Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured 11 αυτοκίνητα που σηματοδότησαν το τέλος μιας εποχής

11 αυτοκίνητα που σηματοδότησαν το τέλος μιας εποχής

0
11 αυτοκίνητα που σηματοδότησαν το τέλος μιας εποχής

Στην ιστορία της αυτοκίνησης υπάρχουν πολυάριθμα παραδείγματα αυτοκινήτων που σηματοδότησαν το τέλος μιας εποχής και το πέρασμα σε μια νέα, πολλές φορές πιο προηγμένης τεχνολογικά, αλλά και επειδή οι ανάγκες και άλλοτε οι περιορισμοί επέβαλαν με τον τρόπο τους το πέρασμα αυτό.

5129314631_432877207d_b

Σήμερα θα δούμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα αυτοκινήτων που έμειναν χαραγμένα στην ιστορία ως οι “τελευταίοι των Μοϊκανών της αυτοκίνησης. Επειδή σε κάθε λίστα, τα παραδείγματα είναι πάμπολλα, περιμένω στο σχόλια να αναφέρεις και συ κάποιο παράδειγμα.

Lamborghini Diablo VT 6.0 SE

Η τελευταία Diablo προ Group εποχής και το κύκνειο άσμα του μοντέλου ήταν η τετρακίνητη 6.0 SE. Διαθέσιμη μόνο σε δύο χρώματα (Oro Elios-χρυσό και Marrone Eklipsis-μεταλλικό καφέ), 40 αυτοκίνητα αυτής της έκδοσης βγήκαν από το εργοστάσιο, 20 για κάθε χρώμα.

2001_Lamborghini_DiabloVT60SE1

Όλα τα εσωτερικά και εξωτερικά στοιχεία είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα με ένα ειδικό νήμα τιτανίου, οι πολλαπλές εισαγωγής και οι κυλινδροκεφαλές είναι μαγνήσιο για περαιτέρω μείωση του βάρους, ενώ έχει τοποθετηθεί κοντής κλιμάκωσης 6ταχυτο, χειροκίνητο κιβώτιο για βελτιωμένη επιτάχυνση.

Lamborghini Gallardo LP550-2 Valentino Balboni

Το 2010, η Lamborghini κατασκεύασε 250 πισωκίνητες Gallardo LP550-2 ως φόρο τιμής στον επί 40 χρόνια επίσημο δοκιμαστή της εταιρείας, Valentini Balboni. Ένα σημαντικό σημείο ήταν οι τροποποιήσεις που έγιναν στο σύστημα ESP.

2010_Lamborghini_GallardoLP5502ValentinoBalboni4

Ενώ το standard πρόγραμμα επικεντρώνεται στην υψηλή σταθερότητα, το πρόγραμμα CORSA επιτρέπει μεγαλύτερες γωνίες ολίσθησης-η χαρά του drifter δηλαδή- δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους οδηγούς να απολαμβάνουν τη δυναμική της LP 550-2 σε όλη της την έκταση.

Ferrari 458 Speciale

Ωδή στον τελευταίο, ατμοσφαιρικό V8 του Cavallino Rampante. H διάδοχος, υπερτροφοδοτούμενη κατάσταση είναι εδώ (λέγε με 488 GTB), με την εμφάνιση των turbo κινητήρων να έχει ήδη γίνει στη California.

18622_10155388032065593_7093535361162504312_n

Το τελευταίο turbo μοντέλο της εταιρείας ήταν η F40, επίσης το τελευταίο αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε και παρήχθη υπό την άμεση επίβλεψη του γερο-Enzo….

Ferrari California

Ήδη hot hatches προσφέρονται με κιβώτιο ταχυτήτων με paddles, τα sports cars θα έμεναν απ’έξω; Με τη ζήτηση για χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων σε τέτοια μοντέλα να έχει προ πολλού την κατιούσα, αυτοκίνητα σαν την California είναι από τα τελευταία μιας άλλης εποχής, με τη Ferrari να δηλώνει ότι αυτό είναι το τελευταίο μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

beautiful-Ferrari-California-with-manual-gearbox-transmission

Και είμαι αρκετά πεπεισμένος ότι είναι ήδη future classic και η μεταπώλησή της θα φτάσει σε νούμερα με πολλά μηδενικά στην τιμή της λόγω και της σπανιότητάς της…

BMW M3/M4

Η θρυλική M3 εδώ και χρόνια έχει παύσει να είναι ατμοσφαιρική, αφού εξαιτίας των επιταγών της εποχής ακολούθησε και αυτή το ρεύμα της υπερτροφοδότησης.

dream-car-05_22_14-920-40

6κυλίνδρος, bi-turbo 3000κ.εκ πλέον αλλά με τον V8 της Ε92 να ακούγεται σαν μελωδία ακόμα. Για την ιστορία, ήταν η BMW που κατασκεύασε το πρώτο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο με turbo κινητήρα, την 2002 turbo, πίσω στο 1973.

