Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured 10 μοντέλα ανάξια του σήματος που φορούσαν

10 μοντέλα ανάξια του σήματος που φορούσαν

6
10 μοντέλα ανάξια του σήματος που φορούσαν

Υπάρχουν ορισμένες περιπτώσεις αυτοκινήτων, που απλά δεν ταιριάζουν στην γκάμα των εταιριών που τα λανσάρουν… ούτε στο image τους. Που τα κοιτάς και σκέφτεσαι “τι στο καλό;”. Που αν σου έκρυβα τα σήματα, δεν θα υπήρχε περίπτωση να μαντέψεις την μάρκα τους. Δεν είναι πολλά και ορισμένες φορές δεν είναι και τόσο κακά. Αλλά είναι αυτοκίνητα που οι ίδιες οι εταιρίες πολλές φορές περιθωριοποιούν και κάνουν ότι μπορούν για να τα ξεχάσουν – αυτές αλλά και ο κόσμος. Αυτή η λίστα, θα κάνει μία προσπάθεια να μαζέψει 10 από αυτά τα “διαμαντάκια” σε ένα μέρος ούτως ώστε να μην ξεχαστούν ποτέ. Ας ξεκινήσουμε από το πιο αυτονόητο αυτοκίνητο…

Aston Martin Cygnet

Τι σκεφτόντουσαν; Ποιος ο λόγος να βγάλει η Aston Martin ένα τέτοιο μοντέλο; Δεν είναι ότι οι Άγγλοι έχουν την πιο αψεγάδιαστη ιστορία, έχουν βγάλει ορισμένες πατάτες, αλλά το Cygnet παίζει σε άλλη κατηγορία. Ο λόγος είναι απλός. Επρόκειτο για ένα Toyota iQ με μπόλικα φρου-φρου κι αρώματα που κόστιζε περί τα 45.000 ευρώ στην Αγγλία! Μιλάμε για θράσος, όχι παίξε γέλασε.

2011-aston-martin-cygnet-rear-three-quarter-motion

Και δεν ξέρω αν το έχεις παρατηρήσει, αλλά έχω αφήσει εντελώς στην άκρη το γεγονός ότι μία εταιρία με το όνομα της Aston Martin διέθετε ένα badge engineered supermini στην γκάμα της. Μην μιλήσουμε γι’ αυτήν την ντροπή… Το πιο τραγικό απ’ όλα; Είναι πολύ σοβαρό το ενδεχόμενο σε κάποια χρόνια να κοστίζει μεταχειρισμένο, όσο κόστιζε καινούριο. Δεν είναι λίγοι οι ειδικοί που λένε ότι θα αυξήσει σημαντικά την μεταπωλητική του αξία σε βάθος χρόνου…

Alfa Romeo Arna

Όμορφες ή άσχημες, οι περισσότερες Alfa Romeo είχαν/έχουν χαρακτήρα. Αυτό το αυτοκίνητο όμως δεν έχει τίποτα. Άχρωμο και άοσμο. Σαν ένα χλιαρό ποτήρι νερό.

Alfa_Romeo_Arna

Ειλικρινά, δεν έχω λόγια. Μπορώ να σεβαστώ ένα άσχημο αυτοκίνητο. Τουλάχιστον κάποιος προσπάθησε. Κάποιος σχεδίασε κάτι. Η Arna όμως είναι αδιάφορη. Δεν έχει κανένα αξιομνημόνευτο χαρακτηριστικό. Πάμε παρακάτω…

Lancia Flavia II

Στην θέση της Flavia II θα μπορούσε να μπει άνετα η Thema ή το Voyager ως badge engineered Chryslers αλλά αυτό που με έκανε να βάλω την Flavia II είναι η αυθεντική Flavia και το πώς το συγκεκριμένο μοντέλο που επί της ουσίας, ήταν ένα Chrysler Sebring που ούτως ή άλλως ήταν κάκιστο, έφτυνε στα μούτρα της ιστορίας της Lancia.

2012-Lancia-Flavia-8-768x1024

Παραθέτω τα λεγόμενα μου από το άρθρο για το πώς η Lancia έχασε τον δρόμο της:

Ξέρετε ποια ήταν η Flavia; Ένα μεσαίο sedan ή coupe, της δεκαετίας του ’60 με boxer, αλουμινένιο κινητήρα 1,5 λίτρων (γιατί; Έτσι!) και 4 δισκόφρενα! Την δεκαετία του ’60!

