GP Βελγίου 2015, FP1: Επιστροφή στη δράση, με τον Rosberg στην κορυφή

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”FP1″ ]

Rosberg

Μπορεί το καλοκαιρινό διάλειμμα να δίνει την ευκαιρία στους ανθρώπους των ομάδων να ξεκουραστούν, όμως για τους φίλους της Formula 1 δεν αποτελεί τίποτε άλλο, πέρα από μαρτύριο. Ένα μαρτύριο που ευτυχώς τελείωσε σήμερα, με την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών στην πίστα του Spa. Ο καιρός ήταν ηλιόλουστος, 21 βαθμοί στον αέρα και 18 στο οδόστρωμα, με τον Nico Rosberg να βρίσκεται στην πρώτη θέση των χρόνων, έπειτα από μιάμιση ώρα δράσης. Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή.

Όπως είθισται στο FP1, οι ομάδες χρησιμοποίησαν μοναχά την πιο σκληρή από τις δυο γόμες που έχουν στη διάθεσή τους (μαλακή-μέση), μαζί με το έξτρα σετ της Pirelli, αποκλειστικά για το πρώτο μισάωρο. Οι οδηγοί δεν άργησαν να πατήσουν πίστα μόλις άναψε το πράσινο φως, με τους πρώτους αναγνωριστικούς γύρους να είναι σε αργό ρυθμό, δοκιμάζοντας παράλληλα διάφορα νέα κομμάτια.

Χαρακτηριστική ήταν η νέα καμπυλωτή πίσω πτέρυγα της Mercedes, την οποία πιθανότατα θα δούμε και στην Monza, ενώ υπήρχε και νέα εμπρός αεροτομή στα γερμανικά μονοθέσια. Να σημειώσουμε πως οι πρωταθλητές θα προσθέσουν άλλο ένα βραβείο στη συλλογή τους, αφού στις 30 Αυγούστου θα τους απονεμηθεί σε ειδική εκδήλωση το Trofeo Lorenzo Bandini. Για την ιστορία, πέρυσι το βραβείο είχε πάει στον Daniel Ricciardo.

Ο πρώτος ανταγωνιστικός γύρος ήρθε 16′ μετά την έναρξη της διαδικασίας και ήταν το 1:54.645 του Sainz Jr, ο οποίος λίγο αργότερα αντιμετώπισε θέμα με το πάτωμα της STR10. Φυσικά, ο χρόνος αυτός δεν έμεινε για πολύ στην κορυφή και 5′ αργότερα ο Hamilton τον έριξε στο 1:52.192. Την ίδια στιγμή ο Felipe Massa διαμαρτυρόταν για χαμηλή δύναμη από το power unit του, ενώ ο Nico Rosberg επέστρεφε στα pits με άγνωστο πρόβλημα, χωρίς να προλάβει καν να γράψει χρόνο, και τους μηχανικούς του να δουλεύουν πυρετωδώς πάνω στην W06.

Στο στρατόπεδο της McLaren ο Button διαμαρτυρόταν για υποστροφή, ενώ αντιμετώπιζε και θέμα με υπερθέρμανση στην αριστερή πλευρά του κόκπιτ. Η ομάδα σκοπεύει να αλλάξει δυο φορές τον κινητήρα των Button και Alonso, μαζί με κάποια περιφερειακά συστήματα, πράγμα που σημαίνει πως οι δυο πιλότοι θα ξεκινήσουν πιθανότατα από τις τελευταίες θέσεις του grid τον Κυριακάτικο αγώνα. Σε εκείνο το σημείο η δράση σταμάτησε, αφού καλύψαμε το πρώτο μισάωρο, με τον Hamilton να έχει βελτιώσει στο 1:51.340, όντας 1 δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον δεύτερο Ricciardo.

Οδηγός Αυτοκίνητο ICE TC MGU-K MGU-H ES CE
Hamilton Mercedes 2 2 2 2 2 2
Rosberg Mercedes 2 2 2 2 2 2
Ricciardo Red Bull 5 3 3 3 2 2
Kvyat Red Bull 5 3 2 2 2 2
Massa Williams 2 2 2 2 2 2
Bottas Williams 2 2 2 2 2 2
Vettel Ferrari 3 3 3 2 2 3
Raikonen Ferrari 3 3 3 2 3 3
Alonso McLaren 6 6 6 5 4 5
Button McLaren 6 7 7 6 3 4
Hulkenberg Force India 3 3 3 3 2 2
Perez Force India 2 2 2 2 2 2
Verstappen Toro Rosso 5 3 3 3 2 3
Sainz Toro Rosso 4 3 3 3 2 3
Grosjean Lotus 2 2 2 2 2 2
Maldonado Lotus 2 2 2 2 2 2
Stevens Marussia 3 3 3 3 2 3
Merhi Marussia 4 4 4 3 2 3
Ericsson Sauber 2 2 2 2 3 3
Nasr Sauber 2 2 2 2 3 3

* Ο πίνακας πριν από την έναρξη του αγωνιστικού τριήμερου στο Βέλγιο.

