Test Drive: Δοκιμάζουμε το Skoda Yeti 1.6 TDI

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Skoda_Yeti12

Έχουμε πει πολλάκις, μια σύγχρονη εταιρία που θέλει να σέβεται τον εαυτό της επιβάλλεται να έχει ένα SUV ή crossover στη γκάμα της, αλλιώς είναι καταδικασμένη. Αυτό το έμαθε και η τσέχικη Skoda καθώς από το 2009, που παρουσίασε για πρώτη φορά το Yeti, βλέπει κάθε χρόνο να αυξάνει σταδιακά τις πωλήσεις της. Άλλωστε το 2014 κατάφερε να σπάσει το ψυχολογικό φράγμα του 1 εκατ. αυτοκινήτων ετησίως, νούμερο που είναι 6 φορές μεγαλύτερο από όσα πουλούσε το 1991.

Δεν είναι τυχαίο, επίσης, που η εταιρία κατασκεύασε το 17.000.000στό αυτοκίνητο της στις αρχές του χρόνου, ενώ έχει θέσει ως στόχο τις 1,5 εκατ. πωλήσεις ετησίως έως το 2020, βγάζοντας στην αγορά νέα μοντέλα, ανάμεσα τους και δύο crossovers.

Η συγγένεια με το VW Group την έχει βοηθήσει τα μάλα και με τον δανεισμό της πλατφόρμας A5 (PQ35), που μεταξύ άλλων έχουν βασιστεί σε αυτή τα VW Golf (MkV και Mk6), Eos, Beetle, Scirocco, Tiguan, Audi A3 (Mk2), TT και Q3, ήταν σίγουρο ότι είχε δεδομένη την καλή βάση για το αυτοκίνητο που είχαμε για δοκιμή.

Στα συν

  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Χώροι/Ευρυχωρία
  • Ακρίβεια τιμονιού
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα κύλισης/κατασκευής

Στα μείον

  • Εκτός δρόμου ικανότητες
  • Σφικτή ανάρτηση για εκτός δρόμου
  • 5-τάχυτο κιβώτιο
  • Βάρος
  • Θόρυβος κινητήρα

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Test_Drive_Skoda_Yeti02

To Yeti κυριολεκτικά αναφέρεται σε υποείδος αρκούδας, τον “χιονάνθρωπο των Ιμαλαΐων”, αλλά από τη Skoda το είδαμε πάνω σε ένα concept το 2005, που παρουσιάστηκε στην τότε έκθεση της Γενεύης και έπρεπε να περάσουν τέσσερα χρόνια για να γίνει πραγματικότητα η έκδοση παραγωγής στην ίδια έκθεση το 2009. Έχοντας σχεδόν φτάσει στα μέσα του κύκλου ζωής του, η εταιρία στην έκθεση της Φρανκφούρτης του 2013 έφερε τη facelift έκδοση, με την κυκλοφορία του στην Ελληνική αγορά να έχει μόλις κλείσει τους έξι μήνες.

Test_Drive_Skoda_Yeti13

Το Yeti facelift είναι, πλέον, διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, την city και την outdoor, με το αυτοκίνητο μας να ήταν η πρώτη, με τις μόνες αλλαγές που διαθέτει η δεύτερη να εντοπίζονται στο στιλιστικό κομμάτι, καθώς έχει διαφορετικούς προφυλακτήρες και όμορφες ασημένιες προστατευτικές ποδιές, με τη τετρακίνηση να είναι προνόμιο μόνο των μεγάλων κινητήρων (1.8 TSI και 2.0 TDI).

Test_Drive_Skoda_Yeti04

Οι αλλαγές του ανανεωμένου μοντέλου περιορίζονται κυρίως στο εμπρός μέρος, καθώς το αυτοκίνητο απέκτησε νέα μάσκα που συμβαδίζει με την καινούρια εταιρική ταυτότητα της Skoda. Έχασε, όμως, τα χαρακτηριστικά στρογγυλά φωτιστικά εμπρός σώματα, που του έδιναν ένα όμορφο στιλ, με τα νέα να είναι μεγάλα και να έχουν αιχμηρές άκρες. Αντίστοιχα, νέοι είναι οι προφυλακτήρες, το καπό, οι καθρέφτες, τα σχέδια των ζαντών ελαφρού κράματος, η πίσω πόρτα, ενώ διαθέτει και κάποια νέα διακοσμητικά. Τα επανασχεδιασμένα πίσω φώτα διαθέτουν πλέον τα χαρακτηριστικά γραφικά με τα διπλά C και ενσωματώνουν LED διόδους.

