Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured Test Drive: Δοκιμάζουμε την Mercedes B180 CDI facelift

Test Drive: Δοκιμάζουμε την Mercedes B180 CDI facelift

18
Test Drive: Δοκιμάζουμε την Mercedes B180 CDI facelift

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Mercedes B-Class B180 CDI Test Drive

Με την B-Class να βρίσκεται στην αγορά από τα τέλη του 2011, η Mercedes-Benz στη προσπάθεια της να την κρατήσει φρέσκια στο κοινό, παρουσίασε την ανανεωμένη γενιά της έναν χρόνο πριν, στην έκθεση του Παρισιού, τον Οκτώβριο του 2014.

Στα συν

  • Κινητήρας
  • Οδική συμπεριφορά
  • Ποιότητα
  • Χώροι επιβατών
  • Άνεση/Ποιότητα κύλισης

Στα μείον

  • Τιμή
  • Σκληρά πλαστικά
  • Αεροδυναμικοί θόρυβοι

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Mercedes B-Class B180 CDI Test Drive

H Mercedes στην B-Class facelift έκανε μικρές αλλαγές, με το γάντι, που ως στόχο είχαν να ανανεώσουν την εμφάνιση του MPV, στη προσπάθεια της να διατηρήσει παράλληλα όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά του μοντέλου, [που μέχρι σήμερα έχει κάνει περισσότερες από 400.000 πωλήσεις.

Σε σχέση με την pre-facelift B-Class, την οποία και είχαμε δοκιμάσει το καλοκαίρι του 2012, το νέο μοντέλο διαθέτει νέο μπροστά προφυλακτήρα διαφορετικής σχεδίασης με τις εισαγωγές του αέρα να έχουν μεγαλώσει. Νέα είναι και η γρίλια, ενώ φρέσκο σχεδιασμό έχουν τα φωτιστικά σώματα, τόσο μπροστά, όσο και τα πίσω. Τα μπροστά μάλιστα, ενσωματώνουν τα LED φώτα ημέρας (στον πρόσθετο εξοπλισμό είναι διαθέσιμα και full LED μπροστά φωτιστικά σώματα). Παράλληλα, νέας σχεδίασης είναι και ο πίσω προφυλακτήρας, εκεί όπου υπάρχουν χρωμιομένες λεπτομέρειες που δημιουργούν ψεύτικές απολήξεις εξατμίσεων. Τέλος, χρωμιομένες λεπτομέρειες υπάρχουν και στο κάτω μέρος της πόρτας του χώρου αποσκευών.

Παρά την πιο επιθετική εμφάνιση που θέλησε να δώσει η Mercedes στην B-Class, ο αεροδυναμικός συντελεστές οπισθέλκουσας παρέμεινε στα 0,26 Cd (0,27 Cd στην έκδοση δοκιμής), συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση των επιδόσεων, αλλά και της μέσης κατανάλωσης. Δεν μπορείς να πεις το ίδιο ωστόσο και στο κομμάτι του αεροδυναμικού θορύβου, μιας και στη καμπίνα της B-Class, μεταφέρονται αρκετοί αεροδυναμικοί θόρυβοι. Οι διαστάσεις του μοντέλου έχουν παραμείνει αναλλοίωτες, με το μήκος να ανέρχεται στα 4.394 mm, το πλάτος τα 1.786 mm, το ύψος τα 1.557 mm, με το μεταξόνιο να φτάνει τα 2.700 mm. Σε ότι αφορά το βάρος, η B180 CDI ζυγίζει 1.450 κιλά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Mercedes B-Class B180 CDI Test Drive

Το εσωτερικό στην B-Class έχει ανανεωθεί και αυτό στα σημεία, με την οθόνη 8″ να κλέβει τη παράσταση. Υπάρχουν έξι εκδόσεις εξοπλισμού (Style, Urban, AMG Line, Night, Exclusive και AMG Exclusive), με τον κρυφό φωτισμό να έχει 12 διαθέσιμα χρώματα. Εκτός της μεγάλης οθόνης, ξεχωρίζει η νέα σχεδίαση του πολυλειτουργικού τιμονιού με τα νέα χειριστήρια, τα νέα διακοσμητικά και η νέα –μεγαλύτερη- γραμματοσειρά στον πίνακα οργάνων.

Από θέμα ποιότητας υλικών, η Mercedes δεν άλλαξε κάτι και έτσι το πάνω μέρος του ταμπλό είναι επενδυμένο με μαλακό υλικό, με όλα τα υπόλοιπα τμήματά του, να έχουν ντυθεί με σκληρό πλαστικό, με την συναρμογή τους να δείχνει καλή, όπως και το φινίρισμά τους.

