GP ΗΠΑ 2015: Νικητής και Πρωταθλητής ο Hamilton!

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Αγώνας” ]

GP USA F1/2015

Τον τρίτο του παγκόσμιο τίτλο κατέκτησε ο Lewis Hamilton στο Αμερικανικό Grand Prix! Ο Βρετανός κατάφερε να πάρει την 43η νίκη στην καριέρα του και την 10η φετινή σε έναν δραματικό αγώνα, περνώντας από… 40 κύματα, μετά από δύο εικονικά και δύο κανονικά Αυτοκίνητα Ασφαλείας. Στη δεύτερη θέση, ο Nico Rosberg, ο οποίος άντεξε την πίεσε του Sebastian Vettel στο τέλος του αγώνα.

Στην τέταρτη θέση ο εξαιρετικός Max Verstappen, μπροστά από τους Sergio Perez, Jenson Button, Carlos Sainz, Pastor Maldonado, Felipe Nasr και τον 10ο Daniel Ricciardo. Μόλις 12 μονοθέσια είδαν την καρώ σημαία. Ας δούμε τι έγινε στους 56 γύρους του αγώνα:

Οι καιρικές συνθήκες ήταν σαφώς βελτιωμένες σε σχέση με τις προηγούμενες ημέρες και τις σημερινές κατατακτήριες, με τις θερμοκρασίες να είναι στους 17°C στον αέρα και 19°C στο οδόστρωμα. Μπορεί να μην έβρεχε στο ξεκίνημα, ωστόσο στην πίστα υπήρχε νερό, συνεπώς η καλύτερη επιλογή για την εκκίνηση ήταν τα ενδιάμεσα ελαστικά, τα οποία είχαν στα μονοθέσιά τους όλοι οι οδηγοί.

Στις 10 πρώτες θέσεις του grid ήταν: Hamilton, Rosberg, Ricciardo, Kvyat, Perez, Hulkenberg, Massa, Verstappen, Alonso και ο Grosjean. Ο Button ήταν 11ος, ο Vettel 13ος, ο Bottas 16ος (άλλαξε κιβώτιο μετά τις κατατακτήριες), ενώ ο Raikkonen τοποθέτησε την SF15-T του στην 18η θέση του grid.

GP USA F1/2015

Όταν τα κόκκινα φώτα έγιναν παρελθόν, ο Hamilton έφυγε καλύτερα και κέρδισε την πρωτοπορία στην πρώτη στροφή. Η μάχη με τον Rosberg έβγαλε προσωρινά εκτός πίστας τον Γερμανός που έπεσε στην 5η θέση, πίσω από τους Kvyat, Ricciardo και Perez. Πίσω από τον Rosberg, οι Hulkenberg, Verstappen, Button, Vettel και Raikkonen, με τον Alonso να πέφτει στην προ-τελευταία θέση, μετά από τετ-α-κε στην πρώτη στροφή.

Στο τέλος του πρώτου γύρου, ο Hamilton ήταν άνετα μπροστά από τους Kvyat, Ricciardo, Rosberg, Perez, Hulkenberg, Vettel, Verstappen, Button και Raikkonen. Επαφή μεταξύ των Nasr και Ericsson, ενώ οι Grosjean, Rossi, Alonso και Bottas μπήκαν στα pits, με τον οδηγό της Williams να βάζει τη μαλακή γόμα.

P-20151025-00659_News

Εκπληκτικός ο Sainz που είχε ανέβει στην 10η θέση στον 4ο γύρο, προσπερνώντας και τον Button. Τα slick ελαστικά του Bottas ήταν ακατάλληλα, ενώ το ενδιαφέρον στοιχείο ήταν η ταχύτητα του Kvyat, καθώς είχε πλησιάσει σε απόσταση DRS τον Hamilton, προσπαθώντας ανεπιτυχώς να τον περάσει στην πρώτη στροφή. Προβλήματα με τον ρυθμό του είχε ο Hulkenberg, καθώς δέχτηκε διπλή προσπέρασε από τους Raikkonen και Sainz, με τον Ισπανό να είναι στην 9η θέση.

Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας στον 5ο γύρο, λόγω των κομματιών που υπήρχαν στην πίστα από τις επαφές στην εκκίνηση. Ξανά στα pits για να βάλει τα ενδιάμεσα ο Bottas, όσο τα μονοθέσια είχαν έναν οριοθετημένο ρυθμό, όπου ο Hamilton βρήκε την ευκαιρία να ανοίξει ελαφρώς τη διαφορά από τον Kvyat. Αμέσως μετά, ο Bottas έγινε το δεύτερο αυτοκίνητο που εγκαταλείπει, μετά από τον Stevens στο ξεκίνημα.

