Αρχική Κατασκευαστές BMW Test Drive: Πρώτη δοκιμή της νέας BMW X1

Test Drive: Πρώτη δοκιμή της νέας BMW X1

89
Test Drive: Πρώτη δοκιμή της νέας BMW X1

[nextpage title=”Πρόλογος” ]

BMW X1 2016 Greek press presenation (5)

Μετά την παγκόσμια παρουσίαση της νέας γενιάς της BMW Χ1 στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον περασμένο μήνα, η ελληνική αντιπροσωπεία της BMW πραγματοποίησε την πανελλήνια παρουσίαση της νέας X1 στην πολύ όμορφη, γραφική και καταπράσινη Βυτίνα της Αρκαδίας.

Η γερμανική εταιρία διόρθωσε τα κακώς κείμενα του Sports Activity Vehicle (SAV) με την νέα γενιά της X1, πρακτικά να μην έχει καμία σχέση με την προηγούμενη γενιά, όντας ένα ολοκαίνουριο σύνολο και όχι ένα απλό facelift. Περισσότερα για τις αλλαγές που έχουν γίνει στο αυτοκίνητο θα αναφερθούν παρακάτω, το σίγουρο είναι όμως ότι η BMW έχει στη γκάμα της ένα πιο σπορ μοντέλο με “X-like αναλογίες”, μη απομακρύνοντας τους σημερινούς ιδιοκτήτες της X1, με το νέο μοντέλο να είναι “πιο ώριμο και λιγότερο στρογγυλεμένο”.

Οι ιθύνοντες της BMW στην Ελλάδα ευελπιστούν πως η νέα Χ1 θα ξεπεράσει τις 2.000 πωλήσεις που έχει κάνει μέχρι στιγμής στην εγχώρια αγορά, καθώς ποντάρει πολλά στους νέους κινητήρες της αλλά και γενικότερα στην ποιότητα κατασκευής και κύλισης του αυτοκινήτου.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

bmw x1 (3)

Η δεύτερη γενιά X1 είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, με το ύψος του να έχει αυξηθεί σημαντικά συγκριτικά με τον προκάτοχό του, καθώς τα 5,3 εκατοστά που έχουν προστεθεί δίνουν άλλη αίσθηση ευρυχωρίας όταν βρίσκεσαι μέσα σε αυτό. Επίσης χαρακτηριστικό είναι και η αύξηση του ύψους των καθισμάτων κάτι που δίνει καλύτερη ορατότητα στον οδηγό αλλά και στους πίσω επιβαίνοντες, καθώς το ύψος των πίσω καθισμάτων έχει αυξηθεί κατά 6,3 εκατοστά, σε σχέση με τη προηγούμενη γενιά.

BMW X1 2016 Greek press presenation (29)

Δεν είναι μόνο το ύψος που έχει αλλάξει, αλλά γενικότερα όλος ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου, που πλέον φαίνεται να ανήκει περισσότερο περήφανα στην οικογένεια των X μοντέλων της BMW, παρά ως ένα υπερυψωμένο tourer μοντέλο. Εμπρός υπάρχουν μικρότερα φωτιστικά σώματα, επιθετικής σχεδίασης προφυλακτήρας, LED φώτα ομίχλης, με την μάσκα να φέρει τη σφραγίδα της νέας σχεδιαστικής γραμμής της Γερμανικής εταιρίας.

BMW X1 2016 Greek press presenation (30)

Το πίσω μέρος είναι και αυτό εντελώς διαφορετικό, καθώς παραπέμπει περισσότερο στο μεγαλύτερο X5, έχοντας, όμως, εντελώς διαφορετικά φωτιστικά σώματα. Το προφίλ της νέας X1 διαθέτει όμορφες καμπύλες, τόσο  εξαιτίας της ελαφρώς κεκλιμένης γραμμής οροφής, που καταλήγει σε μια διακριτική αεροτομή, όσο και στις αλλαγές στην αναλογία των μαζών. Όλα τα παραπάνω έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός αρκετά ελκυστικού μοντέλου.

