Πόσο ασφαλείς (ή επικίνδυνες) είναι οι οθόνες αφής στα αυτοκίνητα;

Σχετικά άρθρα

fcs14_pg_012_int_enl

Αν ρωτήσεις οποιονδήποτε κατασκευαστή για το αν οι οθόνες αφής με τις οποίες εξοπλίζουν τα μοντέλα τους είναι ασφαλείς, θα πάρεις ως απάντηση ένα εμφατικό “ναι”. Είναι όμως; Οι κατασκευαστές ισχυρίζονται ότι οι μεγάλες οθόνες αφής που μοιάζουν τόσο στην εμφάνιση όσο και στην λειτουργία τους με smartphone, αυξάνουν τα έσοδα και προσελκύουν νέους πελάτες. Αυτό όμως είναι άσχετο με το ερώτημα. Προσθέτουν όμως ότι αυτές οι οθόνες, κάνουν την οδήγηση λιγότερο επικίνδυνη χάρη στις ενσωματωμένες φωνητικές εντολές που αποτρέπουν τους οδηγούς από το να ασχολούνται με το κινητό τους! Η αντίθετη άποψη, είναι πως είναι επικίνδυνες.

Δεν γίνεται να κοιτάς μία οθόνη και τον δρόμο την ίδια στιγμή.

Δήλωσε ο David Strayer, καθηγητής Νευρολογίας στο πανεπιστήμιο της Utah, που έχει γράψει αρκετές μελέτες με θέμα την απόσπαση της προσοχής κατά την οδήγηση. Η έρευνα του δείχνει πως η ανάγνωση ενός γραπτού μηνύματος απαιτεί περίπου 4 δευτερόλεπτα… 4 δευτερόλεπτα που ο οδηγός δεν κοιτά τον δρόμο. Επίσης, ο καθηγητής υποστηρίζει ότι εκτός από την ανάγνωση μηνυμάτων, οι οθόνες “επιτρέπουν λειτουργίες που απαιτούν την προσοχή του οδηγού για περισσότερο χρόνο απ’ ότι είναι ασφαλές”.

Δεν είναι λίγα τα συστήματα infotainment για παράδειγμα που επιτρέπουν στον οδηγό να δει ποιος Tweetάρει γι’ αυτόν και να δει αυτά τα tweets στην οθόνη. Μπορούν να “ανεβάσουν” φωτογραφίες που τράβηξαν με το κινητό τους κ.ά. Η ουσία είναι ότι δεν υπάρχει νομοθεσία. Οι κανόνες για τα συστήματα infotainment είναι ελάχιστοι και για να σου δώσω να καταλάβεις την σοβαρότητα τους, θα αναφέρω απλά ότι ορίζουν πως η φωτεινότητα της οθόνης πρέπει να ρυθμίζεται! Η NHTSA έχει δημοσιεύσει ορισμένες “οδηγίες προς ναυτιλομένους” αλλά δεν είναι νόμοι. Είναι οδηγίες. Και δεν μπορούμε να περιμένουμε από τους κατασκευαστές να νομοθετήσουν ή να ακολουθήσουν τυπικές οδηγίες… Εσύ τι πιστεύεις;

ΠηγήReuters

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Υποχώρησαν κατά 5,2% οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Μάρτιο

Μειωμένες κατά 5,2% ήταν οι πωλήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Μάρτιο. Συγκεκριμένα πουλήθηκαν 1.031.875 νέα αυτοκίνητα έναντι 1.089.017 τον Μάρτιο του 2022,...

Γερμανία: Κόπηκαν οι επιδοτήσεις, μειώθηκαν οι πωλήσεις των ηλεκτρικών

Ο απότομος τερματισμός των κρατικών επιδοτήσεων είχε ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να μειωθούν κατά 14,1% στη Γερμανία το πρώτο τρίμηνο του έτους,...