WJ5R4287

Οι οδηγοί ήταν ελεύθεροι να τρέξουν ξανά στον 8ο γύρο, με τον Rosberg να βρίσκει την ευκαιρία και να παίρνει την 3η θέση από τον Ricciardo. Ο Γερμανός δεν πήρε το πόδι από το γκάζι και αμέσως μετά προσπέρασε και τον Kvyat στη στροφή 12, ενώ είχε φανερά καλύτερο ρυθμό και από τον Hamilton. Η Mercedes έλεγε στον Rosberg πως δεν περιμένουν άλλη βροχή για τη συνέχεια, κάτι που σήμαινε πως τα slick ελαστικά δεν ήταν μακριά.

Ο Hamilton, βλέποντας τον Rosberg να είναι γρήγορος, ανέβασε τον ρυθμό του, κρυώνοντας πάντα τα ελαστικά του στις ευθείες, όπως έκανε κάθε οδηγός, διότι το νερό στην άσφαλτο γινόταν όλο και λιγότερο. Ο Grosjean ρίσκαρε κι έβαλε τα μαλακά ελαστικά στον 10ο γύρο, την ώρα που ο Kvyat πίεζε τον Rosberg για την 2η θέση. Προβλήματα για τον Grosjean, αφού δεν είχε καθόλου πρόσφυση και στη συνέχεια μπήκε στα pits για να εγκαταλείψει.

P-20151025-00690_News

Στο 1 δευτερόλεπτο η διαφορά των Hamilton και Rosberg, όσο ο Kvyat ήταν ξανά πίσω από τον Rosberg και προσπαθούσε να τον απειλήσει. Ο Ρώσος δοκίμασε να περάσει στην τελευταία στροφή, όμως βγήκε εκτός κι έπεσε 4ος. Ο Ricciardo έδειξε στον team-mate του, καθώς ήταν αυτός που πήρε την δεύτερη θέση από τον Rosberg, στην πρώτη στροφή, έχοντας φανερά περισσότερη πρόσφυση.

Εξαιρετικό ρυθμό είχε ο Ricciardo και έκανε ό,τι μπορούσε για να αυξήσει τους παλμούς του Hamilton, τον οποίο είχε πλησιάσει στο μισό δευτερόλεπτο στον 14ο γύρο. Εν τω μεταξύ, μάχη με τις Toro Rosso είχε ο Raikkonen στην 9η θέση, δεχόμενος αρκετή πίεση από τον Sainz, όμως αντέδρασε και προσπαθούσε να περάσει τον Verstappen.

GP USA F1/2015

Πατώντας καλύτερα, ο Ricciardo πίεζε συνεχώς τον Hamilton και το προσπέρασμα ήρθε στο τέλος του 15ου γύρου. Τον νου του πίσω παρά μπροστά είχε ο Βρετανός, καθώς ο Rosberg είχε καλύτερο ρυθμό και ήταν μια σημαντική απειλή. Τρομερός ο Ricciardo που είχε ανοίξει τη διαφορά στα 2,6 δευτερόλεπτα από τον Hamilton μέσα σε μόλις έναν γύρο!

Πιο πίσω, ο Verstappen πίεζε τον Vettel για την 6η θέση και τελικά κατάφερε να περάσει στη στροφή 11. Ο μικρός, όμως, άνοιξε τη γραμμή του στη στροφή 12 και ο Γερμανός πήρε τη θέση πίσω, με τους Raikkonen και Sainz να προσπαθούν να εκμεταλλευτούν το παραμικρό λάθος, για να κερδίσουν κάποια θέση, μιας και οι αποστάσεις τους ήταν εξαιρετικά μικρές.

a97z0042

Μετά από τιτάνια προσπάθεια του Rosberg και σκληρή άμυνα του Hamilton, ο Βρετανός έχασε τη δεύτερη θέση, μπαίνοντας αμέσως μετά για τα μαλακά ελαστικά, μαζί με αρκετούς άλλους οδηγούς (Vettel, Verstappen, Massa, Maldonado, Alonso, Nasr και Rossi), καθώς τα ενδιάμεσα είχαν τελειώσει και η πίστα είχε γίνει πιο στεγνή.

