Αρχική Κατασκευαστές BMW Test Drive: Δοκιμάζουμε την τρικύλινδρη BMW 116d

Test Drive: Δοκιμάζουμε την τρικύλινδρη BMW 116d

46
Test Drive: Δοκιμάζουμε την τρικύλινδρη BMW 116d

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

DSC_0538

Μετά την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου τον Ιανουάριο, το ντεμπούτο του στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο και την πρώτη επαφή που είχαμε μαζί του στα μέσα του καλοκαιριού, πιάσαμε στα χέρια μας την έκδοση που λογικά, θα αποσπάσει το μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεων για την 1-Series facelift: την MY2015 116d.

Όπως θα γνωρίζεις μέχρι τώρα, οι μεγαλύτερες αλλαγές που έγιναν στην 1-Series, εστίασαν στο αισθητικό κομμάτι. Ενώ το προηγούμενο μοντέλο ήταν σαν να έπεσε με τα μούτρα από το ασχημόδεντρο “ιδιαίτερο”, το ανανεωμένο έχει μία πιο “politically correct” εικόνα. Για να σοβαρευτώ λίγο, άσχετα με το αν σου άρεσε ή όχι ο απερχόμενος “Άσσος”, δεν μπορείς να αμφισβητήσεις το γεγονός ότι ο σχεδιασμός του δίχαζε. Αυτό ακριβώς προσπάθησε να αλλάξει η BMW με την 2015 1-Series και το έκανε φέρνοντας το νέο μοντέλο πιο κοντά στην οικογενειακή σχεδιαστική ταυτότητα. Όσον αφορά στο εμπρός μέρος, τα φωτιστικά σώματα που έρχονται με standard LED φώτα ημέρας –και προαιρετικά full LED– είναι ολοκαίνουρια, η γρίλια έχει ανασχεδιαστεί και οι εισαγωγές του αέρα είναι μεγαλύτερες. Αντίστοιχης έκτασης είναι οι αλλαγές και στο πίσω μέρος όμως. Εκεί, ξεχωρίζουν τα νέα, LED φωτιστικά σώματα σχήματος “L” που δίνουν έμφαση στο πλάτος της Σειράς 1. Τέλος, για να κλείσουμε με τις διαφορές προ και μετά facelift, δεν μπορούμε να παραλείψουμε το εσωτερικό. H BMW τοποθέτησε στην 2015 1-Series νέα κεντρική κονσόλα, στο κέντρο της οποίας βρίσκεται η standard οθόνη 6.5 ιντσών αλλά εξαιτίας της διατήρησης του ίδιου “τευτονικού” σχεδιασμού, η αλλαγή δεν είναι τόσο εμφανής όσο στο εξωτερικό. Με απλά λόγια και για να χρησιμοποιήσω την κλισέ φρασεολογία, γνώριμη η εικόνα του εσωτερικού…

Στα συν

  • Εμφάνιση
  • Οδική συμπεριφορά
  • Κιβώτιο ταχυτήτων
  • Ποιότητα κατασκευής

Στα μείον

  • Χώρος για πίσω τρίτο επιβάτη
  • Ραφινάρισμα κινητήρα

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

DSC_0626

Οι αλλαγές όμως δεν περιορίζονται στον σχεδιασμό. Η ανανεωμένη 1-Series εξοπλίζεται με την νέα οικογένεια κινητήρων της BMW που περιλαμβάνει τρικύλινδρα και τετρακύλινδρα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου. Ένα από αυτά τα σύνολα, ο τρικύλινδρος turbodiesel με χωρητικότητα 1.5 λίτρων, βρισκόταν κάτω από το μακρύ καπό του αυτοκινήτου που είχαμε στη διάθεση μας. Σύμφωνα με την BMW, ο συγκεκριμένος κινητήρας αποδίδει 116 άλογα στις 4.000 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής από τις 1.750 έως τις 2.250. Η εταιρία, ισχυρίζεται επίσης ότι η μέση κατανάλωση είναι 3.9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (με το 8-τάχυτο, αυτόματο κιβώτιο και ζάντες 17 ιντσών) ενώ οι εκπομπές ρύπων 103 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Όσον αφορά στις επιδόσεις, η BMW ανακοινώνει 0-100 σε 10.3 δευτερόλεπτα, 80-120 με 5η ταχύτητα σε 11.7 και τελική της τάξης των 200 km/h.

