[nextpage title=”Εισαγωγή” ]
Έχοντας φτάσει λίγο μετά τα μισά του παγκοσμίου πρωταθλήματος της F1 του 2015, όλοι γνωρίζουμε τη δυναμική των ομάδων. Εν μέρει το 2015 δεν έκρυβε συνταρακτικές εκπλήξεις, αν και κανείς δε περίμενε την τόσο κακή απόδοση της McLaren-Honda, ούτε την πολύ καλύτερη πορεία (σε σχέση με πέρσι) της Ferrari. Όμως, σε ένα πρωτάθλημα δεν μετράει μόνο η αρχή, αλλά η διάρκεια και κυρίως η εξέλιξη των μονοθεσίων.
Πολλές συζητήσεις γίνονται για το αν η F1 στη μετάβαση της στην turbo εποχή έχει γίνει πιο αργή ή πιο γρήγορη ή έστω βαδίζει σε έναν καλό δρόμο όπου το 2016 θα είναι ταχύτερη από ποτέ. Η απορία αυτή είναι που με οδήγησε στο να ψάξω τι πραγματικά έχει συμβεί σε σχέση με το 2013, την τελευταία χρονιά των V8 κινητήρων. Παρακάτω θα δεις αρχικά τη σύγκριση του πρώτου έτους των V6 κινητήρων (το 2014) με τη φετινή χρονιά και δυο χρόνια εξέλιξης στην πλάτη των μονοθεσίων, ενώ στη συνέχεια θα γίνει σύγκριση του 2015 με το 2013 για να βγουν τα απαραίτητα συμπεράσματα για το τι πραγματικά έχει συμβεί με τους νέους κανονισμούς.
Το σημείο που έχω επικεντρωθεί είναι οι ταχύτεροι γύροι κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, και όχι τη συνολική διάρκεια αυτού, καθώς αυτή μπορεί να επηρεαστεί από ένα SC (safety car) το 2013 και το 2014 ή και από ένα VSC (virtual safety car) φέτος. Ακόμα, γνωρίζοντας τις επιμέρους λεπτομέρειες που επηρεάζουν έναν ταχύτερο γύρο (θερμοκρασία, κίνηση στην πίστα, διαφορετικά ελαστικά, άλλη αεροδυναμική από το 2013 και διάφορα άλλα), αυτό που απλά επιδιώκω είναι η ενημέρωση-σύγκριση του τι είχε γίνει το 2013 σε σχέση με το 2015 και αντίστροφα.
Να σημειώσω ότι δε θα συγκρίνω καθόλου τους χρόνους των δοκιμαστικών, διότι υπάρχουν διαφορετικοί παράγοντες οι οποίοι δε θα έδιναν την σωστή εικόνα, παρόλα αυτά σε κάθε GP, μπορείς να δεις και τους χρόνους των δοκιμαστικών, έτσι ώστε να έχεις μία σφαιρική εικόνα του τι έχει συμβεί.
[/nextpage]
[nextpage title=”GP Αυστραλίας” ]
Κατατακτήριες
H φετινή χρονιά ξεκίνησε ακριβώς όπως και το 2014, με τη Mercedes και τον Lewis Hamilton να είναι στην pole position. Σύγκριση χρόνων δεν μπορεί να γίνει καθώς, βασική διαφορά όπως θα δεις και στους χρόνους, το 2014 υπήρξε βροχή ενώ το 2015 η περίοδος έγινε σε στεγνό οδόστρωμα.
2014 | 2015 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:31.699 | 1:42.890 | 1:44.231 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:28.586 | 1:26.894 | 1:26.327 |
2 | Ricciardo | Red Bull | 1:30.775 | 1:42.295 | 1:45.314 | 2 | Rosberg | Mercedes | 1:28.906 | 1:27.097 | 1:26.921 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:32.564 | 1:42.264 | 1:44.595 | 3 | Massa | Williams | 1:29.246 | 1:27.895 | 1:27.718 |
Από την άλλη ο παρακάτω πίνακας δείχνει την διαφορά μεταξύ 2015 και V6 turbo κινητήρων και του 2013 με τους V8 στο αποκορύφωμα της εξέλιξης τους. Οι κατατακτήριες πριν δυο χρόνια είχαν ξεκινήσει με βρεγμένο οδόστρωμα, όμως το Q3 έγινε με στεγνά ελαστικά. Ενδεικτικά, η pole το 2013 ήταν στο 1:27.407 και το 2015 στο 1:26.327.
2015 | 2013 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:28.586 | 1:26.894 | 1:26.327 | 1 | Vettel | Red Bull | 1:44.657 | 1:36.745 | 1:27.407 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:28.906 | 1:27.097 | 1:26.921 | 2 | Webber | Red Bull | 1:44.472 | 1:36.524 | 1:27.827 |
3 | Massa | Williams | 1:29.246 | 1:27.895 | 1:27.718 | 3 | Hamilton | Mercedes | 1:45.456 | 1:36.625 | 1:28.087 |
Αγώνας
Ας μπούμε όμως στο κυρίως πιάτο του άρθρου και αυτό δεν είναι άλλο από τον ταχύτερο χρόνο κατά την διάρκεια ενός αγώνα. Η διαφορά στην Μελβούρνη μεταξύ 2014 και 2015 είναι απλά τεράστια. Το 2014 ο Lewis Hamilton σταμάτησε τα χρονόμετρα στον ταχύτερο γύρο του στο 1:32.478, ενώ ο βρετανός φέτος έγραψε 1:30.940. Η διαφορά είναι κοντά στο 1,5 δευτερόλεπτο και είναι τεράστια, αν αναλογιστεί κανείς ότι έχει περάσει ένας χρόνος εξέλιξης χωρίς καμία αλλαγή στην αεροδυναμική παρά μόνο στα ελαστικά.