Ο οδηγός θα βρει άνετα την ιδανική γι’αυτόν θέση οδήγησης, με την Mercedes να προσφέρει αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα. Η ορατότητα κρίνεται άκρως ικανοποιητική λόγω του μεγάλου μεγέθους των παραθύρων, ενώ στο πίσω κάθισμα μπορούν να βολευτούν με άνεση 2 ενήλικες, ενώ αν χρειαστεί να χωρέσει και 3ο άτομο στο πίσω κάθισμα, τότε αυτό θα πρέπει να κάνει κάποιες παραχωρήσεις λόγω του αυξημένου ύψους του κεντρικού τούνελ.

Σε ότι αφορά τον χώρο αποσκευών, αυτός ανέρχεται στα 488 λίτρα, έχοντας πρακτικό, ορθογώνιο, πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και μεγάλο άνοιγμα. Ο χώρος μπορεί να αυξηθεί ακόμη και στα 1.547 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, η οποία γίνεται με ποσοστό 60:40.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

Mercedes B-Class B180 CDI Test Drive

Η B-Class είναι διαθέσιμη με 10 κινητήρια σύνολα (4 βενζίνης, 4 πετρελαίου, ένα ηλεκτρικό και ένα φυσικό αέριο), με βασική τιμή στην έκδοση Β160 να ξεκινά από τις 26.700 ευρώ (25.270 ευρώ), με την B-Class της δοκιμής, την έκδοση B180 CDI να ξεκινά από τις 29.300 ευρώ (27.870 ευρώ με απόσυρση).

Γενικά, οι τιμές της ανανεωμένης B-Class είναι αυξημένες κατά περίπου 600 ευρώ, με τον βασικό εξοπλισμό να κρίνεται ικανοποιητικός (PDF), ειδικά στο κομμάτι της ασφάλειας (7 αερόσακοι), αλλά αξίζει να σημειωθεί πως σε αυτόν απουσιάζει το αυτόματο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα κλιματισμού. Αξίζει να σημειωθεί πως στον βασικό εξοπλισμό βρίσκεται το σύστημα Collision Prevention Assist Plus το οποίο έχει αναβαθμιστεί και πλέον έχει την δυνατότητα να μειώνει την ταχύτητα της B-Class στη περίπτωση εκείνη που ο οδηγός δεν αντιδράσει στις ηχητικές και οπτικές προειδοποιήσεις πως επίκειται σύγκρουση.

Το αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT κοστίζει επιπλέον 2.884 ευρώ και αν κάποιος θελήσει να προσθέσει στην B-Class, όλο τον διαθέσιμο πρόσθετο εξοπλισμό που προσφέρει γι’αυτή η Mercedes-Benz, μπορεί να κάνει το μοντέλο να ξεπεράσει ακόμη και τις 62.000 ευρώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Mercedes B-Class B180 CDI Test Drive

Κάτω από το καπό του αυτοκινήτου δοκιμής (B180 CDI) βρίσκεται ο 1.500αρης turbodiesel κινητήρας της Renault απόδοσης 109 ίππων στις 4.000 σ.α.λ με 260 Nm ροπής, διαθέσιμα μεταξύ 1.750 και 2.500 σ.α.λ. Πληροί τα πρότυπα εκπομπών του Euro 6 και εργοστασιακά, έχει μέση κατανάλωση 4 με 4,4 λίτρα/100 χλμ, εκπέμποντας 108 γρ/χλμ CO2, κάνοντας το μοντέλο να πληρώνει 97,2 ευρώ ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Κατά τη διάρκεια τις δοκιμής και σε μικτές συνθήκες οδήγησης, η B180 CDI είχε μέση κατανάλωση 5,8 λίτρα/100 χλμ. Η Mercedes ανακοινώνει πως τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 11,6 δευτερόλεπτα (11,9 δευτ. με το αυτόματο κιβώτιο), με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 190 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας ξεχωρίζει από την αποδοτική λειτουργία του, με το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων να φέρει paddles στο τιμόνι και διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας Eco, Sport και Manual.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Mercedes B-Class B180 CDI Test Drive

Η Mercedes-Benz στην ανανεωμένη B-Class βελτίωσε ελαφρώς την άνεση, χωρίς ωστόσο να επηρεάζονται τα οδικά χαρακτηριστικά και την υψηλή ποιότητα κύλισης που χαρακτηρίζει το μοντέλο. Η B-Class είναι κατασκευασμένη πάνω στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα της γερμανικής εταιρίας, με το ανανεωμένο μοντέλο να έχει σαφώς οικογενειακό χαρακτήρα, χωρίς να παρουσιάζονται σημεία πλεύσης στην ευθεία, ενώ στις στροφές δεν θα δεις έντονες κλίσεις. Η πρόσφυση είναι ικανοποιητική για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με την υποστροφή να κάνει την εμφάνισή της μόνο όταν το πιέσεις πέραν του φυσιολογικού.

