Test_Drive_Jeep_Renagade_42

Μετά τα πρώτα χλμ. η διαφοροποίηση του Renegade από το 500Χ είναι εμφανής. Η κύλιση του μοντέλου δεν είναι τόσο σφιχτή όσο το ιταλικό αυτοκίνητο, με αυτό να είναι απόρροια τόσο του ψηλού προφίλ των ελαστικών και τις διάστασης των ζαντών, όσο και του ελαφρώς διαφορετικού set-up των αναρτήσεων.

Η διάταξη τους παραμένει ίδια, καθώς διαθέτει ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς, με γόνατα McPherson μπροστά και πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Αυτή έχει τέτοια γεωμετρία που επιτρέπει έως και 205 χλστ. διαδρομή στους τροχούς του και κατά την εβδομαδιαία δοκιμή επέλεξα να κινηθώ αρκετά σε εκτός δρόμου επιφάνειες, γνωρίζοντας εκ των πραγμάτων ότι δύσκολα ένα ποσοστό του αγοραστικού του κοινού μεγαλύτερο από 20% θα πράξει ανάλογα. Παρόλα αυτά, φάνηκε ότι παρά την έλλειψη τετρακίνησης και ειδικών ελαστικών (φορούσε τα Michelin Primacy 3) θα πάει σε αρκετά μέρη που δύσκολα ο μέσος οδηγός θα τολμήσει. Όπως και να έχει πάντως, παρότι οι ικανότητες του σε γεμίζουν αυτοπεποίθηση, καλό είναι να γνωρίζεις ότι έχει συγκεκριμένα περιθώρια και δυνατότητες.

Test_Drive_Jeep_Renagade_41

Στη καθημερινότητα θα χαρακτήριζα τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου ένα κλικ λιγότερο σφιχτές, κάτι που θα σε κάνουν να εκτιμήσεις την ποιότητα κύλισης, καθώς απορροφάει πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες από τους μέτριους δρόμους μας. Αυτό δε σημαίνει ότι θα εμφανίσει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, το αντίθετο μάλιστα. Έτσι, μαζί με το εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο σου χαρίζουν πάτημα γεμάτο σιγουριά και ασφάλεια, και είναι πολλές φορές που θα νιώθεις ότι κινείσαι με πολύ λιγότερα χλμ/ώρα απ’ότι γράφει το κοντέρ. Σε μια ορεινή διαδρομή δεν θα σε κουράσει, ούτε θα σε φοβίσει, καθώς τα νέα αυτορυθμιζόμενα αμορτισέρ (frequency selective damping – FSD) της Koni, του χαρίζουν κορυφαίο κράτημα στο δρόμο και πολύ ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά. Σίγουρα αν κινείσαι με μεγάλες ταχύτητες στις στροφές ή σε δυνατά φρένα θα νιώσεις μια πλεύση, αλλά αυτό είναι χαρακτηριστικό όλων των crossover/SUV.

Test_Drive_Jeep_Renagade_07

Στον ανοιχτό δρόμο ήταν αρκετά ξεκούραστο, ενώ προσφέρει πάρα πολύ καλά επίπεδα άνεσης και του τρίπτυχου NHV (noise, vibration and harshness – θόρυβος, κραδασμοί, τραχύτητα) χάρη στη μελετημένη κατασκευή του αμαξώματος και την εκτεταμένη χρήση ηχομονωτικών υλικών. Όμως, σε σχέση με το 500X οι αεροδυναμικοί θόρυβοι είναι πιο αισθητοί, εξαιτίας του boxy σχεδιασμού, όπως επίσης φάνηκε πιο επιρρεπές στους πλευρικούς ανέμους, χωρίς να είναι καθόλου ανησυχητικό. Προσφέρει αδιαμφισβήτητα περισσότερη πρόσφυση και λιγότερες κλίσεις από το Nissan Juke ή το Mitsubishi ASX για παράδειγμα.

Test_Drive_Jeep_Renagade_21

Σε εκτός δρόμου διαδρομή και με απενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά μπορείς κάλλιστα με μικρό “φλικάρισμα” και τσίμπημα στα φρένα να τοποθετήσεις το αμάξωμα πριν την είσοδο της στροφής. Γενικά, νιώθεις αρκετά άνετα όσο ανεβάζεις τα χλμ., με την απόσβεση να γίνεται περισσότερο αποτελεσματική απ’ότι σε χαμηλές ταχύτητες.

Το ηλεκτρικό τιμόνι είχε βαριά αίσθηση κάτι που ίσως κουράσει στην πόλη, αλλά προσέφερε ικανοποιητική ακρίβεια χειρισμών, που με το σύστημα DST (Dynamic Steering Torque) βελτιώνει την οδηγησιμότητα του αυτοκινήτου. Αντιθέτως εκτός δρόμου εμφάνισε λίγο μεγαλύτερη ασάφεια, που όμως δεν είναι εντελώς αποτρεπτικό για παιχνίδι. H διάμετρος του κύκλου στροφής είναι 11.07 μέτρα, ενώ το τιμόνι από άκρη-σε-άκρη χρειάζεται κάτι περισσότερο από 2,5 περιφορές.

Test_Drive_Jeep_Renagade_14

O κινητήρας κουμπώνει άριστα στο το πλαίσιο και είναι ιδιαίτερα ελαστικός από αρκετά χαμηλά (1.500 σ.α.λ.). Αυτό σε βοηθάει να κινείσαι με μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο, κάτι περιορίζει τη συνολική κατανάλωση, αλλά παράλληλα σε κάνει να καταφεύγεις πιο σπάνια στον λεβιέ των ταχυτήτων. Το 6-τάχυτο κιβώτιο έχει σχετικά κοντή κλιμάκωση κάτι που χαρίζει στο αυτοκίνητο πολύ καλές εν κινήσει επιταχύνσεις, προσφέροντας σου άνεση και ασφάλεια κατά το προσπέρασμα. Το εύρος λειτουργίας είναι κλασικά μικρό καθώς πάνω από τις 3.800 σ.α.λ. δε θα νιώσεις άλλο τράβηγμα.

Test_Drive_Jeep_Renagade_35

Κλείνοντας, το σύστημα πέδησης χρησιμοποιεί αεριζόμενους δίσκους εμπρός διαμέτρου 305 χιλιοστών, και απλούς δίσκους πίσω 278 χλστ. και προσφέρουν αρκετά δυνατό και σταθερό φρενάρισμα, καθώς το ακινητοποιούν από τα 100 χλμ/ώρα σε 38,33 μέτρα.