2014 | 2015 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:32.478 | 1:32:58.710 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:30.945 | 1:31:54.067 |
2 | Magnussen | McLaren | 1:32.917 | +0:26.777 | 2 | Rosberg | Mercedes | 1:31.092 | +0:01.360 |
3 | Button | McLaren | 1:33.186 | +0:30.027 | 3 | Vettel | Ferrari | 1:31.457 | +0:34.523 |
Αντιπαραβάλλοντας το 2015 με το 2013, ο ταχύτερος όλων το 2013 ήταν ο Kimi Raikkonen με τη Lotus, καθώς είχε σταματήσει τα χρονόμετρα στο 1:29.247. O χρόνος του Φιλανδού παγκόσμιου πρωταθλητή είναι ταχύτερος κατά 1,7 δευτερόλεπτα από αυτόν του άλλου παγκόσμιου πρωταθλητή Lewis Hamilton για το 2015.
2015 | 2013 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:30.945 | 1:31:54.067 | 1 | Raikkonen | 1:29.274 | Lotus | 1:30:03.225 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:31.092 | +0:01.360 | 2 | Alonso | 1:29.560 | Ferrari | 12.451 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:31.457 | +0:34.523 | 3 | Vettel | 1:30.409 | Red Bull | 22.346 |
[/nextpage]
[nextpage title=”GP Μαλαισίας”]
Κατατακτήριες
Οι κατατακτήριες δοκιμές του δεύτερου αγώνα της χρονιάς για το 2015 ήταν copy paste με αυτές του 2014, με την διαφορά ότι ο Sebastian Vettel κατέκτησε την δεύτερη θέση της εκκίνησης το 2014 με την Red Bull και το 2015 με την Ferrari. Επίσης, δεν μπορούμε να δούμε διαφορές σε χρόνους λόγο των διαφορετικών καιρικών συνθηκών.
2014 | 2015 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:57.202 | 1:59.041 | 1:59.431 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:39.269 | 1:41.517 | 1:49.834 |
2 | Vettel | Red Bull | 1:57.654 | 1:59.399 | 1:59.486 | 2 | Vettel | Ferrari | 1:39.814 | 1:39.632 | 1:49.908 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:57.183 | 1:59.445 | 2:00.050 | 3 | Rosberg | Mercedes | 1:39.374 | 1:39.377 | 1:50.299 |
Το 2015 και το 2013 στην πίστα της Μαλαισίας συνέβη το ίδιο ακριβώς σκηνικό. Δηλαδή, η περίοδος των κατατακτήριων ξεκίνησε σε στεγνό και μετέπειτα ξεκίνησε η βροχή, γι’αυτο σύγκριση χρόνων δεν μπορεί να γίνει.
2015 | 2013 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:39.269 | 1:41.517 | 1:49.834 | 1 | Vettel | Red Bull | 1:37.899 | 1:37.245 | 1:49.674 |
2 | Vettel | Ferrari | 1:39.814 | 1:39.632 | 1:49.908 | 2 | Massa | Ferrari | 1:37.712 | 1:36.874 | 1:50.587 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:39.374 | 1:39.377 | 1:50.299 | 3 | Alonso | Ferrari | 1:37.314 | 1:36.877 | 1:50.727 |
Αγώνας
Το 1:43.066 που ήταν ο ταχύτερος γύρος του Lewis Hamilton το 2014 μειώθηκε κατά ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο από τον αντίστοιχο χρόνο το 2015, που έγινε από τον Nico Rosberg. Το 1:42.062 του Γερμανού, παρά την διαφορά του ενός δευτερολέπτου από το 2014, δεν δείχνει πολλά και αυτό γιατί ο πρώτος και δεύτερος του 2015 είχαν παρόμοιο χρόνο με τον περσινό. Οπότε κατά την άποψή μου δεν υπήρξε αισθητή διαφορά σε απόδοση στο GP της Μαλαισίας.
2014 | 2015 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:43.066 | 1:40:25.974 | 1 | Vettel | Ferrari | 1:43.648 | 1:41:05.793 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:43.960 | +0:17.313 | 2 | Hamilton | Mercedes | 1:43.125 | +0:08.569 |
3 | Ricciardo | Red Bull | 1:44.289 | +0:24.534 | 3 | Rosberg | Mercedes | 1:42.062 | +0:12.310 |
Στη σύγκριση μεταξύ του αγώνα το 2013 και το 2015, επικρατεί το χάος. Δεν θα γράψω πολλά, το 2013 ο Perez είχε σταματήσει το χρόνο στο 1:39.199 και το 2015 ο Rosberg στο 1:42.062. Τρία δευτερόλεπτα διαφορά είναι πάρα πολλά για να σχολιαστούν.
2015 | 2013 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Vettel | Ferrari | 1:43.648 | 1:41:05.793 | 1 | Vettel | Red Bull | 1:40.446 | 1:38:56.681 |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:43.125 | +0:08.569 | 2 | Webber | Red Bull | 1:40.685 | 4.298 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:42.062 | +0:12.310 | 3 | Hamilton | Mercedes | 1:41.001 | 12.181 |
Perez | 1:39.199 |
[/nextpage]
[nextpage title=”GP Μπαχρέιν” ]
Κατατακτήριες
Η πίστα του Sakhir είναι μία δύσκολη διαδρομή για τα μονοθέσια της F1, γιατί αυτά πρέπει να ρυθμιστούν ώστε να είναι γρήγορα σε μεγάλες ευθείες, σε γρήγορες καμπές, αλλά και σε κλειστά κομμάτια. Η διαφορά των χρόνων μεταξύ pole position 2014 και 2015 είναι αρκετά μικρή, με τον Nico Rosberg να σταματά τα χρονόμετρα πέρσι στο 1:33.185 και τον teammate φέτος στο 1:32.571. Παρόλα αυτά τα μονοθέσια του 2015 δείχνουν ότι εξέλιξη του είναι σταθερά ανοδική.
2014 | 2015 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:35.439 | 1:33.708 | 1:33.185 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:33.928 | 1:32.669 | 1:32.571 |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:35.323 | 1:33.872 | 1:33.464 | 2 | Vettel | Ferrari | 1:34.919 | 1:33.623 | 1:32.982 |
3 | Ricciardo | Red Bull | 1:36.220 | 1:34.592 | 1:34.051 | 3 | Rosberg | Mercedes | 1:34.398 | 1:33.878 | 1:33.129 |
Ο χρόνος της pole position του Lews Hamilton το 2015 είναι εφάμιλλος με αυτόν του Nico Rosberg του 2013, καθώς η διαφορά είναι μόλις 2 δέκατα του δευτερολέπτου, κάτι που δείχνει ότι οι V6 στην συγκεκριμένη πίστα ήταν αρκετά ανταγωνιστικοί με σχέση τους V8.