Porsche 914

Στα χαρτιά, η 914 δεν μοιάζει άσχημη. Κεντρομήχανο, entry-level sports car, χαμηλό βάρος, ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και πίσω, 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και Porsche! Το πρώτο πρόβλημα ήταν ο κινητήρας. Ένας ασθματικός, επίπεδος, αερόψυκτος 1700άρης τετρακύλινδρος που απέδιδε 80 άλογα… Ακόμα και με το χαμηλό βάρος της 914, δεν κατάφερνε να χαρίσει καλύτερη επίδοση από τα 13 δευτερόλεπτα για το 0-100. Ψιλοτραγική η κατάσταση.

Porsche 914

Όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα της 914, ήταν κατά βάση η στενή συνεργασία με την VW για την κατασκευή της αλλά και το ότι φαινόταν entry-level σε κάθε εκατοστό της. Ειλικρινά, μην κάνεις τον κόπο να την υπερασπιστείς. Ξέρω ότι πούλησε αρκετά καλά και ξέρω ότι τείνει να γίνει συλλεκτική. Απλά δεν με νοιάζει.

Ford Ka

Το πρώτο Ka είναι ένα μοντέλο που σε γενικές γραμμές εκτιμώ. Ήταν τολμηρό σχεδιαστικά, προσιτό και εξαιρετικό στον δρόμο. Το “νέο” Ka όμως πήρε ότι ήταν ο πρόγονος του και το πέταξε από το παράθυρο στον αχανή ωκεανό. Βασίζεται στην πλατφόρμα του Fiat 500 και όσον αφορά στα δυναμικά του χαρακτηριστικά είναι –απλά- αξιοπρεπές.

Ford Ka 2010

Σε καμία περίπτωση δεν πλησιάζει το αυθεντικό αλλά αν μη τι άλλου είναι αξιοπρεπές. Όμως εκεί τελειώνουν τα καλά. Και αυτό φάνηκε και από τις πωλήσεις. Από best seller, το Ka έγινε πιο σπάνιο από Bentley. Τυχαίο; Δεν νομίζω. Αν φορούσε σήμα Κινέζικης εταιρίας θα έλεγα ok, αλλά η Ford μας έχει μάθει καλύτερα…

Jaguar X-Type

Ήξερα ότι η X-Type ήταν ψιλοαπαράδεκτη αλλά έχει πλάκα να ψάχνεις “worst jaguar ever” και να βλέπεις σελίδες και σελίδες δημοσιεύσεων για το συγκεκριμένο μοντέλο. 8-9 χρόνια πάλευε ο συγκεκριμένος ιαγουάρος με νύχια και με δόντια αλλά ευτυχώς, βρέθηκε κάποιος καλός άνθρωπος και τον έβγαλε από την μιζέρια του.

Jaguar-X-type_2794124k

Αυτά παθαίνεις ότι πας να χτυπήσεις την 3άρα με ένα Ford Mondeo καμουφλαρισμένο με γουνάκι και ψεύτικα νύχια… Το τραγικό της υπόθεσης; Η X-Type ήταν –είναι ακόμα;- η Jaguar με τις περισσότερες πωλήσεις…

Maserati Biturbo

Στην αρχή σκεφτόμουν πολύ σοβαρά να βάλω στην λίστα την TC αλλά εκείνη ήταν στην ουσία Chrysler οπότε σε μία προσπάθεια να μην εκτοξευθεί η πίεση μου στα ουράνια, επέλεξα την πιο “Maserati”, Biturbo. Άλλο ένα αυτοκίνητο που όπως η X-Type που προαναφέραμε, προσπάθησε να χτυπήσει την 3άρα. Όμως η εξωπραγματικά τραγική αξιοπιστία, ακόμα και για τα δεδομένα της Maserati της δεκαετίας του ’80-90 και το γεγονός ότι παρότι “εξωτική” ήταν φανταστικά φθηνιάρικη, κράτησαν πίσω την Biturbo.

Biturbo-S-2

Όπως αναφέρει το Time, “ότι μπορούσε να χάνει, να καεί, να σπάσει ή να ραγίσει, το έκανε”. Εντάξει, η Maserati δεν φημίζεται για τα αξιόπιστα μοντέλα της αλλά η Biturbo έπαιζε στο δικό της πρωτάθλημα!

BMW 2-Series Gran Tourer

Καλώς ή κακώς, η BMW έχει δημιουργήσει για τον εαυτό της ένα συγκεκριμένο image. Ένα το κρατούμενο. Το δεύτερο κρατούμενο, είναι ότι καταλαβαίνω έως έναν βαθμό την ανάγκη των εταιριών να γεμίσουν κάθε δυνατό ή αδύνατο niche. Κάθε υποκατηγορία. Με αυτά δεδομένα, δεν καταλαβαίνω την 2-Series Gran Tourer. Το “πρώτο premium, compact 7-θέσιο μοντέλο του κόσμου” όπως μας λέει η ίδια η εταιρία.

bmw2-seriesgrandtourer1

Θα σε σοκάρω BMW αλλά δεν ανακάλυψες τον τροχό. Δημιούργησες ένα αυτοκίνητο που κάνει την 5-Series GT να μοιάζει ταιριαστή στην γκάμα σου. Γιατί η 2-Series Gran Tourer είναι ένα 7-θέσιο, μπροστοκίνητο van. Πόσο πιστεύεις ότι θα πουλήσει και μία ακόμα ερώτηση: Τόσο πολύ σου έλειπαν αυτές οι μερικές χιλιάδες πωλήσεις; Δεν μπορούσες να βγάλεις οτιδήποτε άλλο; Στην πυρά!

Rolls-Royce Camargue

Έχουμε και λέμε: ένα από τα “10 Χειρότερα Αυτοκίνητα” της Globe and Mail. 38η θέση στο βιβλίο του Richard Porter “Crap Cars”. 92η ανάμεσα στα “100 ασχημότερα αυτοκίνητα” όπως τα ψήφισαν το 2008 οι αναγνώστες της Daily Telegraph. Χρειάζεται να πω κι άλλα;

Rolls_Royce-Camargue_mp44_pic_49494

Ναι, η Camargue ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο με διζωνικό κλιματισμό –το 1975!- αλλά όντως το ακριβότερο αυτοκίνητο στον κόσμο εκείνη την περίοδο, θα περίμενε κανείς ότι θα είχε να παινεύεται για κάτι περισσότερο από τον κλιματισμό. Δεν λέω ότι ήταν κακό αυτοκίνητο αλλά δεν ήταν αντάξιο του ονόματος Rolls-Royce. Εγκυκλοπαιδικά, να αναφέρω ότι ο πολύς Bernie Ecclestone είχε μία στην κατοχή του πριν από πολλά χρόνια…

Ferrari 348

348 ή Mondial; Mondial ή 348; Όταν ο ίδιος ο Luca Cordero di Montezemolo έχει χαρακτηρίσει ένα αυτοκίνητο “σ$%τα” και αυτό το αυτοκίνητο, τυγχάνει να είναι και το μοναδικό που έχει “αποκυρήξει” λέγοντας:

Δεν είναι Ferrari για εμένα.

Τότε ξέρεις την απάντηση. Αν ακόμα αμφιταλαντεύεσαι, έρχεται ο Montezemolo, για δεύτερη φορά να δηλώσει: “ήταν ξεκάθαρα το χειρότερο προϊόν που είχε εξελίξει η Ferrari για πολλά χρόνια”. Η 348 μπορεί να ήταν καλύτερη από άλλα αυτοκίνητα, αλλά για Ferrari ήταν ψιλοχάλια. Αυτό γίνεται ιδιαίτερα εμφανές όταν συγκρίνεται με τον διάδοχο της, την εξαιρετική F355.

ferrari_348tb

Αυτά είχα να προτείνω εγώ. Συμφωνείς; Διαφωνείς; Έχεις να προτείνεις κάποιο που ξέχασα; Αυτή τη φορά δεν βάζω περιορισμούς. Το μόνο που πρέπει να σκεφτείς είναι αν υπάρχει κάποιο αυτοκίνητο που δεν αξίζει να φορά τα σήματα που φορά. Τόσο απλά. Δεν με νοιάζει αν πούλησε, δεν με νοιάζει αν είναι κλασικό. Ψάχνω τις ντροπές των οικογενειών!