Όλα αυτά όμως είναι απλά αριθμοί! Ας ξεκινήσουμε με τον κινητήρα. Η ισχύς του 1500άρη πετρελαιοκινητήρα, είναι… επαρκής. Δεν πρόκειται σε καμία περίπτωση να βάλει φωτιά στον δρόμο αλλά δεν πρόκειται επίσης να “κρεμάσει” τον οδηγό όταν την χρειαστεί. Η μέγιστη ροπή μπορεί να παραμένει σταθερή σε μικρό φάσμα στροφών και αυτό είναι εμφανές κατά την οδήγηση αλλά συνηθίζεται. Επίσης, χάρη στις 8 σχέσεις του προαιρετικού, Steptronic, αυτόματου κιβωτίου με το οποίο ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής, ο κινητήρας διατηρείται στο ωφέλιμο φάσμα λειτουργίας του με αποτέλεσμα ο οδηγός να τον νιώθει “ζωντανό” ανά πάσα στιγμή. Ακόμα και αν χρειαστεί απρόσμενα δύναμη, το 8-τάχυτο κιβώτιο εκτελεί γρήγορα kickdown στην ιδανική σχέση και εκμεταλλεύεται το “νεύρο” του κινητήρα ακόμα και αν, όπως είπα, αυτό υπάρχει σε μέρος του στροφόμετρου – από τις 1.200 έως και τις 4.000 σ.α.λ. ο κινητήρας αποδίδει πάνω από 200 Nm ροπής.

DSC_0554

Αν θέλω να είμαι απόλυτα ειλικρινής όμως, ο κινητήρας όμως έχει ένα σημαντικό μειονέκτημα. Όντας τρικύλινδρος και πετρελαιοκινητήρας, οι κραδασμοί και ο θόρυβος είναι… ας πούμε παρόντες! Άνοιξε το καπό ενώ ο κινητήρας είναι σε λειτουργία και θα τον δεις να δονείται φυσικά! Όσο καλή δουλειά και αν έκαναν οι μηχανικοί της BMW –και έκαναν, γιατί είμαι σίγουρος ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι σαφώς χειρότερα– ο θόρυβος του κινητήρα ακούγεται στην καμπίνα και οι κραδασμοί, ιδίως κατά την επανεκκίνηση του κινητήρα από το σύστημα start/stop, το οποίο να σημειώσουμε ότι λειτουργεί υποδειγματικά, είναι έντονοι. Όσον αφορά στην κατανάλωση… Ξεκινάμε με δεδομένο το ότι η εργοστασιακή κατανάλωση που δηλώνει η BMW είναι πρακτικά αδύνατο να επιτευχθεί. Αυτό δεν σημαίνει ότι η “πραγματική” που πετύχαμε κατά την δοκιμή, είναι κακή. Με τον οδηγό, έναν επιβάτη και τον κλιματισμό μονίμως αναμμένο λόγω υψηλών θερμοκρασιών, η 1.395 κιλών 116d απαιτούσε περίπου 4.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα στον αυτοκινητόδρομο, 5.2 λίτρα σε επαρχιακό δρόμο και σχεδόν 7.0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα κίνησης εντός πόλης.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