2015 | 2013 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:33.928 | 1:32.669 | 1:32.571 | 1 | Rosberg | Mercedes | 1:33.364 | 1:32.867 | 1:32.330 |
2 | Vettel | Ferrari | 1:34.919 | 1:33.623 | 1:32.982 | 2 | Vettel | Red Bull | 1:33.327 | 1:32.746 | 1:32.584 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:34.398 | 1:33.878 | 1:33.129 | 3 | Alonso | Ferrari | 1:32.878 | 1:33.316 | 1:32.667 |
Αγώνας
Ο Kimi Raikkonen, αν και δεύτερος το 2015 κατάφερε να κάνει ένα εξαιρετικό γύρο, καθώς το 1:36.311 είναι ο ταχύτερος χρόνος την τελευταία διετία και ο ταχύτερος χρόνος με V6 κινητήρα. Ο Lewis Hamilton, νικητής των αγώνων του 2014 και 2015 ήταν πιο αργός το 2015 από το 2014, παρόλα αυτά κέρδισε τον φετινό αγώνα.
2014 | 2015 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:37.108 | 1:39:42.743 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:37.857 | 1:35:05.809 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:37.020 | +0:01.085 | 2 | Raikkonen | Ferrari | 1:36.311 | +0:03.380 |
3 | Perez | Force India | 1:39.320 | +0:24.067 | 3 | Rosberg | Mercedes | 1:37.326 | +0:06.033 |
Η διαφορά 2015 και 2013 δεν είναι μεγάλη σ’ αυτό τον αγώνα, καθώς τα 8 δέκατα του δευτερολέπτου, του Raikkonen φέτος με τον Vettel το 2013, δείχνουν ότι η διαφορά ρυθμού κατά την διάρκεια του αγώνα υπάρχει, αλλά η περαιτέρω εξέλιξη των νέων V6 κινητήρων μπορεί σύντομα να τα κάνει να είναι σε εφάμιλλο ρυθμό.
2015 | 2013 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:37.857 | 1:35:05.809 | 1 | Vettel | RedBull | 1:36.961 | 01:36:00.498 |
2 | Raikkonen | Ferrari | 1:36.311 | +0:03.380 | 2 | Räikkönen | Lotus F1 | 1:38.164 | 01:36:09.609 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:37.326 | +0:06.033 | 3 | Grosjean | Lotus F1 | 1:37.627 | 01:36:20.005 |
[/nextpage]
[nextpage title=”GP Κίνας” ]
Κατατακτήριες
Τα δυο τελευταία χρόνια στην pole position ήταν τον Lewis Hamilton, με τον Βρετανό πρωταθλητή το 2014 να χορεύει στην βροχή και το 2015 να καταφέρνει, έστω και με μικρή διαφορά, να είναι ταχύτερος του teammate του Nico Rosberg. Σύγκριση χρόνων μεταξύ 2014 και 2015 δεν γίνεται κάνω εξαιτίας διαφορετικών καιρικών συνθηκών.
2014 | 2015 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:55.516 | 1:54.029 | 1:53.860 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:38.285 | 1:36.423 | 1:35.782 |
2 | Ricciardo | Red Bull | 1:56.641 | 1:55.302 | 1:54.455 | 2 | Rosberg | Mercedes | 1:38.496 | 1:36.747 | 1:35.824 |
3 | Vettel | Red Bull | 1:55.926 | 1:54.499 | 1:54.960 | 3 | Vettel | Ferrari | 1:37.502 | 1:36.957 | 1:36.687 |
Περνώντας στη σύγκριση του 2013 με το 2015, οι διαφορές των χρόνων είναι και πάλι μεγάλες, καθώς ο poleman του 2013, Lewis Hamilton, ήταν ταχύτερος κατά 1,1 δευτερόλεπτα από τον δικό του χρόνο του 2015. Παρά τις μεγάλες τελικές ταχύτητες των V6, φαίνεται η διαφορά της κάθετης δύναμης στις γρήγορες καμπές της πίστας της Κίνας με αποτέλεσμα η διαφορά του 1,1 δευτ. να είναι απολύτως λογική.
2015 | 2013 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:38.285 | 1:36.423 | 1:35.782 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:35.793 | 1:35.078 | 1:34.484 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:38.496 | 1:36.747 | 1:35.824 | 2 | Räikkönen | Lotus-Renault | 1:37.046 | 1:35.659 | 1:34.761 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:37.502 | 1:36.957 | 1:36.687 | 3 | Alonso | Ferrari | 1:36.253 | 1:35.148 | 1:34.7 |
Αγώνας
Ο αγώνας του 2015 ήταν συναρπαστικός όχι όμως και του 2014. Το 2014 και το 2015 νικητής του Κινεζικού GP ήταν ο Hamilton, με τον Βρετανό να γράφει φέτος ταχύτερο γύρο στο 1:42.208, ο οποίος ήταν σχεδόν 2 δευτερόλεπτα πιο αργός από αυτόν του teammate του το 2014.
2014 | 2015 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:41.196 | 1:33:28.338 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:42.208 | 1:39:42.008 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:40.402 | +0:18.062 | 2 | Rosberg | Mercedes | 1:42.565 | +0:00.714 |
3 | Alonso | Ferrari | 1:42.081 | +0:23.604 | 3 | Vettel | Ferrari | 1:43.018 | +0:02.988 |
Η σύγκριση των χρόνων μεταξύ 2015 και 2013 είναι λίγο άτοπη και αυτό γιατί τα 3 δευτερόλεπτα διαφοράς του Fernando Alonso το 2013, με τον χρόνο του Lewis Hamilton του είναι χαοτική και δεν επιδέχεται κριτικής. Η αχίλλειος πτέρνα των νέων μονοθεσίων είναι η διαφορά κάθετης δύναμης και κατ’επέκταση σε ταχύτητας εισόδου και εξόδου από τις στροφές.