Test_Drive_Skoda_Yeti19

Κλασικό facelift λοιπόν, με το αυτοκίνητο, συνολικά, να παραμένει αναγνωρίσιμο από μακριά, με την εικόνα του τώρα να έχει γίνει αρκετά πιο σοβαρή, να παραμένει “boxy”, με τις μαύρες ράγες οροφής να υποδηλώνουν τη δυναμική αλλά και την οικογενειακή του ταυτότητα. Παρόλα αυτά, και ενώ διατηρεί το αστικό στυλ του, το ύψος και η απόσταση από το έδαφος είναι ένα από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Yeti.

Test_Drive_Skoda_Yeti25

Το αυτοκίνητο έχει σχετικά compact διαστάσεις, καθώς το μήκος του ανέρχεται στα 4.222 χλστ., το πλάτος του στα 1.793 χλστ., ενώ το ύψος του κυμαίνεται από 1.671 χλστ. μέχρι 1.691 χλστ., ανάλογα την επιλογή του κινητήρα (Greenline ή μη). Αντίστοιχα, το ύψος του αμαξώματος αλλάζει με βάση ποιον κινητήρα θα επιλέξεις, και κυμαίνεται από 155 χλστ. μέχρι τα 180 χλστ. Τέλος το μεταξόνιο του φτάνει τα 2.578 χλστ. και είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικό, με τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής να είναι 17,1 και 30 μοίρες (19 και 32 μοίρες στην Outdoor, λόγω των διαφορετικών προφυλακτήρων). Τέλος, ο αεροδυναμικός συντελεστής Cd, όπως καταλαβαίνεις, επηρεάζεται από το ύψος του αυτοκινήτου, με αυτόν του αυτοκινήτου δοκιμής να είναι 0,355, αλλά να φτάνει μέχρι τα 0,369, στις εκδόσεις με το μεγαλύτερο ύψος.

IMG_1209

Στις δοκιμές σύγκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού EuroNCAP έχει αποσπάσει με τα παλιά κριτήρια, το μοντέλο του 2009, πέντε αστέρια, με την επιμέρους βαθμολογία να είναι 92% για την προστασία των επιβατών, 78% για τη προστασία των παιδιών, 46% για τους πεζούς και 71% τα συστήματα ασφαλείας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Test_Drive_Skoda_Yeti36

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός 1.600άρης πετρελαιοκινητήρας TDI του VW Group, τον οποίο είχαμε συναντήσει στην Octavia και στο Rapid Spaceback, ενώ έχει τοποθετηθεί και σε άλλα μοντέλα των εταιριών του Group. O 1.598 κ.εκ. τετρακύλινδρος κινητήρας διαθέτει turbo και common rail, αποδίδει 105 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 250 Nm ροπής από τις 1.500 έως και τις 2.500 σ.α.λ. Συνεργάζεται, δυστυχώς, με ένα 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο (ή με εξτρά +€2.400 με το 7άρι DSG στην έκδοση Green Tec) και έχει αποδεκτές επιδόσεις. Δείχνει τα χρονάκια του και σίγουρα δεν είναι ο πιο δυνατός κινητήρας της αγοράς, καθώς τα 1.410 κιλά της έκδοσης δοκιμής που έχει να κινήσει, μαζί με μια τετραμελής οικογένεια θα δείξει σημάδια κόπωσης και αδυναμίας. Παρόλα αυτά, για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 12,1 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 176 χλμ/ώρα. Στις δικές μας δοκιμές, το VBox έγραψε για τα 0-100 χκμ/ώρα 11.99 δευτ., ενώ όλες τις υπόλοιπες τιμές μπορείς να βρεις στο σχετικό πίνακα εδώ.

