Jaguar XJ220 3

Η Jaguar είδε τις Ferrari F40 και Porsche 959 της δεκαετίας του ’80 και απαλλαγμένη από την κυβερνητική επιτήρηση, αποφάσισε να λανσάρει ένα “halo car” που θα μπορούσε να σταθεί μαζί με τους καλύτερους. Όμως το αυτοκίνητο που αρχικά προγραμμάτιζαν ήταν διαφορετικό από το αυτοκίνητο που κατέληξε στα χέρια των πελατών. Μία μικρηηηηη διαφορά. Αντί για τον ατμοσφαιρικό V12 που οραματίζονταν στην Jaguar, έναν ατμοσφαιρικό V12 που βλέπεις στην αφίσα παρακάτω, η XJ220 παραγωγής κινούνταν από έναν twin-turbo V6 με χωρητικότητα 3.5 λίτρων που απέδιδε 550 άλογα και 644 Nm.

Jaguar XJ220 promo

Ακόμη δεν έχει γίνει σαφής ο λόγος γι’ αυτή την αλλαγή. Η μία εκδοχή είναι ότι επιλέχθηκε ο υπερτροφοδοτούμενος V6 επειδή ο V12 δεν πληρούσε τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων. Ωστόσο υπάρχει και η εκδοχή που παρουσίασε ο Mike Moreton, project manager του XJ220 στο βιβλίο του “Jaguar XJ220: The Inside Story”. Ο Moreton λέει ότι η Jaguar επέλεξε τον V6 έπειτα από συνάντηση με τους μηχανικούς της Bridgestone που εξήγησαν ότι δεν υπάρχει ελαστικό που θα αντέξει ένα τόσο βαρύ αυτοκίνητο σε ταχύτητες της τάξης των 350+ km/h… Όπως και να έχει, παρά το εξωφρενικό turbo-lag, ο twin-turbo V6  ήταν αρκετός για να κάνει την XJ220 το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου. Για λίγο τουλάχιστον… μέχρι να παρουσιαστεί η…