[nextpage title=”GP Ιαπωνίας” ]
Νικητής του Ιαπωνικού GP ήταν ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton μετά από έναν μάλλον αδιάφορο αγώνα, μιας και δεν έχασε ποτέ την πρωτοπορία. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε ο έτερος οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg, και στην τρίτη τερμάτισε ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel. Οι καιρικές συνθήκες που επικρατούσαν στην πίστα ήταν ιδανικές για την διεξαγωγή ενός αγώνα F1, καθώς υπήρχε ηλιοφάνεια και η θερμοκρασία στον αέρα ήταν στους 27 βαθμούς Κελσίου ενώ στο οδόστρωμα ήταν 37.
Με την εκκίνηση ο Nico Rosberg μας επιβεβαίωσε για ακόμα μία φορά ότι δεν κάνει τις καλύτερες εκκινήσεις και αυτό γιατί αρχικά χάνει την πρώτη θέση από τον Lewis Hamilton και στην συνέχεια από τον Sebastian Vettel και τον Valtteri Bottas. Το περιστατικό της εκκίνησης ήταν η διπλή επαφή του Felipe Massa, πρώτα με τον Daniel Ricciardo και στην συνέχεια με τον Sergio Perez. Και οι τρεις οδηγοί είχαν κλατάρισμα και πήγαν στα pit για αλλαγή ελαστικών.
Έχοντας φτάσει στον 5 γύρο ο Lewis Hamilton κερδίζοντας περίπου 0,7 ανά γύρο είχε δημιουργήσει μία διαφορά κοντά στα 3,5 δευτερόλεπτα από τον Sebastian Vettel. Ο μηχανικός του Βρετανού οδηγού έδωσε οδηγία στον Lewis Hamilton να φτάσει την διαφορά στα 10 δευτερόλεπτα, υπονοώντας ότι ο περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής πάει για ένα pit stop παραπάνω.
Με προβλήματα η συνέχεια για τον Nico Rosberg, ο οποίος έχοντας χάσει τρεις θέσεις από την κακή εκκίνηση του, είχε πλέον και υπερθέρμανση στον κινητήρα του, το οποίο του δημιουργούσε σοβαρό πρόβλημα. Το αποτέλεσμα αυτού ήταν ο Kimi Raikkonen να έχει μειώσει την διαφορά του περίπου στo 1,5 δευτερόλεπτο.
Ο χορός των pit stop ξεκίνησε αρκετά νωρίς και συγκεκριμένα στον 8ο γύρο με τον Daniil Kvyat να φορά την μεσαία γόμα. Έχοντας φτάσει στον 12ο γύρο φαίνεται ότι το πρόβλημα της υπερθέρμανσης του κινητήρα του Rosberg ήταν παρελθόν και εξαιτίας αυτού ο μηχανικός του του ζήτησε να φτάσει και να περάσει τον τρίτο Valtteri Bottas.
Μπαίνοντας στο 14ο γύρο ο Sebastian Vettel κάνει το πρώτο του pit stop. Ο Γερμανός φόρεσε την σκληρή γόμα και βγήκε με αρκετή διαφορά από τον τρίτο Valtteri Bottas, ο οποίος φορούσε την μεσαία γόμα. Τέσσερα μονοθέσια δεν είχαν μπει στα pit μέχρι εκείνο το σημείο και πιο συγκεκριμένα ήταν τα δύο μονοθέσια της Mercedes και τα δύο μονοθέσια της Manor.
Δύο γύρους αργότερα, δηλαδή στον 16 μπαίνει για το πρώτο του pit stop ο Lewis Hamilton και φορά την μέση γόμα, όντας ο μόνος που ακολούθησε την στρατηγική της Pirelli(2 pit stop, το πρώτο στον 17ο γύρο φορώντας και πάλι την μεσαία γόμα και το δεύτερο από τον 34 για να βάλει την σκληρή γόμα). Ο ρυθμός του Nico Rosberg ήταν αρκετά γρήγορος με αποτέλεσμα στον 18ο γύρο να φτάσει τον Valtteri Bottas και με μία πολύ επιθετική κίνηση καταφέρνει να τον προσπεράσει, κερδίζοντας την εσωτερική της επερχόμενης στροφής.
