automatic braking system

Οι αρχές των Η.Π.Α θέλουν να κάνουν τα νέα οχήματα ασφαλέστερα και έχουν ως επιθυμία αυτά να εξοπλίζονται με συστήματα αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης αλλά και συστήματα που λειτουργούν συμπληρωματικά του οδηγού, ώστε εάν αυτός δεν αντιδράσει για να αποφύγει το ατύχημα, να αναλαμβάνει δράση.

Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας των Μεταφορών (NTSB) των ΗΠΑ, θέλει να κάνει τα συστήματα αυτά υποχρεωτικά, ζητώντας από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες εδώ και χρόνια προσφέρουν στον πρόσθετο εξοπλισμό συστήματα αποφυγή συγκρούσεων και ατυχημάτων, να τα τοποθετούν στον βασικό εξοπλισμό των αυτοκινήτων τους. Η ένωση κατασκευαστών αυτοκινήτων όμως, έχει αντίθετη άποψη, μιας και θεωρεί ότι μια τέτοια τεχνολογία δεν πρέπει να είναι υποχρεωτική, αλλά ο οδηγός πρέπει να επιλέγει αν θέλει οδηγικά βοηθήματα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Κυβέρνησης των Η.Π.Α, το ένα τρίτο των ατυχημάτων του 2013 που αναφέρθηκαν στην αστυνομία, ήταν οπίσθιες συγκρούσεις, με τις περισσότερες από αυτές τις περιπτώσεις να δείχνουν πως είτε ο οδηγός δεν εφαρμόζεται μεγάλη πίεση στα φρένα ή δεν άγγιξε καθόλου το πεντάλ του φρένου. Επίσης, σύμφωνα με την NTSB, το 80% από τους 1700 θανάτους και τους 500.000 τραυματισμούς, θα είχαν αποφευχθεί αν υπήρχε αυτή η τεχνολογία στα οχήματα. Μάλιστα

Τα περισσότερα συστήματα αποφυγής ατυχημάτων χρησιμοποιούν ραντάρ, κάμερες ή laser για να ανιχνεύσουν τα άλλα οχήματα αλλά και τους πεζούς. Μόλις γίνει η ανίχνευση αν υπάρχει πιθανός κίνδυνος ειδοποιούν τον οδηγό ή αυτόματα επιβραδύνουν. Σύμφωνα με έρευνα, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος μειώνουν τις οπίσθιες συγκρούσεις κατά 38%, αν και υπάρχουν δοκιμές που έδειξαν απογοητευτικά αποτελέσματα.