DSC_0564

Εκεί που διαπρέπει η Σειρά 1, είναι στον δρόμο. Είτε μιλάμε για επαρχιακό δρόμο, είτε για αυτοκινητόδρομο, είτε για το κλεινόν άστυ, ο “Άσσος” είναι απολαυστικός. Ο τρόπος με τον οποίο είναι απολαυστικός, εξαρτάται από τις συνθήκες. Στον αυτοκινητόδρομο, νιώθεις σιγουριά και αισθάνεσαι ότι το αυτοκίνητο είναι ακλόνητο. Η ανάρτηση που αποτελείται από κλασικά γόνατα McPherson εμπρός και ένα σύστημα 5 συνδέσμων πίσω, αποσβαίνει εξαιρετικά τις όποιες ανωμαλίες του οδοστρώματος ενώ η ηχομόνωση είναι εξαιρετική. Επίσης, στο ταξίδι οι 2 επιπλέον σχέσεις του κιβωτίου “σιωπαίνουν” ικανοποιητικά τον κινητήρα…

DSC_0528

Στον επαρχιακό δρόμο, αν θέλεις να κινηθείς γρήγορα θα πρέπει να κινηθείς με κεκτημένη ταχύτητα. Εκμεταλλεύεσαι το εξαιρετικό πλαίσιο και ζύγισμα και σε γενικές γραμμές, στρίβεις με όσα έρχεσαι. Το εμπρός μέρος, απαλλαγμένο από το “βαρίδιο” της μετάδοσης κίνησης είναι επικοινωνιακό και ενώ πέρα από το όριο θα εμφανίσει την κλασική “υποστροφή ασφαλείας”, αυτή τίθεται εύκολα υπό έλεγχο είτε από τα ηλεκτρονικά συστήματα, είτε από τον ίδιο τον οδηγό. Θα ήθελα λίγο καλύτερη αίσθηση από το πεντάλ του φρένου το οποίο δεν “μιλάει” όσο θα έπρεπε στον οδηγό, αλλά τόσο η ισχύς, όσο και η αντοχή του συστήματος πέδησης δεν αφήνουν περιθώρια κριτικής – σε λογικά πάντα πλαίσια. Τέλος, στην πόλη, το μοναδικό ψεγάδι που μπορώ να προσάψω στην 1-Series, είναι ο 1500άρης turbodiesel. Όχι λόγω έλλειψης ισχύος ή υπερβολικής κατανάλωσης, αλλά εξαιτίας των κραδασμών και του θορύβου που υπερτονίζονται με τη λειτουργία του start/stop συστήματος. Κατά τα άλλα, το κιβώτιο είναι άριστο και κατά συνέπεια περνά απαρατήρητο ενώ η ανάρτηση, συνεπικουρούμενη από το στιβαρό πλαίσιο και τις “συντηρητικής” διάστασης ζάντες, κάνει όπως πρέπει την δουλειά της και προστατεύει την σπονδυλική στήλη και τα σφραγίσματα των επιβατών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

DSC_0574

Κατά τα άλλα, η ανανεωμένη 1-Series προσφέρει αυτά που υπόσχεται. Η καμπίνα έχει την ποιότητα και την πολυτελή αίσθηση που θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο της BMW. Ο σχεδιασμός της κεντρικής κονσόλας ίσως να μην διαθέτει το “κάτι” που θα προσέθετε οπτικά ενώ όσον αφορά στην εργονομία, όλα τα χειριστήρια είναι εκεί που περιμένεις να βρίσκονται. Φυσικά, οι τριγμοί λάμπουν δια της απουσίας τους αφού η συναρμογή είναι αναμφίβολα αρκετά πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, κάτι που δεν μπορώ να πω για τους προσφερόμενους χώρους. Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 360 λίτρων –μέτριο– αλλά αν οι πίσω επιβάτες είναι 5, θα στριμωχτούν λόγω του υπερυψωμένου τούνελ της μετάδοσης και του σχετικά περιορισμένου πλάτους.

