Test_Drive_Mini_Cooper_S_89

Όπως, προείπα η μεγαλύτερη αλλαγή του νέου Cooper S εντοπίζεται στο κινητήριο σύνολο που φωλιάζει κάτω από το καμπυλόγραμμο καπό. Στη θέση του παλιού 1.600άρη THP κινητήρα προέλευσης PSA Group, βρίσκεται πλέον ένας νέος 2.0-λιτρος 4-κύλινδρος κινητήρας της BMW, που δυστυχώς τον καθιστά απαγορευτικό για τα ελληνικά δεδομένα και με την ισχύουσα νομοθεσία.

Τοποθετείται στη μέση της νέας οικογένειας κινητήρων της BMW, καθώς υπάρχει ο 3-κύλινδρος 1.500άρης και ο εξακύλινδρος 3.0-λιτρων. Κάθε κύλινδρος είναι χωρητικότητας 500 κ.εκ., και έχει σχεδιαστεί ώστε να έχει όσο το δυνατόν καλύτερη θερμοδυναμική απόδοση, ομαλή και αθόρυβη λειτουργία. Διαθέτει το σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, Valvetronic, που προσφέρει συνεχή και ακριβή έλεγχο τόσο στη διάρκεια όσο και στο βύθισμα αυτών και συνεργάζεται συνήθως με το σύστημα VANOS, turbo τεχνολογίας twin scroll και άμεσο ψεκασμό. Η χωρητικότητα του φτάνει τα 1.998 κ.εκ. και αποδίδει 192 αλόγα στις 4.700 και 280Nm ροπή μεταξύ 1.250 και 4.750 σ.α.λ, ενώ φτάνει τα 300Nm σε διαδικασία overboost. Με μια απλή διαίρεση, η αναλογία κιλών ανά ίππο βγαίνει στα 6,12 (6,04 για το χειροκίνητο) το οποίο είναι απλά συμπαθητικό νούμερο.

Πάντως, προσωπικά θεωρώ ότι εν έτη 2015 τα απόλυτα νούμερα είναι ελαφρώς απογοητευτικά, τόσο αν τα συγκρίνεις με την απερχόμενη γενιά, όπου ο 1.600άρης απέδιδε 184 άλογα και 260 Nm ροπή, όσο και με τον σημερινό ανταγωνισμό (βλέπε Ford Fiesta ST, Renault Clio RS, Opel Corsa OPC…και γιατί όχι με τα Toyota/Subaru GT86/BRZ, όπου το αντίστοιχο 2.0-λιτρο μοτέρ αποδίδει 200 ατμοσφαιρικά άλογα, με σαφώς μικρότερη ροπή).

Ίσως το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό του είναι ότι σε σχέση με το απερχόμενο και μικρότερου κυβισμού κινητήρα, ο νέος είναι κατά 7 κιλά ελαφρύτερος, κάτι που όπως θα διαβάσεις και παρακάτω, συμβάλλει στο καλύτερο έλεγχο του εμπρός άξονα και πιο άμεση πληροφόρηση από το τιμόνι.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν εξοπλισμένο με το 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 6,7 δευτ. Στις μετρήσεις μας με το VBox μας είδαμε χρόνο 6,81 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 233 χλμ/ώρα. Στο αντίστοιχο tab μπορείς να δεις το πίνακα με όλους τους χρόνους και πραγματικά είναι αρκετά καλοί για τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.

Από πλευράς κατανάλωσης, η μέση κατανάλωση ανακοινώνεται στα 5,2 λίτρα/100 χλμ, που όμως στη πραγματικότητα εξαιρετικά δύσκολα θα δεις μέση τιμή κάτω των 10,3 λίτρων/100 χλμ. Στην εθνική και με σταθερή ταχύτητα εντός των νόμιμων ορίων θα δεις περίπου 8 λίτρα/100 χλμ, ενώ αν αποφασίσεις να το πιέσεις εύκολα θα ξεπεράσει τα 12 λίτρα/100 χλμ. Έτσι, με ρεζερβουάρ καυσίμου στα 44 λίτρα οριακά θα φτάσεις από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, ενώ αν έχεις βαρύ πόδι ανά σχεδόν 380 χλμ. θα χρειάζεσαι επίσκεψη στο πρατήριο. Κλείνοντας, οι εκπομπές CO2 για το αυτόματο κιβώτιο ανέρχονται στα 122 – 125 γρ/χλμ (ανάλογα τη διάσταση της ζάντας), κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €134,2 – €137.5.