Παράλληλα, η μέση μικτή κατανάλωση που ανακοινώνει το εργοστάσιο είναι 4,6 λίτρα/100 χλμ. και παρόλο που η πραγματική μικτή απέχει και βρίσκεται κοντά στα 6,1 λίτρα/100 χλμ. κρίνεται αρκετά καλή για τα δεδομένα του αυτοκινήτου. Στον αυτοκινητόδρομο με σταθερή ταχύτητα στα 130 χλμ/ώρα θα δεις νούμερα στα 5,3-5,5 λίτρα/100 χλμ, ενώ μέσα στη πυκνή κίνηση της πόλης θα φτάσει τα 7 λίτρα. Έτσι, με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ στα 55 λίτρα, τα 824 χλμ που έγραψα σε μια εβδομάδα κινούμενος σε όλο το οδικό δίκτυο Αττικής και Χαλκίδος, όταν επέστρεψα το αυτοκίνητο, είχε μόλις ανάψει το λαμπάκι, αφού είχε περίπου ακόμα 70 χλμ.

Η Greenline έκδοση της δοκιμής συνδυάζεται με τις οικολογικές τεχνολογίες, με το αυτοκίνητο να διαθέτει ελαστικά μειωμένης αντίστασης κύλισης, το εξαιρετικής απόκρισης σύστημα Start/Stop, και σύστημα ανάκτησης ενέργειας που μειώνει το φορτίο του κινητήρα μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική για την επαναφόρτιση της μπαταρίας. Έτσι, από θέμα ρύπων ο 1.6 TDI κινητήρας του Yeti πληροί τους κανονισμούς του Euro5 και εκπέμπει 119 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €107,1, με την αυτόματη έκδοση να πληρώνει επιπλέον €40.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Test_Drive_Skoda_Yeti29

Με το που εισέρχεσαι στη καμπίνα αντικρίζεις γνώριμα στοιχεία, καθώς ο σχεδιασμός της κονσόλας φέρει πολλές ομοιότητες με αυτόν του Rapid. Οι αλλαγές του facelift είναι λιγότερες σε σχέση με το εξωτερικό, και εντοπίζονται στις νέες επενδύσεις, κάποια νέα διακοσμητικά και στο νέο τριάκτινο, πλέον, τιμόνι. Αυτό και το σύστημα infotainment έχουν περάσει αυτούσια από το μικρότερο μοντέλο της εταιρίας, αλλά η κονσόλα είναι πιο ογκώδης.

Σχεδιαστικά είναι λιτό και μουντό, χωρίς αυτό βέβαια να είναι αποτρεπτικό για το κοινό που απευθύνεται, με την εργονομία να βρίσκεται στα κλασικά γερμανικά πρότυπα. Γενικά, διέπεται από απλές ευθείες γραμμές, με τη χρήση του γυαλιστερού πλαστικού να αλλάζει σύμφωνα με την έκδοση. Ο πίνακας οργάνων με την απέριττη σχεδίαση του, κάνει τα πάντα να βρίσκονται ακριβώς εκεί που τα περιμένει ο οδηγός χωρίς να αποσπάται η προσοχή του κατά την οδήγηση.

Test_Drive_Skoda_Yeti30

Η χρήση του συστήματος infotainment με την οθόνη αφής 5 ιντσών θέλει κάποιο χρόνο για να την χειρίζεσαι με κλειστά μάτια και να καταλάβεις πως λειτουργεί. Η διαγώνιος της οθόνης, πλέον, αρχίζει να φαίνεται μικρή, πόσο μάλλον όταν για να παρατηρήσεις τις οδηγίες του έξτρα συστήματος Amundsen, που περιλαμβάνει το σύστημα πλοήγησης (+660 ευρώ), θα χρειαστεί να παίρνεις το βλέμμα σου από το δρόμο, καθώς είναι τοποθετημένα σχετικά χαμηλά στη κεντρική κονσόλα. Παρόλα αυτά, πέρα από τη μεγάλη γκάμα λειτουργιών, η οθόνη συνδυάζει το ηχοσύστημα, προβάλλει πληροφορίες του συστήματος κλιματισμού Climatronic και τις εξωτερικές συσκευές πολυμέσων χάρη στο σύστημα MDI (Mobile Device Interface). Συνδέεται με το τηλέφωνο σου μέσω bluetooth, ενώ το compact crossover της τσέχικης εταιρίας είναι το πρώτο της όχημα, που προαιρετικά μπορεί να εφοδιαστεί τόσο με κάμερα οπισθοπορείας, όσο και με σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος. Επίσης, είναι και το πρώτο Skoda με σύστημα keyless entry και start, που το ονομάζει “kessy” και σου επιτρέπει να μπεις στο αυτοκίνητο και να εκκινήσεις τον κινητήρα χωρίς τη χρησιμοποίηση κλειδιού.