Η αίσθηση που προσφέρει το ηλεκτρομηχανικό τιμόνι είναι πολύ καλή, με άμεση πληροφόρηση, με το σύστημα Start/Stop να λειτουργεί όπως πρέπει, ενώ σε ότι αφορά τα φρένα, αποτελούμενα από τέσσερα δισκόφρενα, φρενάρουν ικανοποιητικά και με ασφάλεια το βάρους 1.450 κιλών αυτοκίνητο, (37,5 μέτρα 100-0 χλμ/ώρα). Το 7άρι αυτόματο κιβώτιο δεν ξεχωρίζει για την αμεσότητα του στις αλλαγές, όντως πιο αργό από αντίστοιχα διπλόδισκα κιβώτια. Ωστόσο κάνει ομαλές και άμεσες αλλαγές, επιλέγοντας πάντα τη σωστή σχέση, με την κλιμάκωση του να είναι άριστη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Mercedes B-Class B180 CDI Test Drive

Η Mercedes-Benz ανανέωσε στα σημεία την B-Class κάνοντας της μικρές αισθητικές βελτιώσεις, ενώ πρόσθεσε παράλληλα περισσότερο εξοπλισμό και νέους κινητήρες. Το μοντέλο συνδυάζει την ποιότητα, τους χώρους και τα premium χαρακτηριστικά, με την έκδοση B180 CDI να αποτελεί την ιδανική πρόταση για εκείνον που θέλει σήμερα να προβεί στην αγορά ενός compact premium MPV, δίνοντας ένα σεβαστό ποσό για την αγορά, μιας και τα 27.870 ευρώ δεν τα λες και λίγα για την εποχή, ειδικά για ένα τέτοιο μοντέλο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

Κινητήρας και επιδόσεις
Διάταξη κυλίνδρων/αριθμός 4 in-line
Κυβισμός (cc) 1461
Ονομαστική ισχύς [kW (hp) σε rpm] [1] 80/4000 (80/4000)
Ονομαστική ροπή (Nm σε rpm) [1] 260/1750–2500 (260/1750–2500)
Αναλογία συμπίεσης 15.5: 1
Επιτάχυνση 0–100 km/h (s) 11.6 (11.9)
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 190 (190)
Κατηγορία ενεργειακής απόδοσης Euro 6 (Euro 6)
Λειτουργία ECO start/stop yes (yes)
Καύσιμα και εκπομπές
Καύσιμο Diesel
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ / με ρεζέρβα (Ι) 50/6
Κατανάλωση καυσίμων, στην πόλη (l/100km) [2] 4.9–4.6 (4.7–4.4)
Κατανάλωση καυσίμων, εκτός πόλης (l/100km) [2] 4.0–3.6 (4.1–3.7)
Μικτή κατανάλωση καυσίμων (l/100km) [2] 4.4–4.0 (4.3–4.0)
Μικτές εκπομπές CO2 (g/km) [2] 113–104 (113–104)
Τιμή Cd 0.27
Mετάδοση ισχύος
Σύστημα κίνησης Κίνηση στον εμπρός άξονα
Κιβώτια ταχυτήτων 6-speed manual transmission (7G-DCT automatic transmission)
Αναλογίες μηχανικών κιβωτίων 3.94/ 2.04/ 1.09/ 0.76/ 0.67/ 0.59/ R 3.12
Αναλογίες αυτόματων κιβωτίων 3.86/ 2.43/ 2.90/ 1.19/ 0.87/ 1.16/ 0.94/ R 3.10
Τελική αναλογία μετάδοσης κίνησης 3.67 (4.13)
Ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης
Εμπρός άξονας Ελατήριο και εγκάρσιος σύνδεσμος
Πίσω άξονας Βραχίονας ελέγχου και υστερούν βραχίονας
Ανάρτηση εμπρός/πίσω Ελατήρια, αποσβεστήρες αερίου διπλού σωλήνα/ελατήρια, αποσβεστήρες αερίου μονού σωλήνα
Εμπρός ελαστικά/τροχοί 195/65 R 15
Πίσω ελαστικά/τροχοί 195/65 R 15
Εμπρός φρένα Δίσκοι, εσωτερικά αεριζόμενοι
Πίσω φρένα Δίσκοι, συμπαγείς
Ποσότητες, διαστάσεις και βάρη
Χωρητικότητα χώρου αποσκευών (Ι) [3] 488–1547
Κύκλος στροφής (m) 11.00
Βάρος κενού οχήματος / ωφέλιμο φορτίο (kg) [4] 1420/565 (1450/535)
Μικτό βάρος (kg) 1985 (1985)
Μέγιστο φορτίο οροφής (kg) 75
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης (kg), με/χωρίς φρένα 710/1200 (725/1200)
Οι τιμές σε παρένθεση αναφέρονται σε οχήματα με αυτόματο κιβώτιο

[/nextpage]