2015 | 2013 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:42.208 | 1:39:42.008 | 1 | Alonso | Ferrari | 1:39.506 | 01:36:26.945 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:42.565 | +0:00.714 | 2 | Räikkönen | Lotus F1 | 1:39.955 | 01:36:37.113 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:43.018 | +0:02.988 | 3 | Hamilton | Mercedes | 1:39.981 | 01:36:39.267 |
Vettel | Red Bull | 1:36.808 |
[/nextpage]
[nextpage title=”GP Ισπανίας” ]
Κατατακτήριες
Η επιστροφή στην Ευρώπη πάντα φέρνει νέα πακέτα αναβαθμίσεων στις ομάδες, έτσι λοιπόν πάντα οι ομάδες εμφανίζονται ανανεωμένες και ταχύτερες. Οι δύο οδηγοί της Mercedes, με τον Hamilton το 2014 και τον Nico Rosberg το 2015 να είναι αντίστοιχα οι νικητές της pole position. Ο χρόνος του Lewis Hamilton πέρσι είναι κατά 6 δέκατα πιο αργός από αυτόν του Nico Rosberg το 2015.
2014 | 2015 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:27.238 | 1:26.210 | 1:25.232 | 1 | Rosberg | Mercedes | 1:26.490 | 1:25.166 | 1:24.681 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:26.764 | 1:26.088 | 1:25.400 | 2 | Hamilton | Mercedes | 1:26.382 | 1:25.740 | 1:24.948 |
3 | Ricciardo | Red Bull | 1:28.053 | 1:26.613 | 1:26.285 | 3 | Vettel | Ferrari | 1:27.534 | 1:26.167 | 1:25.458 |
Όπως προανέφερα, η διαφορά των μονοθεσίων του 2013 με αυτά του 2015 είναι τεράστια, κυρίως όταν η πίστα απαιτεί πολύ καλή αεροδυναμική απόδοση. Έτσι, στον ένα γύρο η διαφορά 2015 με 2013 είναι σχεδόν 4 ολόκληρα δευτερόλεπτα!
2015 | 2013 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:26.490 | 1:25.166 | 1:24.681 | 1 | Rosberg | Mercedes | 1:21.913 | 1:21.776 | 1:20.718 |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:26.382 | 1:25.740 | 1:24.948 | 2 | Hamilton | Mercedes | 1:21.728 | 1:21.001 | 1:20.972 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:27.534 | 1:26.167 | 1:25.458 | 3 | Vettel | Red Bull-Renault | 1:22.158 | 1:21.602 | 1:21.054 |
Αγώνας
Για τον αγώνα της Κυριακής, όμως μόνο με copy paste θα είχα τέτοια νούμερα και χρόνους τα δύο τελευταία χρόνια. Ίδιος αγώνας ακριβώς, με την διαφορά ότι ο νικητής το 2015 ήταν ο Rosberg και του 2014 ο Hamilton. Από την άλλη, ο ταχύτερος χρόνος που έκανε φέτος ο Hamilton ήταν στο 1:28.270, ο οποίος είναι κατά 1 δευτερόλεπτο καλύτερος με αυτόν του Nico Rosberg πέρσι.
2014 | 2015 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:29.483 | 1:41:05.155 | 1 | Rosberg | Mercedes | 1:29.109 | 1:41:12.555 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:29.236 | +0:00.600 | 2 | Hamilton | Mercedes | 1:28.270 | +0:17.511 |
3 | Ricciardo | Red Bull | 1:30.012 | +0:49.000 | 3 | Vettel | Ferrari | 1:30.737 | +0:45.342 |
Όπως ξέρεις, η πίστα της Βαρκελώνης είναι ίσως η πιο απαιτητική πίστα του πρωταθλήματος, όσον αναφορά την κάθετη δύναμη στα μονοθέσια. Το 2014 και 2015 ήταν παρόμοιοι αγώνες και η διαφορά του 1 δευτερολέπτου για το 2015 οφείλεται στα νέα ελαστικά και στη βελτίωση του κινητήρα σε σχέση με το 2014. Η αλήθεια είναι πικρή, και αυτό γιατί τα μονοθέσια του 2013 αποδεικνύουν κάθε φορά ότι είχαν καλύτερη αεροδυναμική. Το 1:26.217 που σημείωσε ο Esteban Gutierrez το 2013 και το 1:28.270 του Hamilton φέτος μιλάνε από μόνα τους.
2015 | 2013 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:29.109 | 1:41:12.555 | 1 | Alonso | Ferrari | 1:26.681 | 1:39:16.596 |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:28.270 | +0:17.511 | 2 | Räikkönen | Lotus-Renault | 1:26.757 | 9.338 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:30.737 | +0:45.342 | 3 | Massa | Ferrari | 1:26.394 | 26.049 |
Gutierrez | 1:26.217 |
[/nextpage]
[nextpage title=”GP Μονακό” ]
Κατατακτήριες
H πίστα του Μονακό είναι ίσως το highlight της χρονιάς, καθώς η F1 σε αυτόν τον αγώνα δείχνει την χλιδή της. Παραδοσιακά και λόγω του πλάτους της πίστας αυτός που θα κερδίσει την pole το Σαββάτο έχει μεγάλο αβαντάζ να περάσεις πρώτος τη γραμμή του τερματισμού. Το 2014 ο Rosberg κέρδισε οριακά την pole πέφτοντας ελάχιστα κάτω από το 1:16. Αντίθετα, το 2015 ο Hamilton πήρε το αίμα του πίσω και ήταν περίπου ένα δευτερόλεπτο ταχύτερος σε σχέση με το 2014. Στο Μονακό το 1 δευτερόλεπτο ισούται με έναν αιώνα…
2014 | 2015 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:17.678 | 1:16.465 | 1:15.989 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:16.588 | 1:15.864 | 1:15.098 |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:17.823 | 1:16.354 | 1:16.048 | 2 | Rosberg | Mercedes | 1:16.528 | 1:15.471 | 1:15.440 |
3 | Ricciardo | Red Bull | 1:17.900 | 1:17.233 | 1:16.384 | 3 | Vettel | Ferrari | 1:17.502 | 1:16.181 | 1:15.849 |
Συγκρίνοντας τους φετινούς χρόνους με το 2013, θα ξεκινήσω με την τελευταία φράση που χρησιμοποίησα στην προηγούμενη παράγραφο μου. Το 2013 ο Γερμανός οδηγός της Mercedes για να κερδίσει την pole χρειάστηκε οριακά να κατέβει το 1:14, κάτι που σημαίνει ότι ήταν 1,1 δευτ. πιο γρήγορος σε σχέση με το χρόνο του 2015.