Test_Drive_Skoda_Yeti45

Η ποιότητα κατασκευής είναι αρκετά καλή, με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί να είναι σχετικά ποιοτικά, χωρίς να τα χαρακτήριζα από τα πάνω ράφια. Το πάνω μέρος είναι επικαλυμμένο με μαλακό πλαστικό, μετά υπάρχει το διακοσμητικό ένθετο, με το κάτω μέρος να είναι επενδυμένο με σκληρό πλαστικό. Η στιβαρότητα της κατασκευής φαίνεται από τη παντελή απουσία τριγμών, σε οποιαδήποτε επιφάνεια και αν κινείται το αυτοκίνητο. Τα καθίσματα διαθέτουν απλά ικανοποιητική στήριξη, αλλά είναι άνετα στις πολύωρες μετακινήσεις.

Η ευρυχωρία είναι ένα χαρακτηριστικό που διακρίνει σχεδόν όλα τα Skoda και στο Yeti δε θα μπορούσε να λείπει. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι τεράστιοι, με τους πίσω επιβάτες να έχουν διαθέσιμο πολύ “αέρα” για τα κεφάλια τους. Το μεγάλο μεταξόνιο χαρίζει άνεση για τα γόνατα, ενώ και το τρίτο άτομο θα βολευτεί εξίσου εύκολα, με τη μόνη παραχώρηση του να είναι στα γόνατα, εξαιτίας του ογκωδέστατου κεντρικό τούνελ στο πάτωμα.

Test_Drive_Skoda_Yeti38

Test_Drive_Skoda_Yeti40 Test_Drive_Skoda_Yeti41

Τα δυο ακριανά καθίσματα και το κεντρικό μέρος ρυθμίζονται αυτόνομα, χάρη στο σύστημα VarioFlex, που σου δίνει τη δυνατότητα να προσαρμόσεις τη δεύτερη σειρά σύμφωνα με τα γούστα και ανάγκες σου. Έτσι, εκτός από το κάθισμα του συνοδηγού που η πλάτη του αναδιπλώνεται, τα πίσω ανεξάρτητα καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν πλήρως, να αφαιρεθούν ή και να μετακινηθούν εμπρός/πίσω, αυξάνοντας τον χώρο αποσκευών από τα 416 στα 510 λίτρα. Το 416 σα νούμερο δεν είναι εντυπωσιακό για τα δεδομένα της εταιρίας, αλλά όταν αναδιπλώσεις τα καθίσματα η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.580 λίτρα, ενώ αν τα αφήσεις σπίτι σου, έχεις έναν πλήρως επίπεδο χώρο φόρτωσης της τάξης των 1.760 λίτρων, αν επιλέξεις να έχεις κιτ επισκευής αντί για ρεζέρβα. Εντυπωσιακά τεράστιο είναι το άνοιγμα φόρτωσης καθώς και το χαμηλό κατώφλι, που διευκολύνει τη μεταφορά βαριών αντικειμένων.

Test_Drive_Skoda_Yeti44

Συνεχίζοντας, χώροι για μικροαντικείμενα και αναψυκτικά βρίσκονται σε διάφορα σημεία. Έτσι, αυτά μπορούν να τοποθετηθούν τόσο ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα και στο πίσω υποβραχιόνιο, όσο και στις πόρτες, με τις τελευταίες να έχουν μεγάλο άνοιγμα για να χωρέσουν μπουκάλι νερού 1,5 λίτρου. Η θήκη στη βάση της κεντρική κονσόλα προσφέρει χώρο για την ασφαλή μεταφορά μικροσυσκευών όπως iPod ή κινητά τηλέφωνα. Επίσης οι “τσέπες” στις πόρτες των εμπρός επιβατών είναι πολύ μεγάλες, ενώ χώρος υπάρχει και κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Υπάρχει ακόμα θήκη για γυαλιά ηλίου στην κονσόλα της οροφής και υποβραχιόνιο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα με αποθηκευτικό χώρο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Test_Drive_Skoda_Yeti33

