Subaru Impreza RB5

Είναι δυνατόν να μην υπάρχει η Subaru σε ένα άρθρο για το WRC; Όχι. Μάλιστα, συμμετέχει με δύο ειδικές εκδόσεις που δημιουργήθηκαν για τον ίδιο οδηγό – τον αδικοχαμένο, Richard Burns. Η πρώτη λανσαρίστηκε στην αγορά το 1999, όταν ο Burns επέστρεψε έπειτα από 3 χρόνια οδήγησης για την Mitsubishi, στη Subaru. Το RB5 όπως ονομαζόταν, δεν είχε σημαντικές αλλαγές σε σύγκριση με το βασικό μοντέλο. Και τα 444 ήταν γκρι χρώματος και εκτός από τις επεμβάσεις της Subaru UK στο εξωτερικό και το εσωτερικό, ήταν σε μεγάλο βαθμό ίδιο με το MY1999. Οι διαφορές, περιορίζονται στις νέες 17άρες ζάντες ελαφρού κράματος και τα καθίσματα που επειδή δεν ήταν αναδιπλούμενα, αύξαναν ελάχιστα την ακαμψία του πίσω μέρους. Βέβαια, υπήρχαν και πολλά “γαργαλημένα” από την Prodrive αλλά αυτά είναι μία άλλη υπόθεση.

Subaru Impreza RB320

Η δεύτερη έκδοση, δυστυχώς βγήκε ως φόρος τιμής για τον Richard Burns, μετά τον θάνατο του το 2005 από όγκο στον εγκέφαλο. Οι αλλαγές ήταν λίγες, αλλά όχι τόσο λίγες όσο στο RB5. Φυσικά οι ζάντες ελαφρού κράματος 18 ιντσών ήταν νέες, στο κάτω μέρος του εμπρός προφυλακτήρα είχε τοποθετηθεί ένα χείλος, η γρίλια ήταν πλέον χρωμιωμένη ενώ και το εσωτερικό είχε κάποια καινούρια καλούδια. Όμως το RB320 όπως ονομαζόταν αυτή η έκδοση, είχε και αλλαγές στα μηχανικά. Η ανάρτηση ήταν 30 χιλιοστά χαμηλότερη εμπρός και 10 πίσω με αμορτισέρ της Bilstein και νέες αντιστρεπτικές ενώ ο κινητήρας, ενώ ήταν σε μεγάλο βαθμό ίδιος με αυτόν του απλού μοντέλου, χάρη στις επεμβάσεις της Prodrive, ήταν ισχυρότερος. Κρίμα που δημιουργήθηκε για ένα τόσο θλιβερό γεγονός…