2015 | 2013 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:16.588 | 1:15.864 | 1:15.098 | 1 | Rosberg | Mercedes | 1:24.6 | 1:16.1 | 1:13.9 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:16.528 | 1:15.471 | 1:15.440 | 2 | Hamilton | Mercedes | 1:23.8 | 1:16.3 | 1:14.0 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:17.502 | 1:16.181 | 1:15.849 | 3 | Vettel | Red Bull | 1:24.2 | 1:16.0 | 1:14.0 |
Αγώνας
Ο Nico Rosberg έχει κατακτήσει τρεις φορές συνεχόμενες τη καρό σημαία στον αγώνα του Μονακό. To 2014 ταχύτερος, όμως, δεν ήταν ο Γερμανός, αλλά μία Red Bull και πιο συγκεκριμένα αυτή του Daniel Ricciardo, ο οποίος έγραφε 1:19.252. Το 2015 ο Γερμανός επωφελήθηκε το τραγικό λάθος της ομάδας του κέρδισε τον αγώνα κάνοντας και ταχύτερο γύρο στο 1:18.599, που ήταν ταχύτερος κατά 0,9 δευτ. από τον χρόνο του 2014.
2014 | 2015 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:19.425 | 1:49:27.661 | 1 | Rosberg | Mercedes | 1:18.599 | 1:49:18.420 |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:19.361 | +0:09.210 | 2 | Vettel | Ferrari | 1:18.854 | +0:04.486 |
3 | Ricciardo | Red Bull | 1:19.252 | +0:09.614 | 3 | Hamilton | Mercedes | 1:18.676 | +0:06.053 |
Μπορεί ο χρόνος που πέτυχε ο Sebastian Vettel το 2013 να είναι 2 δευτερόλεπτα ταχύτερος αυτού το 2015, όμως αν προσέξεις τους χρόνους του πρώτου και τρίτου πιλότου το 2013, θα καταλάβεις πολλά. Ο πρώτος πρόπερσι είχε τον ίδιο περίπου χρόνο με το 2015 και ο τρίτος Mark Webber ήταν κατά 0,4 δευτ. ταχύτερος του τρίτου Lewis το 2015.
2015 | 2013 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:18.599 | 1:49:18.420 | 1 | Rosberg | Mercedes | 1:18.327 | 02:17:52.056 |
2 | Vettel | Ferrari | 1:18.854 | +0:04.486 | 2 | Vettel | Red Bull | 1:16.577 | 02:17:55.944 |
3 | Hamilton | Mercedes | 1:18.676 | +0:06.053 | 3 | Webber | Red Bull | 1:18.262 | 02:17:58.370 |
[/nextpage]
[nextpage title=”GP Καναδά” ]
Κατατακτήριες
Ο Καναδάς και η πίστα του Μόντρεαλ μας προσφέρει πάντα άφθονο και όμορφο θέαμα. Η διαφορά του μισού δευτερολέπτου τα δύο τελευταία χρόνια είναι κάτι το φυσιολογικό λόγω της εξέλιξη μηχανών και ελαστικών, αν και κατά προσωπική άποψή περίμενα τα φετινά μονοθέσια του να είναι τουλάχιστον 0,8 ταχύτερα σ’αυτήν την πίστα.
2014 | 2015 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:16.471 | 1:15.289 | 1:14.874 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:15.895 | 1:14.661 | 1:14.393 |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:15.750 | 1:15.054 | 1:14.953 | 2 | Rosberg | Mercedes | 1:15.893 | 1:14.673 | 1:14.702 |
3 | Vettel | Red Bull | 1:17.470 | 1:16.109 | 1:15.548 | 3 | Raikkonen | Ferrari | 1:16.259 | 1:15.348 | 1:15.014 |
Σύγκριση χρόνων 2015 και 2013 δεν μπορούμε να έχουμε εξαιτίας της βροχή που είχαμε το 2013, καιρικό φαινόμενο που συναντάται συχνά με αποτέλεσμα να μας έχει προσφέρει θρυλικούς αγώνες.
2015 | 2013 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:15.895 | 1:14.661 | 1:14.393 | 1 | Vettel | Red Bull | 1:22.3 | 1:28.2 | 1:25.4 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:15.893 | 1:14.673 | 1:14.702 | 2 | Hamilton | Mercedes | 1:23.8 | 1:27.6 | 1:25.5 |
3 | Raikkonen | Ferrari | 1:16.259 | 1:15.348 | 1:15.014 | 3 | Bottas | Williams | 1:23.4 | 1:28.4 | 1:25.9 |
Αγώνας
Το 2014 ο Daniel Ricciard είχε κερδίσει τον αγώνα πετυχαίνοντας παράλληλα και τον ταχύτερο γύρο. Το 1:18.640 είναι 0,8 δευτ. πιο αργό από τον ταχύτερο γύρο που πέτυχε ο Βρετανός πρωταθλητής της Mercedes το 2015, κάτι που δείχνει ότι υπήρχε σοβαρή εξέλιξη των μονοθεσίων.
2014 | 2015 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Ricciardo | Red Bull | 1:18.640 | 1:39:12.830 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:17.472 | 1:31:53.145 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:18.881 | +0:04.236 | 2 | Rosberg | Mercedes | 1:17.637 | +0:02.285 |
3 | Vettel | Red Bull | 1:19.171 | +0:05.247 | 3 | Bottas | Williams | 1:17.922 | +0:40.666 |
Για να μην σε κουράσω θα αναφερθώ μόνο στον χρόνο του Mark Webber, ο οποίος το 2013 δεν τερμάτισε καν στο βάθρο του αγώνα. Ο Αυστραλός είχε γράψει το 1:16.1082 όντας 1,3 δευτερόλεπτα ταχύτερος από τον Hamilton το 2015.