Η κατάταξη στον 20ο γύρο ήταν με την σειρά Hamilton, Vettel, Rosberg, Bottas, Raikkonen, Hulkenberg, Greosjean, Maldonado, Sainz και Alonso.
Στον 25ο γύρο οι θέσεις στην κορυφή της κατάταξης παρέμεναν αναλλοίωτες και χωρίς να υπάρχει κάποια μάχη. Μάχη υπήρχε για την 10η θέση μεταξύ Fernando Alonso και Max Verstappen. O Ισπανός είχε στα 0,4 πίσω του τον νεαρό Ολλανδό, χωρίς όμως να μπορεί να καταφέρνει να κρατήσει τον ”μικρό” , ο οποίος με μια κίνηση στην εξωτερική τον προσπερνά. Μετά το προσπέρασμα αυτό, σε team radio που είχε ο Fernando Alonso με τον μηχανικό του, του ανέφερε χαρακτηριστικά: Κινητήρας GP2 (με ένα απογοητευτικό επιφώνημα) ουφφφφ!!!
Στο δεύτερο pit stop του πήγε ο Kimi Raikkonen στον 29ο γύρο φορώντας και πάλι την σκληρή γόμα. Η στρατηγική των δύο pit stop θα μπορούσε να είναι εφικτή αλλά πιο εφικτή είναι αυτή των τριών. Με την σειρά τους στον επόμενο γύρο κάνουν τα pit stop τους οι Nico Rosberg(σκληρή) και Vallteri Bottas(σκληρή).
Στον 31ο γύρο ο Sebastian Vettel μπαίνει να κάνει το pit stop του οι μηχανικοί του του τοποθετούν την σκληρή γόμα, όμως με την έξοδό του από από το pit lane, ο Nico Rosberg τον περνά, με αποτέλεσμα ο οδηγός της Mercedes να ανέβει στην δεύτερη θέση.
Έχοντας μπει στον 37ο γύρο η κατάταξη ήταν Hamilton, Rosberg, Vettel, Bottas, Raikkonen, Hulkenberg, Grosjean, Maldonado, Sainz και Verstappen.
Ο Sebastian Vettel φαίνεται ότι είχε πατήσει το πόδι στο πάτωμα του μονοθεσίου του, με αποτέλεσμα να μειώσει την διαφορά του με τον δεύτερο Nico Rosberg κοντά στο δευτερόλεπτο. Όμως ο Nico Rosberg καταφέρνει να ανταποδώσει και ανοίγει και πάλι την διαφορά μεταξύ των δύο στα δύο δευτερόλεπτα.
Η μοναδική μάχη που υπήρχε στην πίστα στον 44ο γύρο ήταν μεταξύ του Markus Ericcson και Sergio Perez. Ο Σουηδός κρατούσε πεισματικά τον Sergio Perez με τον Μεξικανό να θέλει να περάσει για να επιτεθεί μετέπειτα στον 11ο Fernando Alonso. Άλλον ένα εξαιρετικό αγώνα έκανε ο Nico Hulkenberg, ο οποίος ήταν άνετα στην 6η θέση. Ο Γερμανός οδηγός της Force India είχε ξεκινήσει από την 14η θέση.
Στον 48ο γύρο η κατάταξη από την 10η θέση και κάτω ήταν με την σειρά Alonso, Ericsson, Perez, Kvyat, Ricciardo, Button, Nasr, Massa, Rossi και Stevens.
Μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας δεν υπήρξε κάποια διαφοροποίηση στην κορυφή της κατάταξης, με αποτέλεσμα ο Lewis Hamilton να κερδίσει εύκολα το GP της Ιαπωνίας και να στείλει την διαφορά στους 48 βαθμούς από τον δεύτερο Nico Rosberg.