DSC_0609

Τέλος, δεν γνωρίζω αν φταίει το γεγονός ότι γερνάω, η μέτρια νοημοσύνη μου ή το ίδιο το σύστημα, αλλά ακόμα και έπειτα από 7 μέρες συμβίωσης, ο χειρισμός του iDrive γινόταν με δυσκολία. Ίσως για εμένα, η περίοδος προσαρμογής να κράτησε περισσότερο και άλλοι να μην έχουν το ίδιο πρόβλημα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

DSC_0613

Συμπερασματικά, η Σειρά 1 μου άρεσε αλλά δεν με ενθουσίασε. Ο σχεδιασμός της έπαψε να είναι πολωτικός, η φαινομενική ποιότητα/συναρμογή είναι εξαιρετική και η οδική συμπεριφορά αναμενόμενα “BMW”. Επαναλαμβάνω, το μοναδικό ψεγάδι, ο τρικύλινδρος turbodiesel των 1.5 λίτρων. Όχι λόγω απόδοσης ή κατανάλωσης, αλλά επειδή δεν συνάδει με το επίπεδο ραφιναρίσματος του υπόλοιπου αυτοκινήτου. Αν σου έδωσα να καταλάβεις ότι οι κραδασμοί και ο θόρυβος είναι τραγικοί, να με συγχωρείς. Δεν είναι. Όμως η ίδια η BMW έχει ανεβάσει τον πήχη τόσο ψηλά που οφείλω να κατακρίνω τον κινητήρα. Αν οι χώροι είναι αυτό που αποζητάς, τότε καλύτερα να κοιτάξεις κάτι άλλο αφού η Σειρά 1 βρίσκεται στον μέσο όρο στον συγκεκριμένο τομέα. Η BMW 116d έχει όμως άλλα χαρίσματα που δικαιολογούν την τιμή της που ξεκινά από τα €26.750 – €25.320 με απόσυρση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Μετρήσεις” ]

BMW 116d Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 11,18 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 4,33 δευτ. (με kickdown)
60-100 χλμ/ώρα 6,47 δευτ. (με kickdown)
80-130 χλμ/ώρα 12,07 δευτ. (με kickdown)
Τελική ταχύτητα 200 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 38,12 μέτρα σε 3,0 δευτ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

Κατανάλωση καυσίμου
Κύκλος εντός πόλης σε l/100 km 4,8–4,3 [4,6–4,1]
Κύκλος εκτός πόλης σε l/100 km 3,7–3,3 [3,8–3,4]
Μικτός κύκλος σε l/100 km 4,1–3,7 [4,1–3,6]
Εκπομπές CO2 σε g/km 107–97 [107–96]
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ, περ. σε l 52
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα σε km/h 200 [200]
Επιτάχυνση 0 – 100 km/h σε δευτ. 10,3 [10,3]
Βάρος
Βάρος κενό EU σε kg 1.395 [1.425]
Μέγ. επιτρεπόμενο βάρος σε kg 1.885 [1.915]
Επιτρεπόμενο φορτίο σε kg 565
Επιτρεπόμενο φορτίο άξονα μπροστά/πίσω σε kg 885/1.090
Κινητήρας
Kύλινδροι/βαλβίδες 3/4
Kυβισμός σε cc 1.496
Διαδρομή/διάμετρος σε mm 90,0/84,0
Μέγ. ισχύς σε kW (hp) σε σ.α.λ. 85 (116)/4.000
Μέγ. ροπή σε Nm σε σ.α.λ. 270/1.750–2.250
Σχέση συμπίεσης : 1 16,5
Τροχοί
Διαστάσεις ελαστικών μπροστά 195/55 R16 87 H
Διαστάσεις ελαστικών πίσω 195/55 R16 87 H
Διαστάσεις ζαντών και υλικό κατασκευής, μπροστά 6,5 J x 16”, ατσάλινες
Διαστάσεις ζαντών και υλικό κατασκευής, πίσω 6,5 J x 16”, ατσάλινες

[/nextpage]