Test_Drive_Ford_Fiesta_Black_Edition36

Όλη η ουσία κρύβεται κάτω από το καπό των δύο νέων εκδόσεων του Fiesta, με τον εκπληκτικό 1.00αρη Ecoboost κινητήρα να γίνεται το επίκεντρο του αυτοκινήτου. Ας τα πάρω λίγο από την ανάποδη. Το πρώτο πράγμα που σκέφτεσαι είναι η αξιοπιστία του και έχεις δίκιο. Αλλά θα σου πω, πρώτον έχει βραβευθεί ως διεθνής κινητήρας της χρονιάς για τα τρία τελευταία συναπτά έτη, δεύτερον η Ford έχει παρουσιάσει από το 2011 την Formula Ford, με τον 1.00αρη κινητήρα να αποδίδει 205 άλογα, ενώ στη πρόσφατη έκθεση της Γενεύης παρουσίασε το Ford Fiesta R2 rally car, φορώντας τον ίδιο κινητήρα με απόδοση 170 ίππων και θα τρέξει σε ευρωπαϊκό ενιαίο πρωτάθλημα rally. Τα παραπάνω, αν μη τι άλλο δείχνουν την εμπιστοσύνη της εταιρίας στον κινητήρα.

Test_Drive_Ford_Fiesta_Black_Edition37

Πάμε τώρα στις αλλαγές που διαθέτει. Η ειδική ισχύς του κινητήρα είναι 140 άλογα ανά λίτρο και είναι ο ισχυρότερος κινητήρας αυτοκινήτου παραγωγής 1.0-λίτρου. Χρησιμοποιεί υπερσυμπίεση Twin-independent Variable Cam Timing (Ti-VCT) και τεχνολογία άμεσου ψεκασμό υψηλής πίεσης. Ο συμπαγής, χαμηλής αδράνειας υπερσυμπιεστής ανεβάζει μέχρι 248.000 σ.α.λ. και προσφέρει μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης 2,6 bar (38 psi). Η νέα χαρτογράφηση για τον έλεγχο της υπερπλήρωσης, του Ti-VCT, του intercooler, της διαχείρισης πεταλούδας γκαζιού και του χρονισμού ανάφλεξης έχουν αυξήσει την ισχύ από 125 άλογα σε 140 άλογα (+12%), με τη ροπή να αγγίζει τα 210 Nm από τις 1.400 σ.α.λ. μέχρι τις 5.000 σ.α.λ.. Έτσι, το αυτοκίνητο βάρους 1.091 κιλών επιταχύνει για τα 0-100 χλμ/ώρα σε 9 δευτ. και έχει τελική ταχύτητα 201 χλμ/ώρα.

Έχει μέγιστη πίεση ανάφλεξης, στα έμβολα διαμέτρου 7 εκατοστών, 124 bar (1.800 psi), με τη τριβή του κινητήρα να μειώνεται από έμβολα με ειδική επίστρωση, ελατήρια χαμηλής τάσης, τσιμούχες στροφάλου χαμηλής τριβής και ιμάντα χρονισμού μέσα σε λάδι. Μια αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής προσαρμόζει τη λίπανση στις εκάστοτε απαιτήσεις και βελτιστοποιεί την πίεση για μικρότερη κατανάλωση.

Test_Drive_Ford_Fiesta_Black_Edition38

Μιλώντας για κατανάλωση, το εργοστάσιο ανακοινώνει 4,5 λίτρα/100 χλμ., αλλά αυτή τη τιμή θα τη δεις με σβηστή μηχανή. Η μέση τιμή που έγραψε το αυτοκίνητο κατά την εβδομαδιαία συνύπαρξη μας ήταν 6,8 λίτρα/100 χλμ. Αντίστοιχα, όμως, όταν πιεστεί μπορείς να δεις υψηλά νούμερα, της τάξης των 8,5+ λίτρων/100 χλμ, αναλόγως με το πόσο βαρύ είναι το πόδι και πόσο στριφτερή η διαδρομή. Οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 104 γρ/χλμ, και είναι το μόνο Fiesta, μαζί με το ST, που πληρώνει τέλη κυκλοφορίας που επί της προκειμένης είναι €93.6.