BMW X1 2016 Greek press presenation (43)

BMW X1 2016 Greek press presenation (26) BMW X1 2016 Greek press presenation (27)

Η μεγαλύτερη αλλαγή βρίσκεται κάτω από το φαίνεσθαι, καθώς η νέα X1 κατασκευάζεται πάνω στην μπροστοκίνητη UKL πλατφόρμα που χρησιμοποιεί επίσης η γκάμα της Mini, καθώς και η Σειρά 2 Active/Gran Tourer. Έτσι, η νέα X1 έχει μικρότερο μήκος από τη προηγούμενη γενιά, αλλά έχει μεγαλώσει σε πλάτος και ύψος +53 χλστ., προσφέροντας έτσι περισσότερο χώρο στους επιβάτες της. Το μήκος της φτάνει τα 4.439 χλστ., το πλάτος τα 1.821 χλστ., το ύψος τα 1.598 χλστ., με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.670 χλστ., αυξάνοντας έτσι τον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών από 37 έως 64 χλστ. Η απόσταση από το δρόμο είναι πλέον 183 χλστ, ενώ σε ότι αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός έχει μεγαλώσει κατά 85 λίτρα και πλέον που πλέον η χωρητικότητα του ανέρχεται στα 505 λίτρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

BMW X1 2016 Greek press presenation (56)

Η σχεδίαση του εσωτερικού της νέας BMW X1 ακολουθεί το οδηγοκεντρικό cockpit ,το οποίο είναι και το σήμα κατατεθέν πλέον της μάρκας. Το εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι εφοδιασμένο με υλικά υψηλής ποιότητας, καθώς το δέρμα της κονσόλας, το γυαλιστερό πλαστικό που καλύπτει τα όργανα του κεντρικού ταμπλό, και το πλαστικό που υπάρχει στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι εντυπωσιακά ποιοτικά. Όσον αναφορά τον βασικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου είναι αρκετά πλούσιος και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει A/C, ηχοσύστημα με θύρες USB και AUX- in, και το λειτουργικό σύστημα iDrive με οθόνη 6.5-ιντσών στο ταμπλό. Τα πακέτα Advantage, Sport Line, xLine και M Sport διατίθενται εναλλακτικά αντί της στάνταρ έκδοσης.

BMW X1 2016 Greek press presenation (57)

Στο εσωτερικό συναντάμε επίσης τριάκτινο τιμόνι, μεταλλικά, αλουμινένια/μαύρα γυαλιστερά/ξύλινα διακοσμητικά, δερμάτινες επενδύσεις, ηλεκτρικό χειρόφρενο, συνδέσεις USB και Aux-in, όπως και ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα. Αρκετά στοιχεία της νέας X1, είναι τα ίδια με αυτά των 2-Series Active Tourer και Grand Tourer, όπως ο πίνακας οργάνων, το τιμόνι και ο επιλογέας ταχυτήτων. Η νέα X1 μπορεί να εξοπλιστεί με Head-Up Display, με την BMW να προσφέρει μεταξύ άλλων πλήρως LED φωτιστικά σώματα, αλλά και τα συστήματα Dynamic Damper Control, Driving Assistant Plus, Active Cruise Control, Stop & Go, Lane Departure Warning, Traffic Jam Assistant, Collision Warning και Pedestrian Warning με City Braking λειτουργία.

[/nextpage]

[nextpage title=” Κινητήρας” ]

BMW X1 2016 Greek press presenation (55)

Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την τετρακίνητη X1 xDrive20d. Αυτή φορά τον 2.0-λιτρο τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα τεχνολογίας TwinPower Turbo, ο οποίος διαθέτει υπερσυμπίεση μεταβλητής γεωμετρίας εισαγωγής, άμεσο ψεκασμό common-rail με ηλεκτρομαγνητικά μπεκ, με τη μέγιστη πίεση ψεκασμού να φτάνει τα 2.000 bar. Έχει χωρητικότητα 1.995 κ.εκ. αποδίδοντας 190 ίππους στις 4.000 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 400 Nm, μεταξύ των 1.750–2.500 σ.α.λ.. όντας υπεραρκετά για να κινηθεί το όλο σύνολο με άψογο τρόπο σε οποιαδήποτε επιφάνεια. Από πλευρά επιδόσεων η συγκεκριμένη έκδοση X1 xDrive20d επιταχύνει για τα 0–100 χλμ/ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα, με τη μέγιστη τελική ταχύτητα να ακουμπά τα 219 χλμ/ώρα.

BMW X1 2016 Greek press presenation (14)

Από πλευράς κατανάλωσης, η μέση εργοστασιακή ανακοινώνεται στα 5,1 λίτρα/100 χλμ, όμως κατά την δοκιμή μας στον αυτοκινητόδρομο και σε ορεινή διαδρομή το trip computer, η κατανάλωση ήταν κοντά στα 7 λίτρα/100 χλμ. Οι εκπομπές CO2 είναι μεταξύ 133–128 γρ/χλμ, με τον κινητήρα να τελεί προδιαγραφών EU6.