Το εσωτερικό στο νέο Yeti μπορεί να εξατομικευτεί ανάλογα με την επιλογή σου, με το αυτοκίνητο να διατίθεται σε δύο διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού: Ambition, Elegance, ενώ δέκα διαφορετικοί συνδυασμοί χρωμάτων είναι διαθέσιμοι για το ταμπλό, τις ταπετσαρίες και τις επενδύσεις.

Test_Drive_Skoda_Yeti34

Η τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής, που ήταν στην βασική Ambition έκδοση, με τον 1.6 TDI κινητήρα ξεκινάει από από €23.590, ενώ με το όφελος απόσυρσης και την έκπτωση πέφτει στα €20.460. Αν κάποιος επιλέξει το Outdoor πακέτο η διαφορά είναι + €300, ενώ αν προτιμήσει την ακριβότερη έκδοση Elegance θα πρέπει να πληρώσει €2.000 παραπάνω. Αντίστοιχα, για την βασική έκδοση με τον 1.2 TSI κινητήρα των 105 ίππων, η αρχική τιμή των €20.490 πέφτει στα €17.990 με απόσυρση και έκπτωση. Αναλυτικά όλο το τιμοκατάλογο των εκδόσεων του αυτοκινήτου, αλλά και τη λίστα με τον εξοπλισμό της κάθε έκδοσης μπορείς να βρεις εδώ.

Με τον ανταγωνισμό να είναι μεγάλος, είναι ίσως η πρώτη φορά που θα πω ότι η τιμή ενός Skoda δεν είναι εξαιρετικό value-for-money, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι τσιμπημένη ή ότι δεν αγοράζεις “πολύ” αυτοκίνητο για τα λεφτά που δίνεις.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στο δρόμο” ]

Test_Drive_Skoda_Yeti28

Έχοντας στο μυαλό τον crossover χαρακτήρα του αυτοκινήτου, δε περιμένεις να σε εντυπωσιάσει με τη συμπεριφορά του στο δρόμου, όμως η πράξη σε διαψεύδει. Εκτός από το ψηλό κάθισμα, που όμως έχεις πλούσια περιμετρική ορατότητα, και το set-up της ανάρτησης να είναι καθαρά ασφάλτινο, μόνο η θέση οδήγησης σου υπενθυμίζει ότι οδηγείς crossover και όχι hatchback. Στον εμπρός άξονα υπάρχουν γόνατα McPherson με αντιστρεπτική ράβθο, ενώ πίσω συναντάμε -κλασικά- έναν ημιάκαμπτο άξονα.

Από τη πρώτη στιγμή διαπιστώνεις τη σφιχτή -για τα δεδομένα της κατηγορίας- ρύθμιση των αναρτήσεων και τη γεροδεμένη κατασκευή. Αυτά σου χαρίζουν ασφάλεια και σιγουριά, καθώς έχει πολύ στιβαρή αίσθηση, με την απόσβεση των ανωμαλιών να είναι άκρως ικανοποιητική, με τις ζάντες 16 ιντσών και τα ελαστικά διαστάσεων 205/55. Είναι αρκετά κοντά στη χρυσή ισορροπία μεταξύ άνεσης και καλής οδηγική συμπεριφοράς, καθώς τα περιθώρια πρόσφυσης είναι αρκετά μεγάλα, αλλά μη περιμένεις sport καταστάσεις. Οι κλίσεις στις στροφές είναι αρκετά μικρότερες απ’ότι ίσως περίμενες, και μόνο το βάρος του ίσως σε περιορίσει να κινηθείς λίγο πιο γρήγορα σε συνεχείς στροφές. Τότε θα εκτιμήσεις το γρήγορο τιμόνι, που προσφέρει αρκετή πληροφόρηση και θα σε ενθουσιάσει σχεδόν σε κάθε είδους διαδρομή.

