικό χειρόφρενο με σύστημα Drive Away και αυτόματη ενεργοποίηση, 6 αερόσακοι (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί και οροφής), cruise control, προβολείς ομίχλης, φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, ανίχνευση πίεσης ελαστικών, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός με αεραγωγούς στην 2η σειρά επιβατών, αυτόματη λειτουργία προβολέων και υαλοκαθαριστήρων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω συνεχόμενης λειτουργίας και σύστημα ανίχνευσης εμποδίου, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες με ενσωματωμένα φλας LED, σύστημα Multimedia SMEG+ με οθόνη αφής 7″, ράδιο CD bi-tuner με 6 ηχεία, θύρα USB και Bluetooth, συσκευή αναπαραγωγής CD στο ντουλαπάκι του συνοδηγού, καθίσματα οδηγού και συνοδηγού ρυθμιζόμενα σε ύψος, κάθισμα συνοδηγού με αναδιπλούμενη πλάτη (μη διαθέσιμο με δερμάτινες επενδύσεις) υποβραχιόνια οδηγού και συνοδηγού, τρία ανεξάρτητα και πλήρως αναδιπλούμενα καθίσματα στην 2η σειρά επιβατών, αλεξίλια στα παράθυρα της 2ης σειράς επιβατών, καθρέπτης επιτήρησης πίσω επιβατών και πίσω καθίσματα ρυθμιζόμενα σε μήκος, τραπεζάκια αεροπορικού τύπου και αποθηκευτικό δίχτυ στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, δερμάτινο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 16″ Notos.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στο δρόμο” ]

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_28

Ξεκινάω από τα βασικά, είναι πολυμορφικό άρα απευθύνεται στον οικογενειάρχη, ενώ κυρίως θα το οδηγήσουν γυναίκες. Τι σημαίνει αυτό; Ανάλογη πρέπει να είναι και η προσέγγιση της οδηγικής συμπεριφοράς. Οποιαδήποτε διάθεση για πολύ γρήγορες και σπορ επιδόσεις δεν θα βρεις καν στο λεξιλόγιο μου στις παρακάτω γραμμές. Αντιθέτως θα επικεντρωθώ στο σκοπό που έχει σχεδιαστεί/κατασκευαστεί αυτό το αυτοκίνητο, που δεν είναι άλλος από τις άνετες μετακινήσεις.

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_22

Για χάρη της φωτογράφησης ταξίδεψα στο χωριό Ευρωστίνη, κάπου στην ορεινή Κορινθία, που σημαίνει ότι είχα την ευκαιρία να το δω στον αυτοκινητόδρομο, αλλά και σε βουνίσια διαδρομή. Στο τομέα της ανάρτησης, εμπρός είναι τύπου MacPherson, ενώ πίσω διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα, με αντιστρεπτικιές ράβδους να διαθέτουν και οι δυο άξονες. Το C4 Picasso έχει σαφή προσανατολισμό στην άνεση των επιβατών και στις stress-free καταστάσεις. Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι αρκετά μαλακή, κάτι που ναι μεν επιτρέπει την εμφάνιση κλίσεων στις στροφές όταν οι ταχύτητες είναι μεγάλες, αλλά από την άλλη η απόσβεση είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, καθώς απορροφά το σύνολο των ανωμαλιών του δρόμου, προσφέροντας άνεση σε οδηγό και επιβάτες. Πρέπει να πέσεις σε “κρατήρα” για να περάσει στη καμπίνα έντονη ενόχληση, τόσο κραδασμική όσο και ηχητική.

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_29

Από την άλλη, στον ανοιχτό δρόμο βρίσκεται στο στοιχείο του. Η θέση οδήγησης είναι σχετικά ψηλά, με άριστη περιμετρική όραση και βρίσκεις τη σωστή ρύθμιση εύκολα, ενώ χάρη στο φωτεινό εσωτερικό καταπίνεις τα χλμ. με χαρακτηριστική άνεση, κάνοντας τα πολύωρα ταξίδια να μικραίνουν σε διάρκεια. Ίσως γι’αυτό και η έλλειψη καλής πλευρικής στήριξης να μην με ενόχλησε ιδιαίτερα. Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι θα εμφανιστούν μόνο σε αρκετά απαγορευμένες ταχύτητες, ενώ η ποιότητα κύλισης του είναι σε ψηλό επίπεδο. Το χαμηλότερο ύψος του πατώματος σχεδόν κατά 20 χλστ, όπως και τα σημαντικά φαρδύτερα μετατρόχια (+82 χλστ. εμπρός και +31 χλστ. πίσω) δίνουν αρκετά σταθερό πάτημα, χαρίζοντας σιγουριά και ασφάλεια.