Αρχικά στην Ελλάδα είναι νέα X1 είναι διαθέσιμη και στις εκδόσεις sDrive20i, xDrive20i, xDrive25, sDrive18d και xDrive25d και λεπτομέρειες για τους συγκεκριμένους κινητήρες μπορείς να διαβάσεις εδώ. Αργότερα θα προστεθούν στη γκάμα και μικρότερη

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

BMW X1 2016 Greek press presenation (48)

Η νέα X1 ξεκινά από τις 33.550 ευρώ στην Ελλάδα, με την τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής (X1 xDrive 20d) να ξεκινά από τις 40.650 ευρώ, αλλά μετά το όφελος της απόσυρσης, η τιμή πέφτει στις 37.850 ευρώ. Το μοντέλο δοκιμής, όντας φορτωμένο με όλο τον κατάλογο του επιπλέον εξοπλισμού, είχε τιμή που ακουμπούσε τις 71.000 ευρώ.

BMW X1 2016 Greek press presenation (25)

Μεταξύ άλλων, αυτό ήταν εφοδιασμένο με το Head-Up Display, το Driving Assistant Plus, Active Cruise Control με λειτουργιά Stop & Go, Lane Departure Warning, Traffic Jam Assistant, Collision Warning και Pedestrian Warning με City Braking, με όλα τα άνωθεν ηλεκτρονικά συστήματα να βελτιώνουν στο έπακρο τις λειτουργίες άνεσης, πλοήγησης, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας του οδηγού αλλά και όλων των επιβατών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

BMW X1 2016 Greek press presenation (23)

Στα περίπου 200 χιλιόμετρα που οδήγησα τη νέα X1, η αίσθηση που μου άφησε ήταν παραπάνω από ικανοποιητική. Το πάτημα στο δρόμο ήταν εξαιρετικό και η αίσθηση ασφάλειας, ταχύτητας και απόκρισης του τιμονιού εξαιρετική.

Ξεκινώντας στο πως πατάει στο δρόμο, το στήσιμο του αυτοκινήτου, προσωπικά το θεωρώ άψογο. Η διαδρομή που ακολουθήσαμε είχε και πορεία σε αυτοκινητόδρομο αλλά και σε επαρχιακό δρόμο, με τα περιθώρια πρόσφυσης να είναι πολύ ψηλά, ενώ οι κλίσεις στις στροφές και στο φρενάρισμα είναι πολύ περιορισμένες. Παράλληλα, δε, η νέα X1 δεν σου δίνει την αίσθηση του σκληρού ή μαλακού αυτοκινήτου, καθώς είναι πολύ άνετο και περνά άνετα πάνω από τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων χωρίς να “κοπανάει”. Το εξαιρετικό στήσιμο του αυτοκινήτου δένει αρμονικά και με τον πολύ δυνατό πετρελαιοκινητήρα με τα 40 κιλά ροπής, να σου δίνουν την αίσθηση πιο δυνατού κινητήρα, ανεβάζοντας πολύ εύκολα ταχύτητα.

BMW X1 2016 Greek press presenation (53)

Το Head-Up Display που εμφανίζεται στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου δεν σε κουράζει, απεναντίας σε βοηθά και σε ενημερώνει άψογα μιας και δεν είσαι αναγκασμένος να πάρεις τα μάτια σου από τον δρόμο. Και σε αυτό το μοντέλο η Βαυαρική εταιρεία διαθέτει τα προγράμματα οδήγησης Eco Pro, Comfort, Sport και Sport+ δίνοντάς σου διαφορετικές δυνατότητες οδήγησης.

BMW X1 2016 Greek press presenation (49)

Σε μια μικρή επαφή που είχα με την X1 σε εκτός δρόμου διαδρομή, έδειξε πως μπορεί να διασχίσει με άνεση χωμάτινους δρόμους. Ωστόσο, στην κανονική δοκιμή μας με το μοντέλο, που θα ακολουθήσει τις ερχόμενες εβδομάδες, θα την δοκιμάσουμε ενδελεχώς και σε εκτός δρόμου διαδρομές για να διαπιστώσουμε τις πραγματικές της δυνατότητες σε χωμάτινες και λασπωμένες επιφάνειες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

BMW X1 2016 Greek press presenation (32)

Η νέα γενιά της X1 είναι όμορφη, ευέλικτη, γρήγορη και αρκετά ευρύχωρη για να φιλοξενήσει μέσα του οικογενειάρχες και μη. Η BMW με τη νέα γενιά X1 ήρθε να ταράξει τα νερά της αγοράς στη συγκεκριμένη κατηγορία, δίνοντας στον αγοραστή μια πολύ δυνατή επιλογή που συνδυάζει την οδηγική απόλαυση, την πρακτικότητα, την ποιότητα αλλά και την άνεση που προσφέρει ο εξοπλισμός.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]