Test_Drive_Mini_Cooper_S_62

Το εσωτερικό του Cooper S δεν διαφέρει δραματικά σε σχέση με το 5-θυρο Cooper που έχουμε δοκιμάσει, με μικρές λεπτομέρειες να αποδεικνύουν ότι οδηγείς την γρήγορη έκδοση του μοντέλου. Οι μόνες διαφορές σε σχέση με την απλή έκδοση εντοπίζονται στο δερμάτινο τιμόνι με κόκκινες ραφές και την υπογραφή του John Cooper Works στη βάση του, καθώς και τα γραφικά τύπου carbon στο οριζόντιο φιλέτο που διατρέχει τη κονσόλα.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_69 Test_Drive_Mini_Cooper_S_70

Η κλασική σχεδιαστική γραμμή με τα ρετρό χαρακτηριστικά της παραμένει και προσφέρει μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με τον ανταγωνισμό, με το στρογγυλό κεντρικά τοποθετημένο όργανο πλέον να διαθέτει την οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Mini Connected έχοντας διαγώνιο 8,8 ίντσες. Περιμετρικά της οθόνης υπάρχει ένα φωτιζόμενο δαχτυλίδι, που αναβοσβήνει όταν χτυπά το τηλέφωνο του οδηγού, αλλάζει χρώμα ανάλογα το πρόγραμμα οδήγησης που επιλέξεις, αυξομειώνεται ανάλογα με την ταχύτητα που κινείσαι και διάφορές άλλες τέτοιες λειτουργίες.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_77

Ο χειρισμός της γίνεται μέσω ενός πιεζοπεριστρεφόμενου διακόπτη που διαθέτει και επιφάνεια αφής για την εισαγωγή συμβόλων, και πέντε περιμετρικών κουμπιών. Είναι παρόμοιας φιλοσοφίας με το iDrive της BMW και το μόνο που αλλάζει είναι κάποια γραφικά της οθόνης. Όμως, η επιλογή της τοποθέτησης του δεξιά και κάτω από το χειρόφρενο αποδεικνύεται λανθασμένη, καθώς εκτός του ότι είναι χαμηλά, είναι και δύσκολα προσβάσιμος.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_67

Η ποιότητα των υλικών είναι εξαιρετική καθώς σχεδόν όλο το ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακής υφής πλαστικό, ενώ εξίσου καλά είναι και στις πόρτες. Όσα σημεία διαθέτουν σκληρό πλαστικό, είναι όσα δεν έρχεσαι σε συχνή ή καθόλου επαφή μαζί τους, βελτιώνοντας έτσι αισθητά την καθημερινή συμβίωση με το αυτοκίνητο. Σε γενικές γραμμές η εργονομία κρίνεται λίγο πάνω από το μέτριο και θα χρειαστείς κάποιο χρόνο για να απομνημονεύσεις κάθε λειτουργία, αλλά μόλις το κάνεις, θα απολαύσεις την εξαιρετική-ιδανική-άριστη θέση οδήγησης.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_63

Η οδηγοκεκτρική κονσόλα χαρακτηρίζεται από τους διακόπτες αεροπορικού τύπου, με το κόκκινο start/stop κουμπί να δεσπόζει στο κέντρο και χαμηλά της, ενώ παρόμοιοι διακόπτες υπάρχουν και στη πλαφονιέρα. Μπροστά σου έχεις ένα μεγάλο ταχύμετρο, το οποίο στη βάση του διαθέτει την ευανάγνωστη οθόνη του trip computer, ενώ πλαισιώνεται αριστερά από ένα -μικρού σχετικά μεγέθους- στροφόμετρο, και δεξιά θα βρεις την ένδειξη της στάθμης του καυσίμου, που απεικονίζεται με φωτιζόμενες παύλες.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_68 Test_Drive_Mini_Cooper_S_65

Το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε και Head-Up Display (HUD), με την οθόνη να ανασηκωνόταν μέσω ενός διακόπτη στη κεντρική κονσόλα. Η θέση της ήταν περίπου 10 εκατοστά πάνω από το στροφόμετρο, κάτι που σημαίνει ότι ήταν σχετικά χαμηλά στο οπτικό σου πεδίο. Σε αυτή μπορείς να επιλέξεις μέσα από το μενού να δείχνει διάφορες παραμέτρους, όπως τη ταχύτητα, τη σχέση του κιβωτίου, τις ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης κλπ.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_81

Ένα από τους λόγους που θα λατρέψεις το Mini είναι ο κλειστοφοβικός και πολεμικός χαρακτήρα, με τις σκουρόχρωμες επενδύσεις να προσφέρουν την απαραίτητη αγριάδα. Το παρμπρίζ είναι αρκετά μακριά, κάτι που περιέργως σε κάνει να έχει δύσκολη “πρόσβαση” στον εσωτερικό καθρέφτη. Η απόσταση του παρμπρίζ σου χαρίζει μια αίσθηση μεγαλύτερης ευρυχωρίας και, με την ορατότητα προς τα εμπρός, παρά των μικρών διαστάσεων παρμπρίζ, να είναι ικανοποιητική, όπως επίσης και η περιμετρική, που να είναι καλύτερη από το 5-θυρο μοντέλο.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_84

Τέλος, όσον αφορά τους χώρους, ως πραγματικό GTI προσφέρει ουσιαστικούς χώρους για δυο επιβάτες. Με το κάθισμα στην ιδανική θέση για το ύψος μου (1.92 μ.) ο πίσω επιβάτης πραγματικά δεν είχε καθόλου διαθέσιμο χώρο για τα γόνατα. Σίγουρα με κάποιες παραχωρήσεις μπορεί να χωρέσει κάποιος περιορισμένου αναστήματος, αλλά θεωρώ ότι καλύτερα να χρησιμοποιείς τις πίσω θέσεις ως χώρο να αφήνεις τα καθημερινά σου πράγματα, παρά να…βάζεις τιμωρία όποιον κάθε πίσω. Πάντως, το μεγάλο άνοιγμα της πόρτας διευκολύνει την πρόσβαση προς τα πίσω.

Test_Drive_Mini_Cooper_S_87 Test_Drive_Mini_Cooper_S_85

Κλείνοντας, ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 30% σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά και πλέον έχει χωρητικότητα 211 λίτρα (-67 σε σχέση με το 5-θυρο Mini), νούμερο που παραμένει μικρο.