2015 | 2013 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:17.472 | 1:31:53.145 | 1 | Vettel | Red Bull | 1:16.561 | 01:32:09.143 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:17.637 | +0:02.285 | 2 | Alonso | Ferrari | 1:16.203 | 01:32:23.551 |
3 | Bottas | Williams | 1:17.922 | +0:40.666 | 3 | Hamilton | Mercedes | 1:16.354 | 01:32:25.085 |
Webber | 1:16.182 |
[/nextpage]
[nextpage title=”GP Αυστρίας” ]
Κατατακτήριες
Επιστροφή και πάλι στην Ευρώπη με το Αυστριακό GP να δείχνει ότι τα μονοθέσια του 2014-2015 στον ένα ταχύτερο γύρο να αδυνατούν να ρίξουν τα χρονόμετρα κάτω από το 1:08.455. Το 2013 δεν διεξήχθη αγώνας της F1 στο Red Bull Ring όπως πλέον ονομάζεται η πίστα.
2014 | 2015 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Massa | Williams | 1:10.292 | 1:09.239 | 1:08.759 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:12.218 | 1:09.062 | 1:08.455 |
2 | Bottas | Williams | 1:10.356 | 1:09.096 | 1:08.846 | 2 | Rosberg | Mercedes | 1:10.976 | 1:08.634 | 1:08.655 |
3 | Rosberg | Mercedes | 1:09.695 | 1:08.974 | 1:08.944 | 3 | Vettel | Ferrari | 1:11.184 | 1:09.392 | 1:08.810 |
Αγώνας
Μπορεί στις κατατακτήριες δοκιμές να μην είχαμε καμία διαφορά σε χρόνους μεταξύ ’14 και ’15, έρχεται όμως ο αγώνας να μας δείξει ότι τα φετινά μονοθέσια σε ρυθμό αγώνα είναι πολύ καλύτερα στην συγκεκριμένη πίστα. Η διαφορά του 1 δευτερολέπτου σε μία πίστα όπου ο γύρος είναι κάτω από το 1.12.000 θεωρείτε αρκετή.
2014 | 2015 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:12.598 | 1:27:54.976 | 1 | Rosberg | Mercedes | 1:11.235 | 1:30:16.930 |
2 | Hamilton | Mercedes | 1:12.217 | +0:01.932 | 2 | Hamiltom | Mercedes | 1:11.475 | +0:08.800 |
3 | Bottas | Williams | 1:12.581 | +0:08.172 | 3 | Massa | Williams | 1:11.613 | +0:17.573 |
[/nextpage]
[nextpage title=”GP Βρετανίας” ]
Κατατακτήριες
Ο ναός της ταχύτητας για τους Βρετανούς, μία ιστορική πίστα για την F1, όπως το Silverstone, ποτέ δεν περνά απαρατήρητη κατά την διάρκεια της χρονιάς. Οι κατατακτήριες του 2014 έγιναν με βροχή παρόλα αυτά στο Q2 και Q3 οι οδηγοί φόρεσαν σλικ ελαστικά, αλλά σοβαρή σύγκριση χρόνων δε μπορεί να γίνει. Και αυτό γιατί οι συνθήκες δεν ήταν παρόμοιες και σίγουρα τα μονοθέσια επηρεάζονταν από την κατάσταση της πίστας.
2014 | 2015 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:40.380 | 1:35.179 | 1:35.766 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:33.796 | 1:33.068 | 1:32.248 |
2 | Vettel | Red Bull | 1:45.086 | 1:36.410 | 1:37.386 | 2 | Rosberg | Mercedes | 1:33.475 | 1:32.737 | 1:32.361 |
3 | Button | McLaren | 1:44.425 | 1:36.579 | 1:38.200 | 3 | Massa | Williams | 1:34.542 | 1:33.707 | 1:33.085 |
Αντιθέτως, η σύγκριση μεταξύ 2015 και 2013 είναι εφικτή, καθώς με παρόμοιες συνθήκες οι διαφορά στους χρόνους είναι μεγάλη. Αυτό γιατί η πίστα του Silverstone είναι και επίσης αρκετά απαιτητική σε κάθετη δύναμη με αποτέλεσμα και οι χρόνοι του 2013 να είναι πολύ μακριά από αυτούς του 2015.
2015 | 2013 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:33.796 | 1:33.068 | 1:32.248 | 1 | Hamilton | Mercedes | 01:31,0 | 01:31,2 | 01:29,6 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:33.475 | 1:32.737 | 1:32.361 | 2 | Rosberg | Mercedes | 01:31,4 | 01:31,0 | 01:30,1 |
3 | Massa | Williams | 1:34.542 | 1:33.707 | 1:33.085 | 3 | Vettel | Red Bull | 01:31,6 | 01:31,0 | 01:30,2 |
Αγώνας
Ο ρυθμός αγώνα του 2015 φαίνεται να ήταν ταχύτερος καθώς και οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο είχαν χρόνους κάτω από το 1:38. Όμως και το 2014 ο Lewis Hamilton είχε καταφέρει να πετύχει ένα απίστευτο χρόνο πολύ κοντά σε αυτόν του 2015.
2014 | 2015 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:37.176 | 2:26:52.094 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:37.093 | 1:31:27.729 |
2 | Bottas | Williams | 1:38.264 | +0:30.135 | 2 | Rosberg | Mercedes | 1:37.403 | +0:10.956 |
3 | Ricciardo | Red Bull | 1:38.459 | +0:46.495 | 3 | Vettel | Ferrari | 1:37.707 | +0:25.443 |
Ο Mark Webber το 2013 κέρδισε την δεύτερη θέση στο Silverstone πετυχαίνοντας τον ταχύτερο γύρο. Το 1:33.401 του Αυστραλού είναι κατά 3,6 δευτερόλεπτα ταχύτερο από το 1:37.093 του Lewis Hamilton το φέτος το καλοκαίρι.
