Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured Test Drive: Πρώτη δοκιμή με το νέο Mitsubishi L200

Test Drive: Πρώτη δοκιμή με το νέο Mitsubishi L200

9
Test Drive: Πρώτη δοκιμή με το νέο Mitsubishi L200

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

l200 Club Cab(38)

Σταθερή αξία στο χώρο των pickup truck η Mitsubishi, με το L200 να έχει παίξει σημαντικότατο ρόλο στην αναγνώριση της εταιρίας ως μιας έμπιστης λύσης, που πληροί όλα τα standards του επαγγελματία, και όχι μόνο. Η 4η γενιά του μοντέλου βρισκόταν 9 χρόνια στην αγορά, και μετά από σχεδόν 1,3 εκατ. μονάδων, αντικαθίσταται με την ολοκαίνουρια γενιά, που έκανε την ευρωπαϊκή πρεμιέρα του στην φετινή έκθεση της Γενεύης, τον περασμένο Μάρτιο, καθώς είχε προηγηθεί αυτή της Ταϋλάνδης τον προηγούμενο Νοέμβριο, χώρα όπου και παράγεται.

Με την τάση της εποχής να δείχνει ότι τα pickup trucks ενός τόνου χρησιμοποιούνται και ως κύρια οικογενειακά αυτοκίνητα, και προκειμένου να ικανοποιήσει τις συνεχώς διαφοροποιούμενες ανάγκες των παγκόσμιων πελατών pickup truck για στυλ, άνεση, οδηγησιμότητα, εξοπλισμό και αντοχή, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το νέο L200 στην πανελλήνια παρουσίαση του έγινε τις προηγούμενες μέρες. Ακόμα, το οδηγήσαμε για περίπου 120 χλμ. στην Εθνικό οδό, στην παλιά χωμάτινη ειδική του ράλλυ Ακροπολις κοντά στα Σκούρτα και καταλήξαμε μέσω του χωριού των Βιλίων στο παραλιακό χωριό Ψάθα.

Το νέο “εργαλείο” της Mitsubishi θεωρείται περισσότερο μία νέα γενιά pickup trucks 1 λίτρου παρά ένα από τα ίδια, καθώς οδηγεί ολόκληρη την κατηγορία σε μία νέα, πιο προηγμένη κατεύθυνση από κάθε άποψη (τεχνολογία κινητήρων, χαμηλές εκπομπές ρύπων, αεροδυναμική, μείωση βάρους, ενεργητική ασφάλεια κλπ) βελτιώνοντας παράλληλα την αίσθηση άνεσης επιβατικού αυτοκινήτου που είχε η απερχόμενη γενιά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

L200 Double Cab Static(16)

O σχεδιασμός, η ανάπτυξη και οι δοκιμές της 5η γενιάς του L200 διήρκεσαν 28 μήνες και έγιναν αποκλειστικά από την Mitsubishi. Το νέο L200 φέρει στοιχεία από το GR-HEV Concept του 2013 και είναι κάθε άλλο παρά ένα παραδοσιακό, τετραγωνισμένο pickup. Έχει αρκετά απαλές και στρογγυλοποιημένες γραμμές, υιοθετώντας πιο σοφιστικέ, ανάγλυφες επιφάνειες. Είναι μυώδες και γεμάτο καμπύλες, με την αίσθηση πλήρους σχεδιαστικής ενσωμάτωσης και ενότητας να τονίζεται από το μειωμένο ενδιάμεσο χώρο μεταξύ της καμπίνας και της καρότσας σε όλους τους τύπους αμαξώματος του L200, καθώς και τη νέα χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει την πίσω πόρτα και την καρότσα, ενώ στο Double Cab -τη best seller έκδοση του L200 στην Ευρώπη- η επανασχεδίαση της J-Line, που χωρίζει την καμπίνα και την καρότσα, δημιουργεί οπτικό ενδιαφέρον αλλά και μία αίσθηση κίνησης.

l200 Club Cab(17)

Μπροστά, υπάρχει μια μεγάλη χρωμιωμένη μάσκα με χαρακτηριστική γρίλια και φωτιστικά σώματα με ενσωματωμένα LED. Τα νέα πίσω φωτιστικά σώματα δίνουν τρισδιάστατη εντύπωση και δένουν όμορφα με το υπόλοιπο αυτοκίνητο, με την καρότσα να είναι διαμορφωμένη ανάλογα με το στυλ του αμαξώματος, χωρίς θυσίες στο ωφέλιμο φορτίο, χάρη σε ένα υψηλότερο πάνω άκρο. Ο σχεδιασμός του οχήματος έχει γίνει με σοβαρό γνώμονα την καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά του, καθώς ο συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί από το Cd: 0,46 στο 0,40, κάτι που μειώνει την αντίσταση του αέρα, βελτιώνοντας τη κατανάλωση καυσίμου και την μείωση των αεροδυναμικών θορύβων.

L200 Double Cab Static(31)

Οι διαστάσεις της καρότσας για το Double Cab έχουν ελαφρώς αλλάξει, και μπορεί το μήκος της να έχει μειωθεί κατά 26 χλστ. σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, φτάνοντας στα 1.520 χλστ., έχει όμως αυξηθεί το βάθος του από τα 460 χλστ. στα 475 χλστ., με το πλάτος να παραμένει ίδιου στα 1.470 χλστ. Αυτό σημαίνει ότι έχει αυξηθεί ο χώρος φόρτωσης της από το 1 κυβικό μέτρο στο 1,1 κ.μ. Η καρότσα της Club Cub έκδοση, που οδήγησα μετά την προϊοντική ενημέρωση από τους υπεύθυνους της ελληνικής αγοράς, έχει μήκος 1.850 χλστ., ενώ διαθέτει αντίθετα ανοιγόμενες πίσω πόρτες για την καλύτερη πρόσβαση στη δεύτερη σειρά καθισμάτων.

L200 Double Cab Static(20)

Η σχεδίαση της δομής του αμαξώματος με εκτενής χρήση ατσάλινων φύλων υψηλής αντοχής (9% αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο L200), ισχυρότερο πλαίσιο, κλπ, διατήρησε το βάρος σε λογικά όρια, με το Double Cab να ζυγίζει 1.875 κιλά, βελτιώνοντας την ικανότητα ρυμούλκησης στα 3.100 κιλά, τη συνολική ακαμψία, την παθητική ασφάλεια και τα χαρακτηριστικά NVH.

Από θέμα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, το L200 είναι βασισμένο για μία ακόμα φορά στην αρχιτεκτονική ξεχωριστού πλαισίου από το αμάξωμα που απαιτείται για ένα ‘heavy duty’ pickup truck. Στις πρόσφατες δοκιμές του EuroNCAP απέσπασε 4 αστέρια, με την επιμέρους βαθμολογία να είναι: 81% στη προστασία επιβατών, 84% στη προστασία παιδιών, 76% στη προστασία των πεζών, ενώ στα συστήματα ασφαλείας πήρε 64%, εξαιτίας της μη διάθεσης του συστήματος αυτόματου φρεναρίσματος στη πόλη (city braking), κάτι που προσωπικά δε το θεωρώ σοβαρή παράλειψη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

L200 Technology(2)

Μηχανικά, τώρα, η Mitsubishi έχει εξελίξει μία εντελώς νέα οικογένεια MIVEC Diesel κινητήρων, με το νέο L200 να εξοπλίζεται με την τελευταία έκδοση του 4N15 κινητήρα, χωρητικότητας 2,4 λίτρων

Έχοντας παρουσιαστεί για πρώτη φορά το 2010, ο κινητήρας είναι διαθέσιμος πλέον και στην Ευρώπη. Είναι προϊόν συνεργασίας της Mitsubishi Motors Corporation και Mitsubishi Heavy Industries, και είναι εξολοκλήρου από αλουμίνιο, με 4 κυλίνδρους, 16 βαλβίδες, δύο επικεφαλής  εκκεντροφόρους, άμεσο ψεκασμό, common rail της Denso στα 2.000 bar (από 1.800) και μία από τις χαμηλότερες αναλογίες συμπίεσης στη βιομηχανία, αφού στο L200 φτάνει το 15.5:1.

L200 Technology(1)

Από την άλλη, η τόσο χαμηλή αναλογία συμπίεσης έκανε εφικτή την ανάπτυξη ενός αλουμινένιου μπλοκ κινητήρα και τη χρήση λοιπών ελαφρών υλικών, πετυχαίνοντας μείωση του βάρους, και βελτιωμένα χαρακτηριστικά NVH. Μεγάλη συμβολή είχε και η χρήση μιας εισαγωγής με μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων MIVEC της MMC, ένα turbo μεταβλητής γεωμετρίας και οι τεχνολογίες Auto Stop & Go.

Ο Euro5 κινητήρας προσφέρεται με δύο αποδόσεις, 154 και 181 ίππων, αλλά όλα τα αυτοκίνητα που είχαμε στη διάθεση μας ήταν με στην ισχυρότερη έκδοση. Έτσι, ο 2.440 κ.εκ. πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 181 άλογα στις 3.500 σ.α.λ. και 430 Nm 2.500 σ.α.λ., με τις εκπομπές ρύπων να ανέρχονται από τα 169 μέχρι τα 193 γρ/χλμ. και την εργοστασιακή κατανάλωση από 6,4 μέχρι 7,3  λίτρα/100 χλμ, ανάλογα με την έκδοση.

L200 Technology(3)

Για την καλύτερη λειτουργία αυτού του νέου κινητήρα η Mitsubishi δημιούργησε δύο νέα κιβώτια βαρέως τύπου για την 5η γενιά του L200. Βασική επιλογή είναι το εντελώς νέο 6-τάχυτο μηχανικό, που εξελίχθηκε για να συμβάλλει στη βελτίωση των κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων, προσφέροντας μικρές διαδρομές σε έναν ελαφρύ επιλογέα, μειώνοντας παράλληλα τους θορύβους και του κραδασμούς. Υπάρχει, όμως, και η επιλογή του 5-τάχυτου αυτόματου της Aisin με Sport σειριακό πρόγραμμα. Αυτό προσφέρει ισορροπία επιδόσεων, βάρους και κόστους, καθώς πρόκειται για μία εξελιγμένη έκδοση του αυτόματο κιβωτίου που χρησιμοποιείται επίσης στο Pajero/Montero/Shogun.

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετάδοση” ]

L200 Technology(11)

Από πλευράς μετάδοσης, δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα, καθώς το νέο L200 εξακολουθεί να διαθέτει το ατού του προκατόχου του, τη Super Select 4WD II τετρακίνηση. Αυτή, πλέον, ενεργοποιείται από ένα ηλεκτρονικό σύστημα με περιστροφικό χειριστήριο στην κάτω κονσόλα, με την κατανομή ροπής 40:60 να έχει επιλεχθεί για καλύτερο έλεγχο. Έχει εξελιχθεί αρχικά για το Pajero/Montero/Shogun, το σύστημα επιτρέπει στον οδηγό να επιλέγει την πιο κατάλληλη ρύθμιση μετάδοσης, σύμφωνα με το έδαφος και τις οδηγικές συνθήκες, ενώ η αλλαγή από 2WD σε 4WD γίνεται εν κινήσει, μέχρι ταχύτητες 100 χλμ/ώρα, ανεξαρτήτως τύπου οδοστρώματος.

Το ατού του Super Select έγκειται στη θέση 4H Full Time 4WD, που παραμένει σπάνια επιλογή στην κατηγορία και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε ταχύτητα και σε οποιοδήποτε οδόστρωμα. Το σύστημα περιλαμβάνει μπλοκέ κεντρικό διαφορικό που προσφέρει εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου, αλλά παράλληλα ελέγχει και την κατανομή ροπής εμπρός και πίσω σε 4H mode για καλύτερη συμπεριφορά και εύκολη λειτουργία σε μία μεγάλη ποικιλία επιφανειών, από ασφαλτοστρωμένος δρόμους μέχρι ολισθηρούς χωματόδρομους.

Το Super Select εφοδιάζεται επίσης με κοντό διαφορικό (“4LLc”) για γνήσια off-road οδήγηση, ενώ ένα σύστημα κλειδώματος πίσω διαφορικού διατίθεται επίσης για μέγιστη πρόσφυση σε χαλαρά εδάφη, αυξάνοντας τις συνολικές εκτός δρόμου επιδόσεις του οχήματος, στις οποίες συνεισφέρει και το μέγιστο βάθος βύθισης των 600 χλστ. Μιας και ανέφερα το μέγιστο βάθος νερού που μπορεί να διασχίσει, να αναφέρω ότι η γωνία προσέγγισης είναι 30 μοίρες, η γωνία διαφυγής 22 μοίρες, η γωνία ράμπας 24 μοίρες, ενώ μπορεί να κινηθεί σε έδαφος με πλευρική γωνία μέχρι 45 μοίρες. Τέλος, η απόσταση από το έδαφος είναι 205 χλστ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

L200 Details(21)

Όπως είπα και στην εισαγωγή, τα pickup trucks εκτός από εργαλεία δουλειάς, πλέον χρησιμοποιούνται και ως οικογενειακά οχήματα. Έτσι, πρέπει να έχουν και το ανάλογο ποιότητα, με υψηλή ποιότητα, άνεση και εξοπλισμό.

Θα εκτιμηθεί η μεγαλύτερη καμπίνα με την αυξημένη ευρυχωρία στην περιοχή των κεφαλιών και των ώμων μπροστά, και για τα πόδια των πίσω επιβατών. Τη μεγαλύτερη αλλαγή την εντόπισα στη θέση οδήγησης και στα καθίσματα. Αυτά διαθέτουν φαρδύτερα και μακρύτερα μαξιλάρια και πλάτες, καλύτερη πλευρική στήριξη, με το υλικό που είναι γεμισμένα να είναι πιο μαλακό-ελαστικό. Επίσης, η κολόνα τιμονιού με τη ρυθμιζόμενη κλίση και απόσταση θα σε βοηθήσει να βρεις την ιδανική θέση οδήγησης γρήγορα.

L200 Details(24)

Ακόμα, η σχεδίαση των κολόνων είναι τέτοια που περιορίζει τα τυφλά σημεία προς κάθε κατεύθυνση, με το ορατό εμπρός άκρο του καπό να σε κάνει να νιώθεις ότι ελέγχεις χωρίς άγχος τον όγκο του αυτοκινήτου, καθώς επιπλέον τα επίπεδα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων δεν περιορίζουν την ορατότητα

Από σχεδιαστικής απόψεως, στόχος ήταν επίσης η υποστήριξη της φιλοσοφίας “Sport Utility Truck”, με έμφαση στη βελτίωση της αντιληπτής ποιότητας, της άνεσης και της ασφάλειας, κάτι που επιτευχθεί στο έπακρο. Το συμμετρικό σχήμα του νέου ταμπλό οργάνων δίνει μία αίσθηση συνοχής, από τις επενδύσεις θυρών μέχρι την κονσόλα του πατώματος, με χρήση μαύρου και γκρι υλικού πολύ καλής ποιότητας. Ακόμα, γίνεται εκτενή χρήση διακοσμητικών σε piano black και χρωμιωμένα ένθετα στην κονσόλα του πατώματος, το κεντρικό πάνελ και το διακόπτη των ηλεκτρικών παραθύρων. Στις τετρακίνητες εκδόσεις ο επιλογέας μετάδοσης είναι επίσης με piano black φινίρισμα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

L200 Details(7)

Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε 9 εξωτερικά χρώματα και τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού, με τον τιμοκατάλογο να διαμορφώνεται ως εξής:

Untitled

Μερικά στοιχεία του εξοπλισμού του είναι η κάμερα οπισθοπορείας, το σύστημα λειτουργίας χωρίς κλειδί με διακόπτη stop/start, το cruise control, το διζωνικό αυτόματο aircondition, σύστημα ψηφιακού ραδιοφώνου με υποδοχή θύρας USB, lane departure warning, trailer stability assist, hill start assist, αερόσακος γονάτων οδηγού κλπ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Οδηγώντας” ]

l200 Club Cab(25)

Μετά τη σύντομη εμπειρία μου με το νέο Mitsubishi L200, και με την δοκιμή του facelift της προηγούμενης γενιάς να είναι πρόσφατη, οι διαφορές των δύο αυτοκινήτων είναι κάτι παραπάνω από εντυπωσιακές…όσο και αν νομίζεις ότι υπερβάλλω.

Από τα πρώτα μέτρα, αυτό που έγινε άμεσα αντιληπτό ήταν δύο πράγματα. Η άριστη ηχομόνωση της καμπίνας των επιβατών και η πολύ καλύτερη και άνετη θέση οδήγησης. Εξηγώντας το πρώτο, το νέο πλαίσιο είναι το σημείο εκκίνησης και η αυξημένη κατά 7% στρεπτική ακαμψία επιτρέπει στην καλύτερη συμπεριφορά της ανάρτησης. Από εκεί και πέρα, δίνεται προτεραιότητα στην αντοχή και την αξιοπιστία, καθώς το νέο L200 διατηρεί τη γενική διάταξη του προκατόχου του, με διπλά ψαλίδια και σπειροειδή ελατήρια μπροστά και φύλλα σούστας πίσω, τα οποία είναι ελαφρώς μακρύτερα για πιο ομαλές αντιδράσεις και έχουν επανατοποθετηθεί.

L200 Doublle Cab Dynamic(19)

Στην εμπρός ανάρτηση, η διάμετρος της αντιστρεπτικής δοκού αυξήθηκε, ενώ οι συντελεστές ελατηρίων (εμπρός και πίσω) καθώς και τα χαρακτηριστικά απόσβεσης των αμορτισέρ έχουν επαναρυθμιστεί. Επίσης, ο μικρότερος λόγος υποπολλαπλασιασμού της κρεμαγιέρας, με τις στροφές του τιμονιού να μειώνονται από τις 4,3 στις 3,8, και μαζί με την πολύ καλή ακτίνα στροφής (5,7 μέτρα για τη δικίνητη έκδοση και 5,9 μέτρα για τη τετρακίνητη), που συγκρίνεται με συμβατικό επιβατικό αυτοκίνητο, διευκολύνουν τον οδηγό για πρακτικές αστικές διαδρομές.

L200 Doublle Cab Dynamic(17)

Τα πολύ σκληρά χώματα που περιελάμβανε η διαδρομή (ακροπολικά γαρ) δεν προβλημάτισαν το παραμικρό, ενώ στην εθνική οδό κινήθηκε με χαρακτηριστική άνεση ακόμα και σε απαγορευτικές ταχύτητες. Ο κινητήρας φάνηκε να έχει περίπου 500 σ.α.λ. μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας, ενώ η δύναμη του ήταν εμφανής από τις 1.800 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Τέλος, το σύστημα πέδησης έχει αναβαθμιστεί και αυτό, με μικρότερη διαδρομή στο πεντάλ, που το έκανε λίγο πιο απότομο, και η μειωμένη απαιτούμενη δύναμη πέδησης να προσφέρει πιο ακριβής αίσθηση.

L200 Doublle Cab Dynamic(35)

Περισσότερα και πιο αναλυτικά όταν πάρουμε το νέο L200 για την καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμή.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]