Test_Drive_Skoda_Yeti26

Όλα τα παραπάνω όμως, καθιστούν το Yeti να δυσανασχετήσει όταν αποφασίσεις να κινηθείς εκτός ασφάλτου. Μόνο το σχετικά αυξημένο ύψος θα σου δώσει μια ασφάλεια για να περάσεις μέσα από λακκούβες, ή πάνω από κάποια εμπόδια. Το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης θα προσπαθήσει να σε βοηθήσει σε μια πιο δύσκολη κατάσταση, αλλά επουδενί δε υποκαθιστά την τετρακίνηση. Κατά τ’άλλα οι κραδασμοί θα περάσουν στο τιμόνι, ενώ τα αμορτισέρ θα δυσκολευτούν να αντεπεξέλθουν στις συνεχείς δονήσεις. Δε νομίζω όμως ότι το κοινό που απευθύνεται έχει απαιτήσεις για τίποτα παραπάνω από μια ήπια βόλτα σε βατό χωματόδρομο, με τον ανταγωνισμό να μην είναι εξαιρετικά καλύτερος.

Στον αυτοκινητόδρομο θα εκτιμήσεις τον ευθύβολο χαρακτήρα του, καθώς παρά τις μεγάλες πλευρικές επιφάνειες, πρέπει να έχει “απαγορευτικό απόπλου” για να σε βγάλει από τη τροχιά σου. Επίσης, η ποιότητα κύλισης και ηχομόνωση από το δρόμο, είναι αρκετά υψηλή και δε θα κουράσει οδηγό και επιβάτες σε πολύωρα ταξίδια. Μόνο σε χαμηλές ταχύτητες μέσα στη πόλη θα ακουστεί έντονα ο κινητήρας. Από την άλλη, οι σχετικά μαζεμένες διαστάσεις του, το καθιστούν ιδανικό για τις αστικές μετακινήσεις, με την “τρέλα” της πόλης να αντισταθμίζεται από τις ξένοιαστες μετακινήσεις και το ελαφρύ -στις χαμηλές ταχύτητες- τιμόνι. Η διάμετρος του κύκλου στροφής μπορεί να μην είναι εντυπωσιακή, αλλά τα 10,3 μέτρα δεν είναι καθόλου κακό νούμερο.

Test_Drive_Skoda_Yeti08

Σε σχέση με το παρελθόν δείχνει σε ορισμένες περιπτώσεις λίγο πιο άνετο και καλύτερα ηχομονωμένο, αλλά πλέον και το ESP δεν απενεργοποιείται πλήρως (μόνο το traction ακόμα και μετά το πάτημα του διακόπτη), γεγονός που δεν σε αφήνει να παίξεις λίγο με την ουρά και να το τοποθετήσεις λίγο πιο θεαματικά στην κορυφή της στροφής (ιδίως όταν το οδηγάς σε πατημένο χωματόδρομο). Παρότι η ανάρτηση είναι «σφιχτή», μιλάμε για ένα αρκετά άνετο όχημα τόσο εντός όσο και εκτός, με την ανάρτηση να μην κοπανάει. Ως αποτέλεσμα, το φρεσκαρισμένο Yeti παραμένει ευχάριστο στην οδήγηση, ασφαλές και εξαιρετικά πρακτικό.

Ο κινητήρας δεν ενθουσιάζει με το τράβηγμα του καθώς πνίγεται από το αραιής κλιμάκωσης 5-τάχυτο κιβώτιο, το οποίο αποτελεί και το κύριο μειονέκτημα του μηχανικού συνόλου. Η “ανοιχτή” κλιμάκωση των σχέσεων φροντίζει μεν στη διατήρηση χαμηλών στροφών, κάτι που περιορίζει τη κατανάλωση καυσίμου, αλλά από την άλλη “πνίγει” τις ρεπρίζ του κινητήρα στις χαμηλές στροφές και ίσως χρειαστεί να είσαι με μια ταχύτητα κάτω για να διενεργήσεις προσπέρασμα. Όσο ανεβαίνουν οι στροφές, όμως, δείχνει τα χαρίσματα του και η απόκριση στις εντολές του πεντάλ του γκαζιού είναι πιο άμεσες, μέχρι να φτάσεις στις 4.000 σ.α.λ., καθώς από εκεί και πάνω “ξεφουσκώνει”.