Στα pits και οι πρώτοι στον επόμενο γύρο, με τον Raikkonen να κάνει λάθος και να βγαίνει εκτός στη στροφή 10, χτυπώντας ελαφρώς στα προστατευτικά. Παρ’ όλα αυτά, ο Φινλανδός κατάφερε να συνεχίσει, μπαίνοντας στα pits για να αλλάξει πτέρυγα και να επιστρέψει στην 15η θέση.

https://www.youtube.com/watch?v=Aqpv3xD3QBQ

Στη τρίτη θέση ανέβηκε ο Hamilton μετά από το προσπέρασμα στον Kvyat, ενώ ο έτερος πιλότος της Red Bull είχε προβλήματα πρόσφυσης. Αποτέλεσμα να τον περάσει ο Rosberg στον 22ο γύρο και να βρεθεί στην πρωτοπορία. Όσο η πίστα γινόταν πιο στεγνή, τόσο είχε αρχίσει να φαίνεται η δυναμική της Mercedes, καθώς ο Hamilton ήταν σχεδόν 1,5 δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον δεύτερο Ricciardo.

Ο Kvyat έγινε το θύμα του Vettel, ο οποίος δε δυσκολεύτηκε να περάσει τον Ρώσο στην πρώτη στροφή του 24ου γύρο, όταν ο Massa γνώριζε την εγκατάλειψη. Με μεγάλη διαφορά ο ταχύτερος οδηγός ήταν ο Rosberg, αφού ήταν 1 δευτερόλεπτο πιο γρήγορος από τον Hamilton και 2,5 δευτερόλεπτα από τον Ricciardo, που έβλεπε τον Πρωταθλητή να γεμίζει τους καθρέφτες του.

P-20151025-00696_News

Εύκολο προσπέρασμα από τον Hamilton στη στροφή 12, όμως ο Rosberg μπροστά του είχε ήδη ανοίξει τη διαφορά στα 10 δευτερόλεπτα! Εγκατάλειψη για τον Raikkonen που είχε πρόβλημα υπερθέρμανσης των φρένων από τη σύγκρουση με τα προστατευτικά. Την ίδια ώρα, εγκατάλειψη και για τον Ericsson,  ο οποίος έχασε δύναμη και πάρκαρε την C34 στη άκρη της πίστας.

Αυτό έβγαλε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα, μηδενίζοντας τη διαφορά των Rosberg και Hamilton. Οι δυο τους έμειναν στην πίστα, εν αντιθέσει με τους Vettel, Hulkenberg, Perez, Button, Sainz, Maldonado, Alonso, Nasr και Verstappen, δηλαδή όλους τους οδηγούς εκτός από τους 4 πρώτους (Rosberg, Hamilton, Ricciardo και Kvyat). Για έλλειψη πρόσφυσης έκανε λόγο ο Hamilton, με τη Mercedes να του λέει θα υπήρχε καύσιμο για να πιέσει στην επανεκκίνηση.

GP USA F1/2015

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έφυγε στο τέλος του 32ου γύρου, με τον Rosberg να μην έχει πρόβλημα να μείνει μπροστά. Ο Vettel πέρασε ξανά τον Kvyat για την 4η θέση, έχοντας φρέσκια μέση γόμα. Ο οδηγός της Ferrari είχε τρομερό ρυθμό και ανέβηκε προσωρινά τρίτος, αφού ο Ricciardo πήρε πίσω τη θέση του στους τελευταίο κομμάτι της πίστας.

Ο Γερμανός καθάρισε την υπόθεση στον 34ο γύρο, την ώρα που ο Rosberg ήταν εμφανώς ταχύτερος από τον Hamilton. Εξαιρετικά επιθετικός ο Verstappen, περνώντας αρχικά τον Kvyat και στη συνέχεια πίεζε τον Ricciardo για την 4η θέση. Το πρόβλημα με τη χαμηλή θερμοκρασία των ελαστικών φαινόταν να είχε λύσει ο Hamilton, πλησιάζοντας στα 0,9 δευτερόλεπτα τον Rosberg. Τέλος και ο Ricciardo για τον Verstappen, που είχε πάρει πλέον την 4η θέση πίσω από τον Vettel.

https://www.youtube.com/watch?v=KLSnIUbHQww

Επαφή μεταξύ των Ricciardo και Hulkenberg: ο οδηγός της Force India προσπάθησε να περάσει, όμως δεν είχε την πρόσφυση για να στρίψει από την εσωτερική και το αποτέλεσμα ήταν να σπάσει η εμπρός δεξιά του ανάρτηση, ενώ η RB11 δε φαινόταν να έχει μεγάλη ζημιά, έτσι μπορούσε να συνεχίσει. Ποινή 5 δευτερολέπτων στον Sainz, διότι ο Ισπανός παραβίασε το όριο ταχύτητας στο pit lane.

Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας στον 38ο γύρο, ώστε να απομακρυνθεί η VJM08, κάτι που οδήγησε τον Rosberg στα pits, μαζί με τους Kvyat και Ricciardo. Μαλακή γόμα για Ricciardo και Rosberg, μέση για τον Kvyat.

Jenson Button on track.

Η πράσινη σημαία ήρθε στον 40ο γύρο και το πρώτο που είδαμε είναι τον Alonso να προσπερνά τον Perez για την 6η θέση, μπροστά από τον Button. 3 δευτερόλεπτα πίσω από τον Vettel στην τρίτη θέση ήταν ο Rosberg, την ώρα που ο Hamilton πίεζε όσο μπορούσε, διότι έπρεπε να βρει χρόνο για το επόμενο pit stop του. Ο Vettel δεν άντεξε και παρέδωσε την 2η θέση στον 42ο γύρο στον Rosberg.

Αυτοκίνητο Ασφαλείας για δεύτερη φορά στην πίστα. Υπεύθυνος ο Kvyat που πάτησε στο γρασίδι όπως έβγαινε από την προ-τελευταία στροφή, διαλύοντας την RB11. Αμέσως στα pits ο Hamilton, μαζί με τον Vettel, ο οποίος σίγουρα δεν μπορούσε να τελειώσει τον αγώνα με τη μέση γόμα. Και οι δύο οδηγοί έβαλαν τη μαλακή γόμα τους τελευταίους 10 γύρους. Ο Hamilton βγήκε πίσω από τον Rosberg και είχε πιο φρέσκα ελαστικά για να κερδίσει αγώνα και πρωτάθλημα.

GP USA F1/2015

Η κατάταξη πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ήταν: Hamilton, Rosberg, Verstappen, Vettel, Alonso, Perez, Ricciardo, Button, Maldonado, Sainz, Rossi και ο 12ος Nasr.

Η δράση ξεκίνησε στον 47ο γύρο και ο Rosberg έμεινε άνετα μπροστά. Την τρίτη θέση κράτησε αρχικά ο Verstappen, αλλά ο Vettel δεν είχε πρόβλημα να περάσει στη στροφή 12. Τρομερή πίεση δεχόταν ο Button από τους Maldonado και Sainz, όμως ο Πρωταθλητής του 2009 παράμεινε στην 8η θέση.

12186507_1085237611494408_3695748504735703825_o

Το γκάζι στο πάτωμα έβαλε ο Hamilton, κάτι που, σε συνδυασμός με το λάθος και το γλίστρημα του Rosberg στη στροφή 16, τον έφερε στη πρώτη θέση. Φανταστική μάχη στις πίσω θέσεις μεταξύ των Sainz και Ricciardo. Ο Button το εκμεταλλεύτηκε και βρέθηκε μπροστά τους, ενώ στη συνέχεια δε δίστασε ούτε στιγμή να ανοίξει το DRS και να περάσει τον Alonso στην πρώτη στροφή.

Ο Ισπανός έχασε θέσεις από τους Maldonado και Nasr, αφού έχανε δύναμη από τον κινητήρα του όπως είπε, όσο ο Ricciardo έμπαινε στα pits. Μπροστά, ο Rosberg ήταν ανίκανος να απειλήσει τον Hamilton, καθώς η διαφορά τους ήταν 4,3 δευτερόλεπτα 3 γύρους πριν από το τέλος. Ο Γερμανός είχε περισσότερο το μυαλό του πίσω, διότι ο Vettel απείχε 1,7 δευτερόλεπτα και είχε καλύτερο ρυθμό.