Επόμενος αγώνας είναι το Ρωσικό GP στις 9-11 Οκτωβρίου.
[/nextpage]
[nextpage title=”Αποτελέσματα” ]
Θέση | Οδηγός | Χώρα | Ομάδα | Χρόνος | Βαθμοί |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | GBR | Mercedes | 1:28:06.508 | 25 |
2 | Nico Rosberg | GER | Mercedes | +18.964s | 18 |
3 | Sebastian Vettel | GER | Ferrari | +20.850s | 15 |
4 | Kimi Räikkönen | FIN | Ferrari | +33.768s | 12 |
5 | Valtteri Bottas | FIN | Williams | +36.746s | 10 |
6 | Nico Hulkenberg | GER | Force India | +55.559s | 8 |
7 | Romain Grosjean | FRA | Lotus | +72.298s | 6 |
8 | Pastor Maldonado | VEN | Lotus | +73.575s | 4 |
9 | Max Verstappen | NED | Toro Rosso | +95.315s | 2 |
10 | Carlos Sainz | ESP | Toro Rosso | +1 lap | 1 |
11 | Fernando Alonso | ESP | McLaren | +1 lap | 0 |
12 | Sergio Perez | MEX | Force India | +1 lap | 0 |
13 | Daniil Kvyat | RUS | Red Bull Racing | +1 lap | 0 |
14 | Marcus Ericsson | SWE | Sauber | +1 lap | 0 |
15 | Daniel Ricciardo | AUS | Red Bull Racing | +1 lap | 0 |
16 | Jenson Button | GBR | McLaren | +1 lap | 0 |
17 | Felipe Massa | BRA | Williams | +2 laps | 0 |
18 | Alexander Rossi | USA | Marussia | +2 laps | 0 |
19 | Will Stevens | GBR | Marussia | +3 laps | 0 |
20 | Felipe Nasr | BRA | Sauber | DNF | 0 |
[/nextpage]
[nextpage title=”Βαθμολογίες” ]
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”] [tabcontainer] [tabtext]Βαθμολογία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Κατασκευαστών[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 277 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 229 |
3 | Sebastian Vettel | Scuderia Ferrari | 218 |
4 | Kimi Räikkönen | Scuderia Ferrari | 119 |
5 | Valtteri Bottas | Williams Martini Racing-Mercedes | 111 |
6 | Felipe Massa | Williams Martini Racing-Mercedes | 97 |
7 | Daniel Riccardo | Infiniti Red Bull-Renault | 73 |
8 | Daniil Kvyat | Infiniti Red Bull-Renault | 66 |
9 | Romain Grosjean | Lotus-Mercedes | 44 |
10 | Sergio Perez | Sahara Force India-Mercedes | 39 |
11 | Nico Hulkenberg | Sahara Force India-Mercedes | 38 |
12 | Max Verstappen | Scuderia Toro Rosso-Renault | 32 |
13 | Felipe Nasr | Sauber | 17 |
14 | Pastor Maldonado | Lotus-Mercedes | 16 |
15 | Carlos Sainz Jr | Scuderia Toro Rosso-Renault | 12 |
16 | Fernando Alonso | McLaren Honda | 11 |
17 | Marcus Ericsson | Sauber | 9 |
18 | Jenson Button | McLaren Honda | 6 |
19 | Will Stevens | Manor Marussia-Ferrari | 0 |
20 | Roberto Merhi | Manor Marussia-Ferrari | 0 |
[/tab] [tab]
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Mercedes AMG Petronas F1 Team | 506 |
2 | Ferrari | 337 |
3 | Williams Martini Racing-Mercedes | 208 |
4 | Infiniti Red Bull-Renault | 139 |
5 | Sahara Force India-Mercedes | 77 |
6 | Lotus-Mercedes | 60 |
7 | Scuderia Toro Rosso-Renault | 44 |
8 | Sauber | 26 |
9 | McLaren Honda | 17 |
10 | Manor Marussia-Ferrari | 0 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[/nextpage]