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_24

Όπως προείπα, οι κλίσεις στις στροφές θα κάνουν την εμφάνιση τους, αλλά τα επίπεδα πρόσφυσης των ελαστικών 205/60 είναι αρκετά καλά, αν και η υποστροφή θα εμφανιστεί αναπόφευκτα. Τότε το ESP θα μαζέψει το αυτοκίνητο στο δευτερόλεπτο και θα σε συνετίσει χωρίς δεύτερη σκέψη. Το ηλεκτρικό τιμόνι χρειάζεται 3 στροφές από άκρη σε άκρη, ενώ η διάμετρος του κύκλου στροφής φτάνει τα 10,8 μέτρα, με την αίσθηση του τιμονιού να είναι όπως πρέπει για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δηλαδή χαλαρή. Ο όγκος του αμαξώματος δεν είναι πολύ μεγάλος, αν και σε στενούς δρόμους μέσα στη πόλη δεν θα νιώσει ιδιαίτερα άνετα, με την γενική ευελιξία του, παρά το κατά 40 χλστ. μικρότερο μήκος σε σχέση με τον προκάτοχο, να είναι στα πολύ θετικά του, χωρίς βέβαια να πάσχει. Στη πόλη εξάλλου, θα εκτιμήσεις δεόντως και την εξαιρετική λειτουργία και απόκριση του start/stop συστήματος.

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_13

Ο πετρελαιοκινητήρας κινεί απροβλημάτιστα το αυτοκίνητο, καθώς η εμφάνιση της καλής ροπής είναι αισθητή και κάτω από τις 1.800 σ.α.λ., με το ωφέλιμο όριο στροφών να είναι μεν περιορισμένο στις περίπου 1.300 σ.α.λ., αλλά έτσι διατηρείς και τη κατανάλωση χαμηλά. Είναι αρκετά ήσυχος στην λειτουργία του, συνεργάσιμος και διακρίνεται για την ποιότητα λειτουργίας. Ο κινητήρας συνεργάζεται απροβλημάτιστα με το 6-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο σε προδιαθέτει για απαλές και χαλαρές αλλαγές, Έχει σωστή κλιμάκωση για οικονομία και ρεπρίζ, με τις δυο τελευταίες σχέσεις να είναι αρκετά μακριές, μιας και με 120 χλμ/ώρα στο κοντέρ και την 6η σχέση επιλεγμένη στο κιβώτιο, ο κινητήρας λειτουργεί μόλις στις 1.800 σ.α.λ του. Τέλος, τα φρένα είναι πολύ δυνατά, με το ABS να ενεργοποιείται όσο διακριτικά χρειάζεται.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Citroen_C4_Picasso_35

Το νέο Citroen C4 Picasso είναι το πολυεργαλείο που θα ικανοποιήσει κάθε απαίτηση του σύγχρονου γονέα. Αποφεύγει τη συντριπτική συντηρητική προσέγγιση των MPV, με την εμφάνιση του να ξεχωρίζει στον δρόμο δίχως να το χαρακτηρίζεις ακραίο, δηλώνοντας πως το γούστο δεν χάνεται με τα παιδιά. Για κάποιους μπορεί να θεωρηθεί εκκεντρικό, όμως το C4 Picasso έχει το δικό του ξεχωριστό στιλ που δεν περιορίζεται μόνο στην εξωτερική εικόνα, καθώς ο λόγος της επιτυχίας του είναι ο συνδυασμός εξαιρετικής πρακτικότητας με την πολύ καλή ποιότητα κατασκευής του, ενώ ο πολύ καλός κινητήρας θα συμβάλει στον περιορισμό των πάγιων εξόδων. Από την άλλη το “high-tech” εσωτερικό κερδίζει πόντους στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

C4PicassoSpecs

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Το Audi R8 είναι επισήμως νεκρό

Από τον Οκτώβριο του 2022, η Audi έχει ανακοινώσει την ολοκλήρωση της παραγωγής του R8, παρουσιάζοντας -τότε- τη V10 GT RWD έκδοση του, ενώ...

Nissan Sentra έπεσε πάνω σε ένα Tesla Cybertruck. Μάντεψε ποιο διαλύθηκε

Σε μια διασταύρωση στην Τάμπα της Φλόριντα, ένα Nissan Sentra έπεσε στο πλαϊνό μέρος ενός Tesla Cybertruck και όπως βλέπεις στις φωτογραφίες και στο...

Η Hyundai ανανεώνει ξανά το i30

Τέσσερα χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου facelift του i30, η Hyundai παρουσίασε σήμερα μια ακόμη ανανεωμένη έκδοση του μοντέλου, που συνεχίζει να διατίθεται...

Ο Marko έδωσε διορία 2 αγώνων στον Ricciardo

Ο Daniel Ricciardo έχει δύο διορία δύο αγώνων (Ιαπωνία και Κίνα) για να αποδείξει πως μπορεί να παραμείνει στη θέση του, αλλιώς ο Helmut...
<h5>Στα συν:</h5> Πρακτικότητα, Ποιότητα κύλισης, Κατανάλωση, Εξοπλισμός, Χώροι/Άνεση εσωτερικού <hr /> <h5>Στα μείον:</h5> Νωθρότητα κινητήρα κάτω από τις 1.800 σ.α.λTest Drive: Δοκιμάζουμε το Citroen C4 Picasso 1.6 e-HDi
Autoblog.gr