Η θερμοκρασία του οδοστρώματος είχε ανέβει στους 23 βαθμούς, όταν άρχισαν σιγά-σιγά και οι πρώτες προσομοιώσεις αγώνα, με τον Kimi Raikkonen να βγαίνει πρώτος στην πίστα. Η Ferrari έχει φέρει στο Βέλγιο κάποιες αναβαθμίσεις, όπως στην εμπρός πτέρυγα, όχι όμως και στον κινητήρα.

Έχοντας χάσει το μισό FP1, ο Nico Rosberg κατάφερε να βγει ξανά στην πίστα. Όμως, πριν προλάβει να ολοκληρώσει τον πρώτο χρονομετρημένο γύρο του, ο Maldonado έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα, χάνοντας το πίσω μέρος της Lotus στην έξοδο της στροφής 7 και πέφτοντας στις μπαριέρες. Έτσι, βγήκαν οι κόκκινες σημαίες, με τη δράση να σταματά για περίπου 10 λεπτά. Πλέον, ο Jolyon Palmer θα μάζευε δεδομένα για την ομάδα, αφού ο Grosjean αναγκάστηκε για μια ακόμη φορά να παραχωρήσει τη δική του θέση.

Με το πράσινο φως να ανάβει ξανά, όλοι βιάζονταν να βγουν στην πίστα, με πρώτο και καλύτερο τον Rosberg. Όλοι εκτός από τον Alonso, που είχε βγει από το μονοθέσιό του, με τους μηχανικούς να δουλεύουν σε κάθε γωνιά της MP4/30. Ευτυχώς για τον Ισπανό, οι εργασίες δεν του στέρησαν πολύ χρόνο, με τους ανθρώπους της McLaren να στρέφουν την προσοχή τους στα προβλήματα του Button.

Με κάτι λιγότερο από μισή ώρα να απομένει, ο Rosberg κατάφερε τελικά να γράψει χρόνο, ανεβαίνοντας στην κορυφή του πίνακα με το 1:51.200, ενώ αργότερα βελτίωσε σε 1:51.082. Μάλιστα, ο Γερμανός είχε τελική ταχύτητα 328 km/h. Ο Hamilton από την άλλη έκανε προσομοιώσεις αγώνα, με την Mercedes να του λέει να στοχεύει στο 1:56. Ο Βρετανός αναγκαζόταν να κάνει πολλές διορθώσεις, με βαρύ φορτίο καυσίμου.

Οι χρόνοι δεν βελτιώθηκαν το τελευταίο τέταρτο της διαδικασίας, με την πρώτη δεκάδα να έχει ως εξής: Rosberg, Hamilton, Ricciardo, Raikkonen, Vettel, Kvyat, Verstappen, Sainz Jr, Perez, Bottas, με τις McLaren να βρίσκονται στις θέσεις 16 και 18 (έχοντας 18 χιλιόμετρα διαφορά από την Ferrari σε τελική ταχύτητα).

[/nextpage]

[nextpage title=”Χρόνοι” ]

Pos Driver Team Time Gap
1 Rosberg Mercedes 1:51.082 141.048 mph
2 Hamilton Mercedes 1:51.324 0.242
3 Ricciardo Red Bull 1:51.373 0.291
4 Raikkonen Ferrari 1:51.478 0.396
5 Vettel Ferrari 1:51.866 0.784
6 Kvyat Red Bull 1:51.960 0.878
7 Verstappen Toro Rosso 1:52.158 1.076
8 Sainz Toro Rosso 1:52.421 1.339
9 Perez Force India 1:52.423 1.341
10 Bottas Williams 1:52.511 1.429
11 Maldonado Lotus 1:52.539 1.457
12 Hulkenberg Force India 1:52.614 1.532
13 Nasr Sauber 1:52.640 1.558
14 Massa Williams 1:52.653 1.571
15 Ericsson Sauber 1:53.426 2.344
16 Alonso McLaren 1:53.502 2.420
17 Palmer Lotus 1:53.799 2.717
18 Button McLaren 1:54.225 3.143
19 Stevens Marussia 1:55.501 4.419
20 Merhi Marussia 1:56.086 5.004

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024: Άπιαστος Verstappen

Για έναν ακόμα ακόμα θαυμάσαμε το μεγαλείο της Red Bull και του Max Verstappen και ταυτόχρονα διασκεδάσαμε με τις μάχες για τις πίσω θέσεις. Ούτε...