Ο Vettel είχε φτάσει τον Rosberg και τον πίεζε στους δύο τελευταίους γύρους. Ο οδηγός της Mercedes κατάφερε να μείνει μπροστά, δίνοντας παράλληλα το πρωτάθλημα στον Hamilton!

sne254

Στη βαθμολογία των οδηγών, ο Hamilton αύξησε τη διαφορά στους 76 βαθμούς, γεγονός που του εξασφάλισε και μαθηματικά το πρωτάθλημα. Ο Vettel παρέμεινε στη δεύτερη θέση, όμως ο Rosberg είναι μόλις 4 βαθμούς πίσω του. Καμία εξέλιξη στη μάχη για την 4η θέση, αφού οι Raikkonen, Bottas και Massa δε βαθμολογήθηκαν σήμερα. Ο Verstappen, με τους 12 βαθμούς που κατέκτησε, ανέβηκε στην 10η θέση, ενώ δύο θέσεις κέρδισε και ο Button, καθώς από την 18η μεταφέρθηκε στην 16η, έχοντας 5 περισσότερους βαθμούς από τον Alonso.

Στους κατασκευαστές, η Mercedes, άνοιξε τη διαφορά από τη Ferrari στους 200 βαθμούς. Καμία αλλαγή δε σημειώθηκε στις θέσεις του πίνακα: η Williams παραμένει άνετα στην τρίτη θέση, όπως και η Red Bull στην 4η. Πιο πίσω, στους 9 έχει μειώσει τη διαφορά η McLaren από τη Sauber, κι ένας άτυπος στόχος θα ήταν να προσπεράσει την ελβετική ομάδα στους τρεις τελευταίους αγώνες.

16f1usa2015-1

Το επόμενο Grand Prix θα διεξαχθεί στις 30 Οκτωβρίου-1 Νοεμβρίου, στο Μεξικό.

[/nextpage]

[nextpage title=”Αποτελέσματα” ]

Θέση Οδηγός Ομάδα Διαφορά Βαθμοί
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:50:52.703 25
2 Nico Rosberg Mercedes +2.850s 18
3 Sebastian Vettel Ferrari +3.381s 15
4 Max Verstappen Toro Rosso +22.359s 12
5 Sergio Perez Force India +24.413s 10
6 Jenson Button McLaren +28.058s 8
7 Carlos Sainz Toro Rosso +30.619s 6
8 Pastor Maldonado Lotus +32.273s 4
9 Felipe Nasr Sauber +40.257s 2
10 Daniel Ricciardo Red Bull Racing +53.371s 1
11 Fernando Alonso McLaren +54.816s 0
12 Alexander Rossi Marussia +75.277s 0
Daniil Kvyat Red Bull Racing Εγκατέλειψε 0
Nico Hulkenberg Force India Εγκατέλειψε 0
Marcus Ericsson Sauber Εγκατέλειψε 0
Kimi Raikkonen Ferrari Εγκατέλειψε 0
Felipe Massa Williams Εγκατέλειψε 0
Romain Grosjean Lotus Εγκατέλειψε 0
Valtteri Bottas Williams Εγκατέλειψε 0
Will Stevens Marussia Εγκατέλειψε 0

[/nextpage]

[nextpage title=”Βαθμολογίες” ]

[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”] [tabcontainer] [tabtext]Βαθμολογία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Κατασκευαστών[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab]

Θέση Οδηγός Ομάδα Βαθμοί
1 Lewis Hamilton Mercedes 327
2 Sebastian Vettel Ferrari 251
3 Nico Rosberg Mercedes 247
4 Kimi Räikkönen Ferrari 123
5 Valtteri Bottas Williams 111
6 Felipe Massa Williams 109
7 Daniil Kvyat Red Bull Racing 76
8 Daniel Ricciardo Red Bull Racing 74
9 Sergio Perez Force India 64
10 Max Verstappen Toro Rosso 45
11 Romain Grosjean Lotus 44
12 Nico Hulkenberg Force India 38
13 Felipe Nasr Sauber 27
14 Pastor Maldonado Lotus 26
15 Carlos Sainz Toro Rosso 18
16 Jenson Button McLaren 16
17 Fernando Alonso McLaren 11
18 Marcus Ericsson Sauber 9
19 Roberto Merhi Manor 0
20 Alexander Rossi Manor 0
21 Will Stevens Manor 0

[/tab] [tab]

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1  Mercedes 574
2  Ferrari 374
3  Williams 220
4  Red Bull Racing 150
5  Force India 102
6  Lotus 70
7  Toro Rosso 63
8  Sauber 36
9  McLaren 27
10  Manor 0

[/tab] [/tabcontent] [/tabs]

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...