BMW M5

bmw-e60-m5-920-16

Μετά από 20 χρόνια και 35.000 πωλήσεις Μ5, ήρθε η Ε60, η τελευταία με ατμοσφαιρικό κινητήρα για το super saloon της βαυαρικής εταιρείας. 507 ίπποι, από τον V10 5000κ.εκ και των 520Νm στις 6100 στροφές/λεπτό.

Mitsubishi Lancer Evolution

Mitsubishi-Lancer_Evolution_X_by_alvindeux_1280x800-700x437

Το τελευταίο sedan επιδόσεων της Ιαπωνικής εταιρίας, με τη μορφή που το ξέρουμε και το αγαπήσαμε μέχρι σήμερα.

Honda Civic Type-R

Μια ιστορία σχεδόν 20, “ατμοσφαιρικών” χρόνων τελείωσε για την Honda και το Civic Type-R κινείται με έναν 2,0-λιτρο turbo VTEC κινητήρα βενζίνης.

2007_Honda_CivicTypeR1

Το 2006 η Honda παρουσίασε το τελευταίο ατμοσφαιρικό Type-R, με τον 2,0-λιτρο VTEC να αποδίδει περί τα 200 άλογα…

Porsche 911 (993)

To 1993, κύλησε για πρώτη φορά στο δρόμο η τελευταία, αερόψυκτη 911 (993). Βέβαια, επειδή το τέλος συντελεί και μια νέα αρχή, στην κορυφαία έκδοση, αυτής της Turbo, η συγκεκριμένη γενιά ήταν η πρώτη twin-turbo 911 και η πρώτη τετρακίνητη.

1920 & 2560 car wallpapers

Το 1997, η Porsche κατασκεύασε 183 Turbo S (σαν και της φωτογραφίας), με τη διαφορά από την “απλή” turbo να είναι στην ιπποδύναμη (24 παραπάνω ίπποι) και μερικές αλλαγές στο αμάξωμα.

Lancia 037

10305952_935673613139949_186330896420628919_n

Καλά τα αυτοκίνητα παραγωγής, αλλά ας κάνουμε μια αναφορά και στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το 1983, o κύριος της φωτογραφίας, η “ιδιοφυΐα” κατά τον Niki Lauda, Walter Rohrl, μαζί με τον Markku Alen ήταν οι στυλοβάτες της επιτυχίας της Lancia 037, που δεν ήταν άλλη από την κατάκτηση του πρωταθλήματος στους κατασκευαστές στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, το τελευταίο πισωκίνητο αυτοκίνητο που κατάφερε κάτι τέτοιο.5 νίκες μέσα το 1983 (3 ο Röhrl, 2 o Alen), κατάφερε να χτυπήσει στα ίσια τον τετρακίνητο ανταγωνισμό των Audi Quattro. O Alen είχε πει χαρακτηριστικά για την 037 στο ράλι Σαφάρι:

220χλμ/ώρα στο κοντέρ και το ελικόπτερο δεν μπορούσε να μας πιάσει

Peugeot 205 Turbo 16 E2

Η παρανοϊκή, turbo εποχή των ’80s μας έφερε αλησμόνητες στιγμές, με τα θηρία στη F1, το Group C και το Group B να πρωταγωνιστούν. Ωστόσο, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός θρήνησε αρκετούς οδηγούς αυτήν την εποχή, όπως τον Gilles Villeneuve, Atillio Bettega, Henri Toivonen μαζί με το συνοδηγό του Sergio Cresto στο καταραμένο ράλι της Κορσικής του ’86.

sgdF3UT

Τα “θηρία” του Group B είχαν ξεφύγει σε ιπποδυνάμεις, οι ειδικές διαδρομές ασφυκτιούσαν από θεατές, με τραγική κατάληξη το ράλι της Πορτογαλίας, όπου το Ford RS200 του Joaquim Santos έπεσε πάνω σε θεατές, σκοτώνοντας τρεις, και έτσι έπρεπε να μπει ένα τέλος σε αυτήν την “παράνοια”.

Το 1987 θα ακολουθήσει το Group A, με σαφώς πιο “γήινα” αγωνιστικά, και ο γαλλικός Λέοντας θα είναι ο τελευταίος πρωταθλητής στα χέρια του Φινλανδού Juha Kankkunen, κερδίζοντας παράλληλα και το πρωτάθλημα κατασκευαστών.