IMG_1210

Είναι κάτι παραπάνω από εμφανές ότι λείπει η 6η ταχύτητα στο κιβώτιο του, παρά του ότι η 5η είναι αρκετά “μακριά” για να διατηρεί τις στροφές χαμηλά στο ταξίδι, καθώς με μια σχέση επιπλέον θα μειωνόταν ακόμα παραπάνω η κατανάλωση και δε θα ακουγόταν ο κινητήρας, όπως τώρα, στις απαγορευτικές ταχύτητες. Παρόλα αυτά, ο επιλογέας έχει ακριβέστατη αίσθηση, με κοντές διαδρομές και το κούμπωμα των ταχυτήτων γίνεται πολύ απαλά και χωρίς δυσκολία.

Στο τομέα της πέδησης τώρα, βρίσκουμε δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, με τα μπροστά να είναι αεριζόμενα. Η αποτελεσματικότητα τους είναι εξαιρετική καθώς σταματάνε το αμάξωμα σε 37,3 μέτρα από τα 100 χλμ/ώρα, ενώ επίσης η αίσθηση του πεντάλ είναι πολύ καλή.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Test_Drive_Skoda_Yeti17

Το ανανεωμένο Yeti συνεχίζει να αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή για κάποιον που δε θέλει να εκμεταλλευτεί όλα τα πλεονεκτήματα των σύγχρονων crossovers. Είναι στη σκιά του Nissan Qashqai, και κακά τα ψέμματα η Skoda θα μπορούσε να ακολουθήσει πιστά την συνταγή που έκανε επιτυχημένο το Octavia για να έχει ανάλογη επιτυχία, με τους πόντους να τους χάνει από το κάπως ξεπερασμένο εσωτερικό, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν είναι εντυπωσιακά πρακτικό, ευρύχωρο και άνετο.

Με τη νέα εμπρός εμφάνιση, όπως προείπα, προσπάθησε να αποκτήσει μια πιο upmarket ταυτότητα, με τον πετρελαιοκινητήρα του να είναι μεν συνεργάσιμος και σύμμαχος για οικονομικές μετακινήσεις, να του λείπει όμως το κάτι παραπάνω.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

Skoda Yeti 1.6 TDI Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 11,99 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 4,36 δευτ. (3η ταχύτητα)
60-100 χλμ/ώρα 7,64 δευτ. (4η ταχύτητα)
80-130 χλμ/ώρα 13,1 δευτ. (5η ταχύτητα)
Τελική ταχύτητα 176 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 37,3 μέτρα σε 2,99 δευτ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχν/κά Χαρ/κά” ]

yeti specs

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Να τι συμβαίνει σε έναν κινητήρα εάν του βάλεις πολύ παραπάνω λάδι

Όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης απαιτούν λάδι για να λειτουργούν, αλλά τι γίνεται εάν βάλεις παραπάνω λάδι από αυτό που ορίζει ο κατασκευαστής; Μερικά...

Επίσημο: Η Alfa Romeo μετονομάζει τη Milano

Μόλις πέντε ημέρες μετά τα επίσημα αποκαλυπτήρια της Milano και τον ντόρο που έγινε, η Alfa Romeo αναγκάστηκε να μετονομάσει το νέο της μικρό...

Ξεκίνησε η παραγωγή του VW Golf facelift

Στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου, η Volkswagen παρουσίασε την ανανεωμένη εκδοχή της 8ης γενιάς του Golf, με το μοντέλο να μπαίνει στην παραγωγή την...
<h5>Στα συν:</h5> Ποιότητα κύλισης, Εξοπλισμός, Χώροι/Ευρυχωρία, Ακρίβεια τιμονιού, Οδική συμπεριφορά, Ποιότητα κύλισης/κατασκευής <hr /> <h5>Στα μείον:</h5> Εκτός δρόμου ικανότητες, Σφικτή ανάρτηση για εκτός δρόμου, Βάρος, Θόρυβος κινητήραTest Drive: Δοκιμάζουμε το Skoda Yeti 1.6 TDI