2015 | 2013 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:37.093 | 1:31:27.729 | 1 | Rosberg | Mercedes | 1:33.531 | 01:32:59.456 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:37.403 | +0:10.956 | 2 | Webber | Red Bull | 1:33.401 | 01:33:00.221 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:37.707 | +0:25.443 | 3 | Alonso | Ferrari | 1:34.090 | 01:33:06.580 |
[/nextpage]
[nextpage title=”GP Ουγγαρίας” ]
Κατατακτήριες
Το Ουγγρικό GP έχει χαρακτηριστεί ως ένα διαφορετικό Μονακό, καθώς η σφιχτή της χάραξη δεν απαιτεί πολύ δύναμη από τους κινητήρες αλλά μεγάλη κάθετη δύναμη. Τα μονοθέσια του 2015 φαίνεται ότι βολεύτηκαν καλύτερα στο Hungaroring, με αποτέλεσμα να είναι 0,7 δευτερόλεπτα ταχύτερα από το 2014.
2014 | 2015 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Rosberg | Mercedes | 1:25.227 | 1:23.310 | 1:22.715 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:22.890 | 1:22.285 | 1:22.020 |
2 | Vettel | Red Bull | 1:25.662 | 1:23.606 | 1:23.201 | 2 | Rosberg | Mercedes | 1:22.979 | 1:22.775 | 1:22.595 |
3 | Bottas | Williams | 1:25.690 | 1:23.776 | 1:23.354 | 3 | Vettel | Ferrari | 1:23.312 | 1:23.168 | 1:22.739 |
Το ίδιο μάλλον ισχύει και για το μονοθέσια του 2013 καθώς τα περίπου 2,6 δευτερόλεπτα διαφοράς δεν αφήνουν πολλά περιθώρια συζήτησης.
2015 | 2013 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:22.890 | 1:22.285 | 1:22.020 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:20.363 | 1:19.862 | 1:19.388 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:22.979 | 1:22.775 | 1:22.595 | 2 | Vettel | Red Bull | 1:20.646 | 1:19.992 | 1:19.426 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:23.312 | 1:23.168 | 1:22.739 | 3 | Grosjean | Lotus F1 | 1:20.447 | 1:20.101 | 1:19.595 |
Αγώνας
Περνώντας στον αγώνα, βλέπεις ότι ο Daniel Ricciardo το 2015 έκανε έναν εκπληκτικό γύρο, όντας 2 περίπου δευτερόλεπτα ταχύτερος σε σχέση με τον Sebastian Vettel, ενώ ο χρόνος του Αυστραλού είναι και κατά 1,8 ταχύτερος από τον δικό του χρόνο σε σχέση με τον περσινό αγώνα.
2014 | 2015 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Ricciardo | Red Bull | 1:26.608 | 1:53:05.058 | 1 | Vettel | Ferrari | 1:26.772 | 1:46:09.985 |
2 | Alonso | Ferrari | 1:27.419 | +0:05.200 | 2 | Kvyat | Red Bull | 1:26.519 | +0:15.748 |
3 | Hamilton | Mercedes | 1:27.380 | +0:05.800 | 3 | Ricciardo | Red Bull | 1:24.821 | +0:24.084 |
Παρατηρώντας τη διαφορά των ταχύτερων γύρων το 2015 και το 2013 σε σχέση με τους παραπάνω αγώνες δεν είναι μεγάλη, καθώς τα φετινά μονοθέσια είναι μόλις 0,7 του δευτερολέπτου πιο αργά από το 2013. Όμως, ο ρυθμός που κρατούσαν οι πρώτοι τρεις του ’13 σε σχέση με τους πρώτους τρεις φέτος υπολείπεται από 0,7 έως 2,1 δευτερόλεπτα.
2015 | 2013 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Vettel | Ferrari | 1:26.772 | 1:46:09.985 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:24.647 | 01:42:29.445 |
2 | Kvyat | Red Bull | 1:26.519 | +0:15.748 | 2 | Räikkönen | Lotus F1 | 1:25.260 | 01:42:40.383 |
3 | Ricciardo | Red Bull | 1:24.821 | +0:24.084 | 3 | Vettel | Red Bull | 1:24.553 | 01:42:41.904 |
Webber | 1:24.069 |
[/nextpage]
[nextpage title=”GP Βελγίου” ]
Κατατακτήριες
Το Spa είναι η μεγαλύτερη σε μήκος διαδρομή του παγκοσμίου πρωταθλήματος με αποτέλεσμα οι διαφορές να μην είναι στα κλάσματα του δευτερολέπτου, αλλά στα δέκατα. Το 2014 είχαμε ένα σύνηθες φαινόμενο για την Βελγική πίστα, δηλαδή την βροχή, ενώ το 2015 ήταν στεγνό.
2014 | 2015 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Rosberg | Mercedes | 2:07.130 | 2:06.723 | 2:05.591 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:48.908 | 1:48.024 | 1:47.197 |
2 | Hamilton | Mercedes | 2:07.280 | 2:06.609 | 2:05.819 | 2 | Rosberg | Mercedes | 1:48.923 | 1:47.955 | 1:47.655 |
3 | Vettel | Red Bull | 2:10.105 | 2:08.868 | 2:07.717 | 3 | Bottas | Williams | 1:49.026 | 1:49.044 | 1:48.537 |
Η βροχή είχε χτυπήσει και το 2013 με τους οδηγούς να τρέχουν υπό μεικτές συνθήκες.
2015 | 2013 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:48.908 | 1:48.024 | 1:47.197 | 1 | Hamilton | Mercedes | 2:00.368 | 1:49.067 | 2:01.012 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:48.923 | 1:47.955 | 1:47.655 | 2 | Vettel | Renault | 2:01.863 | 1:48.646 | 2:01.200 |
3 | Bottas | Williams | 1:49.026 | 1:49.044 | 1:48.537 | 3 | Webber | Renault | 2:01.597 | 1:48.641 | 2:01.325 |
Αγώνας
Μπορεί στις περσινές κατατακτήριες να είχαμε βροχή, στον αγώνα ήταν όλα στεγνά και νικητής του ήταν ο Daniel Ricciardo. Ο Αυστραλός δεν ήταν ο ταχύτερος όμως, καθώς αυτός ήταν ο Rosberg, και το 2014 και φέτος, με 1:52.416 και 1:50.511 αντίστοιχα.
