Test_Drive_Mini_Cooper_S_24

Η νέα γενιά του MINI Cooper (απλής και S έκδοσης) παρουσιάστηκε επίσημα στην έκθεση του Los Angeles τον Νοέμβριο του 2013, για να ακολουθήσει η 5-θυρη πέρσι το καλοκαίρι, την οποία δοκιμάσαμε πριν ενάμιση μήνα.

Οι αλλαγές σε σχέση με τις περασμένες γενιές έχουν ακολουθήσει ένα εξελικτικό μοτίβο, καθώς με το πέρασμα του χρόνου το σουλούπι του αυτοκινήτου δε χάνει τα σχεδιαστική ταυτότητα, αλλά ανανεώνεται στα σημεία. Ξεκινώντας από μπροστά, το νέο Cooper S ξεχωρίζει από το απλό μοντέλο χάρη στο νέο προφυλακτήρα, ο οποίος έχει περίεργο σχεδιασμό, με το κάτω “χείλος” να εξέχει ουσιαστικά από το αυτοκίνητο και να μην πείθει ιδιαίτερα για την αγριάδα που ήθελε να του προσδώσει το σχεδιαστικό τμήμα. Εκεί κάτω φωλιάζουν και δυο αεραγωγοί που στέλνουν αέρα για την ψύξη των φρένων, ενώ στο καπό υπάρχει ακόμα η κλασική οπή, που εμφανίστηκε στη πρώτη γενιά του μοντέλου το 2001.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_09

Τότε, όμως, εξυπηρετούσε για την διοχέτευση αέρα στο intercooler του κομπρεσοράτου κινητήρα, αλλά ταυτόχρονα έγινε και σήμα κατατεθέν της S έκδοσης, καθώς σήμερα έχει καθαρά διακοσμητικό χαρακτήρα.

Στο πίσω μέρος, στο κέντρο του νέου προφυλακτήρα φωλιάζει η διπλή απόληξη της εξάτμισης, ενώ εξαιτίας της μορφολογίας του εξυπηρετεί και ως διαχύτης. Οι αισθητικές διαφορές σταματούν εδώ, καθώς τόσο η διακριτική αεροτομή, όσο και τα πλαστικά φιλέτα στους θόλους των φτερών και στις ποδιές είναι γνώρισμα όλων των εκδόσεων.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_18

Γενικά μιλώντας το αυτοκίνητο παραμένει καλαίσθητο, αν και τα χαρακτηριστικά μεγάλα φωτιστικά σώματα (εμπρός/πίσω), με ενσωματωμένα LED φώτα ημέρας εμπρός, και ίδιας τεχνολογίας φωτιστικά πίσω, δείχνουν ίσως δυσανάλογα με το μικρό μέγεθος του αυτοκινήτου. Σίγουρα εκλύει αρκετό δυναμισμό, χωρίς να μπερδεύεται με τις απλές εκδόσεις, αλλά μικρές λεπτομέρειες δεν του χαρίζουν την κατάλληλη αρμονία. Πάντως άσχημο επουδενί δεν θα το χαρακτήριζες.

H παραγωγή του αυτοκινήτου γίνεται κατά κύριο λόγο στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Οξφόρδη της Αγγλίας, όμως το BMW Group αποφάσισε πως η τρίπορτη έκδοση του νέου Mini θα κατασκευάζεται και εργοστάσιο της Nedcar στην Ολλανδία.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_45 Test_Drive_Mini_Cooper_S_47

Το αυτοκίνητο βασίζεται στην UKL πλατφόρμα και σε σχέση με την προηγούμενη γενιά έχει μεγαλώσει σε μήκος κατά 121 χλστ., σε πλάτος κατά 44 χλστ. και σε ύψος κατά 7 χλστ. Το μεταξόνιο του αγγίζει τα 2.495 χλστ. (+42 χλστ.) με τα μετατρόχια να έχουν μεγαλώσει κατά 42 χλστ. μπροστά και 34 χλστ. πίσω. Έτσι το νέο MINI μετρά 3.821 χλστ. σε μήκος, 1.727 χλστ. σε πλάτος, 1.414 χλστ σε ύψος, με τα μετατρόχια να είναι ίδια εμπρός/πίσω στα 1.485 χλστ.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_46

Κοιτώντας τα νούμερα αναπόφευκτα σκέφτεσαι κατά πόσο πρόκειται ακόμα για ένα πραγματικό αυτοκίνητο πόλης της Mini ή ένα τέχνασμα της BMW για ένα προσθιοκίνητο hatchback με άλλα σήματα, ώστε να τεθεί απέναντι στο Audi A1. Επίσης, η λογική λέει ότι η αύξηση των διαστάσεων θα έχει επηρεάσει και το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, με ότι αυτό συνεπάγεται. Όμως, χάρη στη χρήση ειδικών κραμάτων υψηλής αντοχής χάλυβα για το αμάξωμα, χρήση αλουμινίου σε κάποια μέρη της ανάρτησης, και κούφιες αντιστρεπτικές ράβδους, οι Βρετανοί υποστηρίζουν ότι η βασική δομή του είναι ελαφρύτερη, άσχετα αν το συνολικό βάρος έχει αυξηθεί κατά μόλις 20 κιλά. Έτσι, πλέον ζυγίζει 1.160 κιλά (χωρίς οδηγό και αποσκευές, +15 κιλά με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο), παρά την ύπαρξη νέου 2-λιτρου κινητήρα, που όπως θα διαβάσεις παρακάτω αντικατέστησε τον παλιό 1.600άρη. Κλείνοντας τα περί παρουσίασης του αυτοκινήτου, ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας φτάνει τα Cd: 0,31.