peugeot logo


H PSA Peugeot Citroen και ο CEO της, Carlos Tavares εξετάζουν το ενδεχόμενο επιστροφής της Peugeot στην Ινδική αγορά, θέλοντας να επεκτείνει τις δραστηριότητές της στο εξωτερικό, αυξάνοντας έτσι τις πωλήσεις της.

Ακόμη δεν έχει παρθεί η τελική απόφαση ώστε η Γαλλική εταιρία να ξεκινήσει εμπορική πορεία στην αναπτυσσόμενη αγορά της Ινδίας, μιας και το φορολογικό καθεστώς που ισχύει στην Ινδία σήμερα, επιβαρύνει με 100% πρόσθετο φόρο εισαγωγής τα εισαγόμενα αυτοκίνητα. Έτσι, αν η Peugeot θέλει να είναι ανταγωνιστική στην αγορά της Ινδίας, θα πρέπει, είτε να δημιουργήσει εκεί ένα εργοστάσιο όπου θα κατασκευάζει τα αυτοκίνητα που θα πουλά σε τοπικό επίπεδο, είτε να συνεργαστεί με έναν τοπικό κατασκευαστή, όπως είναι η Mahindra.

Αναλυτές προβλέπουν πως η Peugeot θα χρειαστεί 5 χρόνια, έως το 2020, προτού ξεκινήσει η εμπορική πορεία των επιβατικών της Ι.Χ στην Ινδία. Για αρχή, η Peugeot θα πουλά τις μοτοσυκλέτες στην αγορά, μιας και η Ινδική Mahindra έχει εξαγοράσει το 51% των μετοχών της Peugeot Scooters. Τα δίκυκλα θα παράγονται στην Ινδία, με την Mahindra παλαιότερα να έχει βοηθήσει και άλλους κατασκευαστές -βλέπε Renault και SsangYong- κάτι που αναμένεται να κάνει και με την Peugeot.

Στα μεσοπρόθεσμα πλάνα της Peugeot είναι να πουλά στην Ινδία μοτοσυκλέτες, επιβατικά οχήματα, αλλά και ελαφρά επαγγελματικά. Η Peugeot ήταν μια από τις πρώτες ξένες εταιρείες αυτοκινήτων που μπήκαν στην αγορά της Ινδίας μετά την απελευθέρωση της οικονομίας στη δεκαετία του 1990. Ωστόσο, μετά από τρία χρόνια, το 2001, αποχώρησε από την χώρα της Ασίας, λόγω των κακών σχέσεων που είχε με τον εταίρο της, την Premier Automobiles. Το 2010 η Peugeot θέλησε να αγοράσει μια έκταση στο δυτικό κρατίδιο του Γκουτζαράτ ώστε να κατασκευάσει εκεί ένα εργοστάσιο παραγωγής. Παρά το γεγονός πως η Peugeot είχε ανοίξει γραφεία στην Ινδία, δεν αποπλήρωσε την έκταση, οδηγώντας στην κυβέρνηση να πάρει πίσω την έκταση. Από τότε μέχρι και σήμερα, η Peugeot έχει αποσυρθεί από την αγορά της Ινδίας.