2015 | 2014 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Ricciardo | Red Bull | 1’52.974 | 1:24:36.556 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:52.504 | 1:23:40.387 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:50.511 | +0:03.383 | 2 | Rosberg | Mercedes | 1:52.416 | +0:02.058 |
3 | Bottas | Williams | 1’52.716 | +0:28.032 | 3 | Grosjean | Lotus | 1:54.779 | +0:37.988 |
Οι πολύ μεγάλες τελικές που έχουν τα μονοθέσια του 15 δεν τα βοήθησαν να είναι ταχύτερα σε σχέση με αυτά του 2013. Παρόλα αυτά ο χρόνος του Nico Rosberg του πέρσι στο 1:50.511 είναι ο ταχύτερος της τελευταίας τριετίας.
2015 | 2013 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:52.504 | 1:23:40.387 | 1 | Vettel | Red Bull-Renault | 1’50.756 | 1:23:42.196 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:52.416 | +0:02.058 | 2 | Alonso | Ferrari | 1’51.383 | 16.869 |
3 | Grosjean | Lotus | 1:54.779 | +0:37.988 | 3 | Hamilton | Mercedes | 1’51.596 | 27.734 |
[/nextpage]
[nextpage title=”GP Ιταλίας” ]
Κατατακτήριες
Monza, ο ναός της ταχύτητας για την F1, η πίστα με τις μεγαλύτερες τελικές ταχύτητες σε όλο το πρωτάθλημα. Οι μεγάλες τελικές των V6 κινητήρων βοήθησαν τα μονοθέσια του 2015 στα οποία υπήρχαν αναβαθμισμένα power unit να γράψουν καλύτερους γύρους κατά 8 δέκατα του δευτερολέπτου. Ο Lewis Hamilton ήταν poleman και τις δύο χρονιές των V6, με το 1:23.383 που σημείωσε ο Βρετανός φέτος στο Q2 (και όχι στο Q3) να είναι το ταχύτερο πέρασμα της διετίας.
2014 | 2015 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:25.363 | 1:24.560 | 1:24.109 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:24.251 | 1:23.383 | 1:23.397 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:25.493 | 1:24.600 | 1:24.383 | 2 | Raikkonen | Ferrari | 1:24.662 | 1:23.757 | 1:23.631 |
3 | Bottas | Williams | 1:26.012 | 1:24.858 | 1:24.697 | 3 | Vettel | Ferrari | 1:24.989 | 1:23.577 | 1:23.685 |
Η ιταλική πίστα απαιτεί μεγάλη δύναμη από τον κινητήρα και ελάχιστη κάθετη δύναμη από το μονοθέσια. Είναι η δεύτερη φορά που τα νέα μονοθέσια είναι ταχύτερα από αυτά του 2013 με τους V8 ατμοσφαιρικούς κινητήρες, με τον χρόνο του Lewis στο 1:23.383 να είναι ταχύτερος κατά 0,4 από αυτόν του νικητή του 2013, Sebastian Vettel.
2015 | 2013 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | # | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:24.251 | 1:23.383 | 1:23.397 | 1 | Vettel | Red Bull | 1:24.319 | 1:23.977 | 1:23.755 |
2 | Raikkonen | Ferrari | 1:24.662 | 1:23.757 | 1:23.631 | 2 | Webber | Red Bull | 1:24.923 | 1:24.263 | 1:23.968 |
3 | Vettel | Ferrari | 1:24.989 | 1:23.577 | 1:23.685 | 3 | Hülkenberg | Sauber | 1:24.776 | 1:24.305 | 1:24.065 |
Αγώνας
O ρυθμός αγώνα του 2015 ήταν πολύ καλύτερος από αυτόν του 2014 και αυτό το δείχνουν και οι ταχύτεροι χρόνοι των οδηγών που ανέβηκαν στο podium φέτος. Το 1:28.004 του Lewis Hamilton τη πρώτη χρονιά των V6, έγινε 1:26.672 το 2015, με τους υπόλοιπους δύο οδηγούς που συμπλήρωσαν το βάθρο να είναι επίσης πάνω από 0,7 ταχύτεροι από το 2014.
2014 | 2015 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:28.004 | 1:19:10.236 | 1 | Hamilton | Mercedes | 1:26.672 | 1:18:00.688 |
2 | Rosberg | Mercedes | 1:28.206 | +0:03.175 | 2 | Vettel | Ferrari | 1:27.376 | +0:25.042 |
3 | Massa | Williams | 1:28.342 | +0:25.026 | 3 | Massa | Williams | 1:27.874 | +0:47.635 |
Το 1:25.849 του Lewis Hamilton ο οποίος δεν ήταν στο βάθρο το 2013 είναι κατά 0,8 καλύτερο από το 1:26.672 που έκανε ο ίδιος πριν μια εβδομάδα. Βέβαια ο χρόνος του Βρετανού θα ήταν και πάλι ο δεύτερος ταχύτερος αν είχε σημειωθεί το 2013. Αν η εξέλιξη των μονοθεσίων είναι η αναμενόμενη το 2016 πιστεύω ότι το 1:25.849 του 2013 θα αποτελέσει παρελθόν.
2015 | 2013 | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα | # | Οδηγός | Ομάδα | Ταχύτερος γύρος | Χρόνος αγώνα |
1 | Hamilton | Mercedes | 1:26.672 | 1:18:00.688 | 1 | Vettel | Red Bull | 1:27.190 | 1:18:33.352 |
2 | Vettel | Ferrari | 1:27.376 | +0:25.042 | 2 | Alonso | Ferrari | 1:26.797 | 5.467 |
3 | Massa | Williams | 1:27.874 | +0:47.635 | 3 | Webber | Red Bull | 1:26.690 | 6.350 |
Hamilton